«Εμείς και οι άλλοι: ένα ταξίδι στη Χώρα της Διαφορετικότητας». Περίληψη από τα πρακτικά του συνεδρίου.
Περίληψη της εισήγησης του Ευθυμίου Ιωαννίδη, Μαθηματικού και του Κωνσταντίνου Κιουρτσή, Βιολόγου στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή που διοργάνωσε η Έδρα UNESCO του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με το γενικό τίτλο: «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στον Πολιτισµό των Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων και της Ειρήνης». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 14, 15 και 16 Δεκεμβρίου 2001 στην Αίθουσα Τελετών του Κτιρίου Διοίκησης του Α.Π.Θ.
1. Σκοπός: Η αποδοχή της διαφορετικότητας και η συνειδητοποίηση της αξίας του προσώπου ως μοναδικού και ανεπανάληπτου, σε μια κοινωνία ισότιμων πολιτών.
2. Επιμέρους στόχοι:
Γνωριμία με άλλους πολιτισμούς. Καλλιέργεια δεξιοτήτων σχετικών με το σκοπό. Τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κοινωνίες διαφορετικών αλλά ισότιμων πολιτών. Το δικαίωμα της διαφορετικότητας στην καταγωγή, στη θρησκεία, στο φύλο, στη γλώσσα, στα προσωπικά στοιχεία.
3. Δραστηριότητες – Στάδια:
3.1 Θεωρητικό Μέρος. η εισήγηση περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα:
α. οι γενετικοί συνδυασμοί εκφράζονται σε ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο πρόσωπο
β. διαπολιτισμική επικοινωνία
3.2 Βιωματικό Μέρος. εξασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή όλων στις παρακάτω δραστηριότητες:
α. και εγώ το ίδιο
β. καροτοτσιμπολογάδες
γ. ροζ συννεφάκια
δ. ταξιδεύοντας στο χωροχρόνο
ε. πετά – πετά η μέλισσα
ζ. έξω ξένε από την παράγκα
η. άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε καραβάκια
θ. παζλ φωτογραφιών
ι. φούσκες Χ.Α.Α (Χρωματιστές, Ανεκτικές, Αλλόδοξες)
κ. κλείσιμο-Αξιολόγηση
4. Γενική περιγραφή:
Το σύνολο αυτών των δραστηριοτήτων, παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2000-2001, σε τρεις 15μελείς ομάδες εκπαιδευτικών της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας, με τη μορφή Σεμιναρίου-Εργαστηρίου και στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας. Σκοπός αυτού του Σεμιναρίου-Εργαστηρίου ήταν να παρακινηθούν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στην πραγματοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, σχετικών με θέματα που ορίζει η Γ2/4431/4-10-99 του ΥΠΕΠΘ και τα οποία είναι:
α. κοινωνικός αποκλεισμός-ίσες ευκαιρίες
β. ισότητα των δύο φύλων
γ. διαπροσωπικές σχέσεις (ρατσισμός, βία, ξενοφοβία)
δ. εθελοντισμός.
5. Μέθοδοι/τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν:
α. στο θεωρητικό μέρος: διάλεξη (με χρήση διαφανειών), συζήτηση.
β. στο βιωματικό μέρος: άσκηση γνωριμίας, παραμύθι, ολοκλήρωση ιστορίας με δεδομένη αρχή, αναπόληση-έκφραση εμπειριών του παρελθόντος, παιδικό παιχνίδι, θεατρικά παιχνίδια ρόλων, φωτοέκφραση, έκφραση προσωπικών συναισθημάτων του παρόντος, εργασία σε ομάδες.