Feed
Άρθρα
Σχόλια

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ

 

 

Σήμερα, 27-09- 2022, α) Ο Σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Μαργαριτίου, β)Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, γ) Η Εκπρόσωπος του Δήμου και δ) Το Προεδρείο του Δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου, ύστερα από ανταλλαγή απόψεων, συμφώνησαν στον παρακάτω εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Γυμνασίου  Μαργαριτίου.

  • Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Οι μαθητές θα προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα και πριν την έναρξη των μαθημάτων. Όσοι θα προσέρχονται με καθυστέρηση θα ενημερώνουν την  Διευθύντρια και θα εισέρχονται στις τάξεις μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παραστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου π.χ. ασθένεια, θα ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του.

  • Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του Σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, στη σχολική περιουσία, στους συμμαθητές/συμμαθήτριες, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέσο.

Ωστόσο στο σχολείο θα τηρείται βιβλίο καταγραφής παραπτωμάτων, ώστε να ελέγχεται το ιστορικό συμπεριφοράς κάθε μαθητή/μαθήτριας και να λαμβάνονται τα αντίστοιχα παιδαγωγικά μέτρα. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση θα λαμβάνεται υπόψη η συνολική συμπεριφορά του μαθητή/  μαθήτριας  και φυσικά η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

  • Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Επομένως κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και ελεύθερης παρουσίας στο σχολείο. Φαινόμενα εξαναγκασμού και εκφοβισμού πρέπει να καταγγέλλονται αμέσως στην διεύθυνση του σχολείου χωρίς φόβο. Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι προστατεύονται από τον Σύλλογο καθηγητών, τη Διευθύντρια και τους Γονείς από κάθε παρενόχληση, εξαναγκασμό ή βία. Σε τέτοιου είδους φαινόμενα το Σχολείο θα είναι κοντά σε κάθε μαθητή και μαθήτρια.

  • Σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες

Το Σχολείο θα οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που στόχο θα έχουν τη σύνδεση της σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων  ζωής και την ευαισθητοποίηση τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα θα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές θα αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, θα αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

  • Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Το Σχολείο θα πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια  κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους Κοινωνικούς φορείς. Όμως ο ρόλος καθενός από τους παραπάνω θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα διακριτός. Οι εκπαιδευτικοί διαπαιδαγωγούν, διδάσκουν και αξιολογούν τους μαθητές. Οι γονείς συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς στην εύρεση λύσης προβλημάτων των μαθητών/μαθητριών. Σε καμία περίπτωση δεν επεμβαίνουν οι γονείς στην αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών.

Το Σχολείο έχει την υποχρέωση να ενημερώνει αμέσως τον Γονέα ή Κηδεμόνα σε κάθε περίπτωση που δημιουργείται θέμα σχετικό με το παιδί του.

  • Ποιότητα σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/μαθήτριες σε ό, τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

Επομένως η Διεύθυνση του σχολείου έχει την υποχρέωση να διατηρεί καθαρούς και συντηρημένους χώρους αιθουσών, εργαστηρίων, κοινόχρηστους και αύλειους  χώρους.

Οι μαθητές, επίσης,  έχουν την υποχρέωση να διατηρούν τους ίδιους χώρους σε καλή κατάσταση και να τους καθαρίζουν,  όταν οι ίδιοι τους ρυπαίνουν.

Μαθητής/μαθήτρια που προκαλεί ηθελημένα φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη  συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης  βαρύνει τον Γονέα ή Κηδεμόνα.

Ο εκπρόσωπος της Κοινότητας στον Δήμο θα συμβάλλει και θα μεσολαβεί στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, όταν απαιτείται, ώστε να λύνονται σύντομα τα όποια προβλήματα της κτηριακής και άλλης υποδομής του σχολείου.

  • Έκθεση αποτίμησης και ανατροφοδότησης – Προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας θα επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων του.

Κάθε μέλος που συμφώνησε σε αυτόν το κανονισμό έχει το δικαίωμα να κάνει προτάσεις βελτίωσης σε οποιοδήποτε θέμα.

Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό κανονισμό, θα αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια του σχολείου και τον Σύλλογο διδασκόντων καθώς και από τον  Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

  • Η βαθύτερη σημασία του Εσωτερικού Κανονισμού

Ο παραπάνω κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς και τους Γονείς/Κηδεμόνες, με  αμοιβαίο σεβασμό στον  διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Ο Κανονισμός αυτός θα ισχύσει για το σχολικό έτος 2022-2023. Γι’  αυτό συντάχθηκε και υπογράφεται όπως  παρακάτω:

Η  Δ/ντρια                                                         Ο  Σύλλογος  Διδασκόντων του Γυμνασίου

 

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Τσίκρα Πελαγία                                         Το Προεδρείο του Δεκαπενταμελούς

ΠΕ06 Αγγλικών                                           Η Εκπρόσωπος του Δήμου

 

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ

Η υπεύθυνη του ΠΕΚΕΣ Ηπείρου                                            Ο Δ/ντής  ΔΔΕ Θεσπρωτίας

 

 

Παπαευσταθίου  Μαρία                                                          Μητσιώνης Βασίλειος

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων