Προστάτεψε το δάσος- Είναι πηγή ζωής

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον- Κλιματική αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία” και ειδικότερα με το πρόγραμμα “Προστάτεψε το δάσος – είναι πηγή ζωής”.

Η επιλογή του προγράμματος ήρθε ως απάντηση στην αγωνία των μαθητών για τις φωτιές , που πρόσφατα βιώσαμε στην περιοχή μας και έχουν μείνει χαραγμένες στη μνήμη των παιδιών αφού ήταν μια έντονη και στρεσογόνα βιωματική εμπειρία.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος ήταν : η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον, η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης και η ανάληψη δράσης για την προστασία του δάσους.

Ενδεικτικές δραστηριότητες του προγράμματος

  • Εντοπισμός προβλήματος με τη βοήθεια οπτικού και ψηφιακού υλικού
  • Αναγνωρίζουμε τα δέντρα ως ζωντανούς οργανισμούς και την προσφορά τους για τη συνέχεια της ζωής στον πλανήτη
  • Αγκαλιάζουμε και φροντίζουμε τα δέντρα της αυλής του σχολείου
  • Θεατρικό παιχνίδι όπου τα δέντρα του δάσους συζητούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν
  • Θεατρικό παιχνίδι όπου οι άνθρωποι παίρνουν συνέντευξη από τα δέντρα
  • Συζήτηση και κριτική επιλογή των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων που πράγματι απειλούν ένα δάσος
  • Σχεδιασμός δράσης για τη σωτηρία του δάσους που βρίσκεται κοντά μας, το Πλατανόδασος, στην περιοχή Δάφνες  και προετοιμασία εκπαιδευτικής επίσκεψης
  • Δημιουργία ταμπελών με μηνύματα για τη προστασία του δάσους
  • Ομαδική δημιουργία του μεγαλύτερου και πιο πολύχρωμου δέντρου
  • Ζωγραφική δάσους (παίρνοντας έμπνευση από τα δάση που ζωγράφισε ο Vincent Van Gogh)  και δημιουργία όμορφης βεντάλιας
  • Ομαδική δημιουργία ποιήματος για το δάσος
  • Σχετικά φύλλα εργασίας
  • Εκδρομή στο Πλατανόδασος όπου πραγματοποιήσαμε καθαρισμό από σκουπίδια και κρεμάσαμε τις ταμπέλες που είχαμε ετοιμάσει και οι οποίες προτρέπουν τους διερχόμενους σε φροντίδα και σεβασμό προς το δασικό περιβάλλον. Επιπλέον , μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε το φυσικό περιβάλλον, να δούμε τα πλατάνια με τους καρπούς τους και τις φωλιές των πουλιών ψηλά στα κλαδιά τους. Επίσης ανακαλύψαμε κουφάλες, που πιθανότατα αποτελούν φωλιές ζώων του δάσους. Βρήκαμε μια μεγάλη μυρμηγκοφωλιά και άλλες φωλιές ανάμεσα στα φυλλωσιές. Ακούσαμε τα πουλιά να κελαηδούν. Βρήκαμε φτερά πουλιών και φλοιούς δέντρων. Τέλος, μεταβήκαμε στην παραλία Δάφνες για φαγητό, ξεκούραση και παιχνίδι 🙂

 

ea96f2ce 8df6 4eb7 a010 f09299bc5229 f2efac46 3e73 4321 8fa8 12463b4b08d1 f3eaeb34 08b6 4130 8f8e 930972efc8ce fadf4feb 06b2 42cd 8a88 2702a6682786 1 1b2c6853 c981 4d09 b884 7de654712af5 1c1ec916 1040 47f7 b4cf d1c8cb46c47b 1 2a1b3723 135f 409c 98c5 8d0174490428 2b0af2b0 10f8 4ca0 9f9a ca1b202cc0b9 2b1180fd 3824 4fae 8ad5 f653ece18458 2eb48247 6069 465c bf1e d60d5f2180a9 3b550b76 589d 4266 8833 be241dafbebc 4b2e01bd 1b8e 4a71 83df 9e26aa59aaf7 6ae2f72a 32c6 49bb bbcd e4282fa018bd 6aec2afb 9a89 48f9 8eb3 3ecf2ff78f64 7c1cd3a9 ead1 49c6 bbd8 22fed3a8d483 7cf9b73e 35dd 4f99 b8cc a5259866530e 7f913ed9 5956 44d5 982c fae1197a6740 9c93341d 50d3 47fc ad8c 8e43dc72f8b6 9ee2a9d5 5c7f 4311 a64d 8e1cc304c6c8 45a6c185 3ec7 45a6 88a8 96b2cf0c5d22 62c137ac 1f97 4bba b3ba 222513b6aa01 63bf8f35 b9ae 4768 9807 71ab8edb557e 66aa37c8 1d3a 4f35 9bb8 96768d80c064 70c8871a d225 4d5a 94ce e4090bc03535 1 568a965f 9248 4c09 84f2 fbdb567247bf 5407d5ea 74d4 4dd5 bccd 8cf7e5d7ce6f 8078f8c1 df92 42e0 b4ae 780c4a0b06da 8788ca1e 7779 4b57 9bd6 538fa14ffa92 1 44564df4 2836 4cb0 962e 648917bd8528 89087f65 df84 47c6 a2bb 34e0c923764f 333921a4 def7 4fd5 9c1e 16f0a1594137 459407e4 fdd9 43bc aca4 7160f07b07f4 a0d0daa9 1bae 4914 a82e 6580b44b8e2e a5975444 e0db 4b5b a0a8 5391fe8d1261 afbde311 8ad7 4782 adf0 5a7b1251bd36 b47ba62b 7666 4c95 abdf 4fd998f6e04b b6019977 c04b 4d18 8d4a a829a631778d c40f458e 50bd 4158 b49f dbd14a234b2e cd4cf3af 2447 4b63 a3b1 ca8fff2d1ce4 d2e129c3 4ddb 4102 9653 eddec0879900 d178784d 8f52 4cd1 b343 b50fad953657 e4576acb e4ff 4318 99bb 08ca5308cd09

 

Δάσος

Σε ένα δάσος μακρινό

Χελιδόνι είδα γλυκό

Κελαηδάει πολύ μελωδικά

Και του λέω “γειά χαρά”

 

Εμφανίζεται ξαφνικά μία φωτιά

Και κάνει σαματά

Καίει και ξεριζώνει τα φυτά

Και το χελιδόνι φεύγει μακριά

 

Να καλέσουμε γρήγορα την πυροσβεστική

Να ρθει στο πι και φι

Για να σβήσει τη φωτιά

Να μη γίνει πυρκαγιά

 

Να χαρούνε τα ζωάκια

Και τα λουλουδάκια

Και τα δεντράκια να συνεχίσουν να ζουν

Κι όλους εμάς να αγαπούν

Διαγωνισμοί Αειφόρου Σχολείου “Όλοι μαζί για τη Γη: σταθερό κλίμα, αισιόδοξο μέλλον”

Το Αειφόρο Σχολείο διοργάνωσε φέτος πανελλήνιο διαγωνισμό με τίτλο “Όλοι μαζί για τη Γη: σταθερό κλίμα, αισιόδοξο μέλλον”. Ο διαγωνισμός είχε τρεις άξονες: τοιχογραφία, έμμετρο ποίημα και ανιμέισον και  απευθυνόταν σε όλα τα σχολεία , πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε ειδικά σχολεία.

Επιλέξαμε τον άξονα της έμμετρης ποίησης και γράψαμε , ομαδικά, 5 ποιήματα για την κλιματική αλλαγή.

Στον διαγωνισμό αυτό έλαβαν μέρος περισσότεροι από 4500 μαθητές και 450 εκπαιδευτικοί.

Στην κατηγορία των Νηπιαγωγείων δόθηκαν 3 βραβεία και 7 διακρίσεις και καταφέραμε να επιτύχουμε την έβδομη διάκριση!

Νιώθουμε περήφανοι για τους μαθητές μας που έδειξαν ενδιαφέρον για το τόσο σοβαρό πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και συνεργάστηκαν υπέροχα ποιητικά!

Τους ευχόμαστε και εις ανώτερα!! 🙂 🙂

Screenshot 20260609 203603

Screenshot 20260609 202611 Screenshot 20260609 202700 Screenshot 20260609 202743 Screenshot 20260609 202852Screenshot 20260609 202931

 


Λήψη αρχείου

 

Μετάβαση νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο

Κάθε χρόνο υλοποιείται στο σχολείο μας πρόγραμμα για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο.

Η μετάβαση υλοποιείται κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς μέσα από κοινές δράσεις που πραγματοποιούμε σε συνεργασία με το 40ο Δημοτικό Σχολείο. Οι κοινές αυτές δράσεις μας ενώνουν ως μεγάλη σχολική μονάδα με κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους και παρόμοια λειτουργία.

Ενδεικτικές συνεργατικές δράσεις:

  • Αναβίωση του εθίμου της Περπερούνας
  • Αποκριάτικα δρώμενα
  • Τα χελιδονίσματα
  • Τα κάλαντα του Λαζάρου
  • Η τελετή λήξης του σχολικού έτους
  • Τα κοινά διαλείμματα , τα οποία συμβάλουν στη δημιουργία δεσμών μεταξύ όλων των μαθητών καθώς παίζονται κοινά παιχνίδια, τα μεγαλύτερα παιδιά φροντίζουν τα μικρότερα και το κουβάρι της συναισθηματικής τους ένωσης ξεδιπλώνεται. Η αγάπη αναπτύσσεται και μετουσιώνεται σε ευγενή άμιλλα και σε αίσθημα του ανήκειν. Έτσι όλοι γίνονται  μαθητές του ίδιου μεγάλου σχολείου και ο διαχωρισμός σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό εξασθενεί
  • Η καθιερωμένη μας επίσκεψη στην 1η τάξη του Δημοτικού, η οποία έγινε τέλος Μαΐου, όπου συμμετείχαμε στο μάθημα στης γλώσσας , ακούσαμε, είδαμε, σηκώσαμε το χέρι μας. Η προσαρμογή μας στην τάξη ήταν ιδιαιτέρως φυσική και όλα κύλησαν ομαλά. Ευχαριστούμε τη δασκάλα της πρώτης τάξης, την κ. Αλεξάνδρα, για τη θερμή υποδοχή της και το ευχάριστο κλίμα που δημιούργησε κάνοντας με αυτό τον τρόπο τη συμπερίληψη εύκολη και ουσιαστική
  • Μαθητές της 2ας Δημοτικού επισκέφτηκαν την τάξη μας και μας μίλησαν για τις ομοιότητες που έχουν το Νηπιαγωγείο με το Δημοτικό. Επίσης, θυμηθήκαμε τραγούδια που είχαμε μάθει στο Νηπιαγωγείο όταν και οι ίδιοι μαθητές της 2ας ήταν νήπια, τα τραγουδήσαμε και παίξαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης
  • Μαθητές της 3ης Δημοτικού επισκέφτηκαν την τάξη μας και τα νήπια τους πήραν συνέντευξη σχετικά με τη φοίτηση στο Δημοτικό σχολείο

 

 

Ευχόμαστε σε όλα τα νήπια μας καλή συνέχεια στο Δημοτικό Σχολείο, καλή πρόοδο και δίνουμε ραντεβού , με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στην αυλή του σχολείου !! 🙂

 

IMG 20260615 205959 IMG 20260615 210034 IMG 20260615 210241 IMG 20260615 210508 IMG 20260615 205234 IMG 20260615 205416 IMG 20260615 205706 IMG 20260615 205818

Γιορτή λήξης σχ. έτους 2025-2026

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος υλοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου μας η γιορτή λήξης για το σχολικό έτος που διανύουμε.

Η γιορτή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026, σε συνεργασία με το 40ο  Δημοτικό Σχολείο Πατρών, υπογραμμίζοντας την άριστη συνύπαρξη και συνεργασία που μας διέπει όλα τα χρόνια!

Η γιορτή μας λοιπόν είχε τίτλο “Αχ! Ελλάδα σ’ αγαπώ” και ήταν ένα ταξίδι στην παράδοση της χώρας μας με μουσική, χορό και αναμνήσεις. Τα παιδιά παρουσίασαν έθιμα και χορούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, θυμίζοντάς μας τον αστείρευτο πλούτο της ελληνικής παράδοσης!

Το νηπιαγωγείο συμμετείχε παρουσιάζοντας μια μουσική δραματοποίηση του τραγουδιού “Απάνω στην τριανταφυλλιά”, από την Μακεδονία.

https://www.youtube.com/watch?v=3t33Th-GkLg&list=RD3t33Th-GkLg&start_radio=1

Τα παιδάκια μας έγιναν τριαντάφυλλα , που έπεσαν από την πολύχρωμη τριανταφυλλιά πάνω στην ποδιά της νύφης!

Η παρουσία μας είχε εικαστικό υπόβαθρο αφού θελήσαμε να πλέξουμε την παράδοση με τα εικαστικά ρεύματα του φουτουρισμού και του ρεαλισμού. Έτσι η τριανταφυλλιά μας φτιάχτηκε πολύχρωμη, με έντονα χρώματα. Μια τριανταφυλλιά φουτουριστική, που όμοιά της δεν συναντάς στην πραγματική ζωή. Ομοίως, τα παιδιά- τριαντάφυλλα ήταν ντυμένα με διάφορα χρωματιστά ρούχα και τα στεφάνια τους ήταν διακοσμημένα με τριαντάφυλλα διαφορετικού χρώματος. Αντίθετα η νύφη και η ποδιά της ακολούθησαν το ρεαλιστικό ρεύμα και ήταν ολόασπρα , όπως θα μπορούσε κάποιος να τα δει και στην πραγματική ζωή.

Ο φουτουρισμός μας ενέπνευσε να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα και να φανταστούμε πως αυτή η τριανταφυλλιά μοιάζει με την ίδια τη ζωή , που είναι ένα κράμα πολλών διαφορετικών στοιχείων που ενωμένα δίνουν την ισορροπία της συνύπαρξης. Διαφορετικός κάθε άνθρωπος και απαραίτητος για την ομορφιά αυτού του κόσμου , όπως και το κάθε διαφορετικό τριαντάφυλλο πάνω στη φουτουριστική μας τριανταφυλλιά.

Στη γιορτή μας είχαν εξέχουσα παρουσία τα παιδιά της έκτης τάξης του δημοτικού, τα οποία τα αποχαιρετήσαμε με ένα ποίημα γεμάτο αναμνήσεις από τα πρώτα χρόνια τους στο νηπιαγωγείο. Τους ευχόμαστε καλή πρόοδο, υγεία και αγάπη!

Ευχαριστούμε τους αγαπητούς μας συναδέρφους, του 40ου Δημοτικού Σχολείου για αυτή την υπέροχη γιορτή, όπως επίσης και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που στέκεται πάντα δίπλα μας, αγόγγυστος αρωγός και συνοδοιπόρος στο έργο μας!

Και του χρόνου, να είμαστε καλά!

Messenger creation 1928C0F6 065D 41AA 9DD2 CE548481ECC8

Messenger creation 69F5926B 8AD2 4A51 A003 377ED817CA43

Messenger creation 16BE5FDE FEA7 476B B914 032AC028F9C2

Messenger creation 145C5FF3 8AE2 4A91 BB64 9176D4D09D8C

Messenger creation 776EDD13 A293 4E51 B358 CEC9205283C3

Messenger creation BED1523A 5D91 446D 9004 AD31D7AD4D06

Messenger creation 7B9314E0 1F41 49E4 9338 275374605D3B

Messenger creation E3A8DF64 4A7B 4439 AFCB B4D4697E4E11

Messenger creation B8DD6EE3 1137 48A3 B0F0 A2C507D0DE4B

Messenger creation 5F430B8D E71E 46F9 A85B F26CA5C90044

Messenger creation 3E66E873 3935 4DB3 A9E4 5CA4459D98DA

Ποίημα για την ΣΤ τάξη

 

Πριν 7 χρόνια ήρθα σ’ αυτό εδώ το σχολείο
Δηλαδή, δίπλα, στο 38ο νηπιαγωγείο
Και αντίκρισα κάτι γλυκά μουτράκια
Που τότε ήτανε μικρά παιδάκια
Είδα την Ασημίνα, με την όμορφη κοτσίδα
Την Ηλιάνα, να ζωγραφίζει κάθε μικρή κουκίδα
Είδα τον Αιμίλιο, ν’ αγαπάει τα παραμύθια
Και τον Γιάννη Πανταζόπουλο, ν’ αναζητάει τη δική του την αλήθεια
Είδα τον Αλέξη, να παίζει με την ψυχή του
Και το Φώτη, να τρέχει μ’ όλη τη δύναμή του
Είδα τον Αλέξανδρο να με κοιτά με γλύκα
Και τον Μιχαήλ Άγγελο, ν’ ακούει δίχως πίκρα
Είδα τον Λεωνίδα, να ψηλώνει κάθε μέρα
Και τον Γιάννη Πετρόπουλο να μαθαίνει.. σφαίρα
Τον Μπράγιαν δεν τον γνώρισα τότε αλλά αργότερα
Και κατάλαβα πως η καλοσύνη του τα έκανε όλα ομορφότερα
Και να’ μαστε λοιπόν, 7 χρόνια μετά
Σας κοιτώ και σκέφτομαι “Πάνε κι αυτά..”
“Μεγάλωσαν.. Του χρόνου γυμνασιάκια..”
“Αυτά, που κάποτε ήτανε μικρά νηπιαγωγάκια..”
Και νιώθω μια χαρά.. Απερίγραπτη
Που σε σας μπορεί να φαίνεται ασήμαντη
Όμως, για όλους εμάς, τους δασκάλους σ’ αυτό το σχολείο
Εσείς είστε ένα σπουδαίο βραβείο
Είστε το αποτέλεσμα της δουλειάς μας
Για το οποίο με αγάπη δούλεψε η καρδιά μας
Και το μυαλό μας έψαχνε διαρκώς τρόπους
Για να σας προετοιμάσει για της ζωής τους δρόμους
Κι έφτασε τώρα η στιγμή να πάρετε άλλο δρόμο
Και σας ευχόμαστε, όλοι μας, να μη βρείτε πόνο
Να συναντήσετε μόνο επιτυχία και απεριόριστη ευτυχία
Και όσα καταφέρνετε, να ξέρετε πως είναι τα δικά σας τα βραβεία
Σας ευχόμαστε, λοιπόν, να πετάξετε
Ψηλά, στον ουρανό να φτάσετε
Μη λυπηθείτε, μη τρομάξετε
Η ζωή περιμένει να την ψάξετε

 

Πλέκοντας ιστορίες

Στο πλαίσιο των καινοτόμων σχολικών προγραμμάτων υλοποιήθηκε , στο ολοήμερο τμήμα, πολιτιστικό πρόγραμμα για τη φιλαναγνωσία.

Το πρόγραμμα είχε τίτλο “Πλέκοντας ιστορίες”.

Οι στόχοι του προγράμματος ήταν

  • η καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο
  • η καλλιέργεια της φαντασίας
  • ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου
  • η ανάπτυξη της δεξιότητας της αφήγησης
  • η ανάπτυξη της συνεργασίας
  • η δημιουργική πλοκή ιστοριών και παραμυθοποιημάτων ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο μοντέλο δόμησής τους

Δημιουργήθηκαν συνολικά 8 ιστορίες , οι οποίες μετατράπηκαν σε ψηφιακά παραγόμενα και τα οποία μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://app.bookcreator.com/library/-OeWkBiskz1EM04_4SZc

 

Όμως η φαντασία μας δεν σταμάτησε εκεί. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλη επιθυμία να μετατραπούν κάποιες από αυτές τις ιστορίες και σε τραγούδια . Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης λοιπόν δημιουργήθηκαν  3 τραγούδια, τα οποία θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους

https://suno.com/s/zUxIq9npqGCBGnhg

https://suno.com/s/1UqHP8xdl4JXX8Is

https://suno.com/s/1rf9HZ7S4vP1TNYq

 

Και επειδή η δημιουργία τραγουδιών ήταν πολύ ευχάριστη, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα τραγούδι για το καλοκαίρι, το οποίο θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://suno.com/s/BF5HaNoGvMPFSiX7

 

Όπως και ένα τραγούδι για τους ίδιους τους μαθητές! Έτσι η ομάδα μίλησε για τον εαυτό της και τα μέλη της και το τραγούδι της ομάδας μας δημιουργήθηκε!

https://suno.com/s/pg9VC1H4W8RNXXUK

 

a8f3fded 65c5 4dfe b344 3bd7d4c716bb

2befdfba 9065 4e8b 831d 5e2ff44093fb

dd8733a8 93e4 47a9 be5d 0dad0b806b02

b5973f85 ded2 4a28 96c2 429adde1f6d3

 

 

Εκδρομή στα Παλαιά Σφαγεία

Σήμερα, Πέμπτη 7 Μαΐου, πραγματοποιήσαμε εκδρομή στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών.

Συμμετείχαμε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “Κύκλωπας” με στόχο να δημιουργήσουμε τέχνη κάνοντας επαναχρησιμοποίηση υλικών. Με αυτό το πρόγραμμα εμπλουτίσαμε τη θεματική ενότητα της ανακύκλωσης, που έχουμε ξεκινήσει εδώ και καιρό και κάναμε πράξη τις γνώσεις μας.

Ο χώρος ήταν υπέροχος, όπως και η υποδοχή και η υλοποίηση του προγράμματος από τα μέλη του ΚΕΔΗΠ. Τους ευχαριστούμε θερμά!

❤️

IMG 20260507 220352 IMG 20260507 222202 IMG 20260507 220136 IMG 20260507 221850 IMG 20260507 220650 IMG 20260507 095032 IMG 20260507 222936 IMG 20260507 221359 IMG 20260507 221320 IMG 20260507 215937 IMG 20260507 221609 IMG 20260507 221519 IMG 20260507 220815 IMG 20260507 220743 IMG 20260507 223828 IMG 20260507 221219 IMG 20260507 220950

IMG 20260508 210317 IMG 20260508 210120 IMG 20260508 210701 IMG 20260508 210437 IMG 20260508 210845

Κυκλοφοριακή Αγωγή

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο θεματικό κύκλο “Ευ Ζην” υλοποιήσαμε πρόγραμμα για την κυκλοφοριακή αγωγή.

Γίναμε άνθρωποι, αυτοκίνητα, ποδήλατα και είδαμε πως πρέπει να κυκλοφορούν όλοι αυτοί στο δρόμο.

Γνωρίσαμε τον κύριο ΚΟΚ, ο οποίος γνωρίζει τα πάντα για την κυκλοφοριακή αγωγή και μας δίνει τις καλύτερες αλλά και υποχρεωτικές οδηγίες σχετικά με την κυκλοφορία.

Παίξαμε, τραγουδήσαμε, κατασκευάσαμε και πήγαμε και μια εκδρομή στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Πάτρας. Εκεί, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή κάναμε πράξη όσα είχαμε μάθει και φυσικά μάθαμε πολλά ακόμα.

Τα πιο σημαντικά θέματα, στα οποία δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση είναι

1) Περπατάμε στο πεζοδρόμιο

2) Διασχίζουμε περπατώντας (και όχι τρέχοντας) το δρόμο από τη διάβαση πεζών αφού πρώτα ελέγξουμε το δρόμο κοιτάζοντας αριστερά, δεξιά, αριστερά και βεβαιωθούμε πως δεν διέρχεται κάποιο όχημα

3) Στο αυτοκίνητο φοράμε πάντα ζώνη και καθόμαστε στο πίσω κάθισμα. Ποτέ δεν βγάζουμε τη ζώνη αν οι γονείς δεν μας επιβεβαιώσουν ότι μπορούμε να το κάνουμε

4) Όταν οδηγούμε ποδήλατο φοράμε πάντα κράνος και οδηγούμε στον ποδηλατόδρομο, εάν υπάρχει αλλιώς στην άκρη του δρόμου

5) Όταν υπάρχει φανάρι, περιμένουμε το πράσινο φως να ανάψει ή το Γρήγορη, εάν είμαστε πεζοί

Είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν κυκλοφορούμε στο δρόμο, για το καλό το δικό μας και των άλλων ❤️

IMG 20260413 123503 IMG 20260413 124029 IMG 20260413 122748

IMG 20260503 124350 IMG 20260503 124017 IMG 20260503 124539 IMG 20260503 123557 IMG 20260503 123527 IMG 20260503 123735 IMG 20260503 123637 IMG 20260503 124639 IMG 20260429 093228 IMG 20260503 124908 IMG 20260503 123426 IMG 20260503 124754 IMG 20260429 091313

Messenger creation AD701387 43C5 4593 BC61 873BC7905FC5

Πάσχα

Φέτος το Πάσχα μας ήταν διαφορετικό!

Μπορεί να κάναμε δραστηριότητες σύμφωνα με το αναλυτικό μας πρόγραμμα όμως η πρόθεσή μας ήταν να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα.

Έτσι, τα αυγά μας βάφτηκαν με παντζάρια.. Τα κουλούρια μας είχαν ελάχιστη ζάχαρη.. Τα κάλαντα του Λαζάρου έγιναν παιχνίδι ερωτοαπάντησης.. Η μεγάλη εβδομάδα έγινε ιστοριογραμμή..

Κι όλα αυτά γιατί ο Αναστάσης μπήκε στις καρδιές μας! Και είδαμε πως καθόλου κακό δεν είναι να είσαι διαφορετικός. Εξάλλου όλοι είμαστε διαφορετικοί ακόμα κι αν πιστεύουμε πως δεν είμαστε.

Καλέσαμε λοιπόν τον Αναστάση να έρθει στην παρέα μας και να γίνει φίλος μας κι ας είναι ένα διαφορετικό κόκκινο αυγό. Και αποφασίσαμε πως ότι δεν μας κάνει κακό είναι αποδεκτό ❤️

 

IMG 20260413 144154 IMG 20260413 144401 IMG 20260413 144309 IMG 20260413 144924 IMG 20260413 145022 IMG 20260413 144637 IMG 20260413 144526 IMG 20260413 144839 IMG 20260413 144722IMG 20260413 142715 IMG 20260413 142627 IMG 20260413 142429 IMG 20260413 142359

 

25η Μαρτίου 1821

Το θέμα της 25ης Μαρτίου 1821 αποτέλεσε έναυσμα για να συζητήσουμε έννοιες όπως : πόλεμος, ειρήνη, ελευθερία, επανάσταση, ομοψυχία, αγάπη, πατρίδα, λαός. Επίσης, ανακαλύψαμε τη δύναμη της τέχνης, ως μέσο έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων, ενότητας, έμπνευσης και αλλαγής.

Μελετήσαμε Έργα Τέχνης Ελλήνων ζωγράφων και δημιουργήσαμε το δικό μας ομαδικό έργο για την 25η Μαρτίου. Το έργο μας ονομάστηκε “Σπάθες” και υλοποιήθηκε με την τεχνική penart, με ακρυλικούς μαρκαδόρους σε ξύλινη επιφάνεια, γεμίζοντας όλη την επιφάνεια σε επίπεδα.

Η ποίηση μας έδειξε τη δύναμή της. Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου ένωσε τους Έλληνες στην επανάσταση και η ιδέα γεννήθηκε για τη δημιουργία του ποιητικού θεατρικού έργου, που έγινε η γιορτή μας για την εθνική επέτειο με τίτλο “Ελληνόπουλα γενναία”.

Κατασκευές, θεατρικά παιχνίδια, μουσικές, γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες ήταν μέρος της υλοποίησης του θέματος. Ιδιαίτερη κατασκευή αποτέλεσε η δημιουργία του δικού μας λάβαρου για την επανάσταση.

Μέσα από το κουκλοθέατρο Μαριονέτας γνωρίσαμε το ιστορικό γεγονός της Εξόδου του Μεσολογγίου και είδαμε από κοντά υπέροχες ξύλινες μαριονέτες. Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Κώστα Σαλπιστή για αυτή την όμορφη παράσταση!

 

IMG 20260413 131424 IMG 20260413 125650 IMG 20260413 131303 IMG 20260413 125552 IMG 20260413 131705 IMG 20260413 125912 IMG 20260413 131612 IMG 20260413 125327 IMG 20260413 125456 IMG 20260413 125412 IMG 20260413 131018 IMG 20260413 130945 IMG 20260413 131143 IMG 20260413 131911 IMG 20260413 130319 IMG 20260413 131754 IMG 20260413 130035 IMG 20260413 130825 IMG 20260413 132059 IMG 20260413 130735

Γέφυρες Φιλίας

Πέρασε μια εβδομάδα αφιερωμένη στην  ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Συμμετείχαμε στη δράση που διοργανώθηκε από την Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης ΔΠΕ Αχαΐας με τίτλο “Γέφυρες Φιλίας” και υλοποιήσαμε δραστηριότητες  με στόχο να βρούμε αντίδοτο σε αυτό το τόσο σοβαρό θέμα που μπορεί να πλήξει τις ζωές μας.

Αφορμή στάθηκε το τραγούδι “Μια πολύχρωμη αγκαλιά”  το οποίο μας σαγήνευσε και μας έδωσε τροφή για σκέψη και συζήτηση.

Αποφασίσαμε να μιλήσουμε ανοιχτά και να πούμε λόγια καρδιάς. Έτσι κάθε παιδί πήρε το μικρόφωνο και εξέφρασε συναισθήματα και σκέψεις για τη συμμετοχή του στην ομάδα του σχολείου και πρότεινε λύσεις για το θέμα.

Η πορεία της κουβέντας μας οδήγησε στην εξής συνειδητοποίηση : Μόνο με αγάπη στην καρδιά μπορούμε να νικήσουμε τη βία και τον εκφοβισμό.

Φτιάξαμε λοιπόν τις καρδιές μας. Τις γεμίσαμε με όποια χρώματα επιθυμούσαμε και τις κάναμε ασπίδες.

Το σύνθημά μας λιτό και περιεκτικό

” Έχω για ασπίδα μια καρδιά

Που τον κόσμο όλο αγαπά

Δίνει χαμόγελα και αγκαλιά

Μ’ αυτήν θα ζω παντοτινά”

Βγήκαμε στην αυλή και φωνάξαμε το σύνθημα προς κάθε κατεύθυνση. Μετά, στον κύκλο, βρήκαμε θέσεις για την καρδιά μας. Την τοποθετήσαμε στο σώμα μας, σε διάφορα σημεία, για να θυμόμαστε πως η καρδιά κουνάει χέρια, πόδια, κεφάλια.. και γενικά ορίζει τις πράξεις μας.

Και φυσικά την σηκώσαμε ψηλά γιατί εκεί είναι η θέση της ❤️

IMG 20260313 234702 IMG 20260313 234734 IMG 20260313 234759 IMG 20260313 234556 IMG 20260313 234618 IMG 20260313 234638IMG 20260313 234935 IMG 20260313 235141