Με την υλοποίηση της Δράσης  «Βοηθώ όποιον με χρειάζεται» ολοκληρώθηκε η εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών Ενεργός Πολίτης για την Γ΄ Γυμνασίου του τρέχοντος σχολικού έτους. Οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 αποφάσισαν να προσφέρουν  ένα χρηματικό ποσό στην Πρωτοβουλία για το Παιδί, λίγο πριν το Πάσχα.

Προηγήθηκε της συγκεκριμένης Δράσης μια σειρά διδακτικών ωρών στη διάρκεια των οποίων συζητήσαμε, στο πλαίσιο του μαθήματος της  Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, για το πρόβλημα της φτώχειας σε όλον τον πλανήτη. Οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο και ντοκιμαντέρ που παρουσιάζουν το πρόβλημα στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας σχετικά  με αυτά. Προβληματίστηκαν για το μέγεθος του προβλήματος, και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισής του. Εργάστηκαν παράλληλα προς την ίδια κατεύθυνση στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Αρχαίας ελληνικής γραμματείας , προκειμένου, με τη διαθεματικότητα, να υλοποιηθούν οι στόχοι του προγράμματος. Συνειδητοποίησαν οι ίδιοι την ανάγκη να βοηθήσουν και, με την παρότρυνση των καθηγητών επέλεξαν να γεμίσουν τον ΄΄κουμπαρά΄΄ της Πρωτοβουλίας για το Παιδί. Καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση κινητοποιήθηκαν για να προσφέρουν τη μικρή μα σημαντική τους βοήθεια.

eikona Viber 2025 04 11 11 52 08 106

Έτσι, την Πέμπτη 10-4-2025 ο «κουμπαράς» ήταν γεμάτος και έτοιμος προς παράδοση στην Πρωτοβουλία. Η ομάδα των καθηγητών που ασχοληθήκαμε με το Π. Σ. Ενεργός Πολίτης (Μητσάνη Κυριακή, Μπουζίνη Αθηνά, Παπαδημητρίου Παναγιώτης, Σεμερτζίδου Ευαγγελία) είμαστε περήφανοι για τους μαθητές μας της Γ΄ Γυμνασίου που εργάστηκαν καθ΄ όλη τη διάρκεια της εφαρμογής του  Προγράμματος.

Με συγκίνηση και αίσθημα πατριωτισμού τελέστηκε η εορτή της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές μας, οι οποίοι συμμετείχαν στο θεατρικό έργο με τίτλο «Παραμονές της Επανάστασης».

Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους πρωταγωνιστές της επανάστασης, την ίδρυση και τον όρκο της Φιλικής Εταιρείας, καθώς και για τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την διάρκεια του αγώνα. Στην συνέχεια, παρακολούθησαν το αφιέρωμα της «Αποστολής» για την επανάσταση του ’21, όπου μιλούν οι ήρωες και θυμίζουν στους νέους ότι αυτοί είναι το μέλλον της πατρίδας.

01 1


Ακολούθησε η θεατρική παράσταση, όπου περιγράφεται η αγωνία των ανθρώπων για το μέλλον του τόπου, με τους προεστούς της περιοχής να παρακινούνται από τις νεαρές κόρες  να ξεκινήσουν την επανάσταση, χωρίς να δειλιάζουν μπροστά στις όποιες συνέπειες.

03 02 1

Οι ηθοποιοί χειροκροτήθηκαν τόσο από τους υπόλοιπους μαθητές, όσο και από τους καθηγητές και τους γονείς που παρευρέθηκαν.

04 1

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες 17 Μαρτίου η εκδήλωση του σχολείου μας στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Γαλλική Κουζίνα: Τέχνη και Πολιτισμός» που διοργάνωσαν η Διευθύντρια Κατερίνα Πασχούλα (ΠΕ05 Γαλλικών) και οι εκπαιδευτικοί Μιχάλης Σισμανίδης (ΠΕ08 Καλλιτεχνικών) και Κατερίνα Τσαρνούχα (ΠΕ02 Φιλόλογος), όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαλλική γαστρονομία και τον πολιτισμό της.

08 07 06 02

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν παραδοσιακές γαλλικές συνταγές, οι οποίες προετοιμάστηκαν από τους μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη αρώματα από φημισμένα γαλλικά πιάτα, ενώ οι συμμετέχοντες και επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν τις δημιουργίες των μικρών σεφ. Παράλληλα, η εκδήλωση πλαισιώθηκε με γαλλική μουσική, δίνοντας μια ολοκληρωμένη πολιτιστική εμπειρία.

05 01 04

Η συμμετοχή και ο ενθουσιασμός των μαθητών απέδειξαν πως η γαστρονομία δεν είναι απλώς μια τέχνη, αλλά και ένα παράθυρο προς έναν διαφορετικό πολιτισμό. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της όμορφης δράσης!

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Για λόγους ενημέρωσης, δραστηριοποίησης και ευαισθητοποίησης των μαθητών έχει καθιερωθεί να γίνονται διάφορες δράσεις για την ημέρα αυτή.

Στα πλαίσια αυτών των δράσεων, οι μαθητές του σχολείου μας, στο μάθημα της Πληροφορικής, πραγματοποιήσαν τις εξής δραστηριότητες:

  • Οι μαθητές της Α τάξης «καλούνται» να λύσουν διάφορους γρίφους σε ένα εικονικό «Escape Room». Απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις για το σχολικό εκφοβισμό πηγαίνουν από το ένα στάδιο στο επόμενο, μέχρι να φτάσουν στο τελικό στάδιο και να «δραπετεύσουν».
    Αν θέλετε μπορείτε κι εσείς να προσπαθήσετε να «δραπετεύσετε» δοκιμάζοντας το «Escape Room» ΕΔΩ
  • Οι μαθητές της Β τάξης δημιούργησαν μια παρουσίαση με τα δικά τους μηνύματα.
    Για να τα δείτε μπορείτε να πατήσετε ΕΔΩ
  • Οι μαθητές της Γ τάξης επίσης γράψανε τα δικά τους μηνύματα και τα «ανέβασαν» σε έναν ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων.
    Για να μπορέσετε να τον δείτε μπορείτε να πατήσετε ΕΔΩ
20250305 082959

Τέλη Φλεβάρη, το Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού, πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή της Β΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιούν, με προορισμό την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη και τη Ξάνθη.

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ 2 ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Β 3 ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ 4 ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ 1

Αρχικά κατά την πρώτη ημέρα επισκέφθηκαν το Μουσείο της Αμφίπολης, όπου μπορεί κανείς να γνωρίσει την ιστορική πορεία της αρχαίας πόλης και της άμεσης περιοχή της. Στον προθάλαμο της έκθεσης, στο χώρο υποδοχής, εκτίθενται η ασημένια λειψανοθήκη και το χρυσό στεφάνι από φύλλα ελιάς που βρέθηκαν σε κιβωτιόσχημο τάφο, στο σημείο που είναι τώρα κτισμένο το Μουσείο. Η έκθεση οργανώνεται κατά χρονολογικές και θεματικές ενότητες: Ι) Προϊστορικοί χρόνοι ΙΙ) Πρώιμοι ιστορικοί χρόνοι ΙΙΙ) Κλασσικοί και Ελληνιστικοί χρόνοι ΙV) Ρωμαϊκοί χρόνοι V) Παλαιοχριστιανικοί χρόνοι VI) Βυζαντινοί χρόνοι. Στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και ξεναγήθηκαν από αρχαιολόγο ξεναγό. Η αρχαία πόλη των Φιλίππων υπήρξε αρχικά (360 π.Χ.) αποικία των Θασίων, με το όνομα Κρηνίδες, σύντομα όμως κατακτήθηκε από τον πανίσχυρο τότε Φίλιππο Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας, ο οποίος οχύρωσε την πόλη και της έδωσε το όνομά του. Στα ελληνιστικά χρόνια η πόλη απέκτησε το τείχος της, το θέατρο, δημόσια οικοδομήματα και ιδιωτικές κατοικίες. Αναμφισβήτητα, το πιο εντυπωσιακό κτίσμα της εποχής αυτής  είναι το Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, το οποίο κάθε καλοκαίρι φιλοξενεί παραστάσεις του Φεστιβάλ Φιλίππων. Τον 2ο αιώνα π.Χ. η διέλευση της Εγνατίας Οδού μέσα από τους Φιλίππους, ενός από τους μεγαλύτερους στρατιωτικούς και εμπορικούς δρόμους του αρχαίου κόσμου, μετέτρεψε την πόλη σε σημείο αναφοράς της περιοχής. Ωστόσο, ένα άλλο σημαντικό γεγονός έμελλε και πάλι να αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης: η έλευση του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος ίδρυσε εδώ την πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος το 49/50 μ.Χ. Κατά τα παλαιοχριστιανικά χρόνια (4ος-6ος μ.Χ. αιώνες.) ιδρύθηκαν, στη θέση των ρωμαϊκών κτιρίων, το συγκρότημα του «Οκταγώνου», με τον μητροπολιτικό ναό αφιερωμένο στον Απόστολο Παύλο, το «Παλάτι του Επισκόπου», καθώς και τρεις μεγαλόπρεπες βασιλικές και ιδιωτικές κατοικίες. Έπειτα οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το  Ιερό Προσκύνημα Βαπτιστήριο Αγίας Λυδίας Φιλιππησίας που βρίσκεται στον Ζυγάκτη ποταμό, δυτικά των αρχαίων Φιλίππων, όπου κατά τη διήγηση του Ευαγγελιστού Λουκά (Πραξ.κεφ.στ.11), συνοδού του Παύλου, βάπτισε ο Απόστολος Παύλος την πρώτη Ελληνίδα και Ευρωπαία χριστιανή, την πορφυροπώλιδα Λυδία Φιλιππησία.

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 10 ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞ.9 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 7 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 8

Την δεύτερη ημέρα επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης στη μόνιμη έκθεσή του που αφορά στην ιστορία της πόλης της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής. Περιλαμβάνει θεματικές ενότητες των αρχαιολογικών χώρων και ευρημάτων της περιοχής, τη δημιουργία της πόλης και τη σχέση της με το σιδηρόδρομο και το λιμάνι, την αστική και αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της, την οικονομική και πολιτική διαδρομή της, την πνευματική και κοινωνική ζωή, όπως και ενότητα για τις πληθυσμιακές ομάδες που τη συγκρότησαν. Έπειτα επισκέφθηκαν το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης που ιδρύθηκε από την Αγγέλα Γιαννακίδου για να διατηρήσει την ιστορική μνήμη στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Θράκης. Η συλλογή του Μουσείου αποτελείται από αντικείμενα του υλικού πολιτισμού των Θρακών, σπάνιο αρχειακό φωτογραφικό υλικό, καταγραφές-video και βιβλιοθήκη. Στο χώρο του Μουσείου εκτίθενται 500 αντικείμενα μέρος της συλλογής του Μουσείου. Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο  με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποκόμισαν  μια εικόνα της παραδοσιακής ζωής της Θράκης και ειδικότερα του νομού Έβρου από το τέλος του 17ου  ως τις αρχές του 20ου αιώνα. Επιπρόσθετα οι μαθητές και μαθήτριες επισκέφθηκαν  το Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως και συμμετείχαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Από το ανθίβολο στην εικόνα» .Μέσα στο Μουσείο η θρησκεία, η τέχνη και η ιστορία βρίσκονται αρμονικά δεμένες σε μία προσπάθεια να προσφέρουν στους μαθητές μια εναλλακτική δραστηριότητα μέσα από ένα σύνολο εργασιών και παρακολουθήσεων για την παραγωγή μιας εικόνας.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ ΜΑΚΡΗ 11 ΒΑΠΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ 6 ΒΑΠΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ 5

Την τρίτη ημέρα οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και τη ομορφιά στο Πόρτο Λάγος, που βρίσκεται στα όρια των νομών Ξάνθης και Ροδόπης, και συγκεκριμένα στο σημείο όπου η Λίμνη Βιστωνίδα ενώνεται με το Θρακικό Πέλαγος, σε μια τοποθεσία που συνδυάζεται με τρόπο μοναδικό το πράσινο του δάσους και το γαλάζιο της ελληνικής θάλασσας. Επίσης η λίμνη Βιστωνίδα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερούς υγροβιότοπους παγκοσμίως που προστατεύεται από τη  σύμβαση Ραμσάρ με δεκάδες είδη σπάνιων πτηνών. Το Δέλτα του Νέστου και η λίμνη Βιστωνίδα εντάσονται στις περιοχές ειδικής προστασίας της ορνιθοπανίδας της Ε.Ε. και στο δίκτυο Natura 2000. Το θέαμα των εκατοντάδων πουλιών γύρω από τη γραφική εκκλησία του Αγίου Νικολάου στη μέση της λιμνοθάλασσας του Πόρτο Λάγους είναι μοναδικό.

Οι μαθητές τιμώντας την ημέρα μνήμης των νεκρών στα Τέμπτη ζωγράφισαν εκφράσεις πένθους.

ΠΟΡΤΟ ΛΑΓΟΣ 13 ΠΟΡΤΟ ΛΑΓΟΣ 12

Επιλογικά οι μαθητές επισκέφθηκαν την πόλη της Ξάνθης και  Το Σπίτι της Σκιάς που στεγάζει τα έργα σκιάς του εικαστικού Τριαντάφυλλου Βαΐτση. Στην έκθεση, όπου υπάρχει και το εργαστήριο του καλλιτέχνη, παρουσιάζονται γλυπτά κατασκευασμένα από σκουπίδια και ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία όταν φωτιστούν κατάλληλα παράγουν αναγνωρίσιμες μορφές σκιάς.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε εκπληρώνοντας τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεφαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Συνοδοί καθηγήτριες ήταν οι Τσομπανίδου Μαρία, Κυριακίδου Αναστασία και Σεμερτζίδου Ευαγγελία.

Η σημερινή επίσκεψη μας με παιδιά της Γ’ τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτέλεσε μια προσπάθεια να συνδέσουμε όσα μάθαμε για τον σουρεαλισμό και την σύγχρονη τέχνη στα μαθήματα των Γαλλικών, της λογοτεχνίας και των εικαστικών! Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και δημιούργησαν και τα ίδια σουρεαλιστικά έργα ανά ομάδα, αξιοποιώντας όσα έμαθαν για την αυτόματη γραφή κι έκφραση .

IMG 619c8f7d17423ced8476c9aeee62dc64 V IMG 891a73d1988070bf705f07b9bddb25f2 V IMG c085c7758cca86700eddaaeb0041667f V

Απολαύσαμε στη συνέχεια βόλτα στην παραλία με σύμμαχο τον υπέροχο καιρό και τον αυθορμητισμό των παιδιών! Το ραντεβού με την τέχνη ήταν σίγουρα εποικοδομητικό!!!

IMG 4cbf23419e27485f12719fe4e573b6a0 V IMG 3e8ed75c89e8e4ff98b404d9d81cc116 V IMG 3ea85a8fbc316aa113440fb29df9ef93 V

 

20250224 203808 20250224 203742 20250224 203841

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της τεχνολογίας, την Τετάρτη 19/2/25 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της Α Γυμνασίου  στο ΝΟΗΣΙΣ της Θεσσα20250224 203918λονίκης με αρχηγό την κ.Κυριακίδου Αναστασία. Αρχικά οι μαθητές επισκέφθηκαν την αρχαία έκθεση τεχνολογίας. Στην έκθεση παρουσιάζονται δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάσθηκαν με βάση πληροφορίες από γραπτές πηγές. Τα εκθέματα παρουσιάζουν  τους τομείς της καθημερινής ζωής, των κατασκευών, της μηχανολογίας, της ναυπηγικής, του πολέμου, των τηλεπικοινωνιών, των μετρητικών οργάνων, των αυτοματισμών και  δείχνουν τις τεχνικές και το πολιτισμικό π20250224 203859λαίσιο μέσα στο οποίο εμφανίσθηκαν, αποτυπώνοντας τον ρόλο και την σημασία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη του αρχαιοελληνικού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Στη συνέχεια οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο  Τεχνοπάρκο που περιλαμβάνει σε μία έκταση 450m2 , 40 εκθέματα, τα οποία αναφέρονται σε μια ποικιλία επιστημονικών θεμάτων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική .Τα διαδραστικά εκθέματα κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση, ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία, μυούν στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι. Επιλογικά οι μαθητές/τριες είδαν στο Εκθετήριο Αυτοκινήτων, στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ  οχήματα ιστορικού, συλλεκτικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, τετράτροχες αλλά και δίτροχες «κυρίες», από τη δεκαετία του ’20 μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν και  γνώρισαν με μοναδικό τρόπο την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η εκπαιδευτική επίσκεψη είχε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Συνοδοί εκπαιδευτικοί (Σεμερτζίδου,  Τσομπανίδου) και μαθητές/τριες της Α Γυμνασίου αποκόμισαν τα εκπαιδευτικά οφέλη της βιωματικής και διαθεματικής διδακτικής επίσκεψης.

20250224 203953

Με καίρια επιδίωξη την ενίσχυση της θεατρικής παιδείας των μαθητών και την ανάδειξη του Θεάτρου ως μέσου για την πολιτιστική, πολιτική, κοινωνική, ηθικοπνευματική Εκπαίδευσή τους και την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και τον Δήμο Ιεράπετρας

Το Γυμνάσιο Κοπανού με μεγάλη επιτυχία προκρίθηκε στην τελική φάση  μέσα από εκατοντάδες σχολεία που εκδήλωσαν ενδιαφέρον κι έστειλαν συμμετοχές.

εικονα θεατρο 2

Λίγα λόγια για το έργο:

ΕΡΓΟ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ

Η Πεντάμορφη και το τέρας του σχολικού εκφοβισμού……….

Υπόθεση: Σε ένα σχολείο της Ελλάδας οι μαθητές κάνουν πρόβα για να παρουσιάσουν το έργο «Η Πεντάμορφη και το Τέρας». Το έργο το έχει επιλέξει ο φιλόλογος του σχολείου και σκηνοθέτης της παράστασης, κύριος Μητρόπουλος, με σκοπό να διδάξει στους μαθητές του την αποδοχή της διαφορετικότητας. Καθώς όμως προχωρούν οι πρόβες, ο κ. Μητρόπουλος έρχεται αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα πολύ μεγαλύτερο, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.

Το έργο γράφτηκε από τον Θωμά Μενεξέ το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του 2018.

εικονα θεατρο

Λίγα λόγια του συγγραφέα:

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» είναι ένα παραδοσιακό παραμύθι της Γαλλίδας μυθιστοριογράφου Γκάμπριέλ  Σουζάν Μπαρμπό ντε Βιλενέβ, το οποίο εκδόθηκε το 1741. Από τότε επανεκδόθηκε πολλές φορές σε διάφορες εκδοχές ενώ σύμφωνα με τους ερευνητές οι ρίζες της ιστορίας πάνε πίσω 4.000 χρόνια.

Φυσικά μια συγγραφέας του 18ου αιώνα, γράφοντας το συγκεκριμένο παραμύθι, δεν θα μπορούσε να έχει στο μυαλό της τη διαφορετικότητα ωστόσο δεν στερείται λογικής η έμπνευση του ήρωα του θεατρικού (φιλόλογου – σκηνοθέτη, κ. Μητρόπουλου) να διδάξει -μέσω αυτού του παραμυθιού- την αποδοχή της διαφορετικότητας. Βέβαια, στην πορεία του έργου ο φιλόλογος βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα συναφές, αλλά αρκετά πιο σοβαρό θέμα, που είναι ο σχολικός εκφοβισμός.

Όλες οι τελευταίες έρευνες –έστω και αν διαφωνούν μεταξύ τους στα ποσοστά- δείχνουν ότι κρούσματα σχολικού εκφοβισμού παρουσιάζονται στα ελληνικά σχολεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ αρκετοί υποστηρίζουν πως το φαινόμενο έχει αρχίσει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Το θετικό πάντως στοιχείο είναι ότι η ενημέρωση τόσο των γονέων, όσο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πλέον επαρκέστατη και συνεχής. Οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν και πού να απευθυνθούν, σε περίπτωση που αισθανθούν απειλή, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως όλα τα θύματα καταγγέλλουν τους δράστες. Δυστυχώς οι μισοί σχεδόν μαθητές που υφίστανται σχολικό εκφοβισμό δεν καταγγέλλουν το γεγονός κυρίως λόγω του φόβου που αισθάνονται για το τι θα επακολουθήσει μετά.

Για τη συγγραφή αυτού του θεατρικού χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα (διασκευασμένα για θέατρο) του παραμυθιού «Η Πεντάμορφη και το Τέρας», τα οποία ήταν πιστά στην αρχική του μορφή εκτός από τη σκηνή της μεταμόρφωσης του πρίγκιπα που αποτελεί ελεύθερη χιουμοριστική διασκευή.

Υπεύθυνος πολιτιστικού προγράμματος

Γυμνασίου Κοπανού Ημαθίας

Κοτζαμπάσης Γιώργος ΠΕ04.05

BYLLING 2                      1

Το σχολικό έτος 2024-2025 εγκρίθηκε για  το Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού το ευρωπαϊκό έργο e Twinning με θέμα τον Εκφοβισμό και την Παιχνιδοποίηση (ID 161937). Ιδρυτής του προγράμματος είναι το σχολείο μας και υπεύθυνες καθηγήτριες η κ.Σεμερτζίδου Ευαγγελία, με συμμετέχον τμήμα το Γ2, και η κ.Χίρτογλου Ανθούλα, με συμμετέχον τμήμα το Γ1. Συνιδρυτής του προγράμματος είναι η Τουρκία και μέλος είναι το Γυμνάσιο με Λ.Τ Ειρηνούπολης και ο κ.Μπεσλίκας Νικόλαος. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να λειτουργήσει προληπτικά για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού μέσω της παιχνιδοποίησης. Παιδαγωγική ομάδα δράσης είναι οι κ.Κυριακίδου Αναστασία και κ.Τσομπανίδου Μαρία.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 8    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 6

ΔΡΑΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκε δράση ενημέρωσης στα συμμετέχοντα τμήματα σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο από την εκπαιδευτικό πληροφορικής Σιμάρα Μαρία Ελισάβετ. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο και, επιλογικά με τη χρήση εργαλείων web02, δημιούργησαν αφίσες για το ασφαλές διαδίκτυο.

ΕΔΥ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 2   ΕΔΥ ΣΧΟΛΙΚΟΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 1

Επιπλέον τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκε δράση ενημέρωσης των e Twinners μαθητών/τριων για τον Σχολικό Εκφοβισμό από την ΕΔΥ (κοινωνική λειτουργό και ψυχολόγο) του σχολείου μας με την υποστήριξη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Αρχικά έγινε διασαφήνιση του όρου Bulling και στη συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο όπου χωρίστηκαν σε ομάδες αντιπροσωπευτικές των εμπλεκομένων στον σχολικό εκφοβισμό (θύτης, θύμα, παρατηρητές, τρόποι αντιμετώπισης). Επιλογικά δημιούργησαν αφίσες με χρήση εργαλείων web 02.