Feed
Άρθρα
Σχόλια

Τη Δευτέρα 9 Μαΐου, προτελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς, πραγματοποιήσαμε την δεύτερη ημερήσια σχολική εκδρομή με προορισμό το νομό Φωκίδας.

Το ραντεβού δόθηκε νωρίς το πρωί στις 7 στον καθιερωμένο πλέον χώρο έξω από το σχολείο, μιας και ο προορισμός μας ήταν μακρινός.

Επισκεφτήκαμε το Χάνι της Γραβιάς, όπου στις 8 Μαΐου 1821 (πριν από 190 χρόνια) έγινε η ιστορική μάχη.

Ο επόμενος σταθμός μας και κύριος σκοπός της εκδρομής μας ήταν το Vagonetto στο Μεταλλευτικό Πάρκο Φωκίδας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε το ταξίδι στο χρόνο… Φορέσαμε τα κίτρινα κράνη μας και επιβιβαστήκαμε στο κίτρινο τρενάκι, στο ίδιο που πριν από 40 και πλέον χρόνια, εργάτες μπαινόβγαιναν στη στοά 850 για την εξόρυξη του βωξίτη που αποτελεί πρώτη ύλη για πολλά προϊόντα της καθημερινής μας ζωής, όπως για παράδειγμα τα κουτάκια αλουμινίου των αναψυκτικών που καταναλώνουμε και ανακυκλώνουμε στο σχολείο.

Ύστερα από μια διαδρομή 510 μέτρων με το τρενάκι μέσα στη στοά 850, περιηγηθήκαμε στο πρωτότυπο μουσείο που έχει φτιαχτεί εκεί, 200 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της εισόδου και είδαμε ολόκληρη τη διαδικασία εξόρυξης του βωξίτη μέσα από τα αυθεντικά μηχανήματα, τους εργάτες (κούκλες) και τα ηχητικά αποσπάσματα που με παραστατικό και ολοζώντανο τρόπο μας ταξίδεψαν πολλά χρόνια πίσω.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον Εκθεσιακό Χώρο που τον αποτελούν η Γεωλογική Αίθουσα, το Τοπογραφικό Εργαστήριο, το Χημείο και η αίθουσα Αποκατάστασης Περιβάλλοντος, όπου είδαμε πολλά εκθέματα και ενημερωθήκαμε από ειδικές συσκευές ατομικής ξενάγησης.

Πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στους εμπνευστές και δημιουργούς αυτού του εντυπωσιακού και πρωτότυπου μουσείου.

Φεύγοντας από το Vagonetto, αγοράσαμε αναμνηστικά και κατευθυνθήκαμε στην ταβέρνα «το Τζάκι» στο κέντρο της Γραβιάς, όπου μας περίμεναν πολλές γευστικές εκπλήξεις! Σε έναν πέτρινο, όμορφα διακοσμημένο χώρο δοκιμάσαμε πολύ νόστιμα φαγητά, τα οποία είχαμε παραγγείλει τηλεφωνικά μερικές μέρες νωρίτερα στον ιδιοκτήτη της ταβέρνας.

Τελευταίος μας προορισμός η Αράχοβα! Εκτός από τις βόλτες στον κεντρικό δρόμο, τις φωτογραφίες που βγάλαμε στα διάφορα σοκάκια και τη ζεστασιά των πολύ περιποιημένων μαγαζιών, οι μαθητές της Τρίτη τάξης τραγούδησαν και ευχήθηκαν χρόνια πολλά στη Ρενάτα που εκείνη την ημέρα είχε τα γενέθλιά της, σβήνοντας τα κεράκια στις δύο τούρτες που αγοράσαμε για το σκοπό αυτό.

Η ώρα πέρασε και ξεκινήσαμε για το ταξίδι της επιστροφής. Λίγο πριν φτάσουμε στην Εύβοια, η συγκίνηση των μαθητών της τρίτης τάξης ήταν έκδηλη καθώς συνειδητοποίησαν ότι πολύ σύντομα θα αφήσουν το σχολείο για το επόμενο ταξίδι, στο Λύκειο.