26/9 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΙΟΡΤΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!
Απρίλιος,ο μεσαίος μήνας της Άνοιξης και πλέον η εμφάνιση της, είναι ορατή στη φύση και στα ζώα.
Διαβασαμε όλοι μαζί την εικονοιστορια της Άνοιξης και μετά συμπληρώσαμε τον πίνακα της,χωριζοντας σε 3 κατηγορίες τα βασικά γνωρίσματα της.Τι συμβαίνει στη φύση,στα ζώα αλλά και τις μεγάλες γιορτές της.
Την ζωγραφίσαμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο και δμιουργήσαμε εικαστικά στολιζοντας τις τάξεις μας!
Μελετησαμε και γνωρίσαμε καλύτερα τα φυτά. Τον σπόρο και την πορεία του μέχρι να αναπτυχθεί σε φυτό. Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει,τα βασικά στάδια εξέλιξης του και τα μέρη των φυτών.
Κατόπιν, ερευνησαμε τον κόσμο των εντόμων που τόσο αγαπούν την Άνοιξη!Γνωρίσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά,που ξεχωρίζουν τα έντομα από τα υπόλοιπα ζουζούνια,τον κύκλο ζωής τους και τη σημασία τους για τη φύση και τον άνθρωπο.
Εστιασαμε όμως περισσότερο, στην πεταλούδα και τη μέλισσα.
Κι έτσι ευχάριστα και γρήγορα έφτασε ο Απρίλης στο τέλος του και ο Μάιος με την Πρωτομαγια μας περίμενε στη γωνία…
Γνωρισαμε το έθιμο της πρώτης ημέρας του Μάη και αξιοποιήσαμε διδακτικά τον πίνακα ζωγραφικής του Falcon Marshall, με τίτλο “Πρωτομαγιατικα στεφανια “. Τον αποτυπωσαμε κι εμείς με μοναδικό τρόπο και κατασκευασαμε λουλουδατα χαρτινα στεφάνια για το κεφάλι, εν αναμονή των αληθινών….
Καλή Πρωτομαγια σε όλους!!!
Ηρθαν οι Απόκριες το γλέντι ας αρχίσει!!!!!
Μα πριν αρχίσει, ας δούμε τι ξέρουν τα παιδιά γι’αυτη τη γιορτή και ας μάθουμε για τις 3 εβδομάδες που διαρκούν αλλά και τις ονομασίες τους.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα καρναβάλια στην Ελλάδα και ποια τα πιο γνωστά έθιμα και παραδόσεις τις Αποκριας;Τα γνωρίσαμε και τα ζωγραφίσαμε.
Που αλλού εορτάζονται οι Απόκριες και διοργανωνονται Καρναβάλια; Ταξιδέψαμε στα πιο γνωστά καρναβαλια του κόσμου και φτιάξαμε μάσκες εμπνευσμένες από αυτά!
Οι Απόκριες πάνε μαζι με την συγκινητικη ιστορία του Αρλεκινου!
Απόκριες χωρίς κλόουν γίνονται;Δε γίνονται βεβαια…κλόουν με το γράμμα Κκ,κλόουν με μαλλιά σερπατινες,με σώμα φυσαρμόνικα,με μπαλόνι,με τρέλα μαλλιά,παιχνίδι με το ζάρι και με μαλλιά από τύπωμα ρολου από χαρτί υγείας!
Απόκριες και γλωσσικά παιχνίδια συνδυάζονται στο νηπιαγωγείο με ευχαριστο τρόπο!
Απόκριες και μαθηματικα παιχνίδια!Μαθαίνουμε διασκεδαζοντας!
Εφτασε και η Τσικνοπέμπτη! Γίναμε πυροσβέστες,το τσικνισαμε όλοι μαζί παρέα και διασκεσκεδασαμε με ωραία μουσική και αστείες κατασκευές!
Σε λίγες ημέρες ξεκινάει η σαρακοστή. Μιλησαμε για το έθιμο της κυρας Σαρακοστης και την σημασία της. Την κατασκευασαμε σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Εμεις επειδή είμαστε μικρά παιδάκια και δεν νηστεύουμε τις τροφές, αποφασίσαμε να νηστεψουμε τις λέξεις και τις πράξεις που πονάνε και πληγώνουν τους άλλους!
Πλησιάζει ομως και η Καθαρή Δευτέρα. Χρωματιστους χαρταετους θα γεμισει ο ουρανός. Ας μάθουμε για το έθιμο αυτό κι ας φτιάξουμε χαρταετους με πολλές και διαφορετικές τεχνικές.
Και έφτασε επιτέλους η ώρα για το Αποκριατικο πάρτι μας!!!! Μασκαρευτηκαμε μικροί και μεγάλοι, παίξαμε, χορέψαμε, διασκεδάσαμε και φάγαμε νόστιμες σπιτικές λιχουδιές
Καλές Απόκριες, καλη Καθαρα Δευτέρα και καλη Σαρακοστη σε όλους!!!
Ο Φλεβάρης κι αν φλεβισει καλοκαίρι θα μυρίσει.
Μυρισαν ανθισμένες αμυγδαλιές και ομόρφυνε ο τόπος!
Η ανθισμένη αμυγδαλια ήρθε στην τάξη μας και μαζί οι καρποί της, τα αμύγδαλα της.Την παρατηρήσαμε,μαθαμε για τα μέρη της και την ονομασία τους,τον κυκλο ζωής της και τα παράγωγα της.
Η νύφη του Χειμώνα, αποτέλεσε έμπνευση για εικαστικές δημιουργίες, μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, σε ατομικό αλλά και σε ομαδικό επίπεδο.
Ακόμα ππερισσότερες εικαστικές δημιουργίες με έμπνευση πίνακες ζωγραφικής, ποιήματα για την αμυγδαλιά αλλά και αινίγματα.
Μάθαμε τον μυθο της αμυγδαλιας, “Φυλλις και Δημοφωντας” και πως η πριγκίπισσα Φυλλις της Θράκης, μεταμορφωθηκε σε αμυγδαλια από τους 12 θεούς του Ολύμπου.
Αξιοποιησαμε διδακτικά το παραμύθι, “Η Μυγδαλια και το φεγγάρι ” ενα παραμύθι με το υπέροχο μήνυμα, ότι η αγάπη μας κάνει όλους να ανθιζουμε.
Γλώσσα και Μαθηματικα με την βοήθεια της Αμυγδαλιας και των ααμυγδάλων.
Και φυσικα πολύ τραγούδι και χορός.
Στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων, Ζω καλύτερα – Ευ ζην, με θέμα την Κυκλοφοριακη Αγωγη, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σχολείο μάς του Διοικητη της Π.Υ Χανίων, 2 πυροσβεστων και ενός πυροσβεστικου οχήματος.
Πριν την επίσκεψη οι μαθητές γνωρισαν τα οχήματα,τις αρμοδιότητες και τον τηλεφωνικό αριθμό των 3 υπηρεσιών που καλούμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Φυσικά, οι μαθητές ετοίμασαν ευχαριστηριες κάρτες για να εκφράσουν την χαρά αλλά και την αναγνώριση της σημαντικής κοινωνικής προσφοράς τους. Οι κάρτες βέβαια ήταν εμπνευσμένες από τους επισκέπτες μας….
Με μεγάλη χαρά τους υποδεχτηκαμε αρχικά στην τάξη μας , όπου μέσα από μια εκπαιδευτική ιστορία, τα παιδιά έμαθαν τι να αποφεύγουν, ώστε να μην προκληθεί μια πυρκαγιά, αλλά και για τον σωστό τρόπο προστασίας τους σε περίπτωση μίας.
Ειχαν την ευκαιρία, να μάθουν για τη στολή των πυροσβεστων κι ολων των απαραίτητων εξαρτημάτων που τους προστατεύουν, αλλά και τους βοηθούν στο έργο τους.
Κατοπιν ακολούθησε στην αυλή του σχολείου, επίδειξη ενος πυροσβεστικου οχήματος. Παρουσιάστηκε στα παιδιά και απαντηθηκαν οι αποριες τους.Φυσικα ειδαν πως ρίχνει νερό με τη μανικα και άκουσαν τους ήχους της σειρηνας του, γεγονός που τα ενθουσίασε ιδιαίτερα.
Οι μαθητές με χαρά και ενθουσιασμό ευχαρίστησαν τον Διοικητη και τους πυροσβέστες και τους παρέδωσαν τις ευχατιστηριες κάρτες που είχαν ετοιμάσει.
Ακολούθησε ενημέρωση του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου.
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς, για το σπουδαίο έέργο σας, την προσφορά σας, αλλά και για την επίσκεψη στο σχολείο μάς!
Καλή χρονιά, καλή χρονιά, χαρούμενη χρυσή πρωτοχρονιά….
Μια νέα χρονιά ήρθε , ένα νέο έτος ξεκίνησε και οι μικροί μας μαθητές έμαθαν να τον αναγνωρίζουν, να τον σχηματίζουν,να τον γράφουν και να τον ανασυνθέτουν!
Νέα χρονιά λοιπόν και μια νέα ευκαιρία να βάλουμε όλοι νέους στόχους. Αλήθεια τι είναι στόχος; Το σκιουρακι με τους φιλους του μας βοήθησε να καταλάβουμε τι είναι στόχος και πόσο σημαντικό είναι να τον βάζουμε, τόσο για εμάς, όσο και για τους άλλους. Έτσι βάλαμε κι εμείς τους δικούς μας.
Και φυσικά, για να πάει καλά ο χρόνος κόψαμε και σε κάθε τάξη την βασιλόπιτα μας,τηρώντας το έθιμο. Παράλληλα ήταν μια καλή ευκαιρία, να μάθουν τα παιδιά, ότι κάποιες φορές,ένας ειναι ο τυχερός που κερδίζει και να χαίρονται με την επιτυχία του φίλου και συμμαθητή τους. Τα δύο παιδιά που έτυχαν το φλουρί κέρδισαν κι από ένα παραμύθι!
Αλλά σα να αρχίζει επιτέλους ο Χειμώνας να κάνει την εμφάνιση του. Λιγο το κρύο, λιγο η βροχή….ώρα να μιλήσουμε γι’αυτον και να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Ιανουάριος έχει μπει πια,είμαστε στη μέση του Χειμώνα.
Μιλήσαμε για τα γνωρίσματα του Χειμώνα, βρήκαμε λέξεις που μας τον θυμίζουν και τις καταγράψαμε μέσα σε έναν χιονανθρωπο,ανασυνθεσαμε τις λέξεις Χειμώνας και Ιανουάριος και παίξαμε το παιχνίδι του Ναι και του Όχι του Χειμώνα.
Ώρα όμως να ντυθουμε ζεστά για να μην κρυωσουμε.Ποια είναι τα ρούχα του Χειμώνα;Τα βρήκαμε ,τα καταγράψαμε και τα κάναμε και κολλάζ!
Τέλεια!!Είμαστε έτοιμοι τώρα να βγούμε να παίξουμε στο χιόνι!Τι;;;;;;Δεν υπάρχει χιόνι έξω;;;;;Ε,τότε εμείς θα φτιάξουμε ένα χιονισμένο τοπίο μόνοι μας,χιονανθρωπο με τα χεράκια μας και με δαχτυλομπογιες.Στο Νηπιαγωγείο όλα γίνονται!!!!
Και τώρα θα ταξιδέψουμε σε ένα χιονισμένο δάσος, να ανακαλύψουμε,τι κανουν τα ζωάκια το Χειμώνα, αν βρουν ενα γάντι. Μεσα απο το υπέροχο ουκρανικό παραμυθι, “Το μαγικό γάντι”, είχαμε την ευκαιρία να μιλησουμε για τον Χειμώνα, τα ζώα, για την αποδοχή, τη μεγαλοψυχία, την αλληλοβοηθεια.Επισης να αναδιηγηθουμε την ιστορία,να την δραματοποιησουμε,να ζωγραφίσουμε ότι μας αρέσει,να την κάνουμε βιβλίο εικονογραφημενο από τα χεράκια μας, ατομική κατασκευη και τέλος να μπούμε όλοι μαζί στο δικό μας γάντι της φιλίας,γιατί “όλοι οι καλοί χωρανε”!!!
Ευκαιρία να αξιοποιήσουν το παραμύθι και να μάθουμε το γράμμα Γγ.Να απλώσουμε και μια μπουγαδα ανασυνθετοντας τη λέξη γάντι. Γλώσσα και λεπτη κινητικοτητα μαζί!
Αλήθεια, όσα ζωάκια δεν βρουν ενα μαγικο και ζεστό γάντι πως περνάνε τις κρύες μέρες και τις παγωμένες νύχτες του Χειμώνα;
Ήδη ξέρουμε για τα ζώα που δεν αντέχουν το κρύο και μεταναστευουν σε ζεστές χωρες για να περάσουν τον Χειμώνα.
Υπάρχουν όμως, και μερικά ζωάκια, όπως τα σπουργιτακια που προσαρμοζονται κι έτσι τα καταφέρνουν .
Υπάρχουν όμως και κάποια, που για να τα καταφέρουν πέφτουν σε χειμερία νάρκη, σε βαθύ ύπνο δηλαδή.Μαθαμε ποια ζωακια ειναι αυτά, ποια φωλια έχει το καθένα,παίξαμε μαζί τους,τα κατασκευασαμε και διαβάσαμε και όμορφα παραμύθια με τις ιστορίες τους.
Βέβαια υπάρχουν κι αυτά τα ζωάκια που ζουν μόνιμα στο χιόνι και τον πάγο!!!Τα πολικα ζωάκια που αντέχουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.Τα γνωρίσαμε,τα κατασκευασαμε, μετρήθηκαμε με τις πατούσες τους κι ευχηθήκαμε να χιονίσει κι εδώ λίγο για να απολαύσουμε κι εμείς τη μαγεία του χιονιού!!!
Δεκέμβριος, ο μήνας που μυρίζουν Χριστούγεννα!!!Η γιορτή της αγάπης πλησιάζει και οι μικροί μας μαθητές ανυπομονούν να την γιορτάσουν και να χαρούν τις διακοπές και τα δώρα που θα πάρουν. Για τον λόγο αυτό ξεκινήσαμε αμέσως την αντίστροφη μέτρηση αλλά και τα διασκεδαστικα χριστουγεννιατικα αινίγματα.
Οι τάξεις μας στολιστηκαν από μικρά αλλα χαρουμενα και εργατικά χεράκια.Χριστουγεννιατικα δέντρα,Αι Βασιληδες και χιονανθρωποι, όλοι στολιστηκαν για να ομορφύνουν το σχολείο μας και να τηρήσουμε τα έθιμα.
Μιλήσαμε για την γέννηση του Χριστού, που γιορτάζουμε τα Χριστουγεννα και φυσικά κατασκευασαμε με διάφορους τρόπους την δική μας φατνη. Συζητήσαμε για τις ανάγκες που έχει ένα νεογέννητο μωρό και αν αυτά τα είχε ο μικρός Χριστός. Ζωγραφίσαμε τι θα χαριζαμε στο νεογέννητο Χριστο, αν ζούσαμε εκείνη την εποχή.
Η πατρίδα μας έχει πολλά έθιμα που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα. Μάθαμε για τον στολισμό του ελατου και εστιασαμε στα εθιμα της Κρήτης.
Κι αρχίσαμε να στολιζουμε τις τάξεις μας ακόμα περισσότερο,με ατομικές εργασίες και κατασκευές χρησιμοποιώντας διαφορές τεχνικές κσι υλικά.
Δεντρακια σχεδιάστηκαν, μέσα από την τεχνική της καθοδηγουμενης ζωγραφικής,κατασκευαστηκαν με ανακυκλώσιμα υλικά και πολλές πούλιες.
Κι ύστερα πήραν σειρά τα αγγελάκια,το αστέρι των Χριστουγέννων και οι Άγιοι Βασιληδες.
Φυσικά, φτιάξαμε και γιορτινό στεφάνι. Όχι όμως σαν τα συνηθισμένα ,αλλά με καλαμάκια και δαχτυλάκια.
Ώρα τώρα για χριστουγεννιστικα κινητικά παιχνιδια….
Κι αφού στολισαμε τις τάξεις μας και λάμπουν πλέον ως το διάστημα,αξιοποιήσαμε την γιορτή των Χριστουγέννων και μαθησιακα.
Μάθαμε τα θερμά και ψυχρά χρώματα και κάναμε ομαδική εργασία με τον νεογέννητο Χριστο.
Μάθαμε το γράμμα Χχ και το σχηματισαμε με το σώμα μας,τα χερια μας τα δαχτυλα μας,το περπατησαμε,το καναμε δρόμο και οδηγήσαμε, βρήκαμε λέξεις απο Χ και κατόπιν ημασταν έτοιμοι να το γράψουμε.
Φυσικά, συνεχίζουμε να δουλεύουμε τα χεράκια μας με προγραφικες ασκήσεις και επίσης κάναμε χριστουγεννιατικα παζλ,παιχνίδια με τους αριθμούς και ταξινόμηση καρτών με βάση το μέγεθος.
Με αυτό τον τροπο θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις ημέρες μας μαθαίνοντας και διασκεδαζοντας ως τις 23 Δεκεμβριου που θα κλείσει το σχολείο μας.
It’s the most wonderful time of the year….
Η γιορτή του Πολυτεχνείου και της νίκης της Δημοκρατίας, έναντι στη Δικτατορία των συνταγματαρχων,έφτασε για μια ακόμη χρονιά. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αποσαφήνισουν τις δύο αυτές έννοιες και να μάθουν τα γεγονότα που οδήγησαν στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας.
Δύο υπέροχα παραμύθια μας βοήθησαν να καταλάβουμε την έννοια, της δημοκρατικής επιλογής αρχηγού,μέσα από ψηφοφορία και όχι μέσω της βίας.
Το πρώτο,ήταν το βιβλίο “Στο δάσος ” ,όπου ενώ η σοφή Κουκουβάγια είχε επιλέγει για αρχηγός, ο ελέφαντας χρησιμοποιώντας τη δύναμη του της πήρε τη θέση. Μέσα από συζήτηση και προβληματισμό εντοπίσαμε, τα θετικά και αρνητικά κάθε υποψήφιου για την αρχηγία,ψηφίσαμε, ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση αλλά και εικονογραφησαμε την ιστορία με τον δικό μας τρόπο.
Το δεύτερο ήταν, “Η κυρα Δημοκρατία ” που μας παρουσίασε ένα μέρος που όλοι ζούσαν χαρούμενοι με την Δημοκρατία. Ολων οι γνώμες και οι ιδέες ήταν σεβαστές και ακούγονταν.Ομως η κυρία Δικτατορία ξεγέλασε με τα λόγια της κάποιους ανθρώπους, τους έντυσε φρουρούς της και κατέλαβαν με τη βία την εξουσία. Η ζωή ολων άλλαξε και τα δικαιώματα χάθηκαν. Συζητήσαμε τις διαφορές που υπάρχουν στα δύο καθεστώτα και αντιστοιχίσαμε τις καρτέλες.
Κατόπιν,συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από βιβλία, βίντεοπροβολες αλλά και φωτογραφίες της εποχής εκείνης. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αποτυπώσουν σε χαρτί τα γεγονότα που τους έκαναν εντύπωση, αλλά και να δραματοποιησουν την ιστορία μέσα από τα παιχνίδια της τάξης τους.
Εστιασαμε σε κατασκευές, που αφορούν το κτήριο του Πολυτεχνείου,σε γλωσσικά παιχνίδια και ασκήσεις με το λεξιλόγιο της επετείου και φυσικά με την ίδια τη λέξη του Πολυτεχνείου.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά και το πιο γνωστό σύνθημα της επετείου “Ψωμί,παιδεία, ελευθερία “.Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να το ανασυνθεσουν, να το μάθουν και να το αντιγράψουν.
Τα τραγούδια του Πολυτεχνείου στέλνουν το μήνυμα της Δημοκρατίας μέχρι τις μέρες μας.Τα παιδιά εμαθαν τον “δρομο” και “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο “, το οποίο και εικογραφησαν.
Η γιορτή αυτή της Δημοκρατίας μας έδωσε ξανά την ευκαιρία να μιλήσουμε για την Ελευθερία και την Ειρήνη.Τα πολύτιμα αυτά δικαιώματα αλλά και πολυπόθητα αγαθά της ανθρωπότητας. Ένα από τα σύμβολα είναι και το αγαπημένο μας λευκό περιστέρι που το κατασκευασαμε και σε ομαδικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο.
Το γράμμα Ππ του Πολυτεχνείου αλλά και του περιστεριου μέσα από διαφορα γλωσσικά παιχνίδια,βίντεο και ατομικές εργασίες προστέθηκε στις γνώσεις των παιδιών.
Τιμήσαμε τα παιδιά αυτά που δεν φοβήθηκαν και αντιστάθηκαν στο καθεστώς της χούντας, για να βάλουν κι αυτά το λιθαράκι τους, στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Προσφέρουμε ένα λουλούδι στη μνήμη τους.
Ζήτω το Πολυτεχνείο!
Ζήτω η Δημοκρατία!
Φθινοπωρακι δροσερό ήρθε η ώρα σου, σε περιμέναμε καιρό δωσ’ μας τα δώρα σου…λέει το τραγούδι και έτσι κι έγινε. Ήρθε με όλα του τα δώρα!!!!
Εμείς, πρώτα μαντεψαμε, ποια είναι τα δώρα του και τι μας φέρνει.Τα κατηγοριοποιησαμε και τα ζωγραφίσαμε.
Έχει τόσα πολλά και όμορφα δώρα, που θέλουμε όλα να τα χαρούμε και να τα επεξεργαστουμε, γι’ αυτό στήσαμε τη γωνία του φθινοπώρου! Εκεί φιλοξενησαμε για λίγες μέρες κι ένα σαλιγκάρι που καταφέραμε να το κανουμε να βγει από το κλειστό κέλυφος του, με λίγο νερό και φύλλα μαρουλιού!
Σαν δώρο είναι τα φύλλα, που πέφτουν από τα κλαδιά!Κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί και καφετιά.
Τα παρατηρήσαμε, τα μετρήσαμε, τα κατηγοριοποιησαμε και τα αξιοποιήσαμε με εικαστικό τρόπο και τα αληθινά αλλά και αυτά που φτιάξαμε με χαρτόνι.
Όμως, μάθαμε και για τα στάδια που περνάνε τα φύλλα ώσπου να πέσουν από τα δέντρα,για τα φυλλοβολλα και αειθαλή δέντρα και φυσικά γίναμε κι εμείς φύλλα που πέφτουν στη γη χορεύοντας στον φθινοπωρινο αέρα!
Σαν δώρο είναι η φύση με τα φθινοπωρινά χρώματα….
Σαν δώρο έρχεται και η φθινοπωρινή βροχή, να ποτίσει το διψασμένο χώμα…. ανοίξτε τις ομπρέλες σας!
Τα σαλιγκαράκια αγαπάνε τη βροχή πιο πολύ σπο όλους!Γνωρίσαμε, τον Τομ, το σαλιγκάρι και τον φτιάξαμε με ένα μοτίβο 3 χρωμάτων.
Τα σκατζοχοιρακια προετοιμάζονται για τον Χειμώνα.Τα φύλλα και οι καρποί του φθινοπώρου θα τα βοηθήσουν. Το ξέρατε ότι από τις πατούσες μας αλλά και με φύλλα, μπορούμε να φτιάξουμε πολλά σκατζοχοιρακια;
Με υλικά απο τη φθινοπωρινή φυση οι μαθηματικές έννοιες γίνονται πιο απολαυστικές αλλά και πιο κατανοητές!
Το φθινόπωρο κάνει τις προγραφικες ασκήσεις πιο διασκεδαστικες.
Σαν δώρο οι καρποί του φθινοπώρου έρχονται, να θρεψουν ανθρώπους και ζωάκια, μα πιο πολύ απ’ ολους προτιμάμε τα μηλαρακια!
Στα φθινοπωρινά ντύθηκε και ο αριθμός 1.
Να το Φ του φθινοπώρου!
Μα απ’ όλα τα δώρα, αυτό που απολαύσαμε πιο πολύ, ήταν η μηλόπιτα που φτιάξαμε παρέα.Γιατί είχαμε την ευκαιρία, να συνεργαστούμε, να διαβάσουμε μια συνταγή, να μετρήσουμε,να κόψουμε, να ανακατέψουμε διαφορετικά υλικά,να ψήσουμε και στο τέλος να την γευτούμε!!!!
Σ’ ευχαριστούμε Φθινόπωρο για τα δώρα σου!!!
Για μια ακόμα χρονιά το σχολείο μας, συμμετέχει ενεργά, στην ημέρα υπαίθριας εκπαίδευσης (outdoor classroom day) δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να εξερευνήσουν, να ανακαλύψουν,να μάθουν, ναδημιουργούν υν με φυσικά υλικά και να αποκτήσουν περιβαλλοντικη συνείδηση.
Με μεγάλη χαρά τα παιδιά προετοιμαστηκαν τις προηγούμενες μέρες, φτιάχνοντας τα καρτελάκια τους, σχεδιάζοντας τις δράσεις της ημέρας και θέτοντας τους κανόνες για μια ασφαλή ημέρα εκτός τάξης!Οι μικροί εξερευνητές της φύσης του φθινοπώρου ήταν έτοιμοι!!!!
Πρώτη δράση της σημερινής ημέρας, ήταν η εξερεύνηση του περιβάλλοντος φυσικού χώρου του σχολείου μας.Οι μικροί εξερευνητές έπρεπε να βρουν και να καταγράψουν όσα περισσότερα στοιχεία από τον πίνακα που τους δόθηκε!
Η Δεύτερη δράση, ήταν τα παιδιά να συλλέξουν όσα υλικά μας προσφέρει η φύση(φύλλα, ξηρούς καρπούς, ξυλάκια κ.λ.π.)με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουν αργότερα στην κατασκευή τους.
Στη συνέχεια ακολούθησε η δημιουργία σαλιγκαριού ή σκατζοχοιρου με τη χρήση των υλικών αυτών αλλά και πηλού.
Διαλέξαμε το πιο σκιερό δέντρο του κήπου μας, τη δεσπολια και εκει στήθηκε η παρεουλα μας για σήμερα. Διαβάσαμε κάτω από τα κλαδιά της και υπό τον ήχο των πουλιών παραμύθι και κατόπιν απολαύσαμε το πρωινό μας.
Κουβεντιασαμε παίξαμε και διασκεδάσαμε με τους συμμαθητές μας, έχοντας για χαλί μας τα χόρτα και σκεπή μας τον ουρανό!
Ήταν μια υπέροχη μέρα!!!
Πρόσφατα σχόλια