Σχολικό έτος 2004-05
Συμμετέχοντες: 18 εκπαιδευτικοί (1 ομάδα)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 24 ώρες. Οκτώ τρίωρες συναντήσεις (16:00-19:00)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
Θετική Ομιλία με τον εαυτό.
1. Υπενθυμίζουμε ότι κάποιες από τις αιτίες του άγχους έχουν “εσωτερική προέλευση”. Όλοι έχουμε στο μυαλό μας ένα εσωτερικό σενάριο, που είναι όλα αυτά που λέμε στον εαυτό μας όταν ερμηνεύουμε τα γεγονότα που μας συμβαίνουν. Εξηγούμε στα μέλη της ομάδας ότι η δραστηριότητα που ακολουθεί ζητά να προσδιορίσουν κάποιες από τις σκέψεις τους οι οποίες τους προκαλούν άγχος. Στη συνέχεια, τους ζητάμε να ξανασκεφτούν αυτό το σενάριο με θετικότερο τρόπο.
2. Χρησιμοποιούμε τα σκίτσα “χαμόγελο και άγχος”. Εξηγούμε ότι αυτά που θα γράψουν θα κοινοποιηθούν, γι΄ αυτό ας γράψουν όσα δεν τους ενοχλεί να ακουστούν στην ομάδα. Σχηματίζονται ζευγάρια. Στο κάθε ταίρι δίνεται μία κάρτα “χαμόγελο και άγχος”
Το κάθε μέλος θα γράψει στα τέσσερα συννεφάκια του “άγχους”, τέσσερις αιτίες άγχους. Συζήτηση κατά ζεύγη. Στη συνέχεια το κάθε ταίρι συμπληρώνει στα τέσσερα συννεφάκια του “χαμόγελου” με τέσσερις θετικές σκέψεις αντίστοιχες με τις προηγούμενες αρνητικές. Συζήτηση κατά ζεύγη.
3. Τα ζευγάρια γίνονται τετράδες και συγκρίνονται όλες οι απαντήσεις τους. Ζητάμε να αποφασίσουν ποιες είναι οι καλύτερες εκδοχές θετικών σκέψεων από αυτές που ακούστηκαν.
4. Ολομέλεια: Εξηγούμε ότι με την εξάσκηση μπορούμε να αντικαθιστούμε τις αρνητικές σκέψεις με άλλες θετικές και να λειτουργούμε έτσι με θετικό τρόπο. Ρωτάμε τα μέλη:
– το βρίσκουν χρήσιμο;
– αυτή η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί με μαθητές;