Γνωρίζω τα Επαγγέλματα

Με αφορμή το παραμύθι ωχ χταπόδι, λάθος πόδι ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα επαγγέλματα. Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε  για τα επαγγέλματα που περιγράφονται μέσα σε αυτό.

https://www.youtube.com/watch?v=viI6ws4RfpM

Στη συνέχεια κάναμε αντιστοίχηση διαφόρων αντικειμένων με το επάγγελμα αλλά και λέξεων όπου τα παιδιά έπρεπε αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα κάθε λέξης να την αντιστοιχήσουν στο κατάλληλο επάγγελμα. Επίσης συνθέσαμε εικόνες με διάφορα επαγγέλματα.

20240326 100025 1 20240402 093520

Στη συνέχεια τα ίδια τα παιδιά μας είπαν τα επαγγέλματα που γνωρίζουν όπως αρχαιολόγος, έμπορας, κομμωτής, αισθητικός, σερβιτόρος, αστυνομικός, πυροσβέστης, γιατρός, δάσκαλος, ντεντέκτιβ…. αλλά και πολλά άλλα. Από αυτά τα ίδια επέλεξαν να διερευνήσουμε το επάγγελμα του γιατρού και του πυροσβέστη.

Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γιατρού και τις διάφορες ειδικότητες, είδαμε την στολή, τα εργαλεία του, ντυθήκαμε γιατροί και ανοίξαμε το ιατρείο μας.

20240327 095859 20240327 100339 20240327 101119 20240328 103752

Εξετάσαμε τους ασθενείς μας, μάθαμε για τα φάρμακα και τη σωστή χρήση τους. Στη συνέχεια ακούσαμε με το στηθοσκόπιο την καρδιά μας και φτιάξαμε το καρδιογράφημα μας, ενώ είδαμε και την ακτινογραφία μαθήτριας μας η οποία πρόσφατα είχε σπάσει το χέρι της. Φτιάξαμε το βαλιτσάκι του γιατρού, στηθοσκόπια, την στολή του, ζωγραφίσαμε  ασθενοφόρα και μάθαμε τον αριθμό 166 για τα επείγοντα περιστατικά. Με αφορμή το θέμα μας γνωρίσαμε και το γράμμα Γ του Γιατρού.

434651918 3843811675881190 4326724259032589459 n 434825509 397273079811851 5837661057341040626 n

434821110 441840058386912 2753989755078481327 n

Στη συνέχεια το σχολείο μας επισκέφτηκε η κ. Φλώρα (μαμά του Μάνου), νοσηλεύτρια στο τμήμα αιμοδοσίας του Βενιζελείου η οποία μας μίλησε για την δουλειά της αλλά και γενικότερα για την αιμοδοσία, ενθουσιάζοντας τα παιδιά. Μας έκανε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αιμοδοσία με παραμύθι, ζωγραφιές κ.α. Το πιο ενδιαφέρον όμως ήταν ότι τα παιδιά  με βιωματικό τρόπο γνώρισαν τη διαδικασία της αιμοδοσίας.

20240404 102709 20240404 102304 20240404 101826

Κατόπιν ξεκινήσαμε να διερευνάμε το επάγγελμα του Πυροσβέστη, είδαμε σχετικά video στο youtube όπου τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι οι πυροσβέστες δεν ασχολούνται μόνο με τις φωτιές αλλά με απεγκλωβισμούς από πλημμύρες, σεισμούς, χιόνια, τροχαία, κ.α.

20240402 101926

Πήγαμε εκδρομή στον 4ο Πυροσβεστικό Σταθμό όπου είδαμε από κοντά τον εξοπλισμό τους, τα οχήματα τους αλλά και τον πύργο που κάνουν εκπαίδευση. Τα παιδιά έγιναν μικροί πυροσβέστες, έβαλαν το κράνος τους και άρχισαν τις ρίψεις νερού. Απέδειξαν όμως ότι είναι και για δύσκολες αποστολές αφού ξεκίνησαν κατευθείαν την εκπαίδευση.

435861944 2659614187539331 2541321267756671594 n 434633426 1122450418806486 5518902999760256184 n 1 434574627 409138512053977 1092541981364336426 n434931066 287404487752127 8153253980019526422 n

Στην επιστροφή φτιάξαμε μια ομαδική ζωγραφιά για να τους ευχαριστήσουμε και συγχρόνως  αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας κλιμάκιο το οποίο ονομάσαμε Πυροσβεστικό Σταθμός Καλλιθέας.

20240415 082809 20240416 110249

Κατασκεύασαν το όχημα της Πυροσβεστικής, έβαλαν την στολή τους και ξεκίνησαν να σβήνουν την φωτιά στη φλεγόμενη πολυκατοικία που είχαν φτιάξει τα παιδιά του ολοημέρου.

20240403 092826 20240408 084700 20240409 08250320240409 082505437651944 804323631099374 5950440651428502427 n

Στη συνέχεια κάναμε άσκηση σεισμού αλλά και σε συνεργασία με το 199 κάναμε άσκηση φωτιάς! Τα παιδιά πήραν τηλέφωνο στο 199 και έμαθαν να δίνουν πληροφορίες σε περίπτωση ανάγκης, πήραμε όμως και τις αναγκαίες οδηγίες από τους πυροσβέστες.

435226454 1442305379701849 4874288059480594849 n

Διαβάσαμε σχετικά βιβλία και περιοδικά, παίξαμε παιγνίδια μαθηματικών, ζωγραφίσαμε κάναμε κατασκευές και κλείσαμε με την σχετική εκπαίδευση.

20240409 122029 434751871 7539498126128142 7330321552672069942 n 435312120 341126685641003 4406953611220810031 n 436495362 407661382044203 1755842531501364486 n

20240412 094402 20240412 094143 20240412 094003

Τέλος στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά γνώρισαν τα παραδοσιακά επαγγέλματα. Έπαιξαν παιχνίδια αναγνώρισης στον υπολογιστή και έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι με εικόνες και εξαρτήματα κάποιων επαγγελμάτων.