Σεισμός

10/1/2025  και τα νηπιαγωγεία του δικτύου never stop learning συνδέονται μέσω πλατφόρμας με την υπεύθυνη του ΟΑΣΠ κα Ασημίνα Κούρου.

IMG 20250110 182852

Τα παιδιά καλημερίζουν και χαιρετούν τα παιδιά των άλλων σχολείων. Δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι δεν μπορούν να βγουν από την οθόνη και να έρθουν στην τάξη μας, για να γνωριστούν από κοντά.

Όλοι συνδεδεμένοι και τα παιδιά παρακολουθούν προσηλωμένα τα όσα εξηγεί η κα Κούρου.

IMG 20250110 093045

Σε κάθε της ερώτηση απαντούν με προθυμία και ενθουσιασμένα δηλώνουν ότι τους άρεσε πάρα πολύ που ήταν και παιδιά από άλλα σχολεία μαζί τους.

 

Πρώτη επαφή με το παραμύθι “Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΥΤΙ “

Το ταξίδι συνεχίζεται με το δημιουργούμενο  παραμύθι των παιδιών του γυμνασίου Λαμψάκου.

https://read.bookcreator.com/O7ADHdH9L5bzvgkCwAj55CFgozH2/J2AqpUrHR_qeDHhcURrGxA/GEwvW4qtQAO8koTHd3QY

Οι ήρωες του παραμυθιού αποτυπωμένοι στο εξώφυλλο και τα παιδιά γοητεύονται. Τα παροτρύνουμε να μιλήσουν για τα όσα παρατηρούν.  Αποκωδικοποιούν τα πάντα και όταν τους διαβάζω τον τίτλο εκείνα ρωτούν : κυρία Ελένη είναι η πριγκίπισσα; Μμμμ δεν μπορώ να σας αποκαλύψω το μυστικό του βιβλίου, μα είμαι σίγουρη ότι θα το μάθουμε όταν θα αρχίζουμε να το ξεφυλλίζουμε. Κυρία το μουσικό κουτί μάλλον θα έχει κάποιο κουτί που παίζει μουσική.  Παιδιά μήπως στην περιοχή μας υπάρχει κάποιο κάστρο; Ένα κάστρο σαν κι αυτό που συναντήσαμε στο εξώφυλλο του βιβλίου. Απαντούν όλα με σιγουριά πως δεν υπάρχει. Τα παροτρύνω να βγουν στην αυλή και να παρατηρήσουν την κορυφή του βουνού, που βρίσκεται απέναντι από το σχολείο μας. Κυρία στην κορφή του έχει ένα κάστρο. Μήπως κάποιος το έχει επισκεφθεί; Απαντούν όλα αρνητικά κουνώντας το κεφάλι. Μόνο ένα παιδάκι λέει κυρία εγώ πήγα αλλά είναι πάρα πολύ παλιό. Θέλεις να μας πεις τι είδες; Είναι πολύ παλιό, έχει πέτρες κάποια παράθυρα. Μήπως παλιά ζούσε κάποιος εκεί;

Τα παιδιά απαντούν με σιγουριά πως εκεί ζούσε ένας βασιλιάς και μια πριγκίπισσα, μάλλον ήταν αυτοί που είδαμε στο εξώφυλλο.  Στην τάξη και πάλι ξεφυλλίζοντας το παραμύθι ζητούν να πατήσω το κουμπί που βλέπουν και η μουσική της Ελένης τα κάνει να κινούνται ρυθμικά. Ζητούν να χορέψουν και κάποια σε κύκλο, κάποια σε ζευγάρια, κάποια μόνα τους κινούνται γρήγορα έντονα. Ζητούν να πατήσω και το επόμενο κουμπί κι η κίνησή τους αλλάζει, γίνεται αργή ήρεμη και εκείνα πλέον έχουν γίνει ζευγάρια.

Κυρία αυτή τη μουσική θα μπορούσα να την ακούσω λίγο πριν κοιμηθώ, όταν θα ξεκουράζομαι στον καναπέ. Αναζητώ στο διαδίκτυο το τραγούδι που τραγουδούν τα παιδιά

https://www.youtube.com/watch?v=Lz2mG1ERKKw

Ο χάρτης της γης από όπου ξεκινά το τραγούδι εμφανίζεται και τους εξηγώ πως η Ελένη ζούσε στη Μικρά Ασία όταν ήταν παιδάκι λίγο πιο μεγάλο από σας και της άρεσαν τα τραγούδια του τόπου τους. Ένα παιδάκι ακούγοντας τις λέξεις Μικρά Ασία λέει: κυρία εκεί κάποτε έγινε ένα πόλεμος. Μήπως τότε ζούσε η Ελένη;

 

Επίσκεψη του Άη Βασίλη

Στην αυλή κρεμασμένος ο σάκος του Άι – Βασίλη και με την προτροπή τη δική μας τα παιδιά τρέχουν. Ενθουσιασμένα όλα φωνάζουν : Κυρία ήρθε ο Άι – Βασίλης.

IMG 20241219 221759

Με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού κατεβάζουν τον μικρό κατακόκκινο σάκο και μπαίνουν στην αίθουσα. Ψάχνουν παντού να δουν τον Άη – Βασίλη.

IMG 20241219 221649

Μάλλον είναι στο Δημοτικό.

IMG 20241219 221507

Ωραία θα πάω να δω και θα σας πω. Επιστρέφω μετά από λίγο και μαζί μα τη μαμά φωνάζουμε: χο, χο , χο , καλά Χριστούγεννα παιδιά καλές γιορτές. Περιμένω  λίγο και επιστρέφω μόνη. Παιδιά πήγα αλλά πουθενά δεν τον βρήκα. Συνέχεια

Εργαστήρια

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και εμείς περιμένουμε  τη συμμετοχή των γονέων στα εργαστήρια. τους καλούμε κάθε χρόνο να βοηθήσουν στις κατασκευές και να δουλέψουν με μία ολιγομελή ομάδα παιδιών.  Χαιρόμαστε που κάθε χρόνο η συμμετοχή είναι μεγάλη και χαιρόμαστε ακόμα περισσότερο όταν εκφράζουν την επιθυμία να παραβρεθούν και πάλι στην τάξη με τα παιδιά.

Ευκαιρία λοιπόν να ανακαλύψουν το πώς εμείς δουλεύουμε με τα παιδιά τους, να παρατηρήσουν το παιδί στην τάξη κατά την ώρα του παιχνιδιού στις γωνιές, να συμμετέχουν στο διάβασμα του παραμυθιού, να διηγηθούν ιστορίες από τις δικές τους χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις, να μάθουν τη ρουτίνα τους, να γνωρίσουν το παιδί τους στο σχολικό περιβάλλον αλλά και σε μας προσφέρεται μία μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουμε εκ νέου το παιδί όταν ο γονιός είναι παρών.

Τα εργαστήρια μας περιελάμβαναν κατασκευή κάρτας,

IMG 20241213 110216 IMG 20241213 110223

χρωμάτισμα χάρτινης λευκής σακούλας, χριστουγεννιάτικο στολίδι για το δέντρο και δημιουργία κουραμπιέδων.

Το τελευταίο εργαστήρι πάντα αφιερώνεται στην ζαχαροπλαστική, συνενώνονται τα τμήματα και η τάξη γεμίζει με μυρωδιές Χριστουγέννων. Κι όταν οι μυρωδιές  ανακατεύονται με γέλιο, αγάπη, πειράγματα, ευχές  τότε πραγματικά τα Χριστούγεννα έχουν φθάσει.

Σας ευχαριστούμε όλους που συμμετείχατε στα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια, σας ευχαριστούμε  που μοιραστήκατε μαζί μας λίγο από τη μαγεία των Χριστουγέννων, σας ευχαριστούμε που στηρίζετε τις δράσεις μας.

Ευχαριστούμε και τον κο Χαράλαμπο Κονανά που κάθε χρόνο στηρίζει το Νηπιαγωγείο στις δράσεις του αφιλοκερδώς.

3η συνάντηση των εκπαιδευτικών του δικτύου “never stop learning”

Στις 28/11/2024 ημέρα Πέμπτη οι εκπαιδευτικοί των 8 συμμετεχόντων Νηπιαγωγείων που δημιούργησαν το δίκτυο “Never stop learning” συναντήθηκαν μετά από πρόσκληση της συντονίστριας του δικτύου.

Η ενημέρωση εκ μέρους της συντονίστριας αφορούσε τις ενέργειες που μέχρι στιγμής έχουν γίνει.

  • Απεστάλησαν έγγραφα και στον ΟΑΣΠ και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας
  • Ο ΟΑΣΠ ανταποκρίθηκε και σε τηλεφωνική επικοινωνία με την κα Κούρου προγραμματίστηκε δράση για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους μαθητές/ τριες των σχολικών μονάδων. Η δράση για τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης στο 13ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας. Η δράση για τους μαθητές θα πραγματοποιηθεί μέσω webex ταυτόχρονα για όλους τους μαθητές/τριες των συμμετεχόντων Νηπιαγωγείων. Η ακριβής ημερομηνία των επιμορφώσεων θα καθοριστεί μετά την επικοινωνία με την κα Κούρου για το μήνα Ιανουάριο.
  • Από την πυροσβεστική δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ανταπόκριση στα αιτήματά μας, πιθανών λόγω επέκτασης της αντιπυρικής περιόδου  μέχρι τέλος Νοεμβρίου.
  • Στο σεμινάριο μέσω τηλεκπαίδευσης που συμμετείχαμε όλοι οι εκπαιδευτικοί του δικτύου η κα Κούρου επεσήμανε ότι μπορούμε να απευθυνθούμε και στο τμήμα πολιτικής προστασίας. Η επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί άμεσα και θα υπάρξει ενημέρωση.

Συνέχεια

Περίπατος στο Λήλαντα ποταμό

1η βιωματική δράση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για το Ληλάντιο πεδίο

Ξεκινάμε για την πρώτη μας γνωριμία με το περιβάλλον του Ληλάντιου πεδίου. Η διαδρομή μας δίπλα στο βασιλιά του πεδίου το ποτάμι που το διασχίζει.

IMG 20241122 102500

Με ερωτήσεις προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις γνώσεις των παιδιών μας

Τι παρατηρείται; Βουνά, χόρτα, ΄δέντρα , ένα ποτάμι

Μήπως κάποιος γνωρίζει το όνομα του ποταμιού; Αρχική τους απάντηση η σιωπή. Δεύτερη ποτάμι. Πόσο παράξενο να μην γνωρίζουν το όνομα του ποταμού!

Γιατί νομίζετε ότι δεν έχει νερό; Κυρία δεν έχει βρέξει. Συνέχεια

Δίκτυο Σχολείων” Όλοι για το Ληλάντιο “

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Αφρατίου αποδεχόμενοι την πρόσκληση της κας Κλεοπάτρας Μπαράκου, υποδιευθύντριας του Γυμνασίου Νέας Λαμψάκου παραβρέθηκαν στις 18/11/2024 και ώρα 14:30 στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.

Στόχοι του Δικτύου:

  1. Η προστασία και αναβάθμιση του πεδίου που φιλοξενεί τις σχολικές μας μονάδες
  2. Η μελέτη και κατανόηση από τους μαθητές της σημασίας που έχει η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του φυσικού κάλλους της περιοχής του Λήλαντα.
  3. Η διάχυση σύγχρονων θεμάτων περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
  4. Η ανάδειξη των αρχών της αειφορίας, όπως η υπευθυνότητα, ο σεβασμός, η οικολογική βιωσιμότητα, η ενσυναίσθηση, η αλληλοκατανόηση, η αλληλεγγύη.

Συνέχεια

Φθινόπωρο

31/10/2024

Το φθινόπωρο έφθασε κι εμείς περπατάμε στη φύση προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου. Δέντρα με φύλλωμα καταπράσινο, δέντρα με φύλλα στα χρώματα  κίτρινου και πράσινου, δέντρα που στη βάση του κορμού τους σκεπάζονται από τα φύλλα που έπεσαν. Η γη στις αποχρώσεις του καφέ. Αμπέλια που αν και διατηρούν τα φύλλα τους, είναι ξεθωριασμένα ζαρωμένα, μα στολίζονται με μικρά τσαμπιά σταφύλια.  Πορτοκαλιές φορτωμένες με ζουμερά πράσινα και πορτοκαλί πορτοκάλια.

Κι οι άνθρωποι μας κοιτούν κάθε φορά που σταματάμε, μας φιλεύουν καρπούς φθινοπωρινούς και η μικρή μας βόλτα τελειώνει με την επιστροφή μας στο σχολείο, μα είναι τόσο ανυπόμονα τόσο βιαστικά. Επιθυμούν να γευτούν τα φιλέματα.

Παιχνίδια αφής, όσφρησης, γεύσης. Κάνουμε τις  ζαβολιές μας προσπαθώντας να τα μπερδέψουμε μα εκείνα δουλεύουν προσηλωμένα. Αναγνωρίζουν με μάτια κλειστά ότι τους δώσουμε, αναγνωρίζουν τις γεύσεις, αναγνωρίζουν τι τα κεράσαμε.

Τα παρακινούμε να ζωγραφίσουν τα φύλλα που μαζέψαμε κι εκείνα απαντούν πως δεν μπορούν. Τα προτρέπουμε να τα χρησιμοποιήσουν και να δημιουργήσουν το περίγραμμά τους και μετά να παρατηρήσουν το χρώμα τους, τις γραμμές τους. Δουλεύουν προσεκτικά και οι δημιουργίες τους καταπληκτικές. Τα φύλλα τους αλλάζουν όταν αποφασίζουν να τα μεταμορφώσουν προσθέτοντας γραμμές. Γίνονται πεταλούδες, άνθρωποι ….

Τα παροτρύνουμε να ρωτήσουν τους γονείς τους για συνταγές γλυκών με φρούτα αλλά και να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα στο σχολείο. Συνέχεια

28 Οκτωβρίου

https://www.youtube.com/watch?v=9K2LeIsBfNc

Ερέθισμα το μικρό video και η ιστορία μέσα από το εποπτικό υλικό ξετυλίγεται.  Φωτογραφίες που τα παιδιά αποκωδικοποιούν τόσο εύστοχα. Χωρισμένα σε ομάδες μελετούν τις φωτογραφίες κι η αίθουσα γεμίζει με ομιλίες. Κάποια κοιτούν σκεφτικά προβληματίζονται, κάποια σιωπούν, κάποια αναλαμβάνουν το ρόλο του αρχηγού και ρωτούν τους φίλους τους θέλοντας να μάθουν τι σκέφτονται. Τα παιδιά μιλούν στη γωνιά της συζήτησης για όσα παρατήρησαν. Συνέχεια