Γνωρίζω τα Επαγγέλματα
Με αφορμή το παραμύθι ωχ χταπόδι, λάθος πόδι ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα επαγγέλματα. Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για τα επαγγέλματα που περιγράφονται μέσα σε αυτό.
https://www.youtube.com/watch?v=viI6ws4RfpM
Στη συνέχεια κάναμε αντιστοίχηση διαφόρων αντικειμένων με το επάγγελμα αλλά και λέξεων όπου τα παιδιά έπρεπε αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα κάθε λέξης να την αντιστοιχήσουν στο κατάλληλο επάγγελμα. Επίσης συνθέσαμε εικόνες με διάφορα επαγγέλματα.
Στη συνέχεια τα ίδια τα παιδιά μας είπαν τα επαγγέλματα που γνωρίζουν όπως αρχαιολόγος, έμπορας, κομμωτής, αισθητικός, σερβιτόρος, αστυνομικός, πυροσβέστης, γιατρός, δάσκαλος, ντεντέκτιβ…. αλλά και πολλά άλλα. Από αυτά τα ίδια επέλεξαν να διερευνήσουμε το επάγγελμα του γιατρού και του πυροσβέστη.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του γιατρού και τις διάφορες ειδικότητες, είδαμε την στολή, τα εργαλεία του, ντυθήκαμε γιατροί και ανοίξαμε το ιατρείο μας.
Εξετάσαμε τους ασθενείς μας, μάθαμε για τα φάρμακα και τη σωστή χρήση τους. Στη συνέχεια ακούσαμε με το στηθοσκόπιο την καρδιά μας και φτιάξαμε το καρδιογράφημα μας, ενώ είδαμε και την ακτινογραφία μαθήτριας μας η οποία πρόσφατα είχε σπάσει το χέρι της. Φτιάξαμε το βαλιτσάκι του γιατρού, στηθοσκόπια, την στολή του, ζωγραφίσαμε ασθενοφόρα και μάθαμε τον αριθμό 166 για τα επείγοντα περιστατικά. Με αφορμή το θέμα μας γνωρίσαμε και το γράμμα Γ του Γιατρού.
Στη συνέχεια το σχολείο μας επισκέφτηκε η κ. Φλώρα (μαμά του Μάνου), νοσηλεύτρια στο τμήμα αιμοδοσίας του Βενιζελείου η οποία μας μίλησε για την δουλειά της αλλά και γενικότερα για την αιμοδοσία, ενθουσιάζοντας τα παιδιά. Μας έκανε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αιμοδοσία με παραμύθι, ζωγραφιές κ.α. Το πιο ενδιαφέρον όμως ήταν ότι τα παιδιά με βιωματικό τρόπο γνώρισαν τη διαδικασία της αιμοδοσίας.
Κατόπιν ξεκινήσαμε να διερευνάμε το επάγγελμα του Πυροσβέστη, είδαμε σχετικά video στο youtube όπου τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι οι πυροσβέστες δεν ασχολούνται μόνο με τις φωτιές αλλά με απεγκλωβισμούς από πλημμύρες, σεισμούς, χιόνια, τροχαία, κ.α.
Πήγαμε εκδρομή στον 4ο Πυροσβεστικό Σταθμό όπου είδαμε από κοντά τον εξοπλισμό τους, τα οχήματα τους αλλά και τον πύργο που κάνουν εκπαίδευση. Τα παιδιά έγιναν μικροί πυροσβέστες, έβαλαν το κράνος τους και άρχισαν τις ρίψεις νερού. Απέδειξαν όμως ότι είναι και για δύσκολες αποστολές αφού ξεκίνησαν κατευθείαν την εκπαίδευση.
Στην επιστροφή φτιάξαμε μια ομαδική ζωγραφιά για να τους ευχαριστήσουμε και συγχρόνως αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας κλιμάκιο το οποίο ονομάσαμε Πυροσβεστικό Σταθμός Καλλιθέας.
Κατασκεύασαν το όχημα της Πυροσβεστικής, έβαλαν την στολή τους και ξεκίνησαν να σβήνουν την φωτιά στη φλεγόμενη πολυκατοικία που είχαν φτιάξει τα παιδιά του ολοημέρου.
Στη συνέχεια κάναμε άσκηση σεισμού αλλά και σε συνεργασία με το 199 κάναμε άσκηση φωτιάς! Τα παιδιά πήραν τηλέφωνο στο 199 και έμαθαν να δίνουν πληροφορίες σε περίπτωση ανάγκης, πήραμε όμως και τις αναγκαίες οδηγίες από τους πυροσβέστες.
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία και περιοδικά, παίξαμε παιγνίδια μαθηματικών, ζωγραφίσαμε κάναμε κατασκευές και κλείσαμε με την σχετική εκπαίδευση.
Τέλος στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά γνώρισαν τα παραδοσιακά επαγγέλματα. Έπαιξαν παιχνίδια αναγνώρισης στον υπολογιστή και έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι με εικόνες και εξαρτήματα κάποιων επαγγελμάτων.