Σε μια ζεστή και χαρούμενη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η γιορτή των Χριστουγέννων, γεμίζοντας τον χώρο με χαμόγελα, μουσικές και γιορτινά αρώματα. Οι μαθητές παρουσίασαν χριστουγεννιάτικα κάλαντα σε πολλές γλώσσες, ταξιδεύοντάς μας σε διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς και αναδεικνύοντας το παγκόσμιο μήνυμα των Χριστουγέννων: αγάπη, ειρήνη και αλληλεγγύη.

Τη γιορτή πλαισίωσαν πλούσια κεράσματα και παραδοσιακά εδέσματα, τα οποία προσφέρθηκαν με μεγάλη φροντίδα και αγάπη από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία ενός ζεστού και φιλόξενου κλίματος για μικρούς και μεγάλους.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη προσφορά, τη στήριξη και τη συνεχή συνεργασία. Η συμβολή τους υπήρξε καθοριστική για την επιτυχία της εκδήλωσης και απέδειξε, για ακόμη μία φορά, τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας και της ενεργής συμμετοχής στη σχολική κοινότητα.

Ευχόμαστε σε όλους

Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος, με υγεία, χαρά και δημιουργικότητα!!!

EIKONA1 1 EIKONA2 1 EIKONA3 1 EIKONA4 EIKONA5

Τις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, πραγματοποιήσαμε με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΄΄Προώθηση της φιλαναγνωσίας – Λέσχη Ανάγνωσης του Γυμνασίου Κοπανού΄΄ τη Δράση Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως. Για να προσθέσουμε νέους τίτλους βιβλίων στη σχολική βιβλιοθήκη ζητήσαμε από τους μαθητές του σχολείου μας να δωρίσουν βιβλία που έχουν διαβάσει στη σχολική βιβλιοθήκη, με στόχο να δώσουν την ευκαιρία στους συμμαθητές τους να τα διαβάσουν κι αυτοί. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με προθυμία και από τις 15 ως τις 19-12-25 έφεραν να χαρίσουν  λογοτεχνικά βιβλία στη βιβλιοθήκη μας για να γεμίσουμε τα ράφια της με νέους τίτλους. Ταυτόχρονα δανείστηκαν πλήθος βιβλίων για να διαβάσουν στις διακοπές των Χριστουγέννων. Η Δράση πραγματοποιήθηκε από τις φιλολόγους Μητσάνη Κυριακή και Τσαρνούχα Αικατερίνη και τον εκπαιδευτικό όμιλο΄΄Προώθηση της φιλαναγνωσίας – Λέσχη Ανάγνωσης του Γυμνασίου Κοπανού΄΄.

eikona1 eikona2 eikona3

Την Τετάρτη 10/12/2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ιδιαίτερα σημαντική δράση με θέμα «Παραβατικότητα και Ποινές στην Εφηβεία», με ειδική αναφορά στον σχολικό εκφοβισμό και στις συνέπειές του. Η πρωτοβουλία αυτή είχε στόχο να ενημερώσει τους μαθητές, να τους ευαισθητοποιήσει και να δημιουργήσει έναν πιο ασφαλή και υποστηρικτικό σχολικό χώρο.Η δράση οργανώθηκε από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής κ. Παραθυρά και την κ. Σεμερτζίδου σε συνεργασία με την Διευθύντρια του Γυμνασίου, κ. Πασχούλα και την ΕΔΥ( επιτροπή διεπιστημονικής υποστήριξης) και υλοποιήθηκε από την ‘’Πρωτοβουλία για το παιδί’’ με την κ. Νιόπα και τον νομικό κ. Αντώνη Μπιδέρη.

Το περιεχόμενο της δράσης

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν από τον κ.Αντώνη Μπιδέρη:

Μορφές παραβατικότητας στην εφηβεία, από μικρές παραβάσεις έως σοβαρότερα περιστατικά.

Τύποι σχολικού εκφοβισμού, όπως λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός και διαδικτυακός.

Πραγματικές ιστορίες και παραδείγματα, που βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν τον αντίκτυπο τέτοιων συμπεριφορών.

Οι ποινές και οι συνέπειες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας έφηβος όταν εμπλέκεται σε παραβατικές πράξεις ή σε περιστατικά εκφοβισμού.

Στόχος της επιμορφωτικής ημερίδας ήταν η πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και παραβατικής συμπεριφοράς.

FOTOGRAFIA FOTOGRAFIA1

Στις 9 Σεπτεμβρίου του 2025 υλοποιήθηκε στο γυμνάσιό μας μια ιδιαίτερα σημαντική ενημερωτική και επιμορφωτική δράση με αντικείμενο την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών και το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Η δράση είχε ως βασικό στόχο την ανάδειξη της σημασίας της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καθημερινά καλούνται να ανταποκριθούν σε αυξημένες απαιτήσεις και πολλαπλούς ρόλους μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτοφροντίδας, στη διαχείριση του άγχους και στην πρόληψη της επαγγελματικής κόπωσης.

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε από την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Ημαθίας Emotion και ειδικότερα από την ψυχολόγο κ. Ταρασίδου Ειρήνη σε συνεργασία με τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας της μονάδας. Μέσα από την παρουσίαση, τον διάλογο και την ανταλλαγή εμπειριών, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα αίτια και τα συμπτώματα της επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και για πρακτικές στρατηγικές ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας. Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στη δημιουργία ενός κλίματος στήριξης, ενσυναίσθησης και συνεργασίας, ενισχύοντας τη συνολική ευεξία της σχολικής κοινότητας.

Στις 3 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή δράση με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών απέναντι στη διαφορετικότητα.

Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, όπως παιχνίδια ρόλων, προβολή βίντεο και συζητήσεις μέσα στην τάξη. Μέσα από αυτές, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πώς είναι η καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία, αλλά και τις δυσκολίες που συναντά στην πρόσβαση, στην εκπαίδευση και στις κοινωνικές δραστηριότητες.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το μήνυμα ότι η αναπηρία δεν είναι ανικανότητα, αλλά μια διαφορετική πραγματικότητα που χρειάζεται σεβασμό, αποδοχή και ίσες ευκαιρίες. Καταλάβαμε ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο, απλώς δείχνοντας καλοσύνη, κατανόηση και διάθεση για συνεργασία.

Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο μια σχολική δραστηριότητα, αλλά ένα σημαντικό μάθημα ζωής που μας υπενθύμισε πως όλοι έχουμε δικαίωμα στη μάθηση, στη φιλία και στη συμμετοχή.

Γιατί ένα σχολείο είναι πραγματικά δυνατό όταν χωράει όλους.

Την δράση για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης Μ. Παραθυρά και Ε. Σεμερτζίδου.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται ολοένα και περισσότερα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού σε σχολεία σε όλη τη χώρα, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την ενημέρωση και την ενεργή πρόληψη μέσα στη σχολική κοινότητα. Έτσι και στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε στις 19 και 26 Νοεμβρίου 2025 μία ιδιαίτερα σημαντική δράση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, την οποία διοργάνωσε ο ψυχολόγος του σχολείου κ. Δάλλας Αθανάσιος σε συνεργασία με την κ. Σεμερτζίδου Ευαγγελία και την κ .Παραθυρά Μαρία. Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών, η καλλιέργεια δεξιοτήτων ενσυναίσθησης και η ενίσχυση ενός κλίματος αποδοχής και ασφάλειας μέσα στη σχολική κοινότητα.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές ασκήσεις, συζητήσεις και ομαδικές δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναγνωρίσουν τα διαφορετικά είδη εκφοβισμού, να μοιραστούν σκέψεις και εμπειρίες, αλλά και να εξερευνήσουν τρόπους υγιούς επίλυσης συγκρούσεων. Μέσω της δράσης τα παιδιά βίωσαν πώς να υποστηρίζουν συμμαθητές που δέχονται πίεση ή βία και πώς να λειτουργούν ως ενεργοί παρατηρητές ώστε να συμβάλλουν στη διατήρηση ενός σχολείου χωρίς φόβο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός κοινού μηνύματος κατά του εκφοβισμού, το οποίο οι μαθητές παρουσίασαν μέσα  από σύντομα κείμενα, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας, της καλοσύνης και του σεβασμού.

 

20251208 131825 1 20251208 132217 1 thumbnail

Στο πλαίσιο των Δράσεων του εκπαιδευτικού Ομίλου  ‘’Προώθηση της Φιλαναγνωσίας-Λέσχη Ανάγνωσης’’ του Γυμνασίου Κοπανού πραγματοποιήσαμε Δράση στην σχολική βιβλιοθήκη με τα μέλη του ομίλου τη Δευτέρα, στις 8-12-2025. Επισκεφτήκαμε τη σχολική βιβλιοθήκη, περιηγηθήκαμε στον χώρο της, είδαμε βιβλία, λογοτεχνικά και άλλα, και μιλήσαμε γι΄ αυτά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δανείστηκαν βιβλία τα οποία θα έχουν χρόνο να διαβάσουν στις διακοπές των Χριστουγέννων. Η Δράση του ομίλου με τίτλο ΄΄Διαβάζω ένα βιβλίο – Ανοίγω ένα παράθυρο στον κόσμο΄΄έχει στόχο την επαφή των μαθητών με το βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας και υλοποιήθηκε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες Μητσάνη Κυριακή και Τσαρνούχα Αικατερίνη, φιλολόγους του Γυμνασίου Κοπανού.

hCCNTKkt

Το Γυμνάσιο Κοπανού συμμετέχει, για δεύτερη χρονιά, σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e Twinning, με τον τίτλο Culture in a Box: Discovering our Neighbours. Σκοπός του προγράμματος η αποδοχή της διαφορετικότητας, αναγνωρίζοντας οι μαθητές τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου και  προάγοντας τον σεβασμό, τη συμπερίληψη και τη συνεργασία μεταξύ τους, μέσω της χρήσης της αγγλικής γλώσσας.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του τμήματος Γ1, ήρθαν σε επαφή με μαθητές από την Ιταλία και την Τουρκία, γνωρίστηκαν μεταξύ τους, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία λογότυπου για το έργο τους και έπαιξαν συνεργατικά παιχνίδια (kahoot) που δημιούργησε η κάθε ομάδα για την άλλη

Επιπρόσθετα, οι μαθητές και των τριών χωρών δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο  (word cloud) με τα κοινά στοιχεία που θεωρούν ότι έχουν οι τρεις συνεργαζόμενες χώρες (Ελλάδα- Ιταλία- Τουρκία).IMG 20251127 WA0000

Ταυτόχρονα, οι μαθητές καλλιέργησαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και ανέπτυξαν δεξιότητες χρήσης των ψηφιακών εργαλείων. Το έργο που ξεκίνησε από τον Νοέμβριο θα ολοκληρωθεί τον Μάιο με ποικίλες δραστηριότητες για τις ομάδες που συμμετέχουν. Συντονίστριες του έργου είναι η Διευθύντρια του σχολείου Κατερίνα Πασχούλα και η εκπαιδευτικός Ανθή Χίρτογλου.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικών ομίλων που ιδρύθηκαν στο Γυμνάσιο Κοπανού κατά το σχολικό έτος 2025-26 , πραγματοποιήθηκαν δράσεις με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης . Αρχικά οι μαθητές/ μαθήτριες των Β1 και Β2 τμημάτων που συμμετέχουν στους ομίλους ‘’ Φυτεύω στο σχολείο μου’’ και ‘’Ανακυκλώνω στο σχολείο μου’’ προσέγγισαν θεωρητικά τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ από την αντίστοιχη ιστοσελίδα του και εστίασαν στον στόχο που αφορά στο περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή. Μέσω της διερευνητικής μεθόδου εστίασαν στο πρόβλημα και τις συνέπειες του στον άνθρωπο και τα ζώα. Προβληματίστηκαν για τις λύσεις του προβλήματος  και ομαδοσυνεργατικά μέσω του εκπαιδευτικού υλικού ( ομαδικό , επιτραπέζιο παιχνίδι του ΟΗΕ) κατέληξαν σε ασφαλή συμπεράσματα για τα ζητήματα της βιώσιμης ανάπτυξης του πλανήτη μας. Επιπλέον με τη χρήση εργαλείων web2 σχεδίασαν τα λογότυπα των ομίλων. Επιλογικά οι μαθητές και μαθήτριες φύτεψαν συμβολικά στην αυλή του σχολείου μας τα πρώτα φυτά εποχής. Οι δράσεις εναρμονίστηκαν με αντίστοιχες του Ενεργού Πολίτη με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είναι οι Π. Παπαδημητρίου. Μ. Τσομπανίδου, Α. Κυριακίδου και Ε. Σεμερτζίδου .1 1 VRdWhvAK tbV0FBc4 GUAy36bF eTOknKWB emlf8N1E 60EGqFDE 2mmhbeQ7