«Εδώ Νηπιαγωγείο, εδώ Νηπιαγωγείο! Σας μιλάνε τα νήπια & τα προνήπια του 2/θέσιου Νηπιαγωγείου Μάλεμε».
Τμήμα 1
Τιμήσαμε την ημέρα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου βλέποντας σε αρχικό στάδιο σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο- animation, το οποίο και αναλύσαμε μέσω της συζήτησης.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – 17η Νοεμβρίου 1973
Εικόνα 1: Το Πολυτεχνείο
Εν συνεχεία, διαβάσαμε σχετικά βιβλία, παρατηρώντας το πλούσιο εποπτικό υλικό τους και επεξηγήσαμε τις έννοιες την Δημοκρατίας & της Δικτατορίας.
- Ο μαθητής μας Σ.Γ., σε ρόλο «δασκάλου» έδειξε στην ολομέλεια, ρεαλιστικές εικόνες εκείνης της περιόδου από το βιβλίο του Πολυτεχνείου που έφερε από το σπίτι του.
Εικόνα 2 : Εικόνες Πολυτεχνείου
- Ακολούθησε ο μαθητής Α.Γ., με το βιβλίο: «Η κυρά Δημοκρατία & κυρά Δικτατορία» που επίσης έφερε από το σπίτι του και μας το «διάβασε» επεξηγώντας τις διαφορές των εννοιών Δημοκρατία και Δικτατορία.
Εικόνα 3 : Η κυρά Δημοκρατία & η κυρά Δικτατορία
Η ανάγνωση των βιβλίων έγινε με την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών της τάξης.
Κατ’ επέκταση των εννοιών Δημοκρατία και Δικτατορία, ακολούθησε διάκριση και ομαδοποίηση ποικίλων εικόνων που σχετίζονται με τις εν λόγω έννοιες:
Εικόνες 4 & 5 : Ομαδοποίηση εικόνων για τις έννοιες Δημοκρατία & Δικτατορία
Εν συνεχεία, κατασκευάσαμε με συμβατικά υλικά το δικό μας Πολυτεχνείο σε εξατομικευμένο επίπεδο αλλά και σε συλλογικό:
Εικόνα 6: Εξατομικευμένη κατασκευή Πολυτεχνείου
Το κάθε παιδί ζωγράφισε ότι ήθελε σχετικά με το Πολυτεχνείο και έπειτα στην «παρεούλα» έγινε η σύνθεση όλων των ιχνογραφημάτων των παιδιών σε ομαδική δράση επί του θέματος.
Εικόνα 7-10: Το Πολυτεχνείο μέσα από τα μάτια των παιδιών
Σε δεύτερο χρόνο, μοιράσαμε ρόλους και η κάθε ομάδα παιδιών έπρεπε να κάνει κάτι για το Πολυτεχνείο. Συγκεκριμένα, η μία ομάδα κατασκεύασε γαρύφαλλα, η άλλη το κτίριο του Πολυτεχνείου και τα κάγκελα με εφημερίδες, η άλλη έγραψε τα συνθήματα, η άλλη ζωγράφισε τους φοιτητές και η άλλη κατασκεύασε τις τουτούκες με τις οποίες φώναζαν τα συνθήματα. Η 3d μακέτα του Πολυτεχνείου ολοκληρώθηκε με τα ονόματα όλων των παιδιών.
Εικόνες 11-15 : Συλλογική Κατασκευή Πολυτεχνείου
Όλοι μαζί γίναμε μια γροθιά, μια μεγάλη αγκαλιά και φωνάξαμε τα συνθήματα:
Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία
Εικόνα 16 : Το Πολυτεχνείο Ζει
Τέλος, ακούσαμε διάφορα τραγούδια σχετικά εκείνης της περιόδου και επιλέξαμε να αναλύσουμε και οπτικά το τραγούδι:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο
Εικόνες 17 & 18 : Εικονόλεξα του τραγουδιού « Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο¨ & ενδεικτικά παιδικά ιχνογραφήματα απεικόνισης του τραγουδιού
Τμήμα 2
Για να εισάγουμε τα παιδιά στα γεγονότα που αφορούσαν το Πολυτεχνείο τους παρουσιάσαμε ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο που αναφέρεται στα τότε γεγονότα. Ακολούθησε παρουσίαση αληθινών εικόνων καθώς και βίντεο που είχαν τραβηχτεί τότε.
Διαθέσιμο εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk
Η κ. Μαρία μας διάβασε την Ντενεκεδούπολη και εφόσον έγινε επεξεργασία των νοημάτων του βιβλίου με τα παιδιά, το δραματοποιήσαμε με τη σειρά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τους ήρωες του βιβλίου και να κάνουμε μια ομαδική εργασία σχετικά με το βιβλίο κολλώντας τις ζωγραφιές σε χαρτί κάνσον. Στη συνέχεια φτιάξαμε τη Ντενεκεδούπολη χρησιμοποιώντας κούτα και ζωγραφιές των παιδιών.
Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ομάδα φοιτητών που δημιούργησαν τον ραδιοφωνικό σταθμό και έτσι και εμείς φτιάξαμε ένα δικό μας «ραδιοφωνικό σταθμό» που εξέπεμπε στη τάξη μας. Στη συνέχεια πήρε κάθε παιδί το ρόλο του ομιλητή και από το μικρόφωνο του σταθμού έλεγε στο κόσμο τα νέα της εποχής, συνθήματα, ειδήσεις κτλ
Με αποτύπωμα από τις παλάμες των παιδιών φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης και μέσα γράψαμε τι είναι για το κάθε παιδί η ειρήνη. Ένα ένα τα παρουσιάσαμε στο χώρο της παρεούλας. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις τους. Ετοιμάσαμε και τα γαρύφαλλα για όσους έχασαν τη ζωή τους για τη λευτεριά και δημιουργήσαμε ένα χώρο στον οποίο και κάναμε κατάθεση των λουλουδιών προς τιμήν των πεσόντων ακούγοντας τον εθνικό μας ύμνο ( φυσικά στο τέλος τα πήραμε σπίτι μας).
Στο χώρο της παρεούλας χωρίσαμε σε δυο στήλες τις κάρτες Δημοκρατία –Δικτατορία και τα παιδιά έπρεπε ένα ένα να ταξινομήσει τη κάρτα που αναποδογύριζε.
Τέλος


































Πρόσφατα σχόλια