ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

Ιστολόγιο (Blog) του ΓΕΛ Χρυσούπολης

2. Σχολή Ικάρων (Τμήμα Μηχανικών) -Μηχανικός αεροσκαφών (σχεδιαστής ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκαφών – Avionics).

Ιούν 202024

                                             Ερωτηματολόγιο

1.Πώς ονομάζεστε; Πότε αποφοιτήσατε από το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης , πού διαμένετε και ποιο είναι το αντικείμενο εργασίας σας τη στιγμή που απαντάτε σε αυτό το ερωτηματολόγιο;

                Ονομάζομαι Ταστσόγλου Ιωάννης-Ιορδάνης, του Παύλου, και αποφοίτησα από το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης το έτος 2003. Την παρούσα χρονική στιγμή διαμένω στην Γλυφάδα Αττικής, όπου και εργάζομαι ως μηχανικός αεροσκαφών (σχεδιαστής ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκαφών – Avionics), σε Εργοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) που εδρεύει στον Δήμο Γλυφάδας (Εργοστάσιο Τηλεπικοινωνιακών και Ηλετρονικών Συστημάτων – ΕΤΗΜ). Επισημαίνεται ότι η Σχολή αποφοίτησής μου είναι η Σχολή Ικάρων (Τμήμα Μηχανικών) και υπάγομαι οργανικά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕθΑ). Ως εκ τούτου, πέρα από την ιδιότητα του μηχανικού, φέρω και αυτή του στρατιωτικού (Αξιωματικός της ΠΑ) 

2.Όταν πήρατε μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, πετύχατε στην πρώτη σας επιλογή;

                Ναι

3.Αποφοιτήσατε από τη σχολή στην οποία πετύχατε ή επιλέξατε άλλο δρόμο σπουδών (π.χ. ξαναδώσατε πανελλήνιες, φύγατε για σπουδές στο εξωτερικό, κάνατε εγγραφή σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, σε κάποιο κολλέγιο);

Αποφοίτησα από την σχολή στην οποία πέτυχα.

4.Η σχολή από την οποία αποφοιτήσατε τελικά ικανοποίησε τα επιστημονικά σας ενδιαφέροντα;

                Απόλυτα

5.Χρειάστηκε να διευρύνετε τον κύκλο σπουδών σας με κάποιο μεταπτυχιακό ή με κάποια επιμόρφωση ή και με ένα ακόμη δεύτερο πτυχίο για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση;

                Αν και διεύρυνα τον κύκλο σπουδών μου (με τη συμμετοχή μου σε διδακτορικό πρόγραμμα του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου-ΕΜΠ και σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκτός του φορέα εργασίας μου), εντούτοις δεν το έπραξα για την καλύτερη επαγγελματική αποκατάστασή μου αλλά από προσωπικό ενδιαφέρον.

6.Το αντικείμενο εργασίας σας πόσο σχετίζεται στην πράξη με τον κύκλο σπουδών που ολοκληρώσατε;

                Σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό η αποκτηθείσα γνώση μέσω του κύκλου σπουδών με βοήθησε και με βοηθά καθημερινά σε βασικές δραστηριότητες της εργασίας μου. Εν ολίγοις, έχει καλλιεργήσει το απαραίτητο υπόβαθρο για να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του επαγγέλματός μου (μηχανικού και στρατιωτικού). 

7.Μπορείτε να περιγράψετε τις συνθήκες και τα ωράρια  εργασίας σας; Τι ακριβώς κάνετε; Πόσο καλά αμείβεστε; Αντιμετωπίζετε το φαινόμενο mobbing στο χώρο όπου εργάζεστε; Έχετε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σας; Υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης;

                Το αντικείμενο εργασίας στο επάγγελμά μου είναι ευρύ και ως εκ τούτου οι συνθήκες και τα ωράρια εργασίας ποικίλουν αναλόγως της εκάστοτε θέσης. Ενδεικτικά αναφέρω ότι έχω υπηρετήσει σε θέσεις όπου το ωράριο περιοριζόταν στο διάστημα 7.00-15.00, με κάποιες εξαιρέσεις όπου απαιτούνταν η παραμονή μου για επιπλέον ώρες, αλλά έχω υπηρετήσει και σε θέσεις όπου δεν υπήρχε σαφώς ορισμένο ωράριο λόγω φόρτου εργασίας – πτήσεων (κατ’ ελάχιστον 12 ώρες παραμονής καθημερινές και ΣΚ και λοιπές ώρες on call). Σε κάθε περίπτωση, εκ των ανωτέρω, ως στρατιωτικός εκτελώ “υπηρεσίες” ετοιμότητας πτήσεων ή ασφαλείας, 24ωρης παραμονής, για 1-3 φορές το μήνα (ανεξαρτήτως αργιών).

                Την παρούσα χρονική περίοδο, στη θέση στην οποία βρίσκομαι (Μελετητής Εργοστασίου ΠΑ), ασχολούμαι με τον σχεδιασμό-υλοποίηση ηλεκτρονικών συστημάτων σε Αεροσκάφη (Α/Φ) και την εκπόνηση αντίστοιχων μελετών. Στο παρελθόν έχω ασχοληθεί με τη διαχείριση τεχνικού προσωπικού (διοικητική θέση), τον προγραμματισμό εργασιών συντήρησης σε Α/Φ και τον ποιοτικό έλεγχο τεχνικών εργασιών σε αυτά. 

                Επισημαίνεται ότι, ανεξάρτητα από τις ανωτέρω θέσεις και το παραγόμενο έργο, ο μισθός μου είναι καθορισμένος και είναι συνάρτηση, αποκλειστικά, των χρόνων υπηρεσίας και του βαθμού που φέρω ως αξιωματικός της ΠΑ (στέλεχος Ενόπλων Δυνάμεων). Σε γενικές γραμμές, για κάποιον χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, μπορεί να κριθεί ικανοποιητικός (δεδομένων των συνθηκών στην αγορά εργασίας τη παρούσα χρονική στιγμή) αν και σε κάποιες θέσεις υστερεί αρκετά των υποχρεώσεων και των καθηκόντων που απορρέουν από αυτές. 

                Οι σχέσεις με τους συναδέλφους, σε γενικές γραμμές, είναι πολύ καλές (δημιουργία κάποιου άτυπου οικογενειακού κλίματος), ενώ σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις ενδέχεται να παρατηρηθούν φαινόμενα  mobbing (λόγω της φύσης του επαγγέλματος) πολύ περιορισμένης όμως κλίμακας. Η προοπτική εξέλιξης αφορά, αποκλειστικά, την ανέλιξη στην ιεραρχική κλίμακα των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ιδιότητα του στρατιωτικού μόνον). Όσον αφορά την ιδιότητα του μηχανικού, παρέχονται δυνατότητες συμμετοχής σε Μεταπτυχιακά προγράμματα ή εκπαιδεύσεις εσωτερικού και εξωτερικού, σε περιορισμένη κλίμακα, μέσω του φορέα εργασίας.   

8.Αν εργάζεστε στο εξωτερικό ,σκέφτεστε κάποια στιγμή να επαναπατριστείτε; Υπό ποιες προυποθέσεις;

                Δεν εργάζομαι στο εξωτερικό

9.Τελικά είστε ευχαριστημένοι/-ες με τις επιλογές που κάνατε σε επίπεδο σπουδών και εύρεσης εργασίας; Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω , θα αλλάζατε κάτι;

                Σε γενικές γραμμές είμαι ευχαριστημένος με την επιλογή μου. Ήταν κάτι το οποίο με γέμιζε εξαρχής και σε ένα μεγάλο ποσοστό κάλυψε τις προσδοκίες μου, παρά τις όποιες δυσκολίες. Πρέπει να επισημανθεί ότι ευσεβής πόθος μου ήταν να γίνω μηχανικός αεροσκαφών. Η ιδιότητα του στρατιωτικού δεν με ενθουσίαζε πλην όμως η επιλογή της συγκεκριμένης σχολής ήταν μονόδρομος για να εμπλακώ στον τομέα της Αεροπλοΐας (Aviation), σε τόσο νεαρή ηλικία (αμέσως μετά την αποφοίτησή), και να εργαστώ σε σύγχρονα συστήματα Α/Φ. Επιπρόσθετα, η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, μου επέτρεψε να ασχοληθώ με Ακαδημαϊκές δραστηριότητες εκτός χώρου εργασίας καλύπτοντας λοιπά προσωπικά ενδιαφέροντα. Αν γυρνούσα στο παρελθόν σίγουρα η σχολή μου θα είχε και πάλι περίοπτη θέση στο μηχανογραφικό μου δελτίο.

10.Γενικά ,τώρα που είστε σε μια ώριμη και κατασταλαγμένη φάση ζωής, τι έχετε να πείτε στους φετινούς μας τελειόφοιτους σχετικά με τις μελλοντικές τους σπουδές;

Να σκεφτούν τι τους γεμίζει, τι θα ήθελαν να κάνουν στη ζωή τους, πέρα από τις οικονομικές απολαβές και την δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης. Αν αγαπούν αυτό που κάνουν και δεν θέτουν περιορισμούς (παραμονή στην Ελλάδα ή επιλογή πόλης για εργασία, αρχικός μισθός) θα βρουν διεξόδους, για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και τις απολαβές τους, και θα γίνουν καλοί σε αυτό που κάνουν οπότε όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους. Αντιθέτως αν επιλέξουν κάτι, που επιβάλλουν οι συνθήκες της εποχής ή τα στερεότυπα (όπως π.χ. αυτό του καλού μαθητή που πρέπει να γίνει δικηγόρος, ιατρός κλπ), το οποίο τους εξασφαλίζει τις απαραίτητες απολαβές και την επαγγελματική αποκατάσταση αλλά δεν το αγαπούν, είναι πολύ πιθανό να βιώσουν μία “μίζερη” κατάσταση στο χώρο εργασίας τους, ενώ ποτέ δεν θα καταφέρουν να επιτύχουν σε αυτό. Προσωπικά γνωρίζω περιπτώσεις συναδέλφων που έχουν εισαχθεί σε στρατιωτικές σχολές, αποκλειστικά για τους ανωτέρω λόγους, χωρίς να αγαπούν το αντικείμενό τους και στους οποίους είναι εμφανή τα ανωτέρω σημάδια.  

                Το ιδανικό είναι ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω κριτηρίων, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί κανόνα καθώς κάθε άνθρωπος σε κάθε ηλικία σκέφτεται διαφορετικά.

                Να θυμάστε ότι πάντα υπάρχουν δεύτερες ευκαιρίες και μην απογοητεύεστε αν δεν επιτύχετε τον πρώτο στόχο σας. Ενδεχομένως η σχολή που θα περάσετε, ως δεύτερη ή τρίτη κλπ επιλογή, να σας εκπλήξει ευχάριστα οπότε δεν χάνετε κάτι αν της δώσετε μία ευκαιρία. Έχετε όμως και την δυνατότητα να προσπαθήσετε ξανά μέσω των πανελλαδικών αν και αυτό θα το συμβούλευα μόνο σε αυτούς που “κοιμούνται και ξυπνούν” έχοντας στο μυαλό τους την πρώτη τους επιλογή καθώς η όλη διαδικασία είναι “άχαρη”.

                Η ηλικία στην οποία καλείστε να αποφασίσετε για το μέλλον σας είναι αρκετά εύπλαστη και είναι πιθανό, κάποιοι από εσάς, να αποφοιτήσετε από μία σχολή και να συνειδητοποιήσετε ότι δεν σας γεμίζει. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση μην απογοητεύεστε. Μπορείτε να ακολουθήσετε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα προσανατολισμένο σε αυτό που πραγματικά θέλετε, ακόμα και αν εκ πρώτης όψεως δεν σχετίζεται με το γνωστικό σας αντικείμενο. Θα εκπλαγείτε με τον τρόπο με τον οποίο μπλέκουν οι επιστήμες μεταξύ τους. Έχετε όμως και την επιλογή των κατατακτηρίων εξετάσεων σε οιαδήποτε σχολή κρίνετε ότι θέλετε να εισαχθείτε για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου.

                Να επισημάνω ότι, αν και μιλάω εκ του ασφαλούς (λόγω της φύσεως του επαγγέλματός μου), γνωρίζω πολύ καλά περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν πράξει τα ανωτέρω και πλέον είναι χαρούμενοι με αυτό που κάνουν. 

                Σας εύχομαι καλό κουράγιο και καλή επιτυχία στις εξετάσεις σας. Μην απογοητεύεστε και μην ξεχνάτε ότι πολλές φορές κάποια πράγματα γίνονται για το καλό μας.   

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Καλώς ήρθατε στο σχολείο μας!

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Αρχείο

Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας της σχολικής μονάδας του ΓΕΛ Χρυσούπολης με τους μαθητές ή/και τους κηδεμόνες τους.Λογότυπο Σχολείου4

Διεύθυνση:   ΘΡΑΚΗΣ 10 ΤΚ 64200 ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΚΑΒΑΛΑΣ

Τηλ. Επικοινωνίας: 2591350628

e-mail: mail@lyk-chrys.kav.sch.gr

 

Δείτε το Ωράριο Λειτουργίας του σχολείου μας. Πρόγραμμα ενημέρωσης Γονέων & Κηδεμόνων για την Α’ τάξη, για την Β’ τάξη και για την Γ’ τάξη.  Φυσικά μπορείτε να ενημερώνεστε και οποιαδήποτε άλλη στιγμή, εφόσον  ο καθηγητής βρίσκεται στο σχολείο.

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα.

facebook

 

 

 

Βρείτε μας στο χάρτη.

 

.

Πρόγνωση του Καιρού



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων