“Το βιβλίο δεν έχει στόμα κι όμως μιλάει. Διηγείται ένα σωρό ιστορίες και λέει και
ποιήματα και τραγουδάει και τραγούδια με νότες. Η μαμά διαβάζει και το βιβλίο μιλάει με
το στόμα της. Όταν θα μάθω κι εγώ να διαβάζω, τότε το βιβλίο θα μιλάει με το δικό μου
στόμα.
Α, όταν θα μάθω εγώ να διαβάζω, μήτε στιγμή δε θ‛ αφήσω σε ησυχία το βιβλίο:
θα το βάζω να μου διηγείται ιστορίες κι ιστορίες, ώσπου να κουραστώ. Κι ως την ώρα
που θα κλείνουν τα μάτια μου απ‛ τη νύστα. Τότε θα βάζω το βιβλίο κάτω από το
προσκέφαλο μου και μόλις θα ξυπνώ θα το βάζω να μου λέει μια μικρή ιστορία. Τώρα η
μαμά με πηγαίνει στο Νηπιαγωγείο. Έχει κι εδώ βιβλία. Μας περιμένουν υπομονετικά. Η
δασκάλα μας διαβάζει με δυνατή φωνή. Το βιβλίο είναι ευχαριστημένο που τα‛ ακούμε με
τόση προσοχή. Όταν μιλάει το βιβλίο, εμείς σωπαίνουμε. Δεν κάνουμε καθόλου θόρυβο
για να μην το ενοχλήσουμε”.
Ντόρα Γκάμπε
( μετάφραση Γιάννης Ρίτσος )
΄΄ Εγώ, η μητέρα μου κι ο κόσμος ΄΄
Εκδ. Κέδρος.
Με το παραπάνω απόσπασμα ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο των βιβλιών και ιδιαίτερα των παραμυθιών.
Το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε το Πολιτιστικό μας Πρόγραμμα για τη Σχολική Χρονιά 2014-2015.
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας τα αγαπημένα παραμύθια που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι καθώς και αυτά που βρισκόταν στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας , καταλήξαμε ότι όλα τα βιβλία δεν είναι ίδια. Υπάρχουν βιβλία με πολλές εικόνες, βιβλία για παιδιά,για μεγάλους, βιβλία όλο γράμματα και αριθμούς, παραμύθια, περιοδικά ,βιβλία χοντρά ή λεπτά , με χοντρό ή λεπτό εξώφυλλο.
Οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης,η οποία αποτέλεσε και τη δανειστική μας βιβλιοθήκη απο τον Ιανουάριο.
Φτιάξαμε σε καρτελάκια τους κανόνες της βιβλιοθήκης και των βιβλίων μας,
αλλά τους φακέλους μας για να δανειζόμαστε καθε Παρασκευή τα αγαπημένα μας βιβλία.
Φτιάξαμε το “Φαρμακείο των Βιβλιών” με τα απαραίτητα εργαλεία για να “κάνουμε καλά τα βιβλία “, όπως είπε η μαθήτριά μας Μαρία -Ελίζα.
Μάθαμε τα παραμύθια μέσα απο αινίγματα και αντιστοιχίσαμε εικόνα και αίνιγμα, φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα!
Τα παιδιά έφεραν απο το σπίτι τους το αγαπημενο τους παραμύθι και το διάβασαν στους φίλους τους.(μας συγχωρείτε για τις ανάποδες φωτογραφίες, υπάρχει πρόβλημα στο ανέβασμά τους)
Μάθαμε τη σωστη φορά γραφής και ανάγνωσης ενός κειμένου( διαβάζουμε και γράφουμε απο αριστερά προς τα δεξιά και απο πάνω προς τα κάτω)
Κατηγοριοποιήσαμε μια γκάμα παραμυθιών σε κλασικά και σύγχρονα αλλά και με βάση τον συγγραφέα τους.
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε μέσα απο δραστηριότητες, διάφορα κλασικά παραμύθια. Η Κοκκινοσκουφίτσα και τα Τρία Γουρουνάκια ήταν δυο απο αυτά τα παραμύθια.
Ασχοληθήκαμε με τους μύθους του Αισώπου: Ο Λαγός και η Χελώνα, Ο τζίτζικας και Ο μέρμηγκας!
Βρήκαμε στο διαδίκτυο τα ζώα που είναι οι βασικοί ήρωες στους μύθους του Αισωπου και τα εκτυπώσαμε αντιστοιχίζοντας λέξη με εικόνα.
Θελήσαμε να ακούσουμε παραμύθια απο άλλες χώρες και έτσι καλέσαμε στην τάξη μας, τη μαμά μαθητή μας που είναι απο τη Σλοβακία να μας διαβάσει παραμύθια απο τη χώρα αυτή.
Την ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκρισή της.
Γράψαμε τα δικά μας παραμύθια με διάφορους τρόπους…
- Με την μαγική τράπουλα που έχει κάνει δώρο στο σχολείο μας ο κ. Στοφόρος….
με τη συγκεκριμένη τράπουλα μπορούμε…
-Να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι ακολουθώντας πιστά τη σειρά των τραπουλόχαρτων
-Να ανακατέψουμε τα τραπουλόχαρτα και να δημιουργήσουμε την πιο αναπάντεχη ιστορία.
-Να μοιράσουμε τα τραπουλόχαρτα μεταξύ μας και να φτιάξουμε κυκλικά, χρησιμοποιώντας ένα -ένα χαρτί ένα παραμύθι όλοι μαζί
-Να τραβήξουμε ένα τραπουλόχαρτο στην τύχη κι από αυτό να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι.
-Να μοιραστούμε τα τραπουλόχαρτα κι ο καθένας να αφηγηθεί μια διαφορετική ιστορία
Εμείς διαλέξαμε την επιλογή να ανακατέψουμε τα τραπουλόχαρτα και να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία.
“Το Δώρο της Δήμητρας”
Ο δεύτερος τρόπος της συγγραφής του παραμυθιού μας ήταν πιο σύνθετος.
Τα παιδιά επέλεξαν 6 λέξεις…
…διάλεξαν ήρωες απο διάφορα κλασικά παραμύθια…
και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι χρησιμοποιώντας τα παραπάνω!
Το ονομάσαμε “Τα παραμύθια Μπερδεύτηκαν”.
Η τρίτη μας επιτυχημένη προσπάθεια ήταν να προσθέσουμε λόγια σε ένα παραμύθι που έφερε μαθήτριά μας στο σχολείο.
Μια ιστορία μόνο με εικόνες, δίχως λόγια τα οποία πρόσθεσαν τα παιδιά με τη φαντασία τους!
Εικονογραφήσαμε τέλος, το παραμύθι “Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω”
Πρόσφατα σχόλια