Βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο: “Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη στην ομάδα”. Δραστηριότητα 4.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2000-01
Συμμετέχοντες: 97 εκπαιδευτικοί σε έξι ομάδες. Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα.
Εισηγητής-συντονιστής της ομάδας: Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
4η Δραστηριότητα.  Έχεις αυτό που μου λείπει.
Αρχικά μια απλή εισήγηση του συντονιστή: «‘Όλοι μας θα θέλαμε να έχουμε κάτι που μας λείπει από το σώμα ή τον  χαρακτήρα και το βλέπουμε στους  άλλους. Αλλουνού του λείπει η ωραία φωνή, άλλου  η  ικανότητα να κατασκευάζει με τα χέρια του, κλπ»
Στη συνέχεια σχηματίζονται δύο μεγάλες ομάδες με την παρακάτω διαδικασία:
Αρχικά ζητούνται δύο εθελοντές, που παίρνουν θέση στο κέντρο και αντικριστά.
Οι δύο αυτοί εθελοντές, πρέπει να σκεφτούν κάτι που τους λείπει από το σώμα τους ή τον χαρακτήρα τους, το βλέπουνε σε άλλους και θα ήθελαν να το έχουν.
Ο ένας εθελοντής επιλέγει ένα μέλος της ομάδας, που νομίζει ότι έχει κάτι που του λείπει, χωρίς να πει ποιο είναι αυτό (μπορεί να είναι πραγματικό ή φανταστικό).
Ο άλλος εθελοντής κάνει το ίδιο.
Ο δεύτερος της πρώτης ομάδας κάνει με τον ίδιο τρόπο την επιλογή του, το ίδιο και ο δεύτερος της δεύτερης ομάδας. Αυτό συνεχίζεται, έως ότου σχηματιστούν οι δύο ομάδες.
Η κάθε ομάδα σχηματίζει τον δικό της κύκλο. Το κάθε μέλος στον κύκλο του γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο μέλος, και έτσι συγκεντρώνονται όλες οι ιδιότητες ή ικανότητες, τις οποίες η ομάδα χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει ένα σενάριο.
Η κάθε ομάδα παίζει το σενάριό της.
Στην ολομέλεια τα μέλη εκφράζουν πως ένιωσαν σ’ αυτήν τη δραστηριότητα;