ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 η σχολική μονάδα εκπόνησε τρία σχέδια δράσης.
1ο Σχέδιο Δράσης: Καλλιέργεια ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων στους/-ις μαθητές/-ιες και ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής Δράσης: ΜΙΧΕΛΑΚΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Ομάδα Δράσης: Μπέρδου Ευγενία, Τσώνης Παναγιώτης, Σελίμης Δημήτριος
Βασικός στόχος του σχεδίου δράσης ήταν η καλλιέργεια και η ενίσχυση ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές/-ριες με έμφαση σε μαθητές/-ιες που υπάγονται στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (μαθητές/-ιες: ΑΜΕΑ, με μαθησιακές δυσκολίες, Ρομά, τέκνα αλλοδαπών/ οικονομικών μεταναστών).
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης οι μαθητές/-ιες κλήθηκαν αρχικά,
- να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο εισόδου, προκειμένου να διερευνηθεί η εξοικείωσή τους με τους η/υ και τα εκάστοτε ψηφιακά μέσα
- να εκπονήσουν ψηφιακές εργασίες, αλλά και να τις αναρτήσουν στα blog
Καλλιέργεια Ήπιων Ψηφιακών δεξιοτήτων και Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και
τα οποία δημιουργήθηκαν, προκειμένου να πλαισιώσουν τη Δράση να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικές πλατφόρμες, αλλά και λογισμικά με απώτερο στόχο να εξοικειωθούν μαζί τους, αλλά και να αποκτήσουν e-πολιτειότητα να εργαστούν στο εργαστήριο πληροφορικής, για να εκπονήσουν εργασίες στο πλαίσιο της διδασκαλίας μαθημάτων
- να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο εξόδου, προκειμένου να διερευνηθεί για το εάν και κατά πόσο εξεικειώθηκαν με τους η/υ και τα εκάστοτε ψηφιακά μέσα
Αποτελέσματα της Δράσης
Τα αποτελέσματα της δράσης ήταν θετικά και αναμενόμενα, καθώς η ανάλογη δράση λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα ειδικότερα και εντατικότερα μετά την περίοδο της πανδημίας. Η πλειοψηφία των μαθητών/-ιών εξοικειώθηκε με το ψηφιακό σύμπαν, καλλιέργησε και απέκτησε ψηφιακές δεξιότητες, δημιούργησε ψηφιακά έργα και ευαισθητοποιήθηκε στα θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
2ο Σχέδιο Δράσης: Ανακαίνιση βιβλιοθήκης-Δημιουργία αναγνωστηρίου-δημιουργικής
γωνιάς
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ
Ομάδα Δράσης: Βλάχος Νικόλαος, Μπουζάνης Κων/νος, Λεϊμονίτη Βασιλική, Λαγκαδιώτης Ιωάννης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η δημιουργία ενός ευχάριστου χώρου εντός του σχολείου που θα βοηθά αλλά και θα αποφορτίζει τα παιδιά κρίνεται απαραίτητη καθώς θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποικίλες δράσεις όπως αναζήτηση πληροφοριών μέσω βιβλίων, προβολή κάποιας παρουσίασης κλπ.
Ο σύλλογος των διδασκόντων θεώρησε αναγκαίο τον εκσυγχρονισμό της τωρινής βιβλιοθήκης με εικαστικές παρεμβάσεις αλλά και νέα βιβλία. Βασικός στόχος, λοιπόν, είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης που θα ωθήσει τα παιδιά στο να την επισκέπτονται
Τα αποτελέσματα της δράσης έως τώρα είναι θετικά και αναμενόμενα, καθώς η δράση λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα. Η πλειοψηφία των μαθητών/-ιών συμμετέχει ενεργά στη Δράση.
3ο Σχέδιο Δράσης: Αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας – Δήμος Ευρώτα: Η Αρχαιολογία.
Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συντονιστής Δράσης: ΑΪΒΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ομάδα Δράσης: Μαρτσούκου Ιωάννα, Σταματόπουλος Παναγιώτης, Κακαρά Αριέττα
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της Δράσης
Από τη συστηματική διερεύνηση παρατηρήθηκε ελλιπής γνώση και μειωμένο ενδιαφέρον σχετικά με ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία/τεκμήρια του τόπου. Το σχολείο, ως κοιτίδα πολιτισμού, προάγει αξίες και συμβάλλει ενεργά στη κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των
μαθητών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος εμπλουτίζει τη μαθησιακή διαδικασία, αναβαθμίζει την ποιότητα της παραεχόμενης εκπαίδευσης και ανοίγει το σχολείο στην κοινωνία.
Με τη συγκεκριμένη Δράση επιδιώκεται επομένως :
1. Βελτίωση, αναβάθμιση και εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών
2. Οι μαθητές να προσαρμόσουν δημιουργικά τις πληροφορίες που θα συλλέξουν (Δημιουργικότητα), να συνεργαστούν αποτελεσματικά για τη συλλογή
πληροφοριών (Συνεργασία), να αξιοποιήσουν κατάλληλα μέσα ώστε να επικοινωνήσουν τις πληροφορίες τους με ένα αυθεντικό τρόπο(Επικοινωνία)
3. Ενεργός κινητοποίηση και συμμετοχή μαθητών στην εκπαιδευτική δραστηριότητα
4. Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης( δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επικοινωνία), δεξιοτήτων ζωής( πρωτοβουλία, προγραμματισμός, οργανωτική ικανότητα),
δεξιότητες επιστήμης και τεχνολογίας ( προκειμένου να συλλέξουν οι μαθητές πληροφορίες αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο: επεξεργασία κειμένων,
εικόνων, δημιουργία Power Point, ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο)
5. Ενίσχυση των διδακτικών/ παιδαγωγικών πρακτικών των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, αναθεώρηση, βελτίωση ικανοτήτων/ δεξιοτήτων, εμπλουτισμός-
ανακάλυψη νέων διδακτικών προσεγγίσεων
6. Ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου
Αποτελέσματα της Δράσης
Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, τα αποτελέσματα της Δράσης εκτιμήθηκαν χρησιμοποιώντας την ικανή ερευνητική στρατηγική της τριγωνοποίησης. Αναλυτικότερα, προκειμένου να χαρακτηριστεί η αποτελεσματικότητα της Δράσης και συνάμα να αποτραπούν λάθη εγκυρότητας και αξιοπιστίας προτιμήθηκαν τρία εργαλεία :
– Ερωτηματολόγια (στην αρχική και στην τελική φάση) ανίχνευσης τάσεων, γνώσεων και δείκτη ικανοποίησης
– Ημιδομημένες συνεντεύξεις σε μαθητές/μαθήτριες και εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς
– Συζήτηση με Ομάδες εστίασης ( focus groups) αποτελούμενες από 12 μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών ηλικιών και τάξεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρατήρηση έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε όλα τα στάδια της Δράσης και κατά τη διάρκεια των σχολικών μαθημάτων. Τα εν λόγω εργαλεία εξασφάλισαν το δίχως άλλο μια διαλεκτική σχέση τόσο μεταξύ των συμμετεχόντων όσο και μεταξύ αυτών και του συντονιστή.
Τεκμήρια ποσοτικά: μείωση άγνοιας, κέντριση του ενδιαφέροντος των μαθητών- μαθητριών, διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου από πλευράς εκπαιδευτικών (ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες επικοινωνίας και μετάδοσης μηνύματος στη ξένη γλώσσα – κατόπιν επικοινωνίας με Κολλέγιο στη Γαλλία)
Τεκμήρια ποιοτικά: βελτίωση των γνώσεων, εμπλουτισμός, ενίσχυση δεξιοτήτων ζωής,( στοχοθεσία, επικοινωνία, οργάνωση, προγραμματισμός, ανάλυση -επεξεργασία δεδομένων, επίλυση δυσκολιών, ενεργοποίηση μηχανισμών κινητοποίησης), ανάπτυξη δεξιοτήτων στον τομέα της πληροφορικής/τεχνολογίας (ηχογράφηση, περιήγηση σε εικονικό χάρτη, δημιουργία παρουσιάσεων Power Point)