η εμπλοκή του Εκπαιδευτικού στα σχολικά προγράμματα πρόληψης της βίας και της χρήσης ουσιών

Προσωπικές Εργασίες

Συνοπτικός σχεδιασμός Επιμορφωτικού Σεμιναρίου για Εκπαιδευτικούς που πραγματοποιήθηκε στην Έδεσσα, στις 5,6,7 Μαρτίου 2008 με συντονιστή τον Κωνσταντίνο Κιουρτσή (kkiourtsis@sch.gr).

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ 1: Γνωριμία.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ 2: Έκφραση προσδοκιών. Διατύπωση συμβολαίου της ομάδας μάθησης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 1: Η έννοια της βιωματικής μάθησης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 2: Το σχολείο και η πρόληψη της χρήσης ουσιών.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 3: Διερεύνηση των σημαντικότερων ζητημάτων που αφορούν στο σχολικό χώρο, σχετικά με τη βία και τη χρήση ουσιών

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 4: Τα χαρακτηριστικά ενός προγράμματος πρόληψης στο χώρο του σχολείου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 5: Οι προσωπικές ανάγκες των μαθητών/τριών

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 6: Οι αξίες και η πολιτική του σχολείου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 7: Μελέτη περίπτωσης σχολικής φοβίας. Η περίπτωση της φιλολόγου Αναστασίας Α.

Η Αναστασία Α., 44 ετών, είναι καθηγήτρια Φιλόλογος στο μοναδικό Λύκειο μιας Μακεδονικής κωμόπολης. Κατάγεται από ένα χωριό της Εύβοιας. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στη Γ΄ τάξη τα φιλολογικά μαθήματα κατεύθυνσης. Έχει τη φήμη καθηγήτριας με επιτυχίες στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια, αλλά εισπράττει και την αντιπάθεια πολλών, επειδή χρησιμοποιεί μεθόδους που φοβίζουν. Συγκεκριμένα, σπάνια χρησιμοποιεί βαθμούς πάνω από το 16, βάζει πολύ συχνά δύσκολα διαγωνίσματα στα οποία οι περισσότεροι μαθητές/τριες αποτυγχάνουν. Έτσι, όταν διατυπώνονται διαμαρτυρίες από μαθητές/τριες, συναδέλφους ή γονείς για την αυστηρή βαθμολόγησή της, επιδεικνύει τους χαμηλούς βαθμούς στα διαγωνίσματα. Όταν διδάσκει, απαιτεί στη σχολική αίθουσα την απόλυτη ησυχία και με την πρώτη ευκαιρία αποβάλλει το μαθητή ή τη μαθήτρια που θορυβεί.

Η Αναστασία Α. είναι παντρεμένη με το Διευθυντή του σχολείου, τον Θεόδωρο Β. Δεν έχουν παιδιά παρόλο που προσπαθήσανε για μεγάλο διάστημα να αποκτήσουν.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 8: Μελέτη περίπτωσης βίας στην αυλή του σχολείου

Ο μαθητής της Β΄ τάξης Γυμνασίου Σταμάτης πλησίασε το συμμαθητή του Γρηγόρη, που συζητούσε στην αυλή με την παρέα του και του είπε χαμηλόφωνα κάτι στο αυτί. Ο Γρηγόρης νευρίασε απότομα, που αποπειράθηκε να χτυπήσει τον Σταμάτη. Ο Σταμάτης όμως απέφυγε το χτύπημα και άρχισε να τρέχει προς την έξοδο του σχολείου. Ο Γρηγόρης τον κυνήγησε με άγριες διαθέσεις ακολουθώντας τον προς το απέναντι στενοσόκακο. Σε λίγα δευτερόλεπτα ακούστηκαν γοερές φωνές πόνου. Έτρεξαν από πίσω τους πολλοί μαθητές, που όταν έφτασαν εκεί, είδαν τον Σταμάτη. να εξαφανίζεται τρέχοντας στη στροφή του δρόμου και τον Γρηγόρη ξαπλωμένο να κρατάει την κνήμη του και να σφαδάζει από τον πόνο. Δίπλα στο Γρηγόρη ήταν αφημένο ένα χοντρό μαδέρι. Οι μαθητές ειδοποίησαν τη Διευθύντρια του Σχολείου, η οποία κάλεσε το ΕΚΑΒ. Μετά από ώρα, η Διεύθυνση του σχολείου ειδοποιήθηκε από το Νοσοκομείο, ότι ο Γρηγόρης είχε ένα άσχημο κάταγμα. Ο Σταμάτης αναζητήθηκε αλλά δε φάνηκε πουθενά, ούτε στο σπίτι του.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 9: Προωθώντας τη θετική αλλαγή στο σχολείο. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 10: Κλίμακα αυτοπροσδιορισμού των μελών της ομάδας μάθησης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ 11: Κλείσιμο του σεμιναρίου. Αξιολόγηση.