Επιμόρφωση eTwinning

 

Άλλος ένας μεγάλος  κύκλος επιμόρφωσης eTwinning seminars ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

σε συνέχεια των

II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού 2019-2020

2019 2020

Αξιοποίηση κινητών συσκευών στην διδασκαλία 2020-2021

κινητών 2020 2021

Την τρέχουσα χρονιά ολοκληρώθηκαν τα παρακάτω αντικείμενα!!!

ΙV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων 2021-2022

Screenshot 2

Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο – Beebot 2021-2022

Screenshot 1

Ακόμα ένα mooc επιμόρφωσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία :eTwinning και Εργαστήρια Δεξιοτήτων

eTwinning Eργαστήρια Δεξιοτήτων

 

Έργο eTwinning Recycle and play

Το 2ο ευρωπαΪκό έργο μας eTwinning είναι το »Recycle and play» που σημαίνει »Ανακυκλώστε και παίξτε»  ξεκίνησε τον Ιανουάριο με το πιστοποιητικό ένταξης στο έργο:

Screenshot 1 1Δάσκαλοι ανά χώρα που συμμετέχει στο έργο:
ΓΕΩΡΓΊΑ (1), ΕΛΛΆΔΑ (6),
ΛΕΤΟΝΊΑ (1), ΛΙΘΟΥΑΝΊΑ (3),
ΟΥΚΡΑΝΊΑ (1), ΤΟΥΡΚΊΑ (2)

Σχετικά με το έργο
Η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι μια επικίνδυνη επίδραση στο περιβάλλον μας που αντιμετωπίζουμε αυτές τις μέρες και είναι σημαντικό να βρούμε λέξεις, ιδέες πώς να μιλήσουμε γι’ αυτήν στα μικρά παιδιά, να τα ενθαρρύνουμε να πιστεύουν ότι οι καθημερινές τους συνήθειες μπορούν να συμβάλουν στη διάσωση της Γης. Θα προσπαθήσουν να διαχωρίσουν τα απορρίμματα, να εξοικονομήσουν ρεύμα, νερό, τρόφιμα στην καθημερινότητά τους. Θα συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικά είναι τα δέντρα και τα άλλα φυτά. Τα παιδιά μπορούν να πραγματοποιήσουν τις ιδέες τους, να είναι δημιουργικά, να μάθουν πώς να συνεργάζονται σε μικρές ομάδες, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά και τη μηχανική. Οι δάσκαλοι θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 

Ενημέρωση γονέων με διαδικτυακή ημερίδα:AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ASFALEIA STO DIADIKTYO 2

ASFALEIA STO DIADIKTYO 3

και συγκατάθεση συμμετοχής των παιδιών τους στο έργο με υπεύθυνες δηλώσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

Ακολούθησαν δραστηριότητες γνωριμίας. Η κάθε χώρα στέλνει βίντεο από τον τόπο της, γνωριζόμαστε οι εκπαιδευτικοί μεταξύ μας, και συστήνονται οι μαθητές μας. Καθώς οι εταίροι μας είναι από άλλες χώρες η γλώσσα επικοινωνίας θα είναι τα αγγλικά. Ευκαιρία να εξασκήσουμε και τα αγγλικά που μαθαίνουμε στο σχολείο.

Φιλοτεχνούμε το δικό μας λογότυπο , την δική μας πρόταση (Web 2)

IMG 20220207 120021

Ψηφίζουμε το λογότυπο για το έργο μας, μεταξύ των προτάσεων των συνεργατών μας.  Επιλέχθηκε με περισσότερες ψήφους η χαριτωμένη Γη με το λουλουδάκι ανακύκλωσης.

277832180 381297607195428 967511553883526568 n

Υπερθέρμανση του Πλανήτη.

Global warming: how to talk about it with small children?

Παρακολουθούμε, συζητούμε, προβληματιζόμαστε, καταθέτουμε τις σκέψεις μας….Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;

https://www.youtube.com/watch?v=3zLfMblEALw&t=10s

https://www.youtube.com/watch?v=PqxMzKLYrZ4

https://www.youtube.com/watch?v=ko6GNA58YOA

Lithuania’s challenge for partners (what kind of a toy they must create 

Η Πρόκληση από την Λιθουανία

Κούκλες με υλικά ανακύκλωσης:

Εμείς επιλέξαμε οι κούκλες μας να είναι εξωγήινοι .

Το σπίτι των εξωγήινων και οι εξωγήινοι με χαρτόκουτο, ρολά υγείας, καπάκια, κεσεδάκια, κουτιά και μπουκάλια συσκευασιών. Τα ψάψανε , κόλλησαν όπως νόμισαν το καθένα, κάναν συνθέσεις.

IMG 20220309 124117IMG 20220309 123308IMG 20220309 123913

Ρομπότ και Κούκλες σε συνεργασία με την οικογένεια (Εμπλοκή γονέων στο έργο)

277832745 1301465743695933 2111071885150493790 n 277912066 302090165229981 8133040424616618432 n277823454 1147955955963848 3655051916382802931 n277839722 550050656545142 2182632919165640742 n277887066 666661121263643 1304567443176264512 n277904010 1001841554096258 3897475712205744494 n277912066 302090165229981 8133040424616618432 n 1277952216 309948594509365 5850176533145932348 n277960214 944355836447344 4633992002332575476 n277975226 704861570762443 3652971628578923482 n275721780 640110497284606 1482358106751109331 n

277591980 672301460758637 9137401917891104967 n

Latvia’s challenge for partners (what kind of a toy they must create)

H Πρόκληση της Λετονίας

Φούστες από σακούλες πλαστικές.

Ανακυκλώνω και Δημιουργώ!!!!

Ανακυκλώνω και γίνομαι μικρός καλλιτέχνης !!! Ένα project φανταστικό… τα παιδιά δουλεύουν για να δημιουργήσουν το ρούχο τους.  Ηaute couture στην τάξη μας!!!!

Τις φούστες από σακούλες πλαστικές πρότεινε η Λετονία , χώρα συνεργασίας στο eTwinning έργο μας Recycle and play σαν πρόκληση για τις υπόλοιπες χώρες.

Και κόψαμε και ράψαμε και φτιάξαμε μόνες μας τις φούστες του χορού! Πρώτη ύλη πλαστικές σακούλες.

Στην συνέχεια κάνουμε χορογραφία, επιλέγουν την μουσική που τους αρέσει και προτείνουν κινήσεις.

 

275456616 1016464162558565 1010682684643581467 n 800x599 275600493 286676246778911 5278468932264746345 n 1 599x800 275556883 469452671631809 8834683871175713751 n 599x800 275491807 1099415530625872 4153785155889336113 n 599x800 275438310 1220237778382151 2995789653630738704 n 1 599x800

Η Δική μας Πρόκληση η Πρόκληση της Ελλάδας για τους εταίρους μας!

Πύραυλος της Ειρήνης με χαρτόκουτα. Τα παιδιά αποφασίζουν πως θα συνδυάσουν τις κούτες για να γίνει ο πύραυλος, τις κολλούν , αποφασίζουν τι χρώματα και σχέδια θα έχει και τον βάφουν, αποφασίζουν τι άλλα υλικά ανακύκλωσης θα χρειαστούν και τα τοποθετούν κι αυτά. Είναι μια δουλειά εξ ολοκλήρου των παιδιών και για αυτό τον αγαπούν και τον χαίρονται τον πύραυλό τους πολύ. Παίζουν μαζί του και στις ελεύθερες δραστηριότητες.

Οδηγίες παιχνιδιού για τους εταίρους μας!

Construction and game instructions

Do you want to travel? We in Greece have built a friendly peace rocket that will carry messages of peace around the world.
We used large cardboard boxes. We wanted our rocket to fit us because we love to play while traveling.
The children had at their disposal cardboard boxes of various sizes and other useful «garbage» for recycling so that they could use them as they wished. They tried different combinations, finally glued them, painted them, filled in elements from recyclable materials and the rocket that will travel to us is ready.
How to play
10..9 … 8..7 ……. 0 Launch !!!!
In a very enjoyable and playful way they learn numbers, quantities, population, symbols, countdown etc.
The astronaut enters the rocket ready to take off, but the control tower must give him the codes …
the code manager comes and hits the rocket as many times as I tell him pointing with his fingers so that the astronaut, who has to count the hits, does not hear, to tell us the code so we can hear it,
… and from a small window of the rocket to show us the correct code, only then the launchers (all the children) start a countdown and the rocket takes off !!!!
or the code manager chooses a number of cards and shows it to a second child who has to hit the right times, so that the astronaut can hear … and show us the right number from the small window!
They really liked this game, our kids really enjoyed it, We hope you enjoy it too!
The rocket of Peace !!!

275198946 7109677189104119 3514611547483472201 n

Είμαστε μηχανικοί -κατασκευάζουμε πύραυλο

275185155 352385240101803 4940235217116046776 n 275197684 505193067880832 2359677888701952888 n 275286872 358816672754836 3132262170090063343 n275009023 3135371580068004 8182923797096996897 n

Η ώρα του παιχνιδιού!

275116704 4751418594956655 1054854562519296177 n275192106 369846511427718 1438610475505045616 n 275377025 3167473876904728 4608574160640742809 n275238306 1157586161712283 1376491261621485596 n 1

Εικαστικά έργα με υλικά ανακύκλωσης

Αλλά επειδή μας άρεσε που ασχοληθήκαμε και δημιουργήσαμε με υλικά ανακύκλωσης ,αποφασίσαμε να φτιάξαμε  ανοιξιάτικα έργα με καπάκια, καλαμάκια, σακούλες συσκευασίας, παλιά παζλ.

275695261 342502587929884 1167914065541629604 n 275721778 359650119504913 3740159942741435447 n 275782152 1901914196661450 4748284688194734907 n 275913726 4917286551723799 2720007354258259269 n 275967178 1197690520765283 2808486837519583671 n

22 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Συζητήσαμε για τρόπους εξοικονόμησης νερού και τους ζωγραφίσαμε, με το έργο αυτό συμμετέχουμε στην εκδήλωση eTwinning στο παρακάτω padlet και η δική μας δουλειά!

22 March World Water Day Activities

https://live.etwinning.net/events/event/299903

https://padlet.com/hilalbaydar119/6h8hzvsr3acdsl9v

Τα παιδιά είπαν: Να κλέινουμε την βρύση όταν πλένουμε τα δόντια μας, όταν πλένει η μαμά τα πιάτα. Να πλένουμε το αυτοκίνητο με τον κουβά κι όχι το λάστιχο. Να ποτίζουμε τα λουλούδια με ποτιστήρι κι όχι με το λάστιχο. Να κάνουμε μπάνιο στο ντουζ ( ¨οταν σαπουνιζόμαστε κλείνουμε το ντουζ)κι όχι στην μπανιέρα.Να επιδιορθώνουμε βρύσες που στάζουν.

277919628 723779239003959 2889371580454587091 n

Ειρήνη όχι Πόλεμος

Η Συμπαράστασή μας στην συνεργάτιδα χώρα Ουκρανία  με ένα εικαστικό έργο για την Ειρήνη.

Και με αυτό συμμετοχή στην εκδήλωση https://padlet.com/artcode2021/BookmarksIMG 20220322 124346

Φυτεύουμε δέντρα βάζουμε το λιθαράκι μας για την προστασία του Πλανήτη. Το πευκάκι  που φυτέψαμε μεγάλωσε και στολίζει την αυλή μας! Το προσέχουμε πολύ!

100 6558 100 6563

Στιγμές από τις ζωντανές συναντήσεις μας!

IMG 20220223 103451 IMG 20220223 104407

 



Λήψη αρχείου

Χειμώνας

Παραμύθι Το μαγικό γάντι

Το παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι

Μια μέρα, ένας ηλικιωμένος κύριος περπατούσε στο χιονισμένο δάσος με το σκύλο του. Δίχως να το καταλάβει του έπεσε από την τσέπη το ένα του γάντι. Ήταν ένα χειροποίητο, πέτσινο γάντι, με κόκκινη φόδρα, από εκείνα που το χέρι έμπαινε ολόκληρο μέσα κι όχι δάχτυλο δάχτυλο. Μα δεν το ‘δε κι ο σκύλος του που είχε το μυαλό του στις δεκάδες μυρωδιές του χιονιού. Αυτοί συνέχισαν ανέμελοι τον περίπατό τους στο δάσος και το γάντι έμεινε πίσω, πεσμένο κατάχαμα στο αφράτο χιόνι.

Ένα ποντικάκι, τόσο δα ήταν, πέρασε από εκεί κι είδε το γάντι μπροστά του. Το τριγύρισε από εδώ, το κοίταξε από εκεί. “Άδειο πρέπει να είναι”, σκέφτηκε και τσουπ….τρύπωσε στο όμορφο και ζεστό γάντι που πράγματι ήταν αδειανό. Το κρύο ήταν τσουχτερό έξω, δε γινόταν να αντέξεις δίχως μια φωλίτσα να κρυφτείς.

2

“Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε το ποντικάκι. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και ζάρωσε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο αργότερα χοροπηδώντας κατέφτασε εκεί γύρω ένας βάτραχος, πράσινος πράσινος που αν δεν έβρισκε γρήγορα κάπου να ζεσταθεί θα γινότανε μπλε μπλε! Κοντοστάθηκε έξω από το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι Βάτραχος ο Χίπιχοπης ο Χοροπηδηχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπε δίχως να το σκεφτεί το ποντίκι και μέσα στο γάντι έγιναν δύο τα ζώα.

Η έγνοια κάνει τη δουλειά κι η ξεγνοιασιά τον ύπνο και το χειμώνα το βαρύ κανέναν μην αφήνει ξύπνιο! Στριμώχτηκαν όπως όπως και προσπάθησαν να χαλαρώσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο βάτραχος. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και πήδηξε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο μετά, χραπ χρουπ πάνω στο χιόνι, να σου κι ο λαγός με γρήγορες κινήσεις και αυτιά μεγαλύτερα από το σώμα του.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα κι ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπαν με μια φωνή η ποντικίνα κι ο βάτραχος.

Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τρία και στριμώχτηκαν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λαγός. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τρεις μαζί κι άρχισαν να χορεύουν πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με αεροπλανάκι.

6

Λίγο μετά εμφανίστηκε μια αλεπού. Περπάτησε προσεκτικά προς το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.
-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός και ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, της είπαν όλοι μαζί.
Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τέσσερα και έπρεπε να στριμωχτούν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η αλεπού. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τέσσερις μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με ελικοπτεράκι.

Λίγο μετά εμφανίστηκε ένας γκρίζος λύκος που ούρλιαζε κι αντηχούσε σ’ όλο το βουνό το ουρλιαχτό του. Περπάτησε προς το γάντι κουνιστός και λυγιστός και ρώτησε.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι;
-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός και η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπαν σχεδόν όλοι μαζί και κοιτάχτηκαν για μια στιγμή.
Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν πέντε και έπρεπε να στριμωχτούν ακόμη περισσότερο για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λύκος. “Εδώ θα ζήσω κι ας είναι λίγο στριμωγμένα! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι πέντε μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με διαστημοπλοιάκι.

10

Λίγο μετά εμφανίστηκε ένα αγριογούρουνο που γουρούνιζε παράξενα και βραχνά. Έφτασε μπροστά στο γάντι και ρώτησε:
-Ποιος είναι μέσα στο γάντι;
-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή και ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι το Αγριογούρουνο το χαυλιοδόντικο. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε πέντε και σχεδόν δεν αναπνέουμε, του είπαν.

-Σας παρακαλώ. Δε θα πιάσω πολύ χώρο. Θα κρατήσω την αναπνοή μου και θα στριμωχτώ όσο περισσότερο μπορώ. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε το αγριογούρουνο που τουρτούριζε από το κρύο.

-Καλά, εντάξει. Έλα!, του είπαν.

Στο τέλος εμφανίστηκε μια μεγάλη αρκούδα που πλησίασε κι αυτή το γάντι. Άκουσε φασαρία μέσα και ρώτησε:

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι;

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός και το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε έξι πια και μάλλον θα σκάσουμε από στιγμή σε στιγμή, της είπαν

-Μα σας παρακαλώ. Θα στριμωχτώ στην πιο μικρή γωνίτσα. Θα χωθώ κι ούτε θα κουνιέμαι. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε η αρκούδα που έτρεμε από τον χιονιά.

-Ε, καλά. Έλα!, της είπαν.

Η Αρκούδα όρμηξε μέσα. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν επτά και έπρεπε να στριμωχτούν πάρα πολύ για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η Αρκούδα. “Εδώ θα ζήσωΑν δε σκάσω από το στρίμωγμα, θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Το γάντι χοροπηδούσε στο χιόνι σαν κουρδιστό παιχνίδι που κόντευε να σκιστεί.

Λίγο μετά ακούστηκαν βήματα. Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του επέστρεφαν από τη βόλτα τους. Ξαφνικά είδαν μπροστά τους το γάντι να χοροπηδά σαν τρελό. Ο ηλικιωμένος άνθρωπος έβγαλε μια κραυγή που τρόμαξε ακόμα και το σκύλο του που έκλεισε τα αυτιά του. Από την ασταμάτητη αυτή κραυγή βγήκαν έξω ένα ένα όλα τα ζώα που είχαν τρυπώσει στο γάντι πριν καν τους πάρει χαμπάρι ο ηλικιωμένος κύριος. Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός, το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο και τελευταία η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά.

Πώς χώρεσαν όλοι αυτοί μέσα στο γάντι; Και τι συνέβη εκεί μέσα! Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του είδαν μόνο ένα ξεχειλωμένο γάντι και μάλλον δεν έμαθαν ποτέ τι έγινε. Αλλά εσείς ξέρετε. Έτσι δεν είναι;

Ώρα σας καλή!

Το elniplex προσφέρει όλο το υλικό που εντόπισε η έρευνά του.

Κατεβάστε ελεύθερα όλες τις φωτογραφίες, περάστε τες σε σειρά σε usb ή εκτυπώστε το σπάνιο αυτό παραμύθι (το σπορ της εκτύπωσης είναι ακριβό πάντως καθώς οι φωτογραφίες είναι φουλ στο χρώμα) και αφηγηθείτε το παραμύθι (σε όποια εκδοχή θέλετε). Ανακατέψτε τις φωνές σας, δώστε παλμό στην αφήγηση και…τα παιδιά θα ενθουσιαστούν!Μεταβείτε στη αξιόλογη αυτή διεύθυνση πατώντας εδώ.

Πατήστε next για να δείτε όλες τις φωτογραφίες.

Κι αφού το διαβάσετε και το απολαύσουν τα παιδιά, κάντε τους και τη μεγάλη έκπληξη:
Παρακολουθήστε με τα παιδιά σας αυτό το εξαιρετικό παραμύθι με την υπόκρουση αυτής της υπέροχης μουσικής που ακούγεται μαζί με τους ήχους των ζώων.

Πατήστε εδώ.

Αξιοποίηση  δραστηριοτήτων από τις παρακάτω ιστοσελίδες:

http://nipiagogosseapognosi.blogspot.com/2018/01/blog-post_28.html

Απόδοση στα ελληνικά

Νηπίων παιδεία: Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία 2ο

Εργαστήριο 2ο

 »Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου»

Η «επισκέπτης» 

Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στην τάξη  μια κούκλα (κούκλα με  προσωπικότητα/persona doll), ως μια  ξεχωριστή φίλη που μας επισκεπτεται  γιατί χρειάζεται τη βοήθεια των παιδιών.  Αφηγείται η νεα μας φίλη η Νέλα μέσω  της νηπιαγωγού την ιστορία της και  ζητάει από τα παιδιά να της προτείνουν  λύσεις. ( Η οικογένειά της μετακόμισε  πρόσφατα στην πόλη και δεν εχει κανένα  φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά την  κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον  αδερφό της γιατί δεν μπορεί να  περπατήσει και κινείται με αναπηρικό  καροτσάκι).  

– συζητάμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και το πως  αισθάνεται, τι θα  κάναμε εμείς αν είμαστε στη  θέση της, αν  τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και  διαφορετικά, τους ζητούμε να  

προτείνουν λύσεις 

Παρουσίαση ιστορίας κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των  συναισθημάτων 

– παιχνίδι ρόλων. Δραματοποιούν τις προτάσεις τους 

– δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου Ο/θ  νηπιαγωγός αφηγείται διάφορες  καθημερινές καταστάσεις και τα παιδιά  επιλέγουν τρόπους επίλυσης

Τα παιδιά ενθουσιάζονται με την Νέλα την κούκλα που μας επισκέφτηκε. Την ακούν με προσοχή, συνομιλούν μαζί της. Της προτείνουν λύσεις.

Παρακολουθούμε την κοινωνική ιστορία συζητούμε για αποδεκτές ή μη αποδεκτές συμπεριφορές, για λύσεις που μπορούμε να βρούμε σε δύσκολες καταστάσεις.

Φτιάχνουμε πίνακα όπου για κάθε μια κατάσταση (λυπημένο παιδί- μοναχικό παιδί-θυμωμένο κα) προτείνει το κάθε παιδί μια λύση.

Το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και Όλοι έχουν μια θέση στην τάξη του νηπιαγωγείου μας.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 
ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και  δημιουργικά. 

ανάπτυξη κριτικής σκέψης. 

αναγνώριση προκαταλήψεων και  

αδικιών και τρόπων αντίδρασης 

καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και  κατανόηση της διαφορετικότητας 

ευαισθητοποίηση σε θέματα που  

άπτονται των ανθρωπίνων σχέσεων με  στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής 

συνείδησης

έκφραση των συναισθημάτων τους τρόπο άμεσο, κατανοητό 

Συμμετοχή στην εβδομάδα Προγραμματισμού Europe Code Week

Μαθηματικά σε άλλη διάσταση!

Προκλήσεις που  γίνονται παιχνίδι….

Σε ένα μαγικό σύννεφο στον ουρανό θα βρεθείς κι αν θες να βγεις από εκεί πριν σε βρει  ο πεινασμένος δράκος θα πρέπει να ακολουθήσεις την μυστική διαδρομή που θα σου διαβάσει ένας φίλος από τον μαγικό χάρτη!

Θα πρέπει με επιτυχία να ακολουθήσεις την διαδρομή και να βγείς από το μαγικό σύννεφο(επιδαπέδιο χαλάκι).

Δοκιμασία για δύο, αφενός ο ένας να διαβάσει σωστά τον χάρτη αφετέρου ο άλλος να εκτελέσει σωστά τις οδηγίες!!

Ανάγνωση χάρτη, χωρικές έννοιες, κατανόηση κατευθύνσεων (αριστερά δεξιά μπροστά πίσω) ένα βήμα δυο βήματα κτλ.

Αφού λοιπόν παίξαμε το παιχνίδι  πολλές φορές και αλλάξαμε ρόλους, πότε αυτός που διαβάζει τον χάρτη πότε αυτός που εκτελεί τις οδηγίες με μεγάλη επιτυχία,

Ζήτησα από τα παιδιά να μου φτιάξουν τους δικούς τους χάρτες με τις δικές τους διαδρομές για να τις παίξουμε.

Εδώ βλέπετε τις προσπάθειές τους να φτιάξουν τον πίνακα.

Ο πίνακας έπρεπε να έχει αυτή την μορφή ώστε να μπορεί να παιχτεί στο υπάρχον χαλάκι μου :

Να έχει τέσσερις στήλες και τρεις γραμμές.

Αφού λοιπόν στην πρώτη προσπάθεια πειραματίστηκαν και έφτιαξαν πίνακα χωρίς να λάβουν υπόψη τους τα τετράγωνα που θα έπρεπε να έχει (εκτός από  2-3 που το αντιλήφθηκαν )τους  δείχνω ξανά το χαλί, μετράμε τις γραμμές, τις στήλες, τα κουτάκια, τους το σχεδιάζω στον πίνακα έτσι η δεύτερη προσπάθεια πήγε καλύτερα. Ωστόσο θα περίμενα ακόμα πιο επιτυχημένα αποτελέσματα για αυτό τους δόθηκε δυνατότητα και τρίτης προσπάθειας που πήγε όπως βλέπετε πολύ καλύτερα!

Δραστηριότητες που έχουν ενδιαφέρον και οξύνουν την σκέψη και τον μαθηματικό συλλογισμό των παιδιών και την αντίληψη κώδικα.

    

 

Τμήμα 1ο Νηπιαγωγός :Μοστάκη Μαίρη

5ο Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών.

Μπράβο στα παιδάκια μου!!!! Απαιτητική εργασία μα την ολοκλήρωσαν με επιτυχία!



Λήψη αρχείου

 

Παιχνίδια Γνωριμίας

Παιχνίδια Γνωριμίας!!!
Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο είναι πολύ σημαντικές για πολλούς λόγους!
Έχουμε την προσαρμογή των προνηπιων που για κάποια είναι η πρώτη τους επαφή με σχολικό περιβάλλον,η πρώτη φορά που αποχωρίζονται την μαμά και το σπίτι τους!
Κάποιες φορές λοιπόν η μεταβαση αυτή είναι εύκολη και κάποιες για ορισμένα παιδιά πιο δύσκολη. Ακόμα και τα νήπια μας θέλουν τον χρόνο προσαρμογής από τις καλοκαιρινές διακοπές να μπουν σε άλλο πρόγραμμα, να γνωρίσουν τα καινούργια παιδιά, να βρουν τις ισορροπίες τους. Εμείς στο Νηπιαγωγείο φροντίζουμε αυτές οι πρώτες μέρες να είναι γεμάτες παιχνίδια για να χαρούν να αποφορτιστουν, να γνωριστούν!
Παιχνίδια γνωριμίας πολλά! Να μάθουμε τα ονόματά μας! Να γνωριστούμε καλύτερα!
Τον χρόνο αυτό μπαίνουν και οι κανόνες της τάξης μας που βγαίνουν από θέματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και συμφωνούνται για την αναγκαιότητα τους από όλα τα παιδιά!
Αυτό επίσης το διάστημα γνωρίζουν τις γωνιές της τάξης και την λειτουργία τους!
Γνωρίζουν πως λειτουργούμε στο Νηπιαγωγείο!
Παίξαμε πολλά παιχνίδια όπως την αγαπημένη αραχνουλα, με την νονα χελώνα, με το μαγικό χαλί, με μπάλα κα η αγελαδιτσα φέτος μας έκλεψε την καρδιά! Ένα παιδί ο οδηγός και στην αγελαδιτσα θα μπει βρες το παιδί (λέμε το όνομα και πρέπει να δείξει το παιδί)… βοηθάμε και λίγο…. όλοι θα κάνουν την βόλτα τους!!! Πολύ γέλιο!! Το χαρήκαμε πολύ!

28η Οκτωβρίου 1940

Ο  γίγαντας και ο νάνος!
Ζωγραφήγηση του παραμυθιού!
Τα παιδιά αγαπούν τα παραμύθια,τα παιδιά αγαπούν την ζωγραφική!!! Όταν συνδιάζονται και τα δύο τα παιδιά μαγεύονται και μεταφέρεται το μήνυμα με τον καλύτερο τρόπο!   (Στα πλαίσια επεξεργασίας της θεματικής ενότητας για την 28η Οκτωβρίου!)

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας γίγαντας, ένας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος, όσο σαράντα εκατομμύρια άνθρωποι μαζί.

Τον ίδιο καιρό κάπου κοντά στο γίγαντα ήταν κι ένας νάνος. Ένας μικρός νάνος.

Νάνος και γίγαντας ζούσαν ο καθένας στον τόπο του χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλο. Τους χώριζε άλλωστε ένα τεράστιο αυλάκι, μια ολόκληρη θάλασσα.

Κάθε πρωί ο μεγάλος γίγαντας έβανε στο στόμα του τα δυο του χέρια, τα ‘κανε χωνί και φώναζε στο μικρό νάνο: «Γεια σου, γείτονα». Έπαιρναν τη φωνή του τα κύματα και την πήγαιναν κατευθείαν στ’  αυτιά του μικρού νάνου. Άρπαζε τότε κι εκείνος έναν τεράστιο κόχυλα, εφτά φορές πιο μεγάλο απ’ το μπόι του, και φώναζε: «Γεια σου και σένα».

Και ήταν ευτυχισμένοι… Και περνούσε ο καιρός. Ο νάνος κοίταγε τη δουλειά του, ο γίγαντας τη δικιά του, και ζούσαν αγαπημένοι…

Ένα πρωί όμως ο μεγάλος γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο και μια ακόμα πιο περίεργη στολή. Φόρεσε και κάτι μεγάλες μπότες και μετά έκανε ένα μεγάλο πήδημα,  έφτασε μπροστά στην πόρτα του μικρού νάνου και, βανοντάς του μια λόγχη μπροστά στην κοιλιά, του είπε : «Ήρθα να σου πάρω το σπίτι σου΄ παραδώσου!».

Ο μικρός νάνος στην αρχή το πέρασε για χωρατό. «Κοίτα χωρατατζής που ναι ο μεγάλος γίγαντας!» σκέφτηκε. Και φέρνοντας στο νου του το γνωστό τους χαιρετισμό, του φώναξε:

-Γεια σου, γείτονα!

Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια. Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του μικρού νάνου και άγρια του ξαναφώναξε:

-Παραδώσου!

Ο μικρός νάνος τότε κατάλαβε. Πέταξε τον τεράστιο κόχυλα, που μ’ αυτόν φώναζε το «γεια σου, γείτονα», και απομακρύνθηκε λίγο΄ κοίταξε λυπημένος κατάματα το  μεγάλο γίγαντα και χωρίς κανέναν φόβο του είπε:

-Όχι, δεν παραδίνομαι!

Αμέσως μετά έτρεξε, έφτασε στο μικρό καλύβι του και σε λίγο ξαναγύρισε κρατώντας στα χέρια του μια σφεντόνα. Στάθηκε μπροστά στο γίγαντα και περίμενε.

Ο μεγάλος γίγαντας τα ‘χασε για λίγο. Ύστερα χύθηκε πάνω στο μικρό νάνο θέλοντας να τον συντρίψει. Έγινε όμως κάτι απίστευτο. Ο μικρός νάνος νίκησε το μεγάλο γίγαντα! Ο μεγάλος γίγαντας το βαλε στα πόδια…

Έτσι οι Έλληνες του σαράντα, όπως ο μικρός νάνος του παραμυθιού, όταν η Ιταλία ζήτησε να της παραδώσουν τη χώρα τους, απάντησαν, όπως και κείνος, μ’ ένα θαρραλέο και αποφασιστικό ΟΧΙ!

Δεν είναι όμως μόνο πως είπαν το ΟΧΙ. Το διαφέντεψαν στη συνέχεια παλικαρίσια και νικηφόρα πάνω στις βουνοκορφές.

 ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΣΟΥΡΕΛΗ, Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί, εκδόσεις Ψυχογιός, Αθήνα 1988.

Δραστηριότητες πολλές έγιναν στην θεματική ενότητα για την 28η Οκτωβρίου 1940!

Έγιναν πολλές Συζητήσεις με αφορμή σχετικό εποπτικό υλικό!
Κατασκευές ατομικές και φύλλα εργασίας!
Ομαδικές εργασίες και πολλά τραγούδια!
Δραματοποίηση το τελεσίγραφο στον Μεταξά! 
Ψυχοκίνηση, κοινωνικές δεξιότητες  με την παρέλαση κα.

Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στην Δημοκρατία 1ο

Εργαστήριο 1ο – Ας Γνωριστούμε παίζοντας

Δραστηριότητα 1η

Παιχνίδια ενεργοποίησης -δέσιμο ομάδας:Περπατήματα με διάφορες μουσικές και οδηγίες με διάφορους τρόπους και καταστάσεις.(Φιλιππάκης)

Παιχνίδι γνωριμίας Μαγνήτης -Τεχνίτης: Ένα παιδί όποιο θέλει γίνεται ο τεχνίτης τα υπόλοιπα κινούνατι στο χώρο με μουσική στο σταμάτημα η νηπιαγωγός λέει Μαγνήτης ο τάδε και ονομάζει ένα παιδί τα υπόλοιπα κολλούν ακουμπούν με το χέρι τους το παιδί. Ο τεχνίτης για να ξεκολλησει το κάθε παιδί λέει το ονομά του.

 

Δραστηριότητα 2η

Η πρωινή μας Καλημέρα με το τραγούδι μας!

Ας γνωριστούμε παίζοντας με το πρωινό μας τραγούδι! Γίνεται έτσι κι ένα παιγνιδοτράγουδο που τα παιδιά χαίρονται γιατί ακολουθεί όλη η ομάδα τις δικές τους κινήσεις .

Εικονοτραγούδι…η  κυρία καθώς τραγουδάει το τραγουδι της καλημέρας το ζωγραφίζει! Έτσι εικονοποιημένο πιο  εύκολα και ευχάριστα το μαθαίνουν τα παιδιά.

Ενα ευχάριστο τραγουδάκι που δένει την ομάδα μας, που είναι πολύ προσωπικό μιας και οι τελευταίοι στίχοι λένε για το 5ο Νηπιαγωγείο.Ένα δικό μας τραγουδάκι .

Καλημέρα όλη μέρα με πολύ ή λίγο αέρα

και όλα καλά θα πάνε αν τα νήπια γελάνε

Καλημέρα με λιακάδα απ την όμορφη Ελλάδα

και με ζέστη και με κρύο,

πάω στο Νηπιαγωγείο:

5ο Νηπιαγωγείο σ αγαπάω

5ο Νηπιαγωγείο σ αγαπώ!

5ο Νηπιαγωγείο εγώ πάω

5ο Νηπιαγωγείο σ αγαπώ!

Στην συνέχεια με πολύ ενδιαφέρον θέλουν να εικονογραφίσουν μόνα τους το τραγουδάκι!

Βάζουν στην σειρά τις ζωγραφιές ανάλογα με τους στίχους! Το τραγουδούν κάνοντας και όπου νομίζουν κινήσεις!

Η πιο γλυκιά Καλημέρα είναι η δική μας καλημέρα που εμείς φτιάξαμε και νιώθουμε σπουδαία στην ομάδα μας, όλοι μαζί καταφέραμε κάτι όμορφο. 

 

Δραστηριότητα 3η

Παίζουμε και χορεύουμε αγόρια κοπελιές με χρωματιστές κορδέλες γκοφρέ μουσικοκινητικό τραγούδι .Τα παιδιά νιώθουν οικεία με τα χρώματα ακόμα και αυτά που δεν τα γνωρίζουν είναι μια καλή ευκαιρία για μιά πρώτη επαφή τραγουδώντας και χορεύοντας.

Δραστηριότητα 4η

Οι κορδέλες απο την προηγούμενη δραστηριότητα θα γίνουν το ουράνιο τόξο της τάξης μας όπου θα μπούν όλα τα παιδιά.Τοποθετούν και κολλούν τις κορδέλες στην ανάλογη θέση του ουράνιου τόξου. Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και γράφουν το ονομά τους. Συμπληρώνουμε τι θα μου άρεσε να κάνω πάνω στο ουράνιο τόξο και κολλούν τον ευτό τους στο αγαπη,μένο τους χρώμα…..πω πω το κοκκινο το αγαπούν πολλά παιδιά και για δες πόσοι αγαπούν το τραγούδι σαν κι εμένα…

 

Οι Δραστηριότητες εντάσσεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και ενεργώ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

3. Συμπερίληψη ,Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τ’ιτλος: Νηπίων Παιδεία :το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία

Τμήμα 1ο Νηπιαγωγός Μοστάκη Μαρία