ΚΣΕ

Το κείμενο που έστειλα στο “σύστημα” της επιμόρφωσης, εννοείται δεν πήρα απάντηση

Κώστας Λαμπρινίδης (ΚΣΕ Κολλεγίου Αθηνών)

Γειά σας…

Δεν αναφέρω τα υπόλοιπα στοιχεία μου, αφού σας είναι γνωστά από το “σύστημα”…

Θέλω να διατυπώσω κάποιες προσωπικές απόψεις (ίσως συμφωνούν και άλλοι) για το πρόγραμμα της επιμόρφωσης β’ επιπέδου…

Σε μεγάλο βαθμό πελάγωσα και απογοητεύθηκα ως προς την “πιστοποίησή” μου.

Και δεν φταίνε οι επιμορφωτές…

(Για το μόνο που μπορείτε να τους “κατηγορήσετε” είναι ότι δεν μπόρεσαν να με πείσουν να προσπαθήσω).

Φταίει το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και η αδυναμία ΜΟΥ να το ακολουθήσω, αν και παρακολούθησα ανελιπώς  τα “μαθήματα” (πλην μίας ημέρας, που πήγα ημερήσια εκδρομή)…

1) Είχαμε “βομβαρδισμό” πληροφοριών, που δυσκολεύομαι να συγκρατήσω και να εξασκηθώ στα 52 μου.

Από την 1η μέρα πήραμε πολύ υλικό, πάρα πολύ “γενικό μέρος”, που δεν άντεξα να έχω την περιέργεια να κοιτάξω, δεν κάνω μεταπτυχιακό στην διδακτική…

Ίσως πριν αρκετά χρόνια, αν ήταν υποχρεωτικό για πτυχιακή ή μεταπτυχιακή εργασία,  να προσπαθούσα κάτι περισσότερο…

Πιστεύω ότι θα ήταν προτιμότερο να είχαμε μία σύντομη ενημέρωση για όλα αυτά τα λογισμικά, και να επιλέξουμε 1 ή το πολύ 2 με τα οποία και να ασχοληθούμε αναλυτικότατα… Και δημιουργικότερα…

Εγώ θα επέλεγα το Sketchpad και το Geogebra για μαθήματα,

και ίσως τον χελωνόκοσμο για “ελεύθερο χρόνο”, αν βρισκόταν ποτέ για/με τους μαθητές…

Με το 1ο έχω ασχοληθεί αρκετά, από το 2003. Παρακολούθησα 66ωρη (2001-02) και 78ωρη (2002-03) επιμόρφωση από τον Παν. Ζάφειρα.

Συμμετείχα και παρουσίασα εργασία σε συνέδριο ΤΠΕ στη Σύρο το 2003, που αν και “πρωτάρης” το ευχαριστήθηκα, και το 2005 που ήμουν πιό εξοικειωμένος, αλλά δεν πήγα καλά για διάφορους λόγους… Οι εργασίες μου είναι στα πρακτικά των συνεδρίων…

Έκανα από τότε ακόμα αρκετά μαθήματα στο εργαστήριο Η/Υ (14ο Γυμνάσιο Περιστερίου) και στις 3 τάξεις…

Παρακολούθησε μάλιστα μία διδασκαλία και ο Σπ. Φερεντίνος, σύμβουλος τότε στην Γ’ Αθήνας, μαζί με τον 2ο σύμβουλο, δε θυμάμαι όνομα, και εννοείται ότι τους άρεσε

(μπορείτε να ρωτήσετε τον 1ο, θα θυμάται)…

Με ενδιέφερε λοιπόν να γνωρίσω καλά την νέα έκδοση (4) για να φτιάξω νεώτερες εργασίες.

Οι επιμορφωτές μας έδειξαν αρκετά, αλλά πάντα με το άγχος και την πίεση του χρόνου, διότι “περίμεναν” και τα άλλα…

Με το 2ο έχω ελάχιστη επαφή, είχα παρακολουθήσει και 8 ώρες ενημέρωση από τους συμβούλους της Β’ Αθήνας, Σ. Πιτέρη και Δ. Γκίνη. Χρειάζομαι ακόμα αρκετή βοήθεια και πολλή εξάσκηση, αλλά μην επαναλαμβάνω τα παραπάνω…

2) (και χειρότερο)… Αμάν πιά με αυτά τα “σενάρια”… Να επαναλάβω ότι δεν κάνουμε μεταπτυχιακές εργασίες σελίδων και σελίδων.

Νομίζω ότι χρειάζονται, σχεδόν πάντα, φύλλα εργασίας, και κάποια μικρά σχέδια μαθήματος για μας, να μη “χανόμαστε”…

Αυτά τα επαναλαμβανόμενα κατεβατά με τους μεγαλόσχημους χαρακτηρισμούς

(π.χ. “κοινωνική ενορχήστρωση”) απομακρύνουν αντί να ελκύουν όσους “φοβούνται” τις νέες τεχνολογίες. Η πράξη θα τους πείσει, όχι τα ατέλειωτα μπλα μπλα…

Εγώ τουλάχιστον αρνούμαι να αναλωθώ με τέτοια κατασκευάσματα…

Δεν πειράζει, ας μη με “πιστοποιήσετε”…

Αισθάνομαι αρκετά καλά με τη συνείδησή μου, εννοείται ότι θα συνεχίσω, και θα προσπαθήσω ακόμα περισσότερο, ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ στο Σχολείο και όχι με φιλολογίες…

…………….

Επιτρέψτε μου να “περιαυτολογήσω” λίγο…

…………….

Φέτος ήμουν ΙΣΩΣ από τους λίγους (;) που εγκαταστήσαμε Μαθηματικά λογισμικά στα netbooks που δόθηκαν στους μαθητές.

Ξεκίνησα με το “IQ+” που είχε σταλεί πέρισυ σε κάποια Σχολεία. Tο χρησιμοποιήσαμε λίγο, και σε συνδυασμό με “επίδειξη” με το Sketcpad. (***Λεπτομέρειες στην “3η φόρμα” που θα συμπληρώσω)… Παρακολούθησαν διδασκαλία και οι 2 σύμβουλοι της Β’ Αθήνας, μπορείτε να ρωτήσετε για εντυπώσεις…

Μετά εγκατέστησα την “Μαθηματική επεξεργασία δεδομένων” και το Sketchpad, κάναμε κάτι λίγο, (***λεπτομέρειες…), τους έστειλα μάλιστα με e-mail (βλ. παρακάτω ασύγχ. τηλεκ.) αρχεία, ώστε να δουν “κινούμενα παραλληλόγραμμα” και να απαντήσουν σε ερώτηση

(ένας μόνο απάντησε, αλλά δεν πειράζει)…

Δεν συνεχίστηκε όμως η προσπάθεια διότι υπήρχε “πίεση” να διδαχτούν οι αρνητικοί αριθμοί στην Α’ , και τελείωνε η χρονιά…

……………

Συμπληρώνω τον απολογισμό της χρονιάς, για να δείτε τι εννοώ ΠΡΑΞΕΙΣ στο Σχολείο, αναφέροντας ότι :

Ενέγραψα κάποιους (όσους ήθελαν) μαθητές της Α’ τάξης του 7ου Γυμν. Χαλανδρίου στο Πανελ. Σχολ. Δίκτυο, και είχαμε μικρή πρώτη γνωριμία με την “ασύγχρονη τηλεκπαίδευση”. Δεν έγινε το ίδιο για το άλλο Σχολείο μου, λόγω επιφυλάξεων της διευθύντριας…

Επίσης “ανέβασα” κάτι λίγα στην “η-τάξη”, για το Γυμν. Φιλοθέης όπου έχω οργανική θέση, και εκεί μαζί και για το 7ο Χαλ. “Δελέασα” μάλιστα τους μαθητές να “ρίξουν κάποιες ματιές”, λέγοντας ότι βάζω υπόδειγμα θέματος για το διαγώνισμα τριμήνου…

Έφτιαξα 2 “ερασιτεχνικές” ιστοσελίδες για τα Σχολεία που υπηρετώ, μέσω “Google” διότι δεν έχω τις γνώσεις να χειριστώ αυτές που προσφέρει το Π. Σ. Δ. (να κάτι ακόμα που ίσως θα έπρεπε να μας μάθετε…) Τις φιλοξενεί το Π.Σ.Δ. στους “εξωτερικούς δικτυακούς τόπους”…

Κλείνω με το πιό “ελαφρύ”, “επικίνδυνο” ίσως, αλλά…. “facebook”…

Συμμετέχω στο “παιγνίδι” και για χαλάρωμα (δεν είναι “ντροπή”), αλλά και διότι :

μπήκα στις “ομάδες” των Σχολείων μου, με έκαναν “friend” πολλοί μαθητές, και με καταλαβαίνουν “δίπλα τους”, και έτσι “πιστεύω” ότι είναι κάπως πιό μαζεμένοι σε εκφράσεις και εκδηλώσεις. Υπάρχει κάποια μορφή “φιλικού ελέγχου”, όσο βέβαια είναι δυνατόν κάτι τέτοιο…

……………

Συγνώμη αν σας κούρασα (αν αντέξατε να τα διαβάσετε), αλλά ήθελα να δικαιολογήσω (ίσως πρώτα στον εαυτό μου) γιατί   ΔΕΝ   αισθάνομαι την ανάγκη να με πιστοποιήσετε με “σενάρια” και θεωρίες “γενικού μέρους”…

Δεν ισχυρίζομαι ότι έχω τελείως δίκιο, αλλά μήπως πρέπει να ξανασκεφτείτε την όλη διαδικασία της επιμόρφωσης…;

K. Λ.

;


7 σχόλια προς “ΚΣΕ”

  1. Αγαπητέ συνάδελφε, είμαι επιμορφούμενη μαθηματικός β-επιπέδου και οι απόψεις σου με εκφράζουν απόλυτα!
    Είναι ακριβώς όπως τα λές!
    Θα βρεθεί άραγε “κοινός νούς” στους χειριστές του συστήματος ώστε να ασχοληθούν με την ουσία της επιμόρφωσης ;

  2. Ποιός ξέρει…; Κατ’ αρχήν ΜΑΛΛΟΝ τους ενδιαφέρει να απορροφήσουν κονδύλια, να “παρουσιάσουν έργο”, να “προωθήσουν” τα “δικά τους”…
    Αλλά η ΑΠΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, χωρίς μεγάλες θεωρίες, ΊΣΩΣ όχι…!!! Ας προσπαθήσουμε εμείς, όσο μπορούμε, με προσοχή βέβαια να μην έχουμε “περίεργα”…!

  3. Έχεις απόλυτο δίκιο!! Συμφωνώ 100%.
    Είμαι επιμορφώτρια και έχω μόνιμο άγχος αν θα τα προλάβω να τα δείξω όλα.
    Έχω το προνόμιο να είμαι και φοιτήτρια πληροφορικής και αρκετά μου είναι εύκολα, αλλά κατανοώ τους συναδέλφους που αισθάνονται να βομβαρδίζονται από πληροφορίες.
    Η ψηφοφορία στο blog Μαθηματικά & ΤΠΕ Ν. Μαγνησίας υπάρχει για να καταδείξει -είμαι βέβαιη- την ανάγκη των συναδέλφων για λιγότερα προγράμματα.
    Για τα σενάρια έχω να πω ότι σε εργασία μου στο μάθημα διδακτική της πληροφορικής μελέτησα το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα και τα σενάρια των γάλλων μαθηματικών συναδέλφων δεν ξεπερνούσαν τις 2-3 σελίδες.

  4. Παρόμοια αντέδρασα κι εγώ όταν μας έκαναν επιμόρφωση-επικαιροποίηση στην πληροφορική το 2008. Τα θέματα ήταν και από γενικές γνώσεις (Java και άλλες γλώσσες προγραμματισμού), κρίσεις εκπαιδευτικού λογισμικού και, φυσικά, παιδαγωγικά.
    Το κακό ήταν ότι, ως συνήθως, για μια ακόμα φορά μας αράδιασαν με τόμους και βιβλιογραφίες από ΕΙΣΑΓΩΓΗ στις παιδαγωγικές θεωρίες και άλλα παρόμοια. Από τους επιμορφούμενους ήμουν ο πρώτος που αντέδρασε έντονα στις επιμορφώτριες (στα παιδαγωγικά και η μια ήταν και στον σχεδιασμό του προγράμματος). Επιγραμματικά έθιξα 2 πράγματα:
    Το 1ο ήταν:
    Γιατί να αναλωθούμε άλλη μια φορά σε ΓΕΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ παιδαγωγικής, να απομνημονεύσουμε θεωρίες; Και επίσης είναι δυνατόν να κάνουμε μέχρι τα 45 μας ΕΙΣΑΓΩΓΗ σε ένα αντικείμενο το οποίο είναι (πλέον) η δουλειά μας;
    Το 2ο (και σημαντικότερο):
    Μπορείτε να μας δώσετε χειροπιαστές οδηγίες (όχι θεωρίες) για το πώς θα αξιοποιήσουμε τα 30-35 (και λιγότερο) λεπτά που μας μένουν ως διδακτική ώρα για να κάνουμε καλύτερα το μάθημά μας; Μου είναι αδιάφορο αν η θεωρία του Piaget ή άλλου παιδαγωγού συμφωνούν με την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα ή με τα Αναλυτικά Προγράμματα που κάποιοι (σοφοί) σχεδίασαν. Μας ενδιαφέρει η ΠΡΑΞΗ … Θεωρίες υπάρχουν πολλές .. και καλά κάνουν … μακάρι να υπάρξουν κι άλλες.
    Μετά από την παρέμβασή μου συμφώνησαν και οι υπόλοιποι επιμορφούμενοι αλλά … η απάντηση των επιμορφωτών ήταν λιτή και κοφτή:
    “Αυτά πρέπει να κάνουμε σύμφωνα με το πρόγραμμα. Αν έχουμε χρόνο θα δούμε τι άλλο μπορούμε να συζητήσουμε”
    Να θυμίσω ότι το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι 1 ώρα την εβδομάδα … με ότι αυτό συνεπάγεται (χαμένες ώρε λόγω … εκδρομής, συνεδρίασης, εκλογών κλπ)
    Πιστοποίηση πήρα αφού δώσαμε εξετάσεις (παρωδία βέβαια αφού τα θέματα και οι απαντήσεις συζητούνταν μεταξύ μας προ και κατά τη διάρκεια της εξέτασης)
    ΥΓ.
    Θα έχεις βέβαια υπόψιν σου ότι τις επιμορφώσεις κάποιοι τις σχεδιάζουν και κάποιοι τις υλοποιούν. Και … δεν είναι …. δωρεάν… (εκτός από τη συμμετοχή των επιμορφούμενων)

  5. Κάπως πρέπει να “γεμίσουν” τα προγράμματα… Εμείς τι φταίμε..;
    .
    Άλλο…:
    Τώρα ξεκίνησα επιμόρφωση στο moodle… Μας είπαν ότι δεν πληρώνονται οι επιμορφωτές…
    Με πρώτη ματιά, φαίνεται πιό πρακτικό. Έχει βέβαια σχέδιο μαθήματος για μία εργασία που θα κάνουμε…
    Δεν ξέρω αν βγει και τίποτε άλλο, και αφήσω πάλι ατελείωτη την προσπάθεια…
    .

  6. Αγαλίασε η ψυχή μου διαβάζοντας το παραπάνω, το μόνο που έχω να αναφωνάξω ..
    Πές τα Χρυσόστομε…!!!

  7. Χαίρομαι που συμφωνεί και άλλος, καταξιωμένος συνάδελφος…

Copyright © Κώστας Λαμπρινίδης – klamprin's blog          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση