Σεμινάριο : «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή – όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια». Η περίπτωση του Γιάννη Α. της Γ’ τάξης Λυκείου

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Πέλλας
Διήμερο Σεμινάριο Συμβουλευτικής για 6 ομάδες Εκπαιδευτικών
Τίτλος Σεμιναρίου: «Εκπαιδευτικοί και σχολική ζωή: όταν ο μαθητής ή η μαθήτρια ζητάει βοήθεια».
Σύνολο συμμετεχόντων: 134 Εκπαιδευτικοί
Σχολικό έτος 2012-13.
Εισηγητές:  Αθανάσιος Μπαζούκης, Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Τεχνικές: ομάδες εργασίας και μελέτη περίπτωσης.

Το φύλλο εργασίας των ομάδων: Η περίπτωση  του Γιάννη  Α. της Γ’ τάξης Λυκείου

η εκπαιδευτικός: Νίκη Κ., μαθηματικός
Εκτιμά ιδιαίτερα τις ικανότητες του Γιάννη στα μαθηματικά, θεωρεί όμως ότι έχει σφαιρικότερη αντίληψη της προσωπικότητάς του. Διακρίνει στη συμπεριφορά του έναν ευαίσθητο και συναισθηματικό έφηβο με ανάγκη για επικοινωνία και μοίρασμα. Τις τελευταίες εβδομάδες η επικοινωνία της με το Γιάννη έχει αρχίσει να βαθαίνει και να ξεφεύγει από τα τυπικά πλαίσια. Ο Γιάννης της εκμυστηρεύτηκε ότι είναι ερωτευμένος με μια συμμαθήτριά του, τη Μαρία Ρ., αλλά διστάζει να της μιλήσει.

ο μαθητής Γιάννης, Α.
Έξυπνος και αγαπητός μαθητής, θεωρείται από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου και τους/τις συμμαθητές/ήτριές του ως ένα από τα «φαβορί» για κάποια πολυτεχνική σχολή. Έχει επανειλημμένα δηλώσει δημόσια την προτίμησή του να μελετά μεταμεσονύχτιες ώρες, ακούγοντας ταυτόχρονα ραδιόφωνο, γιατί, όπως λέει, συγκεντρώνεται καλύτερα. Κάποιες μέρες το βάδισμά του και η στάση του σώματός του προδίδουν κόπωση.

το αίτημα του μαθητή προς την εκπαιδευτικό
Στο διαγώνισμα τετραμήνου στα μαθηματικά κατεύθυνσης ο Γιάννης παρέδωσε σχεδόν λευκή κόλλα –κατάφερε να απαντήσει μόνο σε κάποιες ερωτήσεις θεωρίας. Όταν η καθηγήτριά του τον κάλεσε να κουβεντιάσουν, ο Γιάννης δήλωσε ότι δεν έχει ικανοποιητική εξήγηση για αυτό που του συνέβη. «Δεν το έχω ξαναπάθει, κυρία. Σαν ένα πέπλο να κάλυψε το μυαλό μου και δεν είχα τρόπο να προχωρήσω». Στη συνέχεια της συζήτησης παραδέχτηκε ότι δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα έρχεται στο σχολείο τελείως άυπνος και ότι επιχειρεί με το ξενύχτι να αναπληρώσει τις ώρες που ξοδεύει στο Facebook. Η ανησυχία του αναφορικά με την αποτυχία του στο διαγώνισμα είναι ότι, αν αυτή επηρεάσει την επίδοσή του στη βαθμολογία τετραμήνου, η μητέρα του θα του στερήσει τη συμμετοχή στην πολυήμερη εκδρομή της Γ’ Λυκείου για να κάνει εκείνες τις ημέρες εντατικά ιδιαίτερα μαθήματα.

το έργο της ομάδας εργασίας
a)    Να συζητήσετε τι αναζητούν οι έφηβοι, όταν ξοδεύουν τόσες ώρες από τον (ελεύθερο ή μη) χρόνο τους στο διαδίκτυο (Facebook.κλπ)
b)    Βοηθήστε την εκπαιδευτικό Νίκη Κ. να διαχειριστεί το θέμα της αξιολόγησης του διαγωνίσματος του Γιάννη Α.
c)    Πώς προτείνετε να οργανώσει η εκπαιδευτικός Νίκη Κ. την επόμενη συνάντησή της με τον Γιάννη Α.;