Σχολικό έτος 2007-08
Συμμετέχοντες: 18 εκπαιδευτικοί (1 ομάδα)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 15 ώρες.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
Δραστηριότητα: Μελέτη περίπτωσης (αιτίες σχολικής φοβίας)
Σχηματίζονται τέσσερις ομάδες. Όλες οι ομάδες θα εργαστούν στην παρακάτω μελέτη περίπτωσης, στην οποία περιγράφεται το προφίλ τεσσάρων προσώπων.
Η Αναστασία Α., 44 ετών είναι καθηγήτρια Φιλόλογος στο μοναδικό Λύκειο μιας Μακεδονικής κωμόπολης. Κατάγεται από ένα χωριό της Εύβοιας. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στη Γ΄ τάξη τα φιλολογικά μαθήματα κατεύθυνσης. Έχει τη φήμη καθηγήτριας με επιτυχίες στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια, αλλά εισπράττει και την αντιπάθεια πολλών, επειδή χρησιμοποιεί μεθόδους που φοβίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριές της. Συγκεκριμένα, σπάνια χρησιμοποιεί βαθμούς πάνω από το 16, βάζει πολύ συχνά δύσκολα διαγωνίσματα στα οποία οι περισσότεροι μαθητές/τριες αποτυγχάνουν. Έτσι, όταν διατυπώνονται διαμαρτυρίες από μαθητές/τριες, συναδέλφους ή γονείς για την αυστηρή βαθμολόγησή της, επιδεικνύει τους χαμηλούς βαθμούς στα διαγωνίσματα. Επί πλέον, ενώ στους περισσότερους μαθητές/τριες είναι αυστηρή, σε κάποιους λίγους μαθητές/τριες είναι χαριστική, επειδή είναι παιδιά οικογενειακών φίλων. Πολύ συχνά συζητιέται η αυστηρότητά της απέναντι στα παιδιά συναδέλφων εκπαιδευτικών. Όταν διδάσκει, απαιτεί στη σχολική αίθουσα την απόλυτη ησυχία και με την πρώτη ευκαιρία αποβάλλει το μαθητή ή τη μαθήτρια που θορυβεί. Η Αναστασία Α. είναι παντρεμένη με το Διευθυντή του σχολείου, τον Θεόδωρο Β. Δεν έχουν παιδιά παρόλο που προσπαθήσανε για μεγάλο διάστημα να αποκτήσουν.
Ο Θεόδωρος Β., Μαθηματικός, 48 ετών, είναι ο Διευθυντής του Λυκείου. Κατάγεται από τις Κυκλάδες. Έχει σε μεγάλη εκτίμηση τη σύζυγό του. Τη θαυμάζει ως επιστήμονα. επειδή έχει μεταπτυχιακές σπουδές και συχνά μετέχει σε φιλολογικά συνέδρια άλλοτε ως σύνεδρος και άλλοτε ως εισηγήτρια. Ο ίδιος είναι ικανοποιημένος από τη θέση του. Θεωρεί ότι έχει την ικανότητα να διοικεί το σχολείο, αν και μέσα στο σύλλογο των διδασκόντων καθηγητών υπάρχει μια ισχυρή αντιπολίτευση, την οποία εκπροσωπεί ο υποδιευθυντής, Παύλος Γ.
Ο Παύλος Γ., Φυσικός, 42 ετών, προτάθηκε ως υποδιευθυντής του σχολείου από την πλειοψηφία των συναδέλφων του. Είναι αγαπητός στους μαθητές και στους γονείς, για αυτό του ζητήθηκε σε ιδιαίτερες συζητήσεις, να επιληφθεί του θέματος που προβληματίζει πολλούς, σχετικά με τη συμπεριφορά της φιλολόγου Αναστασίας Α. Πιο συγκεκριμένα, γονείς και συνάδελφοί του τον παρακάλεσαν να οργανώσει μια συνάντηση του συλλόγου διδασκόντων με ειδικούς Σχολικούς Ψυχολόγους, για να διερευνήσουν το θέμα και να προτείνουν λύσεις. Οι μεμονωμένες προσπάθειες κάποιων συναδέλφων να προσεγγίσουν την Αναστασία Α. ή τον Θεόδωρο Β. για να συζητήσουν το θέμα, βρήκε την απόλυτη άρνησή τους. Ο Παύλος Γ. προσπαθεί να βρει τον καταλληλότερο τρόπο για να γίνει αυτή η συνάντηση, χωρίς να παρεξηγηθεί η Αναστασία Α. και ο Παύλος Γ.
Η Μαρία Γ., 42 ετών, μητέρα της Ελένης Γ., μαθήτριας της Β΄ τάξης. Νιώθει άσχημα που και την επόμενη χρονιά η κόρη της θα έχει καθηγήτρια την Αναστασία Α. Το επιχείρημα ότι είναι καθηγήτρια με επιτυχίες δεν την αγγίζει. Σκέφτεται να ζητήσει για την επόμενη χρονιά η κόρη της να αλλάξει σχολείο. Στη διπλανή πόλη, που απέχει 13 χλμ., λειτουργεί Λύκειο. Η συγκοινωνία είναι τακτική. Θα έχει και παρέα, επειδή και άλλοι πέντε συμμαθητές/τριες της σκέφτονται να ζητήσουν μετεγγραφή.