Η  Πεντάμορφη και το Τέρας του Σχολικού Εκφοβισμού

Μια  θεατρική παράσταση στο σχολείο μας…….

Το σχολείο μας με χαρά παρουσίασε τη θεατρική παράσταση «Η Πεντάμορφη και το Τέρας του Σχολικού Εκφοβισμού», μια διασκευή του κλασικού παραμυθιού με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε  την Τετάρτη 14-05-25  στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να μεταφέρουν ένα σημαντικό κοινωνικό μήνυμα μέσα από την τέχνη του θεάτρου. Η αίθουσα πλημύρισε από πλήθος κόσμου, γονέων ,κηδεμόνων φίλων, παλιών μαθητών και συναδέλφων που τίμησαν την προσπάθεια των μαθητών.

7c42267a 6967 4871 8d40 0819e130f637 75008dd0 f50f 498e b630 ce7d2474f820

Η παράσταση συνδύασε μουσική, χορό και διαδραστικά στοιχεία, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά και να προβληματιστούν γύρω από την αξία της φιλίας, της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης. Ο βασικός σκοπός μας πέρα από την ψυχαγωγία που προσφέρουν οι θεατρικές παραστάσεις ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές και τους γονείς για τον σχολικό εκφοβισμό και να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα σεβασμού, αποδοχής και στήριξης μέσα στη σχολική κοινότητα.

f67ec167 b7e0 4a89 9e44 73097f04a608 de9efb9e 1095 4bd8 a55f 8c13b6e74d7b

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στον εκπαιδευτικό κ.Κοτζαμπάση Γιώργο για τις ατέλειωτες πρόβες κατά την διάρκεια της χρονιάς και για το έργο που απολαύσαμε !!!

Ραντεβού την νέα σχολική χρονιά με καινούργιες ιδέες και νέες παραστάσεις !!!



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΪΟΥ 2025

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Bullying and Gamification τα συμμετέχοντα τμήματα της Γ Γυμνασίου  σχεδίασαν λογότυπα του έργου. Αρχικά οι μαθητές/μαθήτριες με τη χρήση  εργαλείων  web2 σχεδίασαν λογότυπα με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και την παιχνιδοποίηση. Στη συνέχεια σε συνεργασία  με το Γυμνάσιο και Λ.Τ. Ειρηνούπολης δημιουργήσαμε ένα padlet όπου τα  σχολεία ανέβασαν τα λογότυπα για ψηφοφορία. Κάθε συμμετέχον τμήμα σχολείου ψήφισε με ανάταση χεριών τα επικρατέστερα λογότυπα. Στη συνέχεια σε συνεργασία με τα σχολεία της Σμύρνης και με τη χρήση Google Forms όλοι οι μαθητές ψήφισαν το επικρατέστερο λογότυπο. 

20250521 110048 20250521 110146

Έπειτα σχεδιάστηκε διαδικτυακό ομαδικό παιχνίδι στο οποίο συμμετείχαν 6 τμήματα των 4 σχολείων Ελλάδας και Τουρκίας, Αρχικά χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα Teams για να υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστεί το παιχνίδι σε όλους στους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων. Στη συνέχεια 103 μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν με κωδικό πρόσβασης στο Kahoo.it όπου οι ερωτήσεις αφορούσαν στο  σχολικό εκφοβισμό και την παιχνιδοποίηση ως μέσο πρόληψης φαινομένων σχολικού εκφοβισμού. Ο ενθουσιασμός υπήρξε μεγάλος και τα αποτελέσματα των ερωτήσεων ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Το παιχνίδι σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό αγγλικής φιλολογίας κ. Ανθή Χίρτογλου που συμμετέχει στο πρόγραμμα ως συντονίστρια του Γ1 τμήματος. Συμμετείχαν ο κ. Ν. Μπεσλίκας με το Γυμνάσιο Ειρηνούπολης και η κ. Ε.Σεμερτζίδου με το Γ2 Γυμνασίου Κοπανού.

20250524 175231 Bullying and Gamification

Επιλογικά αναφέρεται ότι οι μαθητές / μαθήτριες μέσω της Ευρωπαϊκής πλατφόρμας απάντησαν σε ερωτηματολόγιο εξόδου όπου τα αποτελέσματα οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι πάνω από το 90% των συμμετεχόντων αναγνωρίζει φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού και γνωρίζει τρόπους αντιμετώπισής τους.

Την Δευτέρα 19 Μαΐου, το Γυμνάσιό μας τίμησε την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων με μια συγκινητική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

20250519 120959 20250519 121429 IMG 126c2cb9707e7284e75b4b46fc78526c V

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους Αναστασίας Κυριακίδου, παρουσίασαν ιστορικά ντοκουμέντα και μαρτυρίες που ανέδειξαν την τραγική εμπειρία του ποντιακού ελληνισμού. Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς, μουσική και προβολή βίντεο, προσφέροντας στο κοινό μια ολοκληρωμένη εμπειρία μνήμης και τιμής.

Μέσα από αυτή την εκδήλωση, το σχολείο μας έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν με σεβασμό και ιστορική ευαισθησία μια σκοτεινή σελίδα της ιστορίας, προωθώντας τη διατήρηση της μνήμης και τη σημασία της ειρήνης, της δικαιοσύνης και του ανθρωπισμού.

Το Γυμνάσιο Κοπανού με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνει τη σημαντική διάκριση-1o  βραβείο  Supralaureat  στον διεθνή διαγωνισμό «Πολύγλωσσο Kamishibai» 2024-2025, έναν εκπαιδευτικό θεσμό που προάγει την πολυγλωσσία, τη δημιουργική αφήγηση και τη διαπολιτισμική προσέγγιση.

Την διάκριση απέσπασαν οι μαθητές της Α΄ Γαλλικών, οι οποίοι με έμπνευση, φαντασία και ομαδικότητα δημιούργησαν ένα πρωτότυπο έργο αφήγησης αξιοποιώντας 5 διαφορετικές ξένες γλώσσες.

Eikona4 Eikona3

Ο διαγωνισμός Kamishibai plurilingue (Πολύγλωσσο  Kamishibaί είναι μια πρωτοβουλία που προωθεί την πολυγλωσσία, τη δημιουργικότητα, την ενσυναίσθηση και τη διαπολιτισμική κατανόηση μέσα από την τεχνική αφήγησης – μιας ιαπωνικής μορφής αφήγησης με εικόνες και θεατρικότητα.

Οι μαθητές δημιουργούν πρωτότυπες ιστορίες που παρουσιάζονται σε διαφορετικές γλώσσες, με σεβασμό στη γλωσσική ποικιλομορφία, και τις αφηγούνται μέσω kamishibai  παραστάσεις

Eikona2 Eikona1

Διοργανώνεται από το Α.Π.Θ Τμήμα; Γαλλικής  Γλώσσας και Φιλολογίας και του γαλλικού επιστημονικού συλλόγου DULALA (d’une langue a l’autre) -Aπό την μια γλώσσα στην άλλη- για την  προώθηση της πολυγλωσσίας και της πολιτισμικότητας

Συντονίστριες του έργου ήταν:

  • Η εκπαιδευτικός Γαλλικών, και Διευθύντρια του Γυμνασίου Πασχούλα Αικατερίνη, ΠΕ05,
  • και η εκπαιδευτικός Πληροφορικής, κα Σιμάρα Μαρία-Ελισάβετ, ΠΕ86

Ο τίτλος του φετινού διαγωνισμού και του έργου των μαθητών μας είναι:

«Fiche-moi la paix», Άσε με ελεύθερο-η να….συνοδευόμενο από εικόνες που φιλοτέχνησαν οι ίδιοι οι μαθητές στο πλαίσιο του μαθήματος. Μέσα από τη συμμετοχή τους, τα παιδιά καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικής γραφής, εικαστικής έκφρασης, γλωσσικής επάρκειας στην αγγλική  γαλλική  ελληνική, αλβανική και ισπανική γλώσσα καθώς και ψηφιακής δημιουργίας και δημόσιας παρουσίασης. Επιπλέον, ανέπτυξαν ενσυναίσθηση, σεβασμό στη διαφορετικότητα και βαθύτερη επίγνωση των εννοιών της ειρήνης και της συνύπαρξης.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν για τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα και την ικανότητά τους να ενώσουν διαφορετικούς πολιτισμούς μέσα από την αφήγησή τους. Συγχαρητήρια και στις εκπαιδευτικούς που συντόνισαν την προσπάθειά των παιδιών. Με το έργο «Fiche-moi la paix»,-Les souvenirs de Sophie- δημιούργησαν μια πραγματική διαπολιτισμική γέφυρα, αξιοποιώντας ελληνικές γαλλικές, αγγλικές, ισπανικές, αλβανικές εκφράσεις και  αναφορές από ποικίλα πολιτισμικά πλαίσια.

ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!

OI ΜΑΘΗΤΕΣ Α ΤΑΞΗΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΙΡΚΜΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΒΟΥΡΓΙΔΗ ΜΑΡΓΕΤΙΝΑ ΣΑΡΔΕΛΗ ΑΝΝΑ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΡΙΑΔΟΥ ΑΡΕΤΗ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΕΝΟΣ ΠΑΤΣΕΚΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΓΚΟΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΚΟΥΓΚΟΥΜΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΣΚΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΘΩΜΙΔΟΥ ΑΣΗΜΙΝΑ-ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΤΣΑΛΜΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Τέλη Απριλίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή  της Γ΄ Τάξης στο Ναύπλιο. Αρχικά (28/04) οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το Ιστορικό Μεσολόγγι όπου περιηγήθηκαν στον Κήπο Ηρώων που αποτελεί ένα μνημειακό σύνολο από γλυπτά που ανεγέρθηκαν προς τιμήν όσων αγωνίστηκαν και πέθαναν στο Μεσολόγγι κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.

20250504 2154241 20250504 2154461 20250504 2156331 20250504 2157581

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης σε μια πλούσια συλλογή από πίνακες Ελλήνων και ξένων ζωγράφων εμπνευσμένων από την έξοδο του Μεσολογγίου, ενώ σε κεντρική προθήκη απέναντι από την είσοδο του Μουσείου δεσπόζει η πρωτότυπη, έντυπη, δίγλωσση έκδοση του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν», τυπωμένη στο Μεσολόγγι κατά τη διάρκεια της Β΄ Πολιορκίας.

Έπειτα (29/04) οι μαθητές/τριες ξεκίνησαν με την περιήγησή τους στο Ασκληπιείο και στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου,το μοναδικό αυτό μνημείο, το τελειότερο και διασημότερο αρχαίο ελληνικό Θέατρο, το οποίο συνδυάζει την κομψότητα με την τέλεια ακουστική.

20250504 2159271 20250504 2202051 20250504 2205231 20250504 2206171

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο  Αρχαιολογικό Μουσείο Επιδαύρου, τα εκθέματα του οποίου χρονολογούνται από την αρχαϊκή έως τη ρωμαϊκή εποχή.Στη συνέχεια  οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις Μυκήνες, στο Θησαυρό του Ατρέα, το Ανάκτορο των Μυκηνών και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Εκεί θαύμασαν την Πύλη των Λεόντων και τα Τείχη του Ανακτόρου.

Επιπλέον οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στο Παλαμήδι, που αποτελεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000. Τα σημαντικότερα μνημεία και αρχιτεκτονικά σύνολα του είναι: Το Κάστρο, ο Ναός Αγίου Ανδρέα και η Φυλακή Κολοκοτρώνη.

Ακόμη μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στην Πλατεία Φιλελλήνων, στην Πλατεία Ναυάρχων και τέλος στην Πλατεία Συντάγματος. Επιλογικά (30/04) η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή στα Καλάβρυτα και πιο συγκεκριμένα στην Ιερά Μονή της Αγίας Λάβρας, όπου οι μαθητές/τριες ξενηγήθηκαν στο Μουσείο της Μονής όπου φυλάσσονται μοναδικά κειμήλια.

20250504 2209301 20250504 2209511 IMG 73813c9822c9a2b19574eb0fc2261c6a V1 IMG cb43225e2eb51df32906d222f5ce3894 V1

Καταληκτικά επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή του Μ. Σπηλαίου, η οποία προκαλεί δέος, καθώς βρίσκεται στη σκιά απόκρημνου βράχου σε υψόμετρο 940 μ.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με τις καλύτερες εντυπώσεις μαθητών,γονέων και εκπαιδευτικών και με άριστα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Τσομπανίδου Μ., Σεμερτζίδου Ε., Κυριακίδου Α., Σισμανίδης Μ.

Στο πλαίσιο του έργου του eTwinning πραγματοποιήθηκαν ομαδικά παιχνίδια. Αρχικά στον μηνιαίο περίπατο που έγινε στο Γήπεδο παδοσφαίρου του Κοπανού  οι μαθητές / μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ2 υλοποίησαν ομαδικά παιχνίδια που προωθούν τη συνεργασία , την αποδοχή και τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα ομαδικά παιχνίδια δημιούργησαν συναισθήματα χαράς, συμμετοχής και ένταξης στην κουλτούρα των συνομηλίκων.

20250505 1454461 20250505 1454281 20250504 2200141

 

Έπειτα στη διάρκεια της τριήμερης εκδρομής που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του eTwinning στο Ναύπλιο οι μαθητές έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια στο Παλαμήδι Ναυπλίου , που έχει ανακηρυχθεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000.Μέσα σε πνεύμα συνεργασίας οι μαθητές/ μαθήτριες έπαιξαν και χάρηκαν το φυσικό περιβάλλον και την ομορφιά της φύσης.

20250505 1453091 20250505 1452471 20250504 2200471

Στο πλαίσιο του  e Twinning υλοποιήθηκαν τον Μάρτιο συνεργατικές δράσεις γνωριμίας μαθητών / μαθητριών και συμμετεχόντων εκπαιδευτικών με τη χρήση εργαλείων web2. Αρχικά το Γυμνάσιο της Ειρηνούπολης και ο Ν.Μπεσλίκας, υπεύθυνος του eTwinning , σχεδίασαν το πρώτο συνεργατικό padlet ‘’ Bullying and Gamification’’ με στόχο την αρχική γνωριμία όλων των μαθητών του έργου. Οι μαθητές αυτοπαρουσιάστηκαν με τη χρήση AVATARS, ένα εργαλείο χρήσιμο για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Εκπαίδευσης αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στη συνέχεια οι μαθητές/ μαθήτριες ασχολήθηκαν με το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Γ Γυμνασίου και του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ( ΚΠΑ) , με το κεφάλαιο 12 που αφορά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Εστίασαν στα Δικαιώματα των Παιδιών,  στην ομαλή ένταξη στο σχολείο και την Ασφάλειά τους (stop-bullying.gov.gr).

https://padlet.com/nmpes 1977/bullying-and-gamification-ckrthvc2jh7z6fin

SYNDESH TOY eTwinning ME ANALYTIKO PROGRAMMA SPOYDON PADLET AVATARS BIOMATIKA ERGASTHRIA GIA TO BULLYING

Αρχές Φεβρουαρίου 2025 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος  eTwinning Εκφοβισμός και Παιχνιδοποίηση( ID 161937), πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων ( Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού, Γυμνάσιο με Λ.Τ Ειρηνούπολης και Cahide Ahmet Dalyanoglu Anadolu Liseri Σμύρνης). Στη συνάντηση υπήρξε γνωριμία των εκπαιδευτικών με τους συναδέλφους του σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Σμύρνης. Επιπλέον καταρτίστηκε ημερολόγιο συνεργατικών δράσεων και προσδιορίστηκαν με ακρίβεια τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των δράσεων. Στόχος του έργου ορίστηκε η πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού μέσω ομαδικών δια ζώσης η διαδικτυακών παιχνιδιών. Καταληκτικά τονίστηκε η ανάγκη  συμπερίληψης και αποδοχής της διαφορετικότητας μέσω εκμάθησης  κοινώς αποδεκών κανόνων από τα μέλη των ομάδων.

ENHMEROSH GONEON GIA etwinning

Τον Μάρτιο 2025 πραγματοποιήθηκα δια ζώσης ενημέρωση των γονέων των μαθητών και μαθητριών των Γ1 και Γ2 που συμμετέχουν στο έργο του  e Twinning στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για το πρόγραμμα, τις δράσεις, την εγγραφή των μαθητών στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα( esepetwinning), τη χρήση των κωδικών πρόσβασης, τους στόχους μας και τα συνεργαζόμενα σχολεία Ελλάδας και Τουρκίας καθώς και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο πρόγραμμα. Οι γονείς συμμετείχαν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Εκπαίδευσης. Επιπλέον ενημερώθηκαν για τη διοργάνωση τριήμερης εκδρομής στο πλαίσιο του e Twinning στο Ναύπλιο με τη συμμετοχή των δύο ομάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και τη οργάνωση ομαδικών παιχνιδιών στην εκδρομή.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί  e Twinning

Σεμερτζίδου, Τσομπανίδου, Κυριακίδου και Χίρτογλου