Μπράβο Παύλο!
Ο πίνακας του Claude Monet «Λιβάδι με παπαρούνες» ενέπνευσε ακόμη ένα μικρό μαθητή μας τον Παύλο να δημιουργήσει το δικό του πίνακα και να το μοιραστεί μαζί μας.
Μπράβο Βαΐα!
Ο πίνακας του Claude Monet «Λιβάδι με παπαρούνες» ενέπνευσε τη μικρή μας μαθήτρια Βαΐα να δημιουργήσει το δικό της πίνακα.
Μπράβο Βαΐα!
Μια ζωγραφιά της Βαΐας εμπνευσμένη από το ποίημα «Το τραγούδι του κοριτσιού» από την ποιητική συλλογή «Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας» του Οδυσσέα Ελύτη.
Ευχαριστούμε Βαΐα.
Μπορείτε και εσείς παιδιά να στείλετε τους δικούς σας πίνακες και τις ζωγραφιές σας στο e-mail του σχολείου :mail@nip-gymnou.eyv.sch.gr
Πάτησε τα βελάκια που βρίσκονται πάνω δεξιά για να μεγαλώσει η οθόνη
…γιατί η αγάπη δεν είναι μόνο για μια μέρα, ούτε έχει πάντα την ίδια μορφή
Συγγραφέας: Νίνα Ζαφειρίου
Εικονογράφηση: Λία Φωτιάδου
Εκδόσεις: Βάρφη
Πάτησε εδώ για να ακούσεις το παραμύθι
Εσύ αλήθεια μπορείς να γράψεις τη λέξη Σ’ αγαπώ και να τη δώσεις στη μαμά σου με μια ωραία ζωγραφιά ή με το πορτρέτο που της έχεις ζωγραφίσει;
Για να σιγουρευτείς παίξε πρώτα το παρακάτω παιχνίδι.
Τι λες, ξεκινάμε;
Ζωγραφίζω τη μαμά
Τη μαμά μου με χαρά
ξεκινώ να ζωγραφίσω
όμως κάτι με κρατά
δίσταζα να ξεκινήσω.
Πώς να κάνω τα μαλλιά
σαν λιβάδι ανθισμένο
τη γλυκιά της τη ματιά
πέλαγο γαληνεμένο.
Κάστρου πόρτες έχει χέρια
που τους δράκους σταματάνε
μέλι, μέλισσας τα χείλια
με γλυκόλογα μιλάνε.
Στου χαρτιού τη μέση απλώνω
μια πολύχρωμη καρδούλα,
όπως ξέρω μέσα γράφω
«Σ’ αγαπώ πολύ μανούλα»
Ιωάννα Κυρίτση Τζιώτη
“Mary Cassatt – A Young Mother Sewing [1900]”
Η Γιορτή της Μητέρας ή Ημέρα της Μητέρας είναι μια ημέρα αφιερωμένη στη μητέρα και στη μητρότητα. Είναι παγκόσμια γιορτή. Στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές χώρες, ο εορτασμός της πραγματοποιείται κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου (10 Μαΐου 2020).
Έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα, όπου κάθε Άνοιξη λατρευόταν η Γαία, η προσωποποίηση της φύσης, η μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αργότερα λατρευόταν η κόρης της Ρέα, η θέα της γης και της γονιμότητας.
Η μέρα αυτή είναι μια ευκαιρία για να δείξουμε, για ακόμα μια φορά, πόσο αγαπούμε τις μητέρες μας και τι είναι για μας.
«Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει για να το φωνάξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου.»
Οδυσσέας Ελύτης
Ένα Πρωτομαγιάτικο στεφάνι από το μικρό μας μαθητή Γιάννη Ν.
Ποικιλία λουλουδιών και χρωμάτων. Μπράβο Γιάννη !
Καλό μήνα.
Επίσης μοιράζεται μαζί μας δημιουργίες με νερομπογιά και ακρυλικά χρώματα.
Όμορφα σπίτια με κήπους.
Ένα καράβι μέσα σε μια λίμνη και ένα μαύρο μπαλόνι που λάμπει.
Καταπληκτικές οι δημιουργίες σου !
Ευχαριστούμε.
Απόσπασμα από την ποιητική συλλογή “Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας” του Οδυσσέα Ελύτη
Κορίτσι
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.
Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο
Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.
Το ‘να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει.
Πώς προσεγγίζουμε ένα ποίημα :
Ξεκινάμε με το τίτλο του ποιήματος και το ποιητή. Αναφερόμαστε στο ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, για τη ζωή και το έργο του. Το ποίημα αυτό είναι απόσπασμα από την ποιητική του συλλογή “Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας”.
Κάποιες ερωτήσεις που μπορούμε να κάνουμε μετά την απαγγελία είναι:
Μπορείτε να τις ζωγραφίσετε και να τις στείλετε στο mail του σχολείου.
Μπορείτε και να χορέψετε ακούγοντας το ποίημα μελοποιημένο.
“Γεια σου κύριε μενεξέ” (το τραγούδι του κοριτσιού)
Ποίηση :Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική:Δημήτρης Λάγιος
Εκτέλεση : Ελένη Βιτάλη
Δίσκος : Ο ‘Ήλιος ο Ηλιάτορας (1982 MINOS- EMI)