Απόκριες

“Καουμπόηδες, Χιονάτες,
Με παπούτσια γάτοι, γάτες,
πειρατές και βασιλιάδες,
μασκαράδες, μασκαράδες”

IMG 4c40a4c7fd397b12bb03283bb65b55d0 V IMG f7c5fc1810cf18b2b827ba13fa8cbf41 V IMG f1cde72c9f27cfa5f002edc1a2302692 V IMG f18fd420e25ce6c60d9e68279c626b7a V IMG 0d885d91f042232a015f9fdce8849fc8 V IMG 4d1edbcb608b75707028c97787118f57 V IMG 55f9da5d32319718e7f03379bdb18307 V

“Ποπό! χρώματα, στολές

γέλια, θόρυβος, χαρές!

Έμπα αγόρι, μπες κοπέλα

στου καρναβαλιού την τρέλα.”

IMG 4c40a4c7fd397b12bb03283bb65b55d0 V 1 IMG 7dfcdb85f1229839a9c1340ad0fa529a V IMG 2e394b8dc4c1fb9a31c43894c4839767 V IMG f0461f8930a7760bf2ef683a9e62634f V

IMG b573c1c07d26da49f749766fe79d7bbb V IMG c8ccaf238a6f70447024b5f007967091 V IMG c84d77980820a0c824e480b1f40c3282 V

“Να ’χαμε όλη τη χρονιά

χαρτοπόλεμο, παιδιά!

Μα κι οι Απόκριες κάθε μήνα,

μουσικές και σερπαντίνα.”

IMG d5c619664cff3e5924081e49dc23750e V IMG 2565ca29469a42cc6bdb126f0a869498 V IMG 06409ceda5d3b9c724fe240303f372da V IMG b6f7b85dcd67a46d17b0fd825d19d9ce V IMG 6b15158247cead0a540a522973697f19 V IMG 0d8a8f78f3bfaa3587a2c4828188de07 V IMG 261d2fdd2a91a4d0f8a704bf77d55511 V IMG ab35804e6a8d9587e6da547ba1b86495 V 20240311 154747 20240311 125441

(απόσπασμα από το ποίημα “Καρναβάλι” της Ρένας Καρθαίου)

Ελληνική Μυθολογία

Με τους μαθητές μας ξεκινήσαμε τη θεματική αυτή,  με τη δημιουργία του κόσμου σύμφωνα, με την ελληνική Μυθολογία. Πήραμε πληροφορίες από τα παραμύθια, τις εγκυκλοπαίδειες και το διαδίκτυο και έπειτα συζητήσαμε σχετικά με το θέμα αυτό.

IMG e9e1c76608a704008b9093628f4ee002 V

Στη συνέχεια, ταξιδέψαμε στο βουνό του Ολύμπου, μέσω του χάρτη στο διαδίκτυο, και παρατηρήσαμε που βρίσκεται σε σχέση με τον δικό μας τόπο. Ποίοι κατοικούσαν εκεί, σύμφωνα με τη Μυθολογία μας; Οι μαθητές μας παρακολούθησαν βίντεο με πληροφορίες σχετικά με τους 12 Θεούς του Ολύμπου και διαβάσαμε παραμύθια με την καθημερινότητά τους. Στη συνέχεια, έφτιαξαν μια ομαδική εργασία με το βουνό του Ολύμπου και τους 12 Θεούς.

IMG 03fdc186f2d1078620d65abea20a8b25 V

IMG a4decd23e52315afda3285a6e9e517af V

Παρατήρησαν ότι αρκετοί Θεοί έχουν το πρώτο γράμμα στο όνομά τους το “Α”. Παίξαμε με το γράμμα αυτό και με το σώμα τους έφτιαξαν το “Α”.

20240123 123416

Ακόμα, αναγνώρισαν τα σύμβολα των Θεών  και τα αντιστοίχισαν σε αυτούς.  Έπαιξαν παιχνίδια μνήμης και τόμπολα ταύτισης. Επίσης,  έφτιαξαν τα σανδάλια που φορούσαν οι Θεοί.

IMG 90fb765e119838bc79097e74b47e57be V

Στη συνέχεια, με τους μαθητές μας μάθαμε για την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου, του Θούρειου Ίππου, της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα και τα κατορθώματα του Θησέα.

IMG f2c9abe60f111fa89ba2b5673d5e98ff V IMG 1ed217e51525e5d8c0813f7025f7caa3 V17101433096621496786431371066878 IMG 322a7cf41f3e226d0498b1d12eb3cad5 VIMG 7999fa664fdef5c1f9df02429fd9cb22 VIMG b4448a5b8dd8d6fbdf31008f6bbde31b VIMG b48e4f90c561feac39f9a9880d2879ca V

Μινωικός Πολιτισμός

Οι μαθητές μας, ταξίδεψαν στο φημισμένο παλάτι του Μίνωα,  μέσω της τρισδιάστατης αναπαράστασης ενός βίντεο. Παρατήρησαν και θαύμασαν αυτό το υπέροχο κατασκευάσμα, καθώς η σημερινή του κατάσταση, με όσα κτίσματα έχουν απομείνει, δεν μας δίνει την μεγαλειώδη εικόνα που είχε πριν χιλιάδες χρόνια.

Επίσης,  μέσω της τεχνολογίας εντόπισαν το σημείο πάνω στο χάρτη, όπου βρίσκεται η Κνωσός. Παρατήρησαν ότι είναι αρκετά κοντά στο σχολείο μας και υπάρχει δρόμος που οδηγεί στο παλάτι.

Ακόμα, οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τις αξιοθαύμαστες τοιχογραφίες με τα έντονα χρώματα και τα μοναδικά σχέδια. Έπαιξαν παζλ, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αναδημιουργώντας την εικόνα από τις τοιχογραφίες της Κνωσού.

IMG b78b90909a210a698bd92f88be0d02c3 VIMG bcf0fff838f73bb23f0c74c8f358b142 V

Έχοντας τις παραπάνω πληροφορίες και δεδομένα, οι μαθητές αποφάσισαν να φτιάξουν τη μακέτα από ένα μέρος του παλατιού του Μίνωα.

IMG 14dcb1760ca59408ee92904dd8cc326e V IMG a164f1bb4d7b3defe483638a82117a70 V

IMG 31527b8258d15eac1b62a32665da821c V

IMG c2d6fdc69e8cc78b4e0c3f87f7a29704 V IMG ea1c0dcdd07d9ba82f759aa97785bcac VIMG 08a111049ed94d49259b1bb1a577e6b7 V

IMG 424e15cdc15d5639bba655af404ea627 V 1

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι στο παλάτι υπήρχαν πολλά αντικείμενα.  Έτσι,  συζητήσαμε για τον τρόπο ζωής των Μινωιτών, τα ρούχα που φορούσαν και πως τα έφτιαχναν, τα κοσμήματα που φορούσαν, τι έτρωγαν, κ.ά.

IMG 7f4343330ab8b7b6feb2def9072586da V IMG b8e0fa10d9fd77341c99f93efc49a89d V

Ο διπλός πέλεκυς και ο δίσκος της Φαιστού τράβηξαν το ενδιαφέρον των παιδιών και αφού τα παρατήρησαν, αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους.

IMG 169e5ebf9106cc65951831cbd9971c1f V IMG 8fc33ac9a2aff71a6804ddd9346c36fd V IMG 5f0b5bc78c4459188d2882f2bcafe99b V IMG 7588071d62f1b2a9eb61596ed409b738 V IMG 800ef1aa38f4aeacf1da04b4672d8dc7 V

Στα πλαίσια της θεματικής αυτής, τα παιδιά συμμετείχαν σε εργαστήριο κεραμικής, όπου μετά από την ενδιαφέρουσα παρουσίαση της καλεσμένης μας, έφτιαξαν σείστρα και κατόψεις μινωικών σπιτιών.

IMG b042de5f42e044466b0f47c9d93292bb V IMG 911c6101180af5e484c2015e086cf4a8 V IMG de31320156ba04f50ec5f5dee92445a9 V IMG 55be5de2e3de7c95f3d0b84d9776a71a V

Η ιστορία του Μινωικού Πολιτισμού ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια των μαθητών μας μέσω του μύθου του Θησέα με τον Μινώταυρο, στο θέατρο που παρακολούθησαν.

IMG 9becf2f75c56d60271b7f153a6e4d083 V IMG 0953e6e2679d610a14036dd22a9b35a3 V

Η τάξη μας μετατράπηκε σε λαβύρινθο και οι μαθητές πήραν τον ρόλο του Θησέα, της Αριάδνης, του Μινώταυρου και άλλων προσώπων και αναβίωσαν το μύθο ξανά με τον δικό τους τρόπο.

IMG a8cdec1504789483b2bd918b2ca7cc8c V 20240115 15343920240115 15213120240115 15150520240115 12494220240115 124838 

IMG 650092b17c5439fb8e1017c659f6853e V 20240116 153153