Σεμινάριο : «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή – όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια». H περίπτωση του Αλέξανδρου, Χ. μαθητή Β΄ Λυκείου.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πέλλας
Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής για 6 ομάδες Εκπαιδευτικών
Τίτλος Σεμιναρίου: «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια».
Σύνολο συμμετεχόντων: 134 Εκπαιδευτικοί
Σχολικό έτος 2012-13.
Εισηγητές:  Αθανάσιος Μπαζούκης, Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Τεχνικές: ομάδες εργασίας και μελέτη περίπτωσης.

Το φύλλο εργασίας των ομάδων

Η εκπαιδευτικός. Ελισάβετ, Μ., Αγγλικών, ετών 33.

Η καθηγήτρια έχει αναλώσει το χρόνο της σε μεταπτυχιακό και ολοκληρώνει διδακτορικό. Όλες οι σπουδές της αφορούν στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας. Έχει πάθος για τη δουλειά της, και έχει βάλει στόχο να εργαστεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές/τριές της που ενδιαφέρονται για τη γλώσσα βρίσκουν το μάθημά της πολύ ενδιαφέρον. Οι μαθητές/τριες που έχουν κενά, δυσκολεύονται. Κάθε χρόνο το σχολείο έχει επιτυχίες στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας.
 
Ο μαθητής Αλέξανδρος, Χ., μαθητής Β΄ Λυκείου.
Ο Αλέξανδρος είναι ένας πολύ καλός μαθητής της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. Το αγαπημένο του μάθημα είναι τα Αγγλικά. Έχοντας όμως γονείς δικηγόρους, έχει αναγκαστεί να προσανατολιστεί προς τη Νομική.
 
Το αίτημα του μαθητή προς τον εκπαιδευτικό
Ο Αλέξανδρος θέλει να σπουδάσει Αγγλική Φιλολογία με ειδίκευση στη μετάφραση και αργότερα να συνεχίσει στη σχολή Ξεναγών. Στην πραγματικότητα ξεναγός θέλει να γίνει, για να ταξιδεύει, να γνωρίζει νέους τόπους. Προαπαιτείται ένα οποιοδήποτε πτυχίο. Κατάλληλα είναι και το πτυχίο της Νομικής και το πτυχίο της Αγγλικής Φιλολογίας. Δεν θέλει όμως το πτυχίο Νομικής, επειδή είναι σίγουρος ότι οι γονείς του θα τον εξαναγκάσουν να ασκήσει το επάγγελμα του δικηγόρου. Όλα αυτά τα θέματα ο Αλέξανδρος τα έχει συζητήσει κατά καιρούς με την καθηγήτρια και αυτή συμφωνεί απόλυτα μαζί του. Οι γονείς του όμως, έχοντας καταλάβει ότι στις αποφάσεις του Αλέξανδρου η καθηγήτρια παίζει αποφασιστικό ρόλο, ζήτησαν να τη συναντήσουν στο σχολείο, παρουσία του Αλέξανδρου και του Διευθυντή του Λυκείου. Η καθηγήτρια έχει ήδη ειδοποιηθεί και έχει συμφωνηθεί η συνάντηση να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα στις 10:00 πμ. Ο Αλέξανδρος όλος αγωνία, αναζητεί την καθηγήτρια και της λέει: «κυρία, ελπίζω να μη σας τουμπάρουνε και αλλάξετε στάση. Θα μείνετε στο πλάι μου σταθερά, χωρίς να αλλάξετε τις θέσεις σας, έτσι;»

Το έργο της ομάδας εργασίας
a)    Να σχολιάσετε το φαινόμενο, ένα γονικό επάγγελμα να μεταβιβάζεται στα παιδιά.
b)    Μέχρι ποιού σημείου οφείλει  ο/η εκπαιδευτικός να επηρεάζει τις αποφάσεις των μαθητών/τριών, που αφορούν στην μετέπειτα πορεία της ζωής τους;
c)    Να βοηθήσετε την καθηγήτρια να απαντήσει στο μαθητή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *