Τριήμερο Βιωματικό Σεμινάριο: «Η εμπλοκή του Εκπαιδευτικού στα προγράμματα πρόληψης της χρήσης ουσιών». Δραστηριότητα: Μελέτη περίπτωσης σε περιφερειακό Γυμνάσιο.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2007-08
Συμμετέχοντες: 18 εκπαιδευτικοί (1 ομάδα)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 15 ώρες.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

Δραστηριότητα : Μια άσκηση προσομοίωσης για συνεδρίαση στο σύλλογο διδασκόντων: Μελέτη περίπτωσης σε περιφερειακό Γυμνάσιο.

Οι εκπαιδευόμενοι σχηματίζουν 4 ομάδες για να αποφασίσουν αν το παρακάτω περιστατικό αφορά ή δεν αφορά στη λειτουργία του σχολείου, δεδομένου ότι συνέβη εκτός σχολικού χώρου. Οι τέσσερις ομάδες είναι:
(α) Διευθύντρια.
(β) Υποδιευθυντής
(γ) Ομάδα εκπαιδευτικών με πολλά έτη υπηρεσίας.
(δ) Ομάδα εκπαιδευτικών με λίγα έτη υπηρεσίας.

Η διευθύντρια και οι δύο υποδιευθυντές του σχολείου, καλούν σε έκτακτη παιδαγωγική συνεδρίαση το σύλλογο διδασκόντων εκπαιδευτικών για να αποφασίσουν αν το περιστατικό αφορά ή όχι στη λειτουργία του σχολείου, δεδομένου ότι συνέβη εκτός σχολικού χώρου. Οι πληροφορίες που παρέχονται, προέρχονται από την άτυπη ανάκριση της Διευθύντριας και με βάση τα γεγονότα που περιέγραψαν οι αυτόπτες μάρτυρες.
Ο μαθητής της Β΄ τάξης Αντώνιος Β., πλησίασε το συμμαθητή του Κωνσταντίνο Λ., που συζητούσε στην αυλή με την παρέα του και του είπε λίγες λέξεις. Ο Κωνσταντίνος Λ., νευρίασε τόσο πολύ ακούγοντας αυτές τις λέξεις, που αποπειράθηκε να χτυπήσει τον Αντώνιο Β. Ο Αντώνιος Β. όμως απέφυγε το χτύπημα και άρχισε να τρέχει προς την έξοδο του σχολείου. Ο Κωνσταντίνος Λ. τον κυνήγησε με άγριες διαθέσεις ακολουθώντας τον προς το απέναντι στενοσόκακο. Σε λίγα δευτερόλεπτα ακούστηκαν γοερές φωνές πόνου. Έτρεξαν από πίσω τους πολλοί μαθητές, που όταν έφτασαν εκεί επί τόπου, είδαν τον Αντώνιο Β. να εξαφανίζεται τρέχοντας στη στροφή του δρόμου και τον Κωνσταντίνο Λ. ξαπλωμένο να κρατάει την κνήμη του και να σφαδάζει από τον πόνο. Δίπλα του ήταν αφημένο ένα σίδερο. Κανένας Εκπαιδευτικός δεν παρίστατο στο συμβάν. Οι μαθητές ειδοποίησαν τη Διευθύντρια του Σχολείου, η οποία κάλεσε το ΕΚΑΒ. Μετά από ώρα, η Διεύθυνση του σχολείου ειδοποιήθηκε από το Νοσοκομείο, ότι ο Κωνσταντίνος Λ. είχε ένα άσχημο κάταγμα. Ο Αντώνιος Β. αναζητήθηκε αλλά δε φάνηκε πουθενά, ούτε στο σπίτι του.

Η Διευθύντρια αφού επικοινώνησε τηλεφωνικά με τους πατεράδες των δύο μαθητών, εξιστόρησε τα γεγονότα στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς της συνεδρίασης:

«Γενικά, όλοι ξαφνιαστήκαμε από την ενέργεια του Αντωνίου Β. Ήταν πάντοτε ένα καλό παιδί. Κανένας δεν περίμενε ότι θα χτυπούσε τόσο άγρια ένα άλλο παιδί. Είναι ένας από τους καλούς μαθητές της Β΄ τάξης. Είναι και απουσιολόγος. Μελετηρός, με λίγες παρέες, μάλλον μοναχικός. Ζει με τον πατέρα του και τη μικρότερη αδελφή του. Η μητέρα του πέθανε πριν από 5 χρόνια. Αντιθέτως, ο Κωνσταντίνος Λ. είναι πολύ ζωηρός και δημιουργεί τακτικά προβλήματα στην τάξη. Μένει στην ίδια γειτονιά με τον Αντώνιο Β. και ζει με τον πατέρα του και τον μεγαλύτερο αδελφό του. Ακούστηκε ότι η μητέρα του, τους εγκατέλειψε ξαφνικά. Ο Κωνσταντίνος Λ. συνηθίζει να κοροϊδεύει πολλούς συμμαθητές του. Καπνίζει στις τουαλέτες, κάνει κοπάνες και γενικά προκαλεί. Από όσα λένε οι συμμαθητές τους, ο Κωνσταντίνος Λ. κόλλησε στο Αντώνιο Β. το χαρακτηρισμό «ο γλείφτης». Ο Αντώνιος Β. αρχικά δεν αντέδρασε. Τελευταία όμως του κόλλησε και τον τίτλο του “gay”, κάτι που τον έκανε έξαλλο και έψαχνε πλέον έναν τρόπο να το ανταποδώσει. Χθες, ο Αντώνιος Β., αποφάσισε για πρώτη φορά να απαντήσει στις προκλήσεις του Κωνσταντίνου Λ. Τον έψαξε στην αυλή, τον πλησίασε και του είπε μπροστά στην παρέα του, ότι η μητέρα του είναι πόρνη. Ακολούθησε το επεισόδιο που αναφέραμε στην αρχή».