Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς «εθελοντισμός: προσωπική προσφορά υπηρεσιών και πόρων στο συνάνθρωπο και στην κοινότητα». Δραστηριότητες 1 και 2.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2002-13
Συμμετέχοντες: 152 εκπαιδευτικοί (8 ομάδες).
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
1η  δραστηριότητα: μια δική μου περίπτωση      
Προηγείται γνωριμία και έκφραση προσδοκιών από το σεμινάριο.
Μετά συντονιστής της ομάδας ζητάει από τα μέλη της να θυμηθούν μια περίπτωση, στην οποία βοήθησαν εθελοντικά.
Σε ζευγάρια, τα δύο μέλη συζητούν τις περιπτώσεις τους.
Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος εκφράζει τα συναισθήματά του από την εθελοντική του συμμετοχή. Σε ένα χαρτόνι καταγράφονται τα συναισθήματα που εκφράζουν τα μέλη της ομάδας και μπαίνει ο τίτλος “τα συναισθήματα του εθελοντή”.
Το χαρτόνι αυτό μένει αναρτημένο σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης.

2η δραστηριότητα: που με χρειάζονται;      
Ο συντονιστής της ομάδας ζητάει από τα μέλη να σχηματίσουν τέσσερις ισάριθμες ομάδες, σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες. Αρχικά ορίζονται στην αίθουσα τα 4 σημεία του ορίζοντα (Α, Δ , Β, Ν) . Στη συνέχεια, το κάθε μέλος καλείται να επιλέξει ένα από αυτά τα σημεία της αίθουσας. Έτσι σχηματίζονται 4 ομάδες. Η κάθε ομάδα επιλέγει ένα συγκεκριμένο κράτος της περιοχής τους (Α, Δ , Β, Ν) και ζητείται να καταγράψει τις ανάγκες που έχουν τα άτομα ή οι κοινωνίες της περιοχής αυτής (πχ ιατρική βοήθεια, τρόφιμα, σχολεία, κλπ).
Στην ολομέλεια η κάθε ομάδα ανακοινώνει τις ανάγκες της περιοχής της και καταγράφονται όλες αυτές σε 4 στήλες, σε ένα μεγάλο χαρτόνι με τον τίτλο «που χρειάζονται οι εθελοντές»
Το χαρτόνι μένει αναρτημένο σε όλη τη διάρκεια των συναντήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *