>ΗΜΕΡΕΣ ΕΥΧΡΗΣΤΙΑΣ ΚΑΙ

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | , στις 20-07-2010

>

ΗΜΕΡΕΣ ΕΥΧΡΗΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ 2010
Επικοινωνώντας στην Ψηφιακή Εποχή
10-11 Νοεμβρίου 2010
Πολυχώρος ΑΠΟΛΛΩΝ Νομαρχίας Πειραιά

Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά τις Ημέρες Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας, οι οποίες φέτος θα εορταστούν με διήμερο εκδηλώσεων στον Πολυχώρο «ΑΠΟΛΛΩΝ» της Νομαρχίας Πειραιά στις 10 και 11 Νοεμβρίου 2010.

Κεντρικό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ευχρηστίας για το 2010 είναι η Επικοινωνία, σε όλες τις δυνατές εκφάνσεις της καθημερινότητας των ανθρώπων στην Ψηφιακή Εποχή. Τα τελευταία χρόνια, ένας εκθετικά αυξανόμενος αριθμός προϊόντων και υπηρεσιών αποκτούν μια ψηφιακή συνιστώσα την οποία καλούμαστε επιτακτικά να διαχειριστούμε. Πολύ συχνά η προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά με μια (ψηφιακή) μηχανή καταλήγει σε αποτυχία: από τη χρήση μιας συσκευής αναπαραγωγής DVD έως την εξοικείωση με τις πολλαπλές λειτουργίες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου και από την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων ενός κινητού τηλεφώνου έως την ηλεκτρονική υποβολή φορολογικής δήλωσης, η έλλειψη ευχρηστίας στη διεπαφή μας με τη μηχανή αποτελεί έναν πρόσθετο παράγοντα άγχους και προσωπικής απαξίωσης. Βασικός στόχος του θεσμού των Ημερών Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας είναι να διαδοθούν οι έννοιες, οι κανόνες, οι οδηγίες και οι καλές πρακτικές που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη στην Ψηφιακή Εποχή.
Η Ευχρηστία, άρρηκτα δεμένη με την Προσβασιμότητα, αποτελούν στοιχεία που χαρακτηρίζουν την επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε ψηφιακού έργου, αναιρώντας τους τεχνολογικούς φραγμούς που χαρακτήρισαν το πέρασμα από τον αναλογικό στον ψηφιακό κόσμο. Αν κατορθώσουμε να κάνουμε απλή και άμεση την επικοινωνία μας στην Ψηφιακή Εποχή είναι σίγουρο ότι θα έχουμε περάσει από το δέος της πολυπλοκότητας των νέων τεχνολογιών και των εφαρμογών τους στην ικανοποίηση και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να προσφέρει το νέο ψηφιακό επικοινωνιακό περιβάλλον. Κατά περισσότερες από μία έννοιες, «θα έχουμε κάνει τη ζωή μας ευκολότερη»!
Οι Ημέρες Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας απευθύνονται σε νέους επιστήμονες, φοιτητές, επαγγελματίες των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη που επιθυμεί έναν καλύτερο και απλούστερο ψηφιακό κόσμο. Στη διάρκεια των Ημερών Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας 2010 θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν διεξοδικά οι σύγχρονες ερευνητικές τάσεις στον τομέα της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής σε συνδυασμό με εκτενή παραδείγματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας και καλών πρακτικών. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της φετινής διοργάνωσης θα είναι η θεματική συνεδρία που θα επιμεληθεί η Ελληνική ομάδα εργασίας της ACM για θέματα αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή (ACM Greek SIGCHI) ερευνώντας σε βάθος ορισμένες από τις σημαντικότερες διαστάσεις της έννοιας της ευχρηστίας σε σχέση με το επικοινωνιακό πεδίο.
Η επικοινωνία στην Ψηφιακή Εποχή, ως προσδιοριστικός θεματικός άξονας των Ημερών Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας 2010, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επιμέρους αντικειμένων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων κινητά τηλέφωνα και συσκευές, video, social media, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αλλά και την ψηφιακή αφήγηση, τη διαγενεακή επικοινωνία, τους διαπολιτισμικούς φραγμούς και τον πληροφοριακό πληθωρισμό. «Επικοινωνώντας στην Ψηφιακή Εποχή» σημαίνει επικοινωνία με ευκολία και αποτελεσματικότητα: “Connection established…”

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας
URL: http://www.media.uoa.gr/institute
Σταδίου 5, 105 62, Αθήνα
Τηλέφωνο: (0030) 210 3689413, Fax: (0030) 210 3245246
Υ/Ο: Ρούλας Λάββα-Τσιτσοπούλου, E-mail: rtsitsop@media.uoa.gr

Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ
URL: http://www.media.uoa.gr/ntlab
Σταδίου 5, 105 62, Αθήνα
Τηλέφωνο: (0030) 210 3689426, Fax: (0030) 210 3689450
Υ/Ο: Nίκης Παπασταύρου, E-mail: npapast@media.uoa.gr

ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ

Επίσημος ιστοχώρος διοργάνωσης:
http://www.media.uoa.gr/usability/

Ιστοχώρος ACM Greek SIGCHI:
http://www.greekchi.org/

Ιστοχώρος Διεθνούς Ημέρας Ευχρηστίας:
http://www.worldusabilityday.org/

>SMARTloveoflearning

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | , στις 22-06-2010

>

>H

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | , στις 16-06-2010

>

Η εποχή της παγκοσμιοποίησης έχει ως βασικό συστατικό και ουσιαστικό της στοιχείο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Η πρόσβαση, διαχείριση και αξιοποίηση της πληροφορίας είναι απαραίτητη για το σύγχρονο πολίτη. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση οφείλει όχι μόνο να ενσωματώσει αλλά να εστιάσει στις ΤΠΕ, προκειμένου να προετοιμάσει τον αυριανό πολίτη για τις προ(σ)κλήσεις και απαιτήσεις των καιρών μας.

Όλοι σήμερα αναγνωρίζουν ότι η Πληροφορική έχει τεράστιες πρακτικές εφαρμογές που αγγίζουν κάθε εκπαιδευτική και οικονομική ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από τις ΤΠΕ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση όπως πολλοί θέλουν να παρουσιάσουν. Η πληροφορική δεν είναι η χρήση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού ούτε το πάτημα κάποιων πλήκτρων.

Το κομβικής σημασίας μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο αποτελεί ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο, απαιτεί εξειδικευμένους καθηγητές με βαθιά γνώση τόσο του γνωστικού αντικειμένου, όσο και των παιδαγωγικών προεκτάσεων, προσεγγίσεων και χρήσεών του. Οι εξειδικευμένοι καθηγητές θα αποτελέσουν εχέγγυο για στέρεα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά θα μεγιστοποιηθούν όταν ο μαθητής εισαχθεί στην έννοια και τις εφαρμογές ΤΠΕ από τα πρώτα του χρόνια στο σχολείο, αλλά και θα συνεχίσει μετά την ολοκλήρωση του υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης, όπως επιβάλλεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, καθώς και στη χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού χρήσης υπολογιστών.

Για το λόγο αυτό συμφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή της Πληροφορικής σαν ανεξάρτητο μάθημα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚαΠ) θεωρούμε πολύ θετικό βήμα τη διδασκαλία των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη διάχυση της Πληροφορικής σε όλα τα μαθήματα. Η διάχυση αυτή είναι συμπληρωματική στο εκπαιδευτικό έργο του Πληροφορικού και μάλιστα ο καθηγητής Πληροφορικής στο Δημοτικό μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη προς αυτήν την κατεύθυνση, συντονίζοντας τους άλλους εκπαιδευτικούς.

Πηγή: www.pekap.gr

>ΜΕΤΑ

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΘΕΣΕΙΣ | , στις 12-05-2010

>

ΜΕΤΑΠΑΙΓΝΙΑ: εγκαταστάσεις και παιχνίδια διάχυτου υπολογισμού
Ελάτε να παίξετε στο Θέατρο Λιθογραφείον,
17-19 Μαίου 2010, Μαιζώνος 172Β, Πάτρα. Ώρες: 8-10μμ. http://finn.cti.gr/

Το Ερευνητικό-Ακαδημαικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ)
και η Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) διοργανώνουν το αλληλεπιδραστικό δρώμενο ΜΕΤΑΠΑΙΓΝΙΑ, από τη
Δευτέρα 17 ως και την Τετάρτη 19 Μαΐου 2010, στο Θέατρο ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ (Μαιζώνος 172Β). Πρόκειται για μία έκθεση στην οποία το κοινό συμμετέχει ενεργά σε δυναμικά παιχνίδια διάχυτου υπολογισμού στο χώρο του θεάτρου ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ.

Παιδιά από 5 έως 95 ετών, μόνοι τους, ή ακόμα καλύτερα σε ομάδες, θα παίξουν με αλληλεπιδραστικά παιχνίδια και προβολές. Θα έρθουν έτσι σε επαφή με τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις μέσα σε ένα πλαίσιο έντονα αλληλεπιδραστικό, όπου το παιχνίδι συναντά την επιστήμη υπολογιστών ενώ δέχεται επιρροές και από το χώρο των τεχνών.

Η ομάδα αποτελείται από τους Ο. Ακριβόπουλο, Π. Κόκκινο, Γ. , Μ. Λογαρά, Ε. Μαυρομμάτη, Γ. Μυλωνά, Π. Σπυράκη, Ι. Χατζηγιαννάκη. Την σχεδίαση της ταυτότητας και του επικοινωνιακού υλικού επιμελήθηκαν φοιτητές της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΕΑΠ, των οποίων επιλεγμένα έργα θα παρουσιαστούν παράλληλα στο πλαίσιο της έκθεσης. Το επικοινωνιακό υλικό σχεδιάστηκε από τον φοιτητή Θέμη Σωτηρόπουλο.

Τα αλληλεπιδραστικά παιχνίδια στο χώρο (ubiquitous games) και οι αλληλεπιδραστικές εγκαταστάσεις (με ήχο/προβολές) βασίζονται πάνω στην τεχνολογική πλατφόρμα FINN η οποία αποτελεί συντομογραφία των λέξεων FUN IN NUMBERS, υποδηλώνοντας πως τα παιχνίδια γίνονται πιο διασκεδαστικά όταν παίζονται από πολλούς!

Τα ΜΕΤΑΠΑΙΓΝΙΑ θα είναι ανοικτά για το κοινό από τις 8μμ-10μμ (ελεύθερη είσοδος). Περισσότερες πληροφορίες στο http://finn.cti.gr/.
Τα παιχνίδια έχουν υλοποιηθεί χάρη στην χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργο FRONTS (ICT FP7 ICT/FET STREP no.215270), ενώ χορηγοί του τριημέρου είναι οι εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ και η οινοποιία Παρπαρούση.

Πηγή: ΕΑΠ

>4o

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 03-05-2010

>

4o Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
«Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση – Το Ψηφιακό Σχολείο»
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων(Αρ. Πρωτ. 159781/Γ2/23-12-09)
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις Σέρρες στο Ξενοδοχείο Ελπίδα Resort

>

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | , στις 20-04-2010

>

Πρόταση της ΠΕΚΑΠ σχετικά με το Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών (16/03/2010)
Αρ. Πρωτ.: 25/16-03-2010
Προς: την Υπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ κ. Άννα Διαμαντοπούλου
Κοιν: την Υφυπουργό Παιδείας ΔΒΜΘ κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου

Θέμα: Προτάσεις σχετικά με το Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών

Σχετικά με την εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας για την καθιέρωση Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) έχει τις παρακάτω θέσεις και προτάσεις:
 Είναι πράγματι σήμερα ώριμο και αναγκαίο να καθιερωθεί ένα κρατικό πιστοποιητικό με το οποίο θα βεβαιώνεται η δεξιότητα της χρήσης υπολογιστών και το οποίο θα χορηγείται σε όσους αποφοίτους του Γυμνασίου το επιθυμούν.
 Το πιστοποιητικό αυτό θα χορηγείται μετά από σχετικές εξετάσεις πιστοποίησης, σε θέματα που θα αναφέρονται στις βασικές γνώσεις χειρισμού ενός Υπολογιστή, στη βασική χρήση του Διαδικτύου και στις βασικές Εφαρμογές Γραφείου (επεξεργασία κειμένου, λογιστικά φύλλα).
 Η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών δεν θα είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, όπου θα διδάσκεται για 2 ώρες στο κυρίως πρόγραμμα και στις 3 τάξεις. Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σχετίζεται με την ανάπτυξη γενικότερων γνώσεων σε διαχρονικά θέματα της επιστήμης της Πληροφορικής, την αξιοποίηση των Υπολογιστών ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και τη διαμόρφωση από τους μαθητές κριτικής στάσης απέναντι στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.
 Η προετοιμασία των μαθητών για τη λήψη του κρατικού πιστοποιητικού θα πρέπει να γίνεται με σχετικά μαθήματα επιλογής που θα διδάσκονται στο διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου Γυμνασίου και του Δημοτικού.

Σε σχέση με τις διαδικασίες Πιστοποίησης:

α) Πιστοποίηση εργαστηρίων Πληροφορικής
Οι εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού θα γίνονται σε πιστοποιημένα εργαστήρια Πληροφορικής Δημοσίων Σχολείων. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να οριστούν οι ελάχιστες προδιαγραφές που θα έχει ένα εργαστήριο Πληροφορικής για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εξεταστικό κέντρο και στη συνέχεια θα γίνεται η πιστοποίησή του.

β) Πλατφόρμα εξέτασης
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις εξετάσεις πιστοποίησης είναι σήμερα διαθέσιμη από το ΕΑΙΤΥ και ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας. Έχει χρησιμοποιηθεί για την πιστοποίηση 80.000 εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες Πληροφορικής (πρόγραμμα Π1) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών.

γ) Διαδικασίες οργάνωσης των εξετάσεων.
Την οργάνωση των εξετάσεων θα αναλάβει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που έχει την εμπειρία και από τη διενέργεια εξετάσεων για το Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιούνται ανά ορισμένα τακτά διαστήματα και οπωσδήποτε κάθε Ιούνιο μετά τις εξετάσεις των σχολείων.
Στο κάθε εργαστήριο που θα πραγματοποιείται εξέταση θα υπάρχει ένας τεχνικός, κατά προτίμηση ο υπεύθυνος του εργαστήριου και ένας επιτηρητής κατά προτίμηση καθηγητής Πληροφορικής.

δ) Οικονομική επιβάρυνση
Οι εξετάσεις θα είναι δωρεάν για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Άλλοι πολίτες που ενδεχόμενα θα θέλουν να αποκτήσουν το κρατικό πιστοποιητικό θα επιβαρύνονται με ένα ποσό ανάλογο με αυτό του κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας.
Οι συμμετέχοντες στην εξέταση, δηλ ο υπεύθυνος του εξεταστικού κέντρου ο τεχνικός του εργαστηρίου και ο επιτηρητής θα αμείβονται ανάλογα με τις ώρες που θα απασχολούνται σε κάθε εξέταση.
Ένα μέρος από το ποσό που θα καταβάλλουν οι άλλοι πολίτες που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις θα χορηγείται στη σχολική επιτροπή στην οποία υπάγεται το σχολείο, το εργαστήριο του οποίου χρησιμοποιείται. Το ποσό αυτό θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αναβάθμιση του εξοπλισμού του εργαστηρίου και του εν γένει εξοπλισμού του σχολείου σε ζητήματα Νέων Τεχνολογιών.

Επιπλέον πιστοποιητικά δεξιοτήτων πληροφορικής
Σε δεύτερη φάση προτείνεται να δοθεί ανάλογη δυνατότητα και στους μαθητές που τελειώνουν την Β’ Λυκείου, για την πιστοποίηση τους σε Προηγμένες Δεξιότητες Χρήσης Υπολογιστών, με έμφαση στο Ελεύθερο Λογισμικό. Για το σκοπό αυτό θα μπορούν να παρακολουθούν ανάλογα μαθήματα επιλογής στο Λύκειο. Παρόμοια με το Γυμνάσιο, στις εξετάσεις αυτές θα μπορούν να συμμετάσχουν και άλλοι πολίτες με σχετική οικονομική επιβάρυνση.

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π) μπορεί να διευκρινίσει περαιτέρω τις προτάσεις της και είναι πρόθυμη να συνεργαστεί και να βοηθήσει στην κατεύθυνση της καθιέρωσης του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών, με όλες της τις δυνάμεις.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Ο Πρόεδρος: Άρης Λούβρης
Ο Γενικός Γραμματέας: Σταύρος Κουνάδης

>2ο

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 10-04-2010

>

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδιακασία / Πάτρα 28-30/11/2011
http://www.cetl.elemedu.upatras.gr/conference/

Οργάνωση:
Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Π।Τ।Δ।Ε. Πανεπιστημίου Πατρών
Εργαστήρι Η/Υ και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Σκοπός
Να δώσει βήμα σε ενεργούς εκπαιδευτικούς, σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς και σε ερευνητές με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΤΠΕΕ), ώστε να παρουσιάσουν μέσα από ένα επιστημονικά αξιόπιστο πρίσμα τις θεωρητικές, αλλά κυρίως τις έμπρακτες προτάσεις τους αναφορικά με την ένταξη και χρήση των ΤΠΕΕ, αναδεικνύοντας σημαντικά σημεία θετικής, αλλά και αρνητικής, κριτικής απέναντι σε μεθοδολογίες, εργαλεία και πρακτικές που ενσωματώνουν τις ΤΠΕΕ।

Απευθύνεται σε
■Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕΕ
■Ερευνητές στο χώρο των ΤΠΕΕ
■Επιμορφωτές ΤΠΕE
■Μεταδιδακτορικούς φοιτητές/ριες στο χώρο των ΤΠΕΕ
■Υποψήφιους διδάκτορες και Μεταπτυχιακούς φοιτητές/ριες στο πεδίο των ΤΠΕΕ
■Φοιτητές/ριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ και Πληροφορικής με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕE.

Θεματικές περιοχές
■Διδασκαλία και μάθηση με ΤΠΕ
■Σχεδίαση, παραγωγή, αξιολόγηση και χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
■Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με χρήση των ΤΠΕ
■Logo, Εκπαιδευτική ρομποτική
■Σύγχρονες τεχνολογίες υποστήριξης του διδακτικού έργου
■Εκπαιδευτικές χρήσεις Διαδικτύου
■Εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση.

>2ο

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 29-03-2010

>

2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

«Ψηφιακές και Διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση»

Βέροια – Νάουσα
23, 24, 25 Απριλίου 2010

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
& της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας

Με την υποστήριξη των Δήμων Βέροιας και Νάουσας

http://hmathia10.ekped.gr/

Οργανωτές
________________________________________
• Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε)
• Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος»
• Παράρτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Ημαθίας
• Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Συνδιοργανωτές
________________________________________
• Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας
• Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση Φλώρινας
• Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής
• Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών
• Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Φλώρινας

>4o

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 22-03-2010

>

4o Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
«Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση – Το Ψηφιακό Σχολείο
»
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
(Αρ. Πρωτ. 159781/Γ2/23-12-09)

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις Σέρρες στο Ξενοδοχείο Ελπίδα Resort

http://pdkap.sch.gr/

>Food Force: Βιντεοπαιχνίδι χρήσιμο για παιδιά

0

Συγγραφέας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | Κατηγορία ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | , στις 12-03-2010

>

Ένα πρωτοποριακό και ταυτόχρονα επιμορφωτικό βιντεοπαιχνίδι, το food Force, εκπαιδεύει μικρούς μαθητές ηλικίας 8 έως 13 ετών να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες συνθήκες παρόμοιες με αυτές που αντιμετώπισαν οι ανθρωπιστικές αποστολές στην Αϊτή, παίρνοντας έτσι μία γεύση από… επικίνδυνες αποστολές.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι σχεδιάστηκε από το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης και ουσιαστικά είναι ένας προσομειωτής δύσκολων καταστάσεων όπως π.χ. φυσικές καταστροφές.

Το Food Force παίζεται σε ένα φανταστικό τροπικό νησί στον Ινδικό Ωκεανό με την ονομασία Σεϊλάν που πλήττεται από εμφύλια διαμάχη, πείνα και ξηρασία. Οι μικροί μαθητές καλούνται να βρούν λύσεις σε έξι δοκιμασίες ή αποστολές όπως π.χ να μεταφέρουν τρόφιμα στους κατοίκους, να βρούν τη συντομότερη διαδρομή για την μεταφορά τους, να εντοπίσουν τους υποσιτισμένους, να δημιουργήσουν υποδομές κ.τ.λ.

Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 7 εκατομμύρια χρήστες έχουν κατεβάσει το παιχνίδι απο το Διαδίκτυο δωρεάν απο την ιστοσελίδα www.food-force.com.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το βιντεοπαιχνίδι έχει λάβει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και θα μπει την επόμενη χρονιά και στις ελληνικές σχολικές αίθουσες.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση