Μελέτη περίπτωσης για ομάδες μάθησης και συμβουλευτικής σχετικά με την προσωπική ανάπτυξη και τις κοινωνικές δεξιότητες. Η περίπτωση του Γιώργου ετών 17.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Συνεχίζω να δημοσιεύω περιπτώσεις μελέτης των ομάδων εργασίας των σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν το σχολικό έτος 2012-13, με τους παρακάτω τίτλους:

  • · «Μια ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται»,
  • · «Η φυλακή του φύλου: Φέρσου ως αγόρι, φέρσου ως κορίτσι»,
  • · «Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία των εφήβων στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία»
  • · «Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια για μαθητική ομάδα εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων»
  • · «Εκπαίδευση στις αρχές καλής λειτουργίας της μαθητικής ομάδας μάθησης»

Όλες οι δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε μελέτη περίπτωσης είναι διαθέσιμες στην κατηγορία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ» του παρόντος blog.

Στο κάθε σεμινάριο συμμετείχαν 110-140 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατανεμήθηκαν σε ομάδες των 20 περίπου μελών, με διάρκεια 5 ώρες ανά ομάδα.

Παρακάτω παραθέτω περίπτωση, στην οποία εργάστηκαν οι 5 υπο-ομάδες εκπαιδευτικών. Η εργασία των υπο-ομάδων ήταν να βοηθήσουν τους συμμαθητές του Γιώργου να κατανοήσουν την κατάσταση που δημιουργήθηκε . Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, τα μέλη των 5 υπο-ομάδων είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους πολλούς τρόπους όπως με παίξιμο ρόλων, με γραπτό περιγραφικό κείμενο, με αφήγηση, κά.

Γιώργος ετών 17 στο κενό

 Ο χλευασμός για την εμφάνισή του και η βίαιη συμπεριφορά κάποιων συμμαθητών του οδήγησαν τον 17χρονο Γιώργο να βάλει τέλος στη ζωή του, πηδώντας από τον τρίτο όροφο του σχολείου του  Στις 7:30 μιλούσε στο κινητό. Στις 7:35 πέταξε το κινητό κι έπειτα πήδηξε από το μπαλκόνι. Έπεσε μπροστά από τις κερκίδες με το κεφάλι και σκοτώθηκε ακαριαία. Στις 8:20 που ήρθα, είχε φτάσει ήδη η αστυνομία, ενώ το ασθενοφόρο είχε φύγει…». Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου των εκπαιδευτηρίων Μάνεση έμειναν εμβρόντητοι, όταν λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι, αντίκρισαν το πτώμα του συμμαθητή τους μπροστά στις κερκίδες της αυλής. Ο 17χρονος Γιώργος πήδηξε από τον τρίτο όροφο την ώρα που στο σχολείο βρίσκονταν λίγοι μαθητές και καθηγητές. Είχε αφήσει σημείωμα στους γονείς του, στο οποίο ζητούσε συγνώμη κι εξηγούσε τους λόγους που τον ώθησαν στο κενό. Λίγες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, οι συμμαθητές του άρχισαν να αναρωτιούνται μήπως κι οι ίδιοι άθελά τους, με κάποιες άσχημες συμπεριφορές απέναντί του, επηρέασαν αρνητικά την ψυχολογική του κατάσταση ή πλήγωσαν τον συμμαθητή τους.

πηγή: http://www.alfavita.gr/typos/t31_1_10_0316.php   31/1/2010

 Σημείωση: Τα προϊόντα της εργασίας των ομάδων τα συγκέντρωσα, τα κωδικοποιώ και τα αναλύω. Όταν ολοκληρωθεί η όλη η διαδικασία, θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα στο παρόν blog.