Τηλεδιάσκεψη με σχολεία από Μάλτα και Τουρκία

Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning «iCreate» είχαμε σήμερα διαδικτυακή συνάντηση με τα συνεργαζόμενα σχολεία της Μάλτας και της Τουρκίας. Αφού περάσαμε το στάδιο της γνωριμίας και μιλήσαμε για τον καιρό, παίξαμε και ένα παιχνίδι «κρεμάλας» και αποχαιρετιστήκαμε με χαμόγελα και την υπόσχεση να ξαναεπικοινωνήσουμε με θέμα τα αγαπημένα μας παιχνίδια.

0 σχόλια

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη – International Day of Women and Girls in Science

Την 11η Φεβρουαρίου γιορτάζουμε τη Διεθνή Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη, που καθιερώθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη.

Στόχος της ημέρας αυτής είναι η προώθηση της ισότητας των φύλων αλλά και της ισότιμης πρόσβασης και συμμετοχής των γυναικών και των κοριτσιών στην επιστήμη.

Ακόμα και σήμερα πολλοί πιστεύουν ότι τα κορίτσια και οι γυναίκες σε τομείς, όπως η φυσική, τα μαθηματικά, η χημεία, η μηχανική κτλ είναι κατώτερες. Σκεφτείτε ότι το 97% των επιστημονικών βραβείων Νόμπελ έχουν δοθεί σε άνδρες.

Υπάρχουν ωστόσο παραδείγματα γυναικών επιστημόνων, που έχουν διακριθεί, όπως η Μαρί Κιουρί, που πήρε το βραβείο Νόμπελ στη Φυσική το 1903 και το βραβείο Νόμπελ στη χημεία το 1911. Η Μαργαρίτα Χακ και η Σεσίλια Πέιν διακρίθηκαν στον τομέα της αστροφυσικής. Ας αναφέρουμε και τη Σαμάνθα Κριστοφορέτι η οποία είναι η πρώτη γυναίκα που συμμετέχει από το 2014 στα πληρώματα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος. Δεν θα παραλείψουμε βέβαια να αναφερθούμε και στη Σερραία διακεκριμένη αστροφυσικό Βίκυ Καλογερά.

Τα κορίτσια της τάξης μας επιμελήθηκαν τις φωτογραφίες της σημερινής ανάρτησης θέλοντας να δείξουν ότι ο χώρος του διαστήματος μπορεί να είναι προσιτός και στις γυναίκες.

0 σχόλια

Διεθνής Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – International Greek Language Day

Στις 9 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας. Είναι η ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή, Διονυσίου Σολωμού. Με την καθιέρωση αυτής της ημέρας επιδιώκεται να στραφεί η προσοχή στον ρόλο που έπαιξε η γλώσσα μας στην διαμόρφωση του ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Στην ελληνική, κατά την αρχαιότητα, θεμελιώθηκαν σημαντικές επιστημονικές και φιλοσοφικές θεωρίες. Στην ελληνική γράφτηκαν επίσης τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού. Είναι μια από τις μακροβιότερες γλώσσες παγκοσμίως.

Η τάξη μας για να τιμήσει την Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, οργάνωσε ψηφοφορία της αγαπημένης ελληνικής λέξης των μαθητών του Σχολείου μας. Σε μία κάλπη όλοι οι μαθητές ψήφισαν την ελληνική λέξη που αγαπούν πιο πολύ. Πρώτη ήρθε η λέξη αγάπη με 32 ψήφους, δεύτερη ήρθε η λέξη συγγνώμη με 8 ψήφους, τρίτη ήρθε η λέξη ευχαριστώ με 6 ψήφους. Στη φωτογραφία βλέπετε το κολλάζ που δημιούργησαν οι μαθητές της τάξης μας με τις υπέροχες ελληνικές λέξεις-ψήφους που μαζεύτηκαν στην κάλπη.

0 σχόλια

Παράλληλοι κόσμοι

Στα πλαίσια των διαθεματικών προγραμμάτων «Από τον Αριστοτέλη στα βαρυτικά κύματα» και «Κλιματική Αλλαγή-Φυσικές καταστροφές», οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας, μελέτησαν θέματα σχετικά με το σύμπαν και την κλιματική αλλαγή, τα οποία τους έδωσαν την έμπνευση γι’ αυτό το βίντεο. Απολαύστε το!

0 σχόλια

Ευεργέτες πόλεως Σερρών

Στα πλαίσια του eTwinning προγράμματος «Gamebook: Heroes», αναζητώντας, εκτός από τους ήρωες των παραμυθιών και των φανταστικών ιστοριών, ήρωες αληθινούς, ανθρώπους σημαντικούς, ανθρώπους που άφησαν το στίγμα τους, ανθρώπους-ήρωες που να μπορούν να αποτελέσουν πρότυπα και να δώσουν όραμα στους μαθητές του σχολείου μας, ζητήσαμε από τον διακεκριμένο ιστορικό της πόλης μας κ. Βασίλειο Τζανακάρη, να παρουσιάσει στους μαθητές των Ε΄και Στ΄τάξεων τις μορφές των ευεργετών της πόλης των Σερρών. Ο κ. Τζανακάρης ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας και με τον δικό του χειμαρρώδη λόγο μίλησε στα παιδιά για τον Γρηγόριο Ρακιτζή και για τον Νικόλαο Δούμπα.

Παρουσιάζοντας τους Σερραίους ευεργέτες, αναφέρθηκε επίσης σε αρκετές σελίδες της ιστορίας της πόλης μας, δίνοντας ερεθίσματα για σκέψη και προβληματισμό. Η παρουσίαση έκλεισε με την παρατήρηση ότι μελετώντας τη μακραίωνη ιστορία της πόλης μας, και γνωρίζοντάς τη, μαθαίνουμε και να την αγαπούμε.

0 σχόλια

Αναζητώντας μοτίβα στον καιρό

Στα πλαίσια των μαθημάτων της Γεωγραφίας και των Μαθηματικών, και των αντίστοιχων κεφαλαίων για τον καιρό και τα δεδομένα, οι μαθητές δημιούργησαν ραβδογράμματα και γραφήματα γραμμής με τα στοιχεία καιρού που καταγράφαμε στην τάξη από την αρχή της χρονιάς. Τις εργασίες αυτές ανταλλάξαμε με σχολείο της Μάλτας, μέσω της πλατφόρμας eTwinning στα πλαίσια του έργου «Let’s discover the weather in Europe».

Όπως μπορείτε να δείτε κι εσείς στα γραφήματα, οι θερμοκρασίες ακολούθησαν μια πιο ομαλή πορεία κατα τον Οκτώβριο, ενώ τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο υπήρξαν πιο απότομες μεταβολές.

0 σχόλια

Χριστουγεννιάτικες κάρτες – Christmas cards

Σήμερα παραλάβαμε τις κάρτες που μας έστειλαν οι μαθητές από το συνεργαζόμενο σχολείο της Τουρκίας του έργου eTwinning με τίτλο iCreate. Τους ευχαριστούμε για τις κάρτες  και για τις ευχές για την καινούρια χρονιά!

0 σχόλια

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ -SEASON’S GREETINGS

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1, μαζί με τη δασκάλα τους κ. Μαρία Αναγνωστίδου, εύχονται σε όλους καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!

0 σχόλια

Έργο eTwinning «Δημιουργώ» – eTwinning project – iCreate

Σήμερα παραλάβαμε τις χριστουγεννιάτικες ευχές από το σχολείο του Brampton  της Αγγλίας. Στις αρχές του νέου έτους θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη με τους Άγγλους μαθητές με θέμα την ανταλλαγή ιδεών για δημιουργικές εργασίες.

0 σχόλια

Η ώρα του κώδικα – The Hour of Code

Πιστεύοντας ότι ο ψη- φιακός γραμματισμός είναι τη σημερινή εποχή ένα πολύ σημαντικό εφόδιο για Ποιοτική Εκπαίδευση [Στόχος 4, από τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για Βιώσιμη Ανάπτυξη] αφιερώσαμε μία ώρα – την Ώρα του Κώδικα – σε δραστηριότητες προγραμματισμού μέσα από το http://code.org  σε συνεργασία με τον 

δάσκαλο πληροφο-ρικής του σχολείου μας  κ. Απόστολο Σπένδα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες αυτές, οι οποίες είναι κλιμα-κούμενης δυσκολίας και έχουν ελκυστική, παιγνιώδη μορφή. Ο στόχος της Ώρας του Κώδικα δεν είναι βέβαια να διδάξει τους μαθητές πώς να γίνουν ειδικοί επιστήμονες υπολογιστών μέσα σε μία ώρα. Μια ώρα είναι αρκετή μόνο για να μάθει κανείς ότι η επιστήμη των υπολογιστών είναι δημιουργική και ότι είναι προσιτή σε όλες τις ηλικίες, για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την προηγούμενη εμπειρία τους.

0 σχόλια