ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

Ιστολόγιο (Blog) του ΓΕΛ Χρυσούπολης

Συμβουλευτική – Επαγγελματικός προσανατολισμός

Η επιλογή επαγγελματικών σπουδών και σταδιοδρομίας είναι από τις πιο δύσκολες αποφάσεις στη ζωή ενός ανθρώπου. Γι’ αυτό ως καθηγητές του Γενικού Λυκείου Χρυσούπολης αποφασίσαμε να ζητήσουμε από παλαιούς μαθητές μας να μας στείλουν τα βιογραφικά τους, ώστε να αποτελέσουν για τους τωρινούς φωτεινό παράδειγμα και πηγή χρήσιμων πληροφοριών, γύρω από θέματα σχολών και εργασίας.

 

1. Φυσικός-Ηλεκτρολόγος μηχανικός .

 «Αυτό σημαίνει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα χρόνια τους σαν φοιτητές κάνοντας εργασίες σε επαφή με καθηγητές, ώστε να δείξουν τα προσόντα τους αργότερα… Να αποκτήσουν ένα όραμα και ένα σκοπό ώστε να αγαπήσουν αυτό που κάνουν.»

2. Σχολή Ικάρων (Τμήμα Μηχανικών) -Μηχανικός αεροσκαφών (σχεδιαστής ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκαφών – Avionics).

«Να θυμάστε ότι πάντα υπάρχουν δεύτερες ευκαιρίες και μην απογοητεύεστε αν δεν επιτύχετε τον πρώτο στόχο σας. Ενδεχομένως η σχολή που θα περάσετε, ως δεύτερη ή τρίτη κλπ επιλογή, να σας εκπλήξει ευχάριστα οπότε δεν χάνετε κάτι αν της δώσετε μία ευκαιρία…»

3. Φυσικός- μεταδιδακτορικός ερευνητής στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 «Η έρευνα είναι μια δύσκολη, επίπονη και γεμάτη απογοητεύσεις διαδικασία, ωστόσο η ικανοποίηση που λαμβάνει και η ευφορία που νιώθει κανείς από τις επιτυχίες του προσωπικές και συλλογικές, τόσο σε επίπεδο προσωπικής κατανόησης όσο και σε επίπεδο συνεισφοράς στην κατανόηση των άλλων, είναι μοναδική.»

4. Επιστήμονας Τροφίμων

«Είμαι ευχαριστημένος… αν και δεν το είχα κατά νου ως μαθητής, η γεωπονική επιστήμη δίνει διεξόδους σε πολλούς κλάδους (φυτική παραγωγή, γενετική, φυτοπροστασία, ζωική παραγωγή, οικονομία, πληροφορική, τρόφιμα και πολλούς ακόμη).»

5. Φιλόλογος-δασκάλα σε Kindergarten (παιδικό σταθμό, Γερμανία).

 «Η σχολή που επέλεξα ήταν η πρώτη μου επιλογή. Αργότερα συνειδητοποίησα, ότι ο κλάδος μου είναι ένα κλειστό σύστημα, με μοναδικό στόχο μία θέση σε δημόσιο σχολείο. Δεν βρίσκω κάποια προοπτική εξέλιξης, πέραν του διορισμού.»

«Θα συμβούλευα τους νέους να κάνουν πρώτα μία καλή έρευνα σχετικά με τις προοπτικές ενός επαγγέλματος, προτού δηλώσουν τον κλάδο σπουδών τους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία τεράστια αλλαγή στην αγορά εργασίας, με κυριαρχία των τεχνικών επαγγελμάτων και των επαγγελμάτων υγείας. Επίσης, μεγάλη ζήτηση υπάρχει στους κλάδους της πράσινης και ψηφιακής τεχνολογίας.»

6. Ψυχολόγος- Οικογενειακή Σύμβουλος

«Η Ψυχολογία  Θεσσαλονίκης ήταν η δεύτερη επιλογή μου, που τελικά έμελλε να είναι η πρώτη επιλογή της ζωής μου, που θα επέλεγα ξανά και ξανά.» 

«Ωστόσο θα πω πως για μένα ο πιο πετυχημένος δρόμος είναι να μη φοβηθεί κανείς δύο πράγματα : αν δεν του αρέσει εκεί όπου θα περάσει να φύγει όσο πιο νωρίς το αντιληφθεί. Αν πάλι του αρέσει, όταν αποφοιτήσει να μην αργήσει να δουλέψει πιστεύοντας στην ιδέα πως όσο περισσότερα μεταπτυχιακά και εκπαιδεύσεις στα χέρια μου, τόσο πιο εύκολα θα βρω δουλειά. Στις μέρες μετρούν την εμπειρία με τη γνώση μαζί. Ποτέ μόνο τη γνώση.» 

7. Δασκάλα – συγγραφέας λογοτεχνικών βιβλίων

 «…σε ένα μέλλον που συνεχώς μεταβάλλεται και εξελίσσεται, η επιλογή σπουδών σίγουρα αποτελεί πρόκληση για τον κάθε τελειόφοιτο, όμως αυτό που προσωπικά μου έχει διδάξει ως τώρα η ζωή είναι πως ο όρος διά βίου μάθηση (ή εκπαίδευση) θα παίζει πρωταρχικό ρόλο στη εξέλιξη του σύγχρονου εργαζόμενου ανθρώπου και θα αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο της επερχόμενης γενιάς.»

8. Φιλόλογοςσυγγραφέας βοηθημάτων για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Λυκείου.

«Νιώθω ευχαριστημένη και ικανοποιημένη από τις σπουδές μου. Δεν θα τις άλλαζα. Η εύρεση εργασίας δεν είναι ένας εύκολος δρόμος για έναν φιλόλογο, όμως εφόσον κάποιος αγαπά το αντικείμενο του, αναζητά με μεγαλύτερη επιμονή και υπομονή τρόπους που θα του επιτρέψουν να ασχοληθεί με αυτό που έχει επιλέξει.»

«Μπορείτε να καταφέρετε τα πάντα. Βρείτε κάποιο πεδίο το οποίο σας ενδιαφέρει και σας κινεί το ενδιαφέρον. Όποια επιλογή κάνετε, να έχετε γνώμονα τον εαυτό σας, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα σας.»

9. Δικηγόρος – Ποινικολόγος.

«Αυτό που επίσης αντιλαμβάνομαι είναι ότι η καινοτομία και η πρωτοβουλία επιβραβεύεται και αμείβεται σε όποιον τομέα και αν συναντάται.»

 

10. Μηχανικός τηλεπικοινωνιών και data scientist σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών (Deutsche Telekom).

 «Θα ήθελα να ενθαρρύνω τους φετινούς τελειόφοιτους να εστιάσουν στις προσωπικές τους επιθυμίες, στόχους και όνειρα. Τις απόψεις του οικογενειακού κύκλου και κοινωνικού περίγυρου γύρω από το θέμα επιλογής σπουδών, καλό θα ήταν να τις φιλτράρουμε με βάση το τι πιστεύουμε ότι θα είναι καλύτερο για εμάς όσον αφορά τη κατεύθυνση σπουδών/ επαγγέλματος. Είναι απολύτως φυσιολογικό στην ηλικία των 18 να αισθάνονται οι μαθητές αβέβαιοι για το αν κάνουν τη σωστή επιλογή…»

11. Ιδιοκτήτης εταιρείας πληροφορικής (Lioncode) και managing partner με αντικείμενο την παραγωγή λογισμικών.

 «Πιστεύω ότι το μονοπάτι που διαλέγουμε να διαβούμε στη ζωή μας πρέπει να το στηρίζουμε και να εμπιστευόμαστε το ένστικτο μας και ας πιστεύει ο οποιοσδήποτε ότι υπήρχαν και θεωρητικά καλύτερες επιλογές. Η επιλογή και το μέλλον σας ανήκει σε εσάς και μην αφήσετε κανέναν άλλον να πάρει αυτή την απόφαση για εσάς.»

 «Να επιλέξετε αυτό που πραγματικά θέλετε να κάνετε αυτή τη στιγμή. Να θυμάστε πάντα ότι επίσης μία λάθος επιλογή διορθώνεται πολύ εύκολα και όλοι κάνουμε λάθη ανεξαιρέτως.»

 «Συλλέξτε πολλές πληροφορίες και επεξεργαστείτε τις με το μοναδικό δικό σας αλγόριθμο – τρόπο. Τέλος αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι η επιλογή της τοποθεσίας δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από το αντικείμενο εκτός και αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι όπως οικονομικοί και κοινωνικοί.»

12. Institute Curie, ερευνήτρια στον τομέα της ανοσολογίας και του καρκίνου.

 «…πέρασα στο  τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων… Μέσα σε ένα διάστημα 2 μηνών από την εγγραφή μου στην παραπάνω σχολή, συνειδητοποίησα ότι η επιλογή μου να φοιτήσω εκεί ήταν λανθασμένη. Προκειμένου λοιπόν να περάσω στην σχολή που εξαρχής στόχευα, έδωσα ξανά πανελλήνιες εξετάσεις…»

«Παρόλα αυτά, θα ήθελα να τονίσω πως καμία απόφαση δεν είναι μη αναστρέψιμη και πως είναι απόλυτα φυσιολογικό  να αλλάξει κάποιος γνώμη και «θέλω» στην πορεία. Αυτό που θεωρώ σημαντικό σε αυτή την περίπτωση είναι να δράσει άμεσα και να μην επαναπαυτεί σε μία κατάσταση που δεν τον ευχαριστεί.»

13. Product Manager (Υπεύθυνη Προϊόντος) στο τμήμα καινοτομίας της Leica Geosystems. (μετρητικά όργανα για μηχανικούς (όπως τοπογράφους).

«…η αγορά εργασίας κινείται προς την αυτοματοματοποίηση εργασιών και διαδικασιών καθώς επίσης και στην αυτονομία των συσκευών με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας.”

  “Θα τους έλεγα να επιλέξουν σχολές που θα τους οδηγήσουν σε επαγγέλματα που θα χαιρόντουσαν να κάνουν και μέσα από τα οποία θα αντλούν καθημερινά ικανοποίηση καθώς επίσης και επαγγέλματα στα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητές τους.”

14. Δάσκαλος στο Colindale Primary School.

 «Θα ήθελα να πω να κάνουν αυτό που τους αρέσει. Να επιλέξουν την σχολή που αυτοί πιστεύουν ότι θα τους αποφέρει χαρά και δημιουργικότητα και που θα τους οδηγήσει επαγγελματικά εκεί που θα ήθελαν να φτάσουν.»

 

Καλώς ήρθατε στο σχολείο μας!

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Αρχείο

Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας της σχολικής μονάδας του ΓΕΛ Χρυσούπολης με τους μαθητές ή/και τους κηδεμόνες τους.Λογότυπο Σχολείου4

Διεύθυνση:   ΘΡΑΚΗΣ 10 ΤΚ 64200 ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΚΑΒΑΛΑΣ

Τηλ. Επικοινωνίας: 2591024197 -2591022021

Τηλεομοιότυπο (Fax): 2591022021

e-mail: mail@lyk-chrys.kav.sch.gr

 

Δείτε το Ωράριο Λειτουργίας του σχολείου μας. Οι Γονείς και Κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται από την πλειονότητα των καθηγητών του σχολείου μας κάθε Τετάρτη.  Φυσικά μπορείτε να ενημερώνεστε και οποιαδήποτε άλλη στιγμή, εφόσον  ο καθηγητής βρίσκεται στο σχολείο.

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα.

facebook

 

 

 

Βρείτε μας στο χάρτη.

 

.

Πρόγνωση του Καιρού



Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων