Βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο: “Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη στην ομάδα”. Δραστηριότητα 5.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2000-01
Συμμετέχοντες: 97 εκπαιδευτικοί σε έξι ομάδες. Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα.
Εισηγητής-συντονιστής της ομάδας: Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
5η Δραστηριότητα.  Ο απόβλητος.
Ο συντονιστής, διαβάζει δύο φορές τον παρακάτω μονόλογο του γλάρου (απόσπασμα από το βιβλίο Richard  Bach: ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον. 1992. Αθήνα: Διόπτρα).
« … Δεν  με νοιάζει τί λένε», σκέφτηκε με θυμό, και η ματιά του άναψε καθώς πέταξε στους πέρα βράχους.  «Το πέταγμα κρύβει τόσα άλλα πράγματα έξω από το φτερούγισμα από τόπο σε τόπο! Ακόμα και ένα  … ένα κουνούπι,  μπορεί να φτερουγίζει έτσι … Αρκεί μια μικρή περιστροφή γύρω από τον Γέροντα για χάζι, και ορίστε … γίνομαι  ΑΠΟΒΛΗΤΟΣ! Είναι  λοιπόν τυφλοί;  Δεν σκέφτονται τη δόξα μας, όταν θα μάθουμε πραγματικά να πετάμε;  Δε με νοιάζει τί λένε. Θα τους δείξω πραγματικά τί σημαίνει πέταγμα!  Θα γίνω πραγματικά Απόβλητος, αν έτσι τους αρέσει. Και θα τους κάνω να μετανιώσουν!  …»
Ακολουθεί εργασία σε ζευγάρια. Το κάθε μέλος θυμάται και συζητάει, μια συμπεριφορά ή στάση του της εποχής της εφηβείας του για την οποία υπήρξε αντίδραση από το περιβάλλον (οικογένεια, παρέα, σχολείο κλπ) αλλά είχε κάποιον σύμμαχο ή επιθυμούσε κάποιον σύμμαχο.
Στην ολομέλεια ανοικτή συζήτηση με θέμα: ποιοι μπορεί να είναι οι σύμμαχοι των σημερινών εφήβων;