Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς ”O ρόλος του εκπαιδευτικού ως συντονιστή της μαθητικής ομάδας εργασίας”. Δραστηριότητες 9 και 10 .

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συντονιστής:  Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Συμμετέχοντες: 33 Εκπαιδευτικοί (2 ομάδες)
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

9η δραστηριότητα: μία και μοναδική ευχή
O συντονιστής της ομάδας διαβάζει σε όλα τα μέλη το παρακάτω κείμενο:
– Φαντάσου ότι είσαι μόνος μέσα σε ένα βαρκάκι ανοιχτά στο φουρτουνιασμένο πέλαγος. Σκοτεινιάζει. Κανένας άνθρωπος γύρω σου, μήτε καράβι, μήτε στεριά. Στη βάρκα σου δεν υπάρχει τίποτε παρά μόνον ένα πήλινο κανάτι. Το πιάνεις και νάσου ξεπετιέται ένα τζίνι: “Σε ευχαριστώ που με ελευθέρωσες”, σου λέει. “Κάνε αμέσως μιαν ευχή και θα στην πραγματοποιήσω. Αλλά πρόσεξε. Μόνον μία ευχή!  Και γρήγορα, γιατί φεύγω”. Λοιπόν, σκέψου μιαν ευχή και γράψε την σε ένα χαρτί.
Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος διαβάζει την ευχή του.
Ακολουθεί συζήτηση με θέμα: “οι θεμελιώδεις ανάγκες μου”.

10η δραστηριότητα:  πώς σου φαίνομαι;
O συντονιστής της ομάδας ζητάει από τα μέλη της να καθίσουν σε κύκλο, με ένα χαρτί και ένα στυλό. Αρχικά, όλοι γράφουν στο πάνω μέρος του χαρτιού το όνομά τους και το δίνουν στο μέλος που κάθεται στα δεξιά του. Το μέλος αυτό, διαβάζει το όνομα, και από κάτω γράφει μια λέξη ή φράση, που κατά τη γνώμη του ταιριάζει σ΄ αυτό το μέλος. Τα χαρτιά έτσι περνάνε από χέρι σε χέρι δεξιόστροφα, ώσπου να φτάσει το καθένα, στον αρχικό κάτοχό του. Τώρα, το κάθε μέλος μπορεί να διαβάσει αυτά που γράψανε όλα τα άλλα μέλη και που αναφέρονται στο όνομά του.
Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος σχολιάζει αυτά τα γραφόμενα.