Πιλοτική έρευνα που εξετάζει αν κρίνεται αναγκαία η αλλαγή της στάσης των εκπαιδευτικών απέναντι στα παιδιά των μεταναστών ή των παλιννοστούντων, αλλά και τις σχέσεις που τα παιδιά αυτά διατηρούν με Έλληνες μαθητές. Εξετάζει επίσης αν θα πρέπει να εφαρμοσθούν νέες επιμορφωτικές δράσεις, κυρίως όμως αν θα πρέπει να γίνουν συστηματικές προσπάθειες εκδημοκρατισμού των κοινωνικών θεσμών και των αξιών, ώστε να επαναπροσδιοριστούν, κατά το δυνατόν, οι συλλογικές αναπαραστάσεις για την ετερότητα και τον Άλλον. Ακριβώς διότι το σχολείο δεν λειτουργεί ως μονάδα αποκομμένη από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, αλλά συνιστά αναπόσπαστο τμήμα του, επικυρώνει ή αμφισβητεί πρότυπα, ιδέες, σκέψεις που υπερβαίνουν τα φυσικά όρια του σχολείου ή της τάξης.
Αναθέτουσα αρχή: Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Φορείς υλοποίησης: Ένωση Κέδρος ΑΕ & Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών
Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο στο έγγραφο: oepek_meleth_11