ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

Ιστολόγιο (Blog) του ΓΕΛ Χρυσούπολης

12. Institute Curie, ερευνήτρια στον τομέα της ανοσολογίας και του καρκίνου.

Ιούν 202024

                                             

1.Πώς ονομάζεστε; Πότε αποφοιτήσατε από το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης , πού διαμένετε και ποιο είναι το αντικείμενο εργασίας σας τη στιγμή που απαντάτε σε αυτό το ερωτηματολόγιο;

Ονομάζομαι Αντωνιάδου Κωνσταντίνα και αποφοίτησα από το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης το έτος 2012. Διαμένω στο Παρίσι (Γαλλία) από το 2017 και εργάζομαι στο Institute Curie σαν ερευνήτρια στον τομέα της ανοσολογίας και του καρκίνου.

2.Όταν πήρατε μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, πετύχατε στην πρώτη σας επιλογή;

Όχι, την πρώτη φορά που έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις και εφόσον τα μόρια που συγκέντρωσα δεν ήταν αρκετά ώστε να περάσω στη σχολή που επιθυμούσα, πέρασα στο  τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

3.Αποφοιτήσατε από τη σχολή στην οποία πετύχατε ή επιλέξατε άλλο δρόμο σπουδών (π.χ. ξαναδώσατε πανελλήνιες, φύγατε για σπουδές στο εξωτερικό, κάνατε εγγραφή σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, σε κάποιο κολλέγιο);

Όχι. Μέσα σε ένα διάστημα 2 μηνών από την εγγραφή μου στην παραπάνω σχολή, συνειδητοποίησα ότι η επιλογή μου να φοιτήσω εκεί ήταν λανθασμένη. Προκειμένου λοιπόν να περάσω στην σχολή που εξαρχής στόχευα, έδωσα ξανά πανελλήνιες εξετάσεις. Με αυτό τον τρόπο κατάφερα να περάσω στον αρχικό μου στόχο, ο οποίος ήταν το τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

4.Η σχολή από την οποία αποφοιτήσατε τελικά ικανοποίησε τα επιστημονικά σας ενδιαφέροντα;

Απόλυτα. Αρχικά, μέσω των μαθημάτων που παρακολούθησα και της πτυχιακής μου εργασίας, απέκτησα πολλές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο που με ενδιέφερε αλλά και δεξιότητες αντίστοιχα. Ακόμα, η σχολή μου πρόσφερε την ευκαιρία, μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus, να διαμείνω και να εργαστώ σε ένα ερευνητικό ινστιτούτο για ένα διάστημα ενός έτους στη χώρα στην οποία ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου.

5.Χρειάστηκε να διευρύνετε τον κύκλο σπουδών σας με κάποιο μεταπτυχιακό ή με κάποια επιμόρφωση ή και με ένα ακόμη δεύτερο πτυχίο για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση;

Ναι, συνέχισα  τις σπουδές μου με ένα μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Μέσω αυτού απέκτησα εξειδίκευση στη Μοριακή και Κυτταρική Βιολογία καθώς επίσης και περαιτέρω εργαστηριακή εμπειρία.

*Θα ήθελα να διευκρινίσω πως στον τομέα τον οποίο έχω επιλέξει υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης εργασίας (τουλάχιστον στη Γαλλία) χωρίς την κατοχή μεταπτυχιακού. Παρόλα αυτά, η απόκτηση τόσο ενός μεταπτυχιακού όσο και ενός διδακτορικού στη συνέχεια, βοηθάει την επαγγελματική ανέλιξη. Θα συμβούλευα κάθε άτομο που επιθυμεί να εργαστεί σε αυτό τον χώρο, να προσπαθήσει πρώτα να αποφασίσει ποια ακριβώς θέση στοχεύει να αποκτήσει, ώστε να κάνει και τις απαραίτητες σπουδές. Βεβαίως, η πραγματοποίηση ενός μεταπτυχιακού ή ενός διδακτορικού, μπορούν να γίνουν και σε μεταγενέστερο χρόνο.

**Θα ήθελα επίσης να ενημερώσω πως στα Γαλλικά Πανεπιστήμια υπάρχουν πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα στα αγγλικά, όλα εκ των οποίων προσφέρονται δωρεάν.

6.Το αντικείμενο εργασίας σας πόσο σχετίζεται στην πράξη με τον κύκλο σπουδών που ολοκληρώσατε;

100%. Τόσο οι θεωρητικές όσο και οι πρακτικές γνώσεις που πήρα από τις σπουδές μου με βοηθούν καθημερινά στην εργασία μου.

7.Μπορείτε να περιγράψετε τις συνθήκες και τα ωράρια  εργασίας σας; Τι ακριβώς κάνετε; Πόσο καλά αμείβεστε; Αντιμετωπίζετε το φαινόμενο mobbing στο χώρο όπου εργάζεστε; Έχετε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας; Υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης;

Εργάζομαι 39 ώρες την εβδομάδα, Δευτέρα με Παρασκευή. Στο ινστιτούτο ο κάθε εργαζόμενος έχει το δικό του γραφείο και πάγκο στον οποίο κάνει τα πειράματα του. Σε εβδομαδιαία βάση έχουμε επίσης συναντήσεις (meetings) σε επίπεδο τμήματος (~200 άτομα), ομάδας (15-20 άτομα) και ατομικά με τον κύριο ερευνητή (Principal Investigator) της ομάδας στα οποία παρουσιάζουμε τα ευρήματα μας και ανταλλάσσουμε ιδέες και προτάσεις. Η δουλεία μου αποτελείται από την πραγματοποίηση πειραμάτων, την ανάλυση  και την παρουσίασή  τους στις παραπάνω συναντήσεις που ανέφερα. Επειδή η κάθε ημέρα έχει διαφορετικές απαιτήσεις, το ωράριο εργασίας δεν είναι 100% σταθερό. Αυτό σημαίνει πως μπορεί μια μέρα να έχω ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις μου στις 17:00 και άλλη στις 20:00. Το περιβάλλον εργασίας είναι ευχάριστο και διεθνές και κύρια γλώσσα επικοινωνίας είναι τα αγγλικά. Το συμβόλαιο μου προσφέρει απολαβές με τις οποίες μπορεί κανείς πολύ άνετα να ζει σε μια ιδιαίτερα ακριβή πόλη όπως είναι το Παρίσι, αλλά και επιπλέον προνόμια ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και  ασφάλισης. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα εξέλιξης και η παροχή επιπλέον απολαβών με την πάροδο του χρόνου. Θεωρώ επίσης σημαντικό να σημειώσω πως λόγω του ότι ο χώρος αυτός είναι αρκετά απαιτητικός και πολλές φορές κουραστικός, ο ετήσιος αριθμός αδειών ανέρχεται στις 53 ημέρες το χρόνο. Το κλίμα που επικρατεί στο κάθε εργαστήριο μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τις ιδιοσυγκρασίες των ανθρώπων που το απαρτίζουν. Για αυτό και θεωρώ σημαντικό για κάθε άτομο που ενδιαφέρεται να ενταχθεί σε μία ομάδα, να ελέγξει πρώτα το κλίμα ανάμεσα στους συναδέλφους του. Επιπλέον το ποσοστό γυναικών στον κλάδο αυτό είναι ίσο (αν όχι μεγαλύτερο) με αυτό των αντρών.

 

8.Αν εργάζεστε στο εξωτερικό ,σκέφτεστε κάποια στιγμή να επαναπατριστείτε; Υπό ποιες προυποθέσεις;

Δυστυχώς θεωρώ ελάχιστη την πιθανότητα επιστροφής στην Ελλάδα. Οι λόγοι που συμβάλουν σε αυτό είναι η δυσκολία εύρεσης μιας αντίστοιχης εργασίας στη χώρα μου και η δημιουργία κοινωνικού κύκλου και προσωπικής ζωής στη χώρα που βρίσκομαι.

9.Τελικά είστε ευχαριστημένοι/-ες με τις επιλογές που κάνατε σε επίπεδο σπουδών και εύρεσης εργασίας; Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω , θα αλλάζατε κάτι;

Ναι είμαι ευχαριστημένη τόσο με την επιλογή των σπουδών μου όσο και με την εργασία που έχω επιλέξει. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που θα μπορούσα να αλλάξω γυρνώντας πίσω το χρόνο, ένα από τα οποία για παράδειγμα θα ήταν το να προσπαθήσω ακόμα περισσότερο να περάσω στην σχολή που επιθυμούσα με την πρώτη προσπάθεια. Ωστόσο, και καθώς με τον ένα ή άλλο τρόπο κατάφερα να πετύχω τους στόχους μου, δεν έχω μετανιώσει για κανένα από τα «λανθασμένα» βήματα που πήρα.

10.Γενικά ,τώρα που είστε σε μια ώριμη και κατασταλαγμένη φάση ζωής, τι έχετε να πείτε στους φετινούς μας τελειόφοιτους σχετικά με τις μελλοντικές τους σπουδές;

Αρχικά θα τους συμβούλευα να προσπαθήσουν να βρουν ποιο ακριβώς αντικείμενο τους ταιριάζει. Για να το κάνουν αυτό θα πρέπει αρχικά να αναλογιστούν τις δεξιότητες που ήδη έχουν και πως αυτές μπορούν να τους βοηθήσουν στη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία. Επιπλέον μπορούν να έρθουν σε επαφή με άτομα από διαφορετικούς χώρους ώστε να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα του κάθε αντικειμένου, του επαγγελματικού περιβάλλοντος και της καθημερινότητας που θα έχουν αν επιλέξουν αυτό το χώρο. Θεωρώ πως με το να έχει κάποιος ξεκάθαρους στόχους, θα έχει και ισχυρότερες κινητήριες δυνάμεις κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Παρόλα αυτά, θα ήθελα να τονίσω πως καμία απόφαση δεν είναι μη αναστρέψιμη και πως είναι απόλυτα φυσιολογικό  να αλλάξει κάποιος γνώμη και «θέλω» στην πορεία. Αυτό που θεωρώ σημαντικό σε αυτή την περίπτωση είναι να δράσει άμεσα και να μην επαναπαυτεί σε μία κατάσταση που δεν τον ευχαριστεί. Είναι δύσκολο να είμαστε άρτιοι και κατ’ επέκταση καλοί υποψήφιοι για μια θέση, σε ένα αντικείμενο που δεν μας εμπνέει.

Σε αυτή την περίοδο ωστόσο, καθοριστικής σημασίας είναι και ο ρόλος των γονέων, στους οποίους αν μπορούσα να απευθυνθώ θα ήθελα να πω τα εξής: αφήστε τα παιδιά σας να κυνηγήσουν τα όνειρα τους, ακόμα και αν διαφωνείτε με αυτά. Τα παιδιά σας αποτελούν ξεχωριστές και ανεξάρτητες οντότητες που έχουν τα δικά τους «θέλω» και ο ρόλος σας είναι να τα καθοδηγείτε -μέχρι ένα βαθμό- και να τα στηρίζετε. Μην προσπαθείτε συνεχώς να τα προστατεύετε. Αν κάποια στιγμή «φάνε τα μούτρα τους», θα γινούν ακόμα δυνατότερα. Δώστε τους την ευκαιρία να σας δείξουν πόσα πράγματα μπορούν να καταφέρουν!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Καλώς ήρθατε στο σχολείο μας!

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Αρχείο

Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας της σχολικής μονάδας του ΓΕΛ Χρυσούπολης με τους μαθητές ή/και τους κηδεμόνες τους.Λογότυπο Σχολείου4

Διεύθυνση:   ΘΡΑΚΗΣ 10 ΤΚ 64200 ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΚΑΒΑΛΑΣ

Τηλ. Επικοινωνίας: 2591350628

e-mail: mail@lyk-chrys.kav.sch.gr

 

Δείτε το Ωράριο Λειτουργίας του σχολείου μας. Πρόγραμμα ενημέρωσης Γονέων & Κηδεμόνων για την Α’ τάξη, για την Β’ τάξη και για την Γ’ τάξη.  Φυσικά μπορείτε να ενημερώνεστε και οποιαδήποτε άλλη στιγμή, εφόσον  ο καθηγητής βρίσκεται στο σχολείο.

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα.

facebook

 

 

 

Βρείτε μας στο χάρτη.

 

.

Πρόγνωση του Καιρού



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων