Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Ταξίδι στο μαγικό κόσμο των παραμυθιών”

Ιούν 20157

“Το βιβλίο δεν έχει στόμα κι όμως μιλάει. Διηγείται ένα σωρό ιστορίες και λέει και
ποιήματα και τραγουδάει και τραγούδια με νότες. Η μαμά διαβάζει και το βιβλίο μιλάει με
το στόμα της. Όταν θα μάθω κι εγώ να διαβάζω, τότε το βιβλίο θα μιλάει με το δικό μου
στόμα.
Α, όταν θα μάθω εγώ να διαβάζω, μήτε στιγμή δε θ‛ αφήσω σε ησυχία το βιβλίο:
θα το βάζω να μου διηγείται ιστορίες κι ιστορίες, ώσπου να κουραστώ. Κι ως την ώρα
που θα κλείνουν τα μάτια μου απ‛ τη νύστα. Τότε θα βάζω το βιβλίο κάτω από το
προσκέφαλο μου και μόλις θα ξυπνώ θα το βάζω να μου λέει μια μικρή ιστορία. Τώρα η
μαμά με πηγαίνει στο Νηπιαγωγείο. Έχει κι εδώ βιβλία. Μας περιμένουν υπομονετικά. Η
δασκάλα μας διαβάζει με δυνατή φωνή. Το βιβλίο είναι ευχαριστημένο που τα‛ ακούμε με
τόση προσοχή. Όταν μιλάει το βιβλίο, εμείς σωπαίνουμε. Δεν κάνουμε καθόλου θόρυβο
για να μην το ενοχλήσουμε”.

Ντόρα Γκάμπε
( μετάφραση Γιάννης Ρίτσος )
΄΄ Εγώ, η μητέρα μου κι ο κόσμος ΄΄
Εκδ. Κέδρος.

Με το παραπάνω απόσπασμα ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο των βιβλιών και ιδιαίτερα των παραμυθιών.

Το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε το Πολιτιστικό μας Πρόγραμμα για τη Σχολική Χρονιά 2014-2015.

Ξεκινήσαμε παρατηρώντας τα αγαπημένα παραμύθια που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι καθώς και αυτά που βρισκόταν στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας , καταλήξαμε ότι όλα τα βιβλία δεν είναι ίδια. Υπάρχουν βιβλία με πολλές εικόνες, βιβλία για παιδιά,για μεγάλους, βιβλία όλο γράμματα και αριθμούς, παραμύθια, περιοδικά ,βιβλία χοντρά ή λεπτά , με χοντρό ή λεπτό εξώφυλλο.

DSC05894Οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης,η οποία αποτέλεσε και τη δανειστική μας βιβλιοθήκη απο τον Ιανουάριο.

IMG_0484Φτιάξαμε σε καρτελάκια τους κανόνες της βιβλιοθήκης και των βιβλίων μας,

αλλά τους φακέλους μας για να δανειζόμαστε καθε Παρασκευή τα αγαπημένα μας βιβλία.

Κανόνες Βιβλιοθήκης

Κανόνες Βιβλιοθήκης

IMG_0482Κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες

IMG_0420

DSC05950

Φτιάξαμε το “Φαρμακείο των Βιβλιών” με τα απαραίτητα εργαλεία για να “κάνουμε καλά τα βιβλία “, όπως είπε η μαθήτριά μας Μαρία -Ελίζα.

IMG_0344

IMG_0345

Μάθαμε τα παραμύθια μέσα απο αινίγματα και αντιστοιχίσαμε  εικόνα και αίνιγμα, φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα!

Τα παραμύθια μέσα απο τα αινίγματα!

Τα παραμύθια μέσα απο τα αινίγματα!

Τα παιδιά έφεραν απο το σπίτι τους το αγαπημενο τους παραμύθι και το διάβασαν στους φίλους τους.(μας συγχωρείτε για τις ανάποδες φωτογραφίες, υπάρχει πρόβλημα στο ανέβασμά τους)

IMG_0351Μάθαμε τη σωστη φορά γραφής και ανάγνωσης ενός κειμένου( διαβάζουμε και γράφουμε απο αριστερά προς τα δεξιά και απο πάνω προς τα κάτω)

IMG_0479

Κατηγοριοποιήσαμε μια γκάμα παραμυθιών σε κλασικά και σύγχρονα αλλά και με βάση τον συγγραφέα τους.

Παραμύθια του Σαρλ Περο

Παραμύθια του Σαρλ Περο

Παραμύθια του Κριστιαν Αντερσεν

Παραμύθια του Κριστιαν Άντερσεν

Παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά

Παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά

Μύθοι του Αισώπου

Μύθοι του Αισώπου

 

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε μέσα απο δραστηριότητες, διάφορα κλασικά παραμύθια. Η Κοκκινοσκουφίτσα και τα Τρία Γουρουνάκια ήταν δυο απο αυτά τα παραμύθια.

Δίνω διαφορετικό τέλος στην ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας

Δίνω διαφορετικό τέλος στην ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας.

Η Κοκκινοσκουφίτσα απο τα χεράκια των παιδιών.

Η Κοκκινοσκουφίτσα απο τα χεράκια των παιδιών.

Η Κοκκινοσκουφίτσα μέσα απο τα μάτια των παιδιών- Αφήγηση Παραμυθιού

Η Κοκκινοσκουφίτσα μέσα απο τα μάτια των παιδιών- Αφήγηση Παραμυθιού

Χρονική Ακολουθία του παραμυθιού "Τα Τρία Γουρουνάκια" μέσα απο εικόνες

Χρονική Ακολουθία του παραμυθιού “Τα Τρία Γουρουνάκια”

Τα Τρία Γουρουνάκια

Τα Τρία Γουρουνάκια

Μαθίνοντας τον αριθμό 3

Μαθαίνοντας τον αριθμό 3

Δραματοποίηση του Παραμυθιού "Τα Τρία Γουρουνάκια"

Δραματοποίηση του Παραμυθιού “Τα Τρία Γουρουνάκια”

Ασχοληθήκαμε με τους μύθους του Αισώπου: Ο Λαγός και η Χελώνα, Ο τζίτζικας και Ο μέρμηγκας!

Βρήκαμε στο διαδίκτυο τα ζώα που είναι οι βασικοί ήρωες στους μύθους του Αισωπου και τα εκτυπώσαμε αντιστοιχίζοντας λέξη με εικόνα.

Τα ζώα-ήρωες στους Μύθους του Αισώπου

Τα ζώα-ήρωες στους Μύθους του Αισώπου

Δραματοποιήση του μύθου "Ο Λαγός και Η Χελώνα"

Δραματοποιήση του μύθου “Ο Λαγός και Η Χελώνα”

Ο Λαγός κοιμάται...

Ο Λαγός κοιμάται…

...η χελώνα τον προσπερνάει!!!

…η χελώνα τον προσπερνάει!!!

Θα ήθελα να ήμου ο Μέρμηγκας γιατί......

“Θα ήθελα να ήμου ο Μέρμηγκας γιατί δουλεύει”   είπε η Σίλια

Θελήσαμε να ακούσουμε παραμύθια απο άλλες χώρες και έτσι καλέσαμε στην τάξη μας, τη μαμά μαθητή μας που είναι απο τη Σλοβακία να μας διαβάσει παραμύθια απο τη χώρα αυτή.

Την ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκρισή της.

Παραμύθια απο Τη Σλοβακία

Παραμύθια απο τη Σλοβακία

"Το Ασχημόπαπο"

“Το Ασχημόπαπο”

IMG_0373

Ευχαριστούμε πολύ  κ. Κριστίνα!!!

Ευχαριστούμε πολύ
κ. Κριστίνα!!!

Γράψαμε τα δικά μας παραμύθια με  διάφορους τρόπους…

IMG_0596

  1. Με την μαγική τράπουλα που έχει κάνει δώρο στο σχολείο μας ο κ. Στοφόρος….

PC090772

Η πίσω οψη της τράπουλας γίνεται παζλ

Η πίσω οψη της τράπουλας γίνεται παζλ

με τη συγκεκριμένη τράπουλα μπορούμε…

-Να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι ακολουθώντας πιστά τη σειρά των τραπουλόχαρτων

-Να ανακατέψουμε τα τραπουλόχαρτα και να δημιουργήσουμε την πιο αναπάντεχη ιστορία.

-Να μοιράσουμε τα τραπουλόχαρτα μεταξύ μας  και να φτιάξουμε κυκλικά, χρησιμοποιώντας ένα -ένα χαρτί ένα παραμύθι όλοι μαζί

-Να τραβήξουμε  ένα τραπουλόχαρτο στην τύχη κι από αυτό να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι.

-Να μοιραστούμε τα τραπουλόχαρτα κι ο καθένας να αφηγηθεί μια διαφορετική ιστορία

Εμείς διαλέξαμε την επιλογή να ανακατέψουμε τα τραπουλόχαρτα και να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία.

“Το Δώρο της Δήμητρας”

IMG_0477Ο δεύτερος τρόπος  της συγγραφής του παραμυθιού μας ήταν πιο σύνθετος.

Τα παιδιά επέλεξαν 6 λέξεις…

IMG_0419

…διάλεξαν ήρωες απο διάφορα κλασικά παραμύθια…

IMG_0418

και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι χρησιμοποιώντας τα παραπάνω!

Το ονομάσαμε “Τα παραμύθια Μπερδεύτηκαν”.

Η τρίτη μας επιτυχημένη προσπάθεια ήταν να προσθέσουμε λόγια σε ένα παραμύθι που έφερε μαθήτριά μας στο σχολείο.

Μια ιστορία μόνο με εικόνες,  δίχως λόγια τα οποία πρόσθεσαν τα παιδιά με τη φαντασία τους!

"Η Αρπαγή της Κότας"

“Η Αρπαγή της Κότας”

Εικονογραφήσαμε τέλος, το παραμύθι “Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

από κάτω από: Παραμύθια| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Ταξίδι στο μαγικό κόσμο των παραμυθιών”    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιούνιος 2015
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Μικρός Αναγνώστης

Παραμύθια και άλλα πολλά...

Παραμύθια και άλλα πολλά...

Αερόστατο

Αερόστατο

Διαδικτυακή Πύλη Ψυχαγωγίας και Μάθησης για μικρά παιδιά

Μαθαίνω για το Σεισμό!

Μαθαίνω για το Σεισμό!

Ανακύκλωση

Ανακύκλωση

Παιχνίδι για την Ανακύκλωση

Το παιδικό Ραδιόφωνο Στο Ιnternet

Το παιδικό Ραδιόφωνο Στο Ιnternet

Εθνική Δράση Υγείας Για Τη Ζωή Των Νέων

Ιστορικό

Πρόσφατα σχόλια

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η βιβλιοθήκη

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

Δεν είναι Παραμύθι…

Δεν είναι Παραμύθι…

Ανακύκλωση Συσκευών

Γερά Δόντια

Γερά Δόντια

Παιχνίδια- Τραγούδια - Video

STOP ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

STOP ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

STOP ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων