….και πάλι στον κήπο μας

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 31-05-2025

collage 1 3

 

collage 2 5

Η λεβάντα από τον κήπο μας στην ντουλάπα μας

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, κατασκευές, Προγράμματα, Φυσικές επιστήμες | , στις 31-05-2025

 

Όπως και πέρυσί έτσι και φέτος επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά το Μουσείο Αγίας Άννας όπου φυτέψαμε και άλλες λεβάντες και βότανα . Αποφασίσαμε να κόψουμε τις περυσινές λεβάντες και να τις αποξηράνουμε και κάθε παιδί θα πάρει το σακουλάκι με την λεβάντα για την ντουλάπα του

Η δράση  μας  “Η λεβάντα από τον κήπο μας” είναι μια εξαιρετικά όμορφη και εκπαιδευτικά πλούσια εμπειρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου

Η συγκεκριμένη δράση συνδυάζει τη βιωματική μάθηση με την επαφή με τη φύση, την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από την πρακτική ενασχόληση των παιδιών. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια — από τη συγκομιδή της λεβάντας, την τοποθέτηση σε σακουλάκια τουλιού, μέχρι και τη διαδικασία αποξήρανσης. Έτσι, απέκτησαν αίσθηση της φροντίδας και του κύκλου ζωής των φυτών.

Συγκεκριμένα  τα παιδιά αποκόμισαν:

  1. Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα αρωματικά φυτά και μαθαίνουν πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε φυσικούς πόρους με σεβασμό στο περιβάλλον.
  2. Ανάπτυξη αισθητηριακών εμπειριών: Μέσα από τη μυρωδιά, την υφή και την εικόνα της λεβάντας, ενισχύεται η παρατήρηση και η αισθητηριακή αντίληψη.
  3. Ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας: Το γέμισμα των σακουλιών με λεβάντα βοηθά στη λεπτή κινητικότητα και στον συντονισμό χεριού-ματιού.
  4. Μάθηση μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία: Η ενασχόληση με φυσικά υλικά ενισχύει τη δημιουργικότητα και προσφέρει χαρά και ικανοποίηση.
  5. Καλλιέργεια υπευθυνότητας: Τα παιδιά κατανοούν ότι από τη φροντίδα και τη συλλογή φυτών μπορούν να προκύψουν χρήσιμα προϊόντα για το σπίτι (π.χ., αποσμητικά ρούχων).
  6. Σχέση με την παράδοση: Η χρήση λεβάντας ως φυσικό αποσμητικό είναι μια παραδοσιακή πρακτική που τα παιδιά μαθαίνουν και συνεχίζουν.

Η δράση αυτή είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα δημιουργικής μάθησης και σύνδεσης με τη φύση, προσφέροντας στα παιδιά γνώσεις, δεξιότητες και αξίες που θα τα συνοδεύουν στη μετέπειτα πορεία τους.

4

 

1

 

2

 

3

 

5

 

 

6

 

7

 

IMG 20250529 130245 362

 

IMG 20250529 125951 750

Δράσεις Ενεργού Πολίτη 2024-2025

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ | Κατηγορία ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ | , στις 20-05-2025

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 6048/Β’/1-11-2024 και διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ).Στο Νηπιαγωγείο, ο/η εκπαιδευτικός, με βάση τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του ΠΣ του Νηπιαγωγείου, έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών του. Στο πλαίσιο αυτό, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί α) να αξιοποιεί τις προτεινόμενες δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, β) να σχεδιάζει και να υλοποιεί δικές του/της δράσεις μετασχηματίζοντας τις υπάρχουσες, γ) να αξιοποιεί Εργαστήρια Δεξιοτήτων, δ) να πραγματοποιεί σχολικές δραστηριότητες, ε) να αναπτύσσει δράσεις που σχετίζονται με ημέρες αφιερωμένες σε θέματα αειφορίας και ενεργού πολιτειότητας, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργού συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία και στ) να πραγματοποιεί δράσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις και περίπατους.
 Ο στόχος είναι να εμπνεύσουμε τους/τις μαθητές/ριες να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική, τοπική και ψηφιακή κοινότητα, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και υπευθυνότητας.

Τι είναι η δράση του ενεργού πολίτη στο Νηπιαγωγείο;

Η δράση του ενεργού πολίτη περιλαμβάνει δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της κοινότητας τους, με τρόπο βιωματικό και ουσιαστικό. Μέσα από τις δράσεις αυτές, τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του «ανήκειν», μαθαίνουν να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν υπευθυνότητα.

  1. Ζωή στο Νερό:Η ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ, Η ΗΡΩΙΔΑ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Συμμετέχουν σε δράσεις προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, με έμφαση στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης μέσω καθαρισμών παραλιών, ενημερωτικών καμπανιών και προώθησης βιώσιμων πρακτικών στη χρήση πλαστικού.
  • Συμμετέχουν σε έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας των υδάτων και στην πρόληψη της ρύπανσης, εφαρμόζοντας δράσεις όπως η καταγραφή πηγών ρύπανσης και η υλοποίηση ενημερωτικών προγραμμάτων για την τοπική κοινότητα.

Διερεύνηση

Προβολή οπτικοακουστικού υλικού για τα λιβάδια της Ποσειδωνία από το διαδίκτυο. Ανάγνωση παραμυθιού με την Ποσειδωνία ως ηρωίδα.

Συζήτηση με τα παιδιά και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη σχετικό με τα λιβάδια της Ποσειδωνίας.

 

Προετοιμασία/Σχεδιασμός

Καταιγισμός ιδεών: πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την Ποσειδωνία.

Τα παιδιά προτείνουν να φτιάξουμε αφίσες για να μάθουν όλοι τι είναι η Ποσειδωνία. Στη συνέχεια με ψηφιακά εργαλεία φτιάχνουμε ένα βίντεο το οποίο θα αναρτηθεί στο ιστολόγιο του σχολείου και θα κοινοποιηθεί στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των γονέων.

Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο

Κατασκευάσαμε  με ανακυκλώσιμα υλικά (ψάρια, φύκια, κοράλλια) και τη  μακέτα ενός λιβαδιού.

Περιηγηθήκαμε εικονικά σε μια  παραλία για να γνωρίσουμε καλύτερα την Ποσειδωνία.

 

Επικοινωνία-Διάχυση

Παρουσίαση δράσης σε γονείς.

Ανάρτηση υλικού στον χώρο του σχολείου και  σε ψηφιακή πλατφόρμα. Συμμετοχή σε διαγωνισμό της HELMEPA.

 

Αναστοχασμός

 

Στο τέλος της σχολικής περιόδου έπειτα από παρουσίαση των έργων των παιδιών , συζητήσαμε τι ήταν αυτό που έμαθαν και πως ένιωσαν που βοήθησαν στο να μάθουν οσο περισσότεροι άνθρωποι τι είναι τα λιβάδια και πώς μπορούν να τα προστατέψουν.

 

Τους άρεσε που πήραμε μέρος στον παιδικό διαγωνισμό της HELMEPA  ο οποίος ήταν συναφής με το θέμα μας ενώ ενθουσιάστηκαν στη φάση της διερεύνησης , όταν έθεσαν σε γνωστούς δικούς τους, αλλά και στους γονείς την ερώτηση : ΕΣΥ ΤΙ ΓΝΩΡΊΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ?

Οι απαντήσεις που έλαβαν μας , αφού τις κατέγραψαν , μας έκαναν να καταλάβουμε ότι δεν είχαν σχετική ενημέρωση για το τι είναι και πως μπορούμε να συμβάλλουμε στη διατήρηση του λιβαδιού. Χάρηκαν όταν ανακάλυψαν, μεμια χαρτογράφηση που είδαμε στο διαδίκτυο , ότι το νησί μας έχει λιβάδια. Έτσι δούλεψαν με χαρά κι έφτιαξαν πολύ όμορφα έργα.

1739885715984 1 1

 

IMG 20250123 160117 986

 

 

Παραμύθι:

Η Ποσειδωνία, η Ηρωίδα του Βυθού

Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά κάτω από τη θάλασσα, ζούσε η Ποσειδωνία. Δεν ήταν ψάρι, ούτε χταπόδι πολλοί νόμιζαν ότι είναι φύκι. Ήταν ένα υπέροχο, πράσινο φυτό με φύλλα σαν σπαθιά που χόρευαν με τα κύματα. Όλοι στον βυθό την αγαπούσαν γιατί τους προστάτευε.

Τα ψαράκια κρύβονταν ανάμεσα στα φύλλα της. Οι ιππόκαμποι γεννούσαν τα μωρά τους εκεί. Ακόμα και τα σαλιγκαράκια έκαναν παρέα μαζί της και έβρισκαν καθαρό αέρα ανάμεσα στη φυλλωσιά της.

Μια μέρα, η θάλασσα άρχισε να λερώνεται..

 Σκουπίδια, πλαστικά και δίχτυα σκέπαζαν τα φύλλα της. Η Ποσειδωνία αρρώστησε σιγά σιγά άρχισε να καφετίζει και ξεραίνονταν τα φύλλα της. Οι φίλοι της ανησύχησαν…

— Ποιος θα μας προστατεύει τώρα; — έκλαιγε το μικρό καβούρι.

— Χρειαζόμαστε βοήθεια! — φώναξε ο ιππόκαμπος.

Τότε εμφανίστηκαν τα παιδιά! Με τις ζωγραφιές τους, τις αφίσες και τα τραγούδια τους, μίλησαν για την Ποσειδωνία. ‘Ολοι έμαθαν πόσο σημαντική είναι για το θαλάσσιο οικοσύστημα.

Οι μεγάλοι άρχισαν να προσέχουν τη θάλασσα. Οι ψαράδες μάζευαν τα δίχτυα τους. Οι τουρίστες έβαζαν τα σκουπίδια στους κάδους.

Η Ποσειδωνία ξαναβρήκε τη δύναμή της. Και ο βυθός… ξανάγινε μαγικός!

Και ζήσανε όλοι καλά – και η Ποσειδωνία καλύτερα!

Μια δεντροφύτευση στη γειτονιά μου

2

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ | Κατηγορία Ανακοινώσεις- Ενημερώσεις | , στις 15-05-2025

Δράσεις για το περιβάλλον

 

Εγινε μια αξιόλογη προσπάθεια από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Αγίας Άννας   στο προαύλιο χώρο της εκκλησίας Αγίας Άννας  όπου φύτευσαν δεντρίλια μαύρης Πεύκης . Η ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών για το περιβάλλον δεν είναι απλώς μια καλή ιδέα, αλλά μια αναγκαιότητα για ένα βιώσιμο μέλλον. Είναι μια επένδυση στην ανάπτυξή τους ως υπεύθυνων και φροντιστικών πολιτών που θα αγαπούν και θα προστατεύουν τον πλανήτη τους. Έτσι λοιπόν τα παιδιά φύτευσαν , πότισαν , και υιοθέτησαν το χώρο αυτόν με την υπόσχεση να φροντίζουν και να περιποιούνται τα πεύκα τους μέχρι που να μεγαλώσουν και να αποτελέσουν ένα στολίδι για αυτό το χώρο.

Πολύτιμη ήταν και η βοήθεια από τον υπεύθυνο του Δασαρχείου Λίμνης ο οποίος  βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία  αυτής της δεντροφυτευσης και το σημαντικό ρόλο που παίζει στη ζωή  μας  η ύπαρξη του δάσους.  

 

collage 1 2

 

collage 2 4

 

collage 3 3

 

collage 4 1

Η Ελπίδα είναι αυτό το δεντράκι και εμείς

https://youtu.be/H2EW5t97hhI

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς