Η σύνδεση με το παρελθόν και η γνώση βρίσκεται στα βιβλία ιστορίας. Η φιλοσοφία είναι η μητέρα όλων των επιστημών. Οι μαθητές/τριες της θεωρητικής και θετικής κατεύθυνσης είχαν την αφόρμηση για να το βιώσουν και ίσως να νιώσουν ότι η γνώση του ‘’ατόμου’’ αλλά και της σοφιστικής υπηρετούν (πρέπει να υπηρετούν) τον άνθρωπο κάθε εποχής.
Συνεπέστατοι /ες και συνεργάσιμοι/ες απέδειξαν ότι η μουσειακή αγωγή μπορεί να εμπλουτίσει τις γνώσεις τους. Εντυπωσιάστηκαν από τις γνώσεις των προσωκρατικών φιλοσόφων και το δημιουργικό πνεύμα των ανθρώπων σε κάθε τομέα του επιστητού και κάθε μορφή του ανθρώπινου βίου (ανθέμια και κίονες, ενώτια και αρύβαλλοι, αμφορείς και περόνες, κουδουνάκια για τα ερίφια, ηθμοί, θήλαστρα, κύλικες, σαρκοφάγοι και επιτύμβιες στήλες, στλεγγίδες και αμάδες…) Μήπως δεν άλλαξαν και πολλά στον καλλωπισμό, στη διασκέδαση, στα επαγγέλματα, στον αθλητισμό, στην ιατρική, στα μαθηματικά, στη φιλοσοφία, στα ταφικά έθιμα, στη φυσική, στη μουσική….;