Καραβάνια χωρίς σύνορα

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στην θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη (Ανθρώπινα Δικαιώματα)” υλοποιήσαμε το εκπαιδευτικό εργαστήριο “Καραβάνια χωρίς σύνορα”

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:

  • Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)
  • Δεξιότητες Ζωής: Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

 

Η ιστορία της μικρής Ειρήνης , που είναι ένα παιδί πρόσφυγας, μας απασχόλησε ιδιαίτερα και μας βοήθησε να προσεγγίσουμε την διαφορετικότητα, την ανεκτικότητα και τις πολιτισμικές διαφορές. Επιπλέον μας βοήθησε να καταλάβουμε πόσο κακό κάνει ένας πόλεμος σε όλους τους ανθρώπους , πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, πως η αγάπη μπορεί να αλλάξει τις ζωές των ανθρώπων!

Πολλές οι δραστηριότητες αυτού του δομημένου προγράμματος . Εδώ σας παρουσιάζουμε το ομαδικό έργο τέχνης που έχει τίτλο ” Η Ειρήνη προχωρά προς την αγάπη”

febaaecb 8ca9 48c3 bbf4 23663715270e 803da0fb 0f41 42b5 a47b 6328c2b44d1eda1ebfc7 65da 4cf8 821f 851291353f59 5a3fb6e3 fa99 4a75 a510 0e493e1fa98c

 

Καθώς και το ποίημα που δημιουργήσαμε και μετατράπηκε σε αυτοσχέδιο, κινητικό, ομαδικό παιχνίδι με τίτλο “Η Ειρήνη προχωράει”

 

Η Ειρήνη προχωράει

Από ανθρώπους διαρκώς ζητάει

” Δως μου να φάω λίγο ψωμάκι

Να κοιμηθώ σε ένα κρεβατάκι”

 

Όμως οι άνθρωποι αρνούνται

Και αδιαφορία προσποιούνται

Κι η Ειρήνη προχωράει

Όμως δεν ξέρει που να πάει

 

Ώσπου μια μέρα συναντάει

Τον Καλόκαρδο που της χαμογελάει

Που της μιλάει γλυκά γλυκά

Και της δίνει μια αγκαλιά

 

Κι η Ειρήνη πια δεν ψάχνει

Γιατί η καρδιά της δεν βλέπει στάχτη

Βλέπει αγάπη και φροντίδα

Βλέπει μια όμορφη πατρίδα

 

Δείτε την ιστορία

 

 

Ελιά

Για την ελιά μιλήσαμε αυτό το μήνα και καταλάβαμε τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητά της!

Βρήκαμε πληροφορίες, αναλύσαμε εικόνες, αναγνωρίσαμε λέξεις και γράμματα, δοκιμάσαμε λαϊκές εκφράσεις, τραγουδήσαμε, κάναμε πειράματα, δημιουργήσαμε ως άλλοι Θεόφιλοι το δικό μας έργο τέχνης με τίτλο “Λιομάζωμα” . Τέλος, ως συνεργατικοί ζαχαροπλάστες, ακολουθήσαμε κατά γράμμα την συνταγή και κατασκευάσαμε νοστιμότατο χαλβά!

980626c1 6341 4358 89c3 339c80cd921c e10ef91e ea5f 429b bced 8de8fa2a323707f6266f 790b 46ae 8464 32427eb6305ac6cc877e 233d 451a 90f5 2265fcd71a334c899b19 a77b 4cc4 bb64 91e2757359b8 de5a64d1 95ea 4e01 b6a2 79e1961be8b8 9873705a e52b 4b39 8734 f8973ca8bf86 b162fb0c b337 431f b9fa b147690dfa42 e7241581 46fc 433f 8f93 2377ea65b35a9a0d4828 e393 4dba b534 16360a8e3d42

 

Έθιμο για την Περπερούνα

Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, στα τέλη του Νοέμβρη , αναβιώσαμε το έθιμο της Περπερούνας.

Πάντα σε συνεργασία με το αγαπητό 40ο Δημοτικό σχολείο Πατρών! Το οποίο ευχαριστούμε θερμά για την εγκαρδιότητα με την οποία μας αποδέχεται και μας εντάσσει ισότιμα στις δράσεις του!

Άλλη μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά μας να γνωρίσουν, αφενός, τα έθιμα και τις παραδόσεις και αφετέρου, να ευνοηθεί σημαντικά η μετάβασή τους στο δημοτικό σχολείο μέσα από τις κοινές δράσεις των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων

Σύμφωνα με το έθιμο όταν είχε πολύ καιρό να βρέξει, έντυναν ένα κοριτσάκι «περπερούνα», δηλαδή το στόλιζαν με φύλλα και χλωρά κλαδιά. Το κοριτσάκι αυτό, μαζί με άλλα παιδιά, γύριζε από πόρτα σε πόρτα στα σπίτια του χωριού και όλοι μαζί τραγουδούσαν. Όταν τέλειωνε το τραγούδι, έριχναν λίγο νερό πάνω στην περπερούνα, έτσι για το γούρι, και περίμεναν να έρθει επιτέλους μια καλή βροχή.

Σαν μια μεγάλη ομάδα λοιπόν

  • στολίσαμε τις δύο περπερούνες μας με φύλλα της αυλής μας
  • τις καταβρέξαμε (ποτιστήκαμε και εμείς λιγάκι), σύμφωνα με το έθιμο
  • τραγουδήσαμε το παραδοσιακό τραγούδι της Περπερούνας
  • χορέψαμε το παραδοσιακό τραγούδι “Κουκιά”, δημιουργώντας τον μεγαλύτερο χορευτικό κύκλο! Στο τέλος του τραγουδιού, τα μεγαλύτερα παιδιά κουβάλησαν στην πλάτη τους τα μικρότερα, αναπαριστώντας τους αγρότες που φορτώναν τα κουκιά!

 

df6b551d 58b6 4cb1 851c 6916edd1b2bb da9360de 2022 4840 a627 11446185751b 966a7d8b d29e 47c9 9f11 aca67543b143

 

 

Σχήματα

Ο Νοέμβριος είχε σχήματα πολλά και μας άρεσε!

Γνωρίσαμε τα σχήματα, τα γράψαμε, τα ζωγραφίσαμε, τα παίξαμε, τα ανακαλύψαμε, τα περπατήσαμε!

 

Και φυσικά τα τραγουδοπαίξαμε επινοώντας το ποιηματάκι

” Εγώ θα λέω κι εσύ θα ακούς προσεχτικά

Γιατί κάθε φορά θα είναι άλλη η σειρά

Πήγαινε στον κύκλο τον στρογγυλό

Πήγαινε στο τρίγωνο το μυτερό

Πήγαινε στο τετράγωνο το κανονικό

Πήγαινε στο ορθογώνιο το μακρουλό

Πήγαινε στο οβάλ που μοιάζει με αυγό

Πήγαινε στο ρόμβο, το διαμάντι το μικρό

Τώρα που τα κατάφερες χοροπήδα

Πες “Τα κατάφερα και είμαι ατσίδα!”

 

Δείτε κάποια στιγμιότυπα και υλικά που χρησιμοποιήσαμε και δημιουργήσαμε!

9e4022e2 47df 46b0 b853 c3f06504a817 6d782ba5 1a6f 4ff8 8185 2cb16a3df41e f2f31e4a b290 4200 8726 86bd46840e71 cd031410 af61 4a0c 800a 78c4c0846355 a2d375f3 0e21 46d4 82e2 eb8633cc47e7 1 6c6f1038 c4a4 4266 a044 fcf69f44aa3b 49cc9357 c4ac 4f8d 8a1c 14dbb9d483ec 3f9454af e958 4284 8fbf c61e6620e3f3 be8bef9e 597e 4ec3 aef4 b50537d97001 7c5fe71a a215 479c a89a 3045e1f22161 68d86304 8405 4283 8325 5abb1a80c27d

 

Εδώ Πολυτεχνείο

Σήμερα, 17/11/2025, γιορτασαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Φτιάξαμε όμορφα λουλούδια και ξεκινήσαμε για το Πολυτεχνείο, περνώντας μέσα από ένα λαβύρινθο. Ήταν δύσκολος ο δρόμος αλλά τελικά τα καταφέραμε και φτάσαμε μπροστά στο φοιτητή που έδωσε τη ζωή του για την ελευθερία και την δημοκρατία. Του δώσαμε  το λουλούδι μας και τον ευχαριστησαμε για την προσφορά του.

Μετά πήραμε τα πανό μας και διαδηλωσαμε φωνάζοντας παλιά αλλά και νέα συνθήματα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” και “Αγάπη, Καλοσύνη, Δικαιοσύνη”.

  1. IMG 20251117 200332 IMG 20251117 200428 IMG 20251117 200619 IMG 20251117 195557 IMG 20251117 200205 IMG 20251117 195810 IMG 20251117 200020

Εβδομάδα Προγραμματισμού “Code Week”

Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην Εβδομάδα Προγραμματισμού “Code Week” με δύο δράσεις.

Στην πρώτη δράση απαντήσαμε στην πρόσκληση του 2ου Νηπιαγωγείου Αρκαλοχωρίου Ηρακλείου Κρήτης. Η δράση μας είχε τίτλο “Ζωγραφίζω τα ζωάκια σαν τον Μοντριάν”. Εξασκηθηκαμε στη χρήση των βασικών χρωμάτων. Συγκρίναμε τις ζωγραφιές και παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές στην διαδοχή και επανάληψη των χρωμάτων δίνοντας έμφαση στον χρωματικό κώδικα.

 

IMG 6699e52a7a026798740606370abd1946 V IMG f2ff8b70e62f35b7b79e1db054f2758c V IMG fe1f79e379847f20ebb6cffb71397cce V IMG 15061c62009db74947ef17f3f4eb6d67 V

 

Τη δεύτερη δράση την σχεδιάσαμε οι ίδιοι προσκαλωντας άλλα νηπιαγωγεία να συμμετέχουν.

Τίτλος της δράσης “Πώς έφτιαξα τον πύργο μου;”

Τα παιδιά αρχικά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες  και καθε μία έφτιαξε έναν πυργο με τουβλάκια της αρεσκεία της. Οι δύο πύργοι φωτογραφηθηκαν και οι ομάδες αντάλλαξαν την φωτογραφία του πύργου τους. Στην πίστα beebot είχαν τοποθετηθεί εικόνες από τα τουβλάκια που χρησιμοποιήθηκαν για τους πύργους.  Κάθε ομάδα πειραματιστηκε πάνω στην πίστα και προσπάθησε να βρει ποια διαδρομή  θα ακολουθήσει προκειμένου να συνθέσει τον πύργο της αντίπαλης ομάδας. Έπειτα προγραμματισε το ρομποτακι beebot να διαγράψει την συγκεκριμένη διαδρομή.

IMG 9a8eaf04f4f8445b3993e27584f0dc76 V IMG 20251117 191439 IMG 509af13a9a978ebb4be53f6b1bf6397e V IMG 5aec59222d13730e9b9dbc115bc2764c V IMG 20251117 191230 IMG 20251117 191326 IMG 08a2e77e56d2a0ebba2e5f2fd2b25cee V

Δραστηριότητες ψυχικής υγείας

Με δραστηριότητες για την ψυχική υγεία ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας.

Με αφορμή το παραμύθι “Εγωιστής Γίγαντας” μιλήσαμε για τη δοτικοτητα,  την καλοσύνη, την αγάπη. Παρατηρήσαμε πως ο εγωιστής μετατράπηκε σε αλτρουιστής Γίγαντας με τη δύναμη της αγάπης και πρόσφερε απλόχερα στα μικρά παιδιά.

Αποδοσαμε τα συμπεράσματά μας με δύο ομαδικά έργα τέχνης. Αρχικά αποτυπωσαμε τη διάχυση αγάπης του Γίγαντα προς τα παιδιά, που χρησιμοποιούσαν την αυλή του.

Μετά διαδωσαμε την αγάπη. Τα παιδιά που δέχτηκαν αγάπη και καλοσύνη από το γιγαντα πρόσφεραν με τη σειρά τους αγάπη και καλοσύνη σε άλλους ανθρώπους.

Ιδού τα έργα της αγάπης μας ❤️

IMG 20251022 205944 IMG 20251022 205900 IMG 20251022 210056

Δράσεις Ενεργού Πολίτη – Ειρήνη για τα παιδιά όλου του κόσμου

Στο πλαίσιο των δράσεων ενεργού πολίτη υλοποιήσαμε δράσεις με θέμα την “Ειρήνη για τα παιδιά όλου του κόσμου”.

Οι δράσεις αυτές εντάσσονται στον 16ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ – Ειρήνη, δικαιοσύνη και ισχυροί θεσμοίαποσκοπώντας στη δημιουργία των ενεργών πολιτών του αύριο, αυτών που θα αναλάβουν δράση για να φέρουν την αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.

Συνοπτικά οι δράσεις:

  • Παρουσίαση και ανάλυση της ιστορία της Ειρήνης, ενός παιδιού πρόσφυγα (βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας). Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος  https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo
  • Δραματοποίηση με θέμα “Η Ειρήνη φεύγει από τη χώρα της πολύ λυπημένη για τα δεινά που της προκάλεσε ο πόλεμος”
  • Θεατρικό παιχνίδι με θέμα ” Η Ειρήνη ζητά βοήθεια σε διάφορες χώρες και τελικά τη βοηθάει ο Καλόκαρδος”
  • Παιχνίδι ρόλων με θέμα ” Ο Καλόκαρδος συζητά με την Ειρήνη και ζητά να μάθει την ιστορία της “
  • Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης “Ο κύκλος με την κιμωλία”
  • Συζήτηση και ανάλυση του θέματος της θεατρικής παράστασης
  • Ομαδική δημιουργία του ποιήματος “Ειρήνη”
  • Δραματοποίηση του ποιήματος
  • Ομαδική δημιουργία του εικαστικού έργου “Ειρήνη”
  • Πραγματοποίηση πασχαλινού παζαριού με στόχο δωρεά στη Unicef για τα παιδιά του πολέμου

Τελικά δημιουργήσαμε το σύνθημά μας “Ο πόλεμος με όπλα μας σκοτώνει! Η ειρήνη με αγάπη μας μεγαλώνει”  🙂  🙂

Ευχόμαστε ειρήνη και αγάπη για όλα τα παιδιά του κόσμου !!

c4be9181 301c 4782 9f43 4ea76fd20259916fc519 7e37 44d5 bed0 bbfa47f536cf ba2d1527 f7b6 4328 93be 951476c75a78 c0e7ab35 18f0 46b5 855f 739234f0cc84 5cd80f1b a0f9 43d3 a517 66c15063dc7671d32f7c 687d 4a7a bb12 d9a91f2a6874 580f0061 d3bd 4d7c 9bb3 0970477c54714a8bb7c8 3b2d 46f4 9c75 ff35193a5e32c013c475 87da 4f3d b929 2aef5808026f

Πολιτιστικό πρόγραμμα “Ποίηση και ζωγραφική ομορφαίνουν δίχως συνταγή”

Τη φετινή σχολική χρονιά και για διάστημα πέντε μηνών υλοποιήθηκε στο σχολείο μας Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Ποίηση και ζωγραφική ομορφαίνουν δίχως συνταγή””.

Το πρόγραμμα χωρίστηκε στις επιμέρους ενότητες

  1. Ομαδική συγγραφή και δημιουργία ποιημάτων
  2. Λογοτεχνική επεξεργασία των ποιημάτων
  3. Μεταφορά των ποιημάτων στην τέχνη (δημιουργία ομαδικών και ατομικών έργων τέχνης)
  4. Εικαστική επεξεργασία των παραγόμενων έργων τέχνης
  5. Δραματοποίηση των ποιημάτων

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν τα παιδιά

  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να εκφράζονται με τη χρήση λόγου και εικόνας
  • Να εμπλακούν στη χρήση ποικίλων εικαστικών τεχνοτροπιών
  • Να αποκτήσουν γνώση και εμπειρία στη δημιουργία ποιημάτων συνδυάζοντας γνώσεις, εμπειρίες, συναισθήματα και τη φαντασία τους
  • Να αξιολογούν με λογοτεχνικά κριτήρια τα παραγόμενα ποιήματα
  • Να αξιολογούν με εικαστικά κριτήρια τα παραγόμενα έργα τέχνης
  • Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τη δραματοποίηση σύμφωνα με το νόημα των ποιημάτων
  • Να συνεργάζονται σε ομάδα για τη δημιουργία λογοτεχνικών και εικαστικών έργων

Στο πλαίσιο του προγράμματος εντάχθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μηχανουργείο όπου παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ” Ο κύκλος με την κιμωλία”. Το συγκεκριμένο έργο ήταν, εκτός των άλλων, αφορμή να γράψουμε ένα ποίημα για την ειρήνη.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας αποτυπώθηκε σε ένα μικρό βιβλιαράκι.

Στο τέλος του προγράμματος νιώθουμε περήφανοι ποιητές και ζωγράφοι! 🙂 🙂

007fa70c 416b 4013 9ed5 53b2658cb4d16c59a1d4 f559 4c10 94e6 f31e60e3a9d7 80940ad2 22c2 4404 819f 15ccd9a7bc15

2d092246 07bd 432b a02e 535759853fc8



Λήψη αρχείου