eTwinning – Εκφοβισμός και Παιχνιδοποίηση (ID 161937) ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
Στο πλαίσιο του e Twinning υλοποιήθηκαν τον Μάρτιο συνεργατικές δράσεις γνωριμίας μαθητών / μαθητριών και συμμετεχόντων εκπαιδευτικών με τη χρήση εργαλείων web2. Αρχικά το Γυμνάσιο της Ειρηνούπολης και ο Ν.Μπεσλίκας, υπεύθυνος του eTwinning , σχεδίασαν το πρώτο συνεργατικό padlet ‘’ Bullying and Gamification’’ με στόχο την αρχική γνωριμία όλων των μαθητών του έργου. Οι μαθητές αυτοπαρουσιάστηκαν με τη χρήση AVATARS, ένα εργαλείο χρήσιμο για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Εκπαίδευσης αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στη συνέχεια οι μαθητές/ μαθήτριες ασχολήθηκαν με το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Γ Γυμνασίου και του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ( ΚΠΑ) , με το κεφάλαιο 12 που αφορά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Εστίασαν στα Δικαιώματα των Παιδιών, στην ομαλή ένταξη στο σχολείο και την Ασφάλειά τους (stop-bullying.gov.gr).
https://padlet.com/nmpes 1977/bullying-and-gamification-ckrthvc2jh7z6fin
![]() |
![]() |
![]() |
e- Twinning ‘’ Bullying and Gamification’’ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ- ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
Αρχές Φεβρουαρίου 2025 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος e–Twinning Εκφοβισμός και Παιχνιδοποίηση( ID 161937), πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων ( Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού, Γυμνάσιο με Λ.Τ Ειρηνούπολης και Cahide Ahmet Dalyanoglu Anadolu Liseri Σμύρνης). Στη συνάντηση υπήρξε γνωριμία των εκπαιδευτικών με τους συναδέλφους του σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Σμύρνης. Επιπλέον καταρτίστηκε ημερολόγιο συνεργατικών δράσεων και προσδιορίστηκαν με ακρίβεια τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των δράσεων. Στόχος του έργου ορίστηκε η πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού μέσω ομαδικών δια ζώσης η διαδικτυακών παιχνιδιών. Καταληκτικά τονίστηκε η ανάγκη συμπερίληψης και αποδοχής της διαφορετικότητας μέσω εκμάθησης κοινώς αποδεκών κανόνων από τα μέλη των ομάδων.
![]() |
Τον Μάρτιο 2025 πραγματοποιήθηκα δια ζώσης ενημέρωση των γονέων των μαθητών και μαθητριών των Γ1 και Γ2 που συμμετέχουν στο έργο του e Twinning στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για το πρόγραμμα, τις δράσεις, την εγγραφή των μαθητών στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα( esep – etwinning), τη χρήση των κωδικών πρόσβασης, τους στόχους μας και τα συνεργαζόμενα σχολεία Ελλάδας και Τουρκίας καθώς και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο πρόγραμμα. Οι γονείς συμμετείχαν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Εκπαίδευσης. Επιπλέον ενημερώθηκαν για τη διοργάνωση τριήμερης εκδρομής στο πλαίσιο του e Twinning στο Ναύπλιο με τη συμμετοχή των δύο ομάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και τη οργάνωση ομαδικών παιχνιδιών στην εκδρομή.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί e Twinning
Σεμερτζίδου, Τσομπανίδου, Κυριακίδου και Χίρτογλου
Ειδική πρόσκληση κάλυψης λειτουργικών κενών μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ
Πρόγραμμα Σπουδών “Ενεργός Πολίτης” (Γ΄ Γυμνασίου)
Με την υλοποίηση της Δράσης «Βοηθώ όποιον με χρειάζεται» ολοκληρώθηκε η εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών Ενεργός Πολίτης για την Γ΄ Γυμνασίου του τρέχοντος σχολικού έτους. Οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 αποφάσισαν να προσφέρουν ένα χρηματικό ποσό στην Πρωτοβουλία για το Παιδί, λίγο πριν το Πάσχα.
Προηγήθηκε της συγκεκριμένης Δράσης μια σειρά διδακτικών ωρών στη διάρκεια των οποίων συζητήσαμε, στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, για το πρόβλημα της φτώχειας σε όλον τον πλανήτη. Οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο και ντοκιμαντέρ που παρουσιάζουν το πρόβλημα στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας σχετικά με αυτά. Προβληματίστηκαν για το μέγεθος του προβλήματος, και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισής του. Εργάστηκαν παράλληλα προς την ίδια κατεύθυνση στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Αρχαίας ελληνικής γραμματείας , προκειμένου, με τη διαθεματικότητα, να υλοποιηθούν οι στόχοι του προγράμματος. Συνειδητοποίησαν οι ίδιοι την ανάγκη να βοηθήσουν και, με την παρότρυνση των καθηγητών επέλεξαν να γεμίσουν τον ΄΄κουμπαρά΄΄ της Πρωτοβουλίας για το Παιδί. Καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση κινητοποιήθηκαν για να προσφέρουν τη μικρή μα σημαντική τους βοήθεια.
![]() |
Έτσι, την Πέμπτη 10-4-2025 ο «κουμπαράς» ήταν γεμάτος και έτοιμος προς παράδοση στην Πρωτοβουλία. Η ομάδα των καθηγητών που ασχοληθήκαμε με το Π. Σ. Ενεργός Πολίτης (Μητσάνη Κυριακή, Μπουζίνη Αθηνά, Παπαδημητρίου Παναγιώτης, Σεμερτζίδου Ευαγγελία) είμαστε περήφανοι για τους μαθητές μας της Γ΄ Γυμνασίου που εργάστηκαν καθ΄ όλη τη διάρκεια της εφαρμογής του Προγράμματος.
Εορτή 25ης Μαρτίου
Με συγκίνηση και αίσθημα πατριωτισμού τελέστηκε η εορτή της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές μας, οι οποίοι συμμετείχαν στο θεατρικό έργο με τίτλο «Παραμονές της Επανάστασης».
Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους πρωταγωνιστές της επανάστασης, την ίδρυση και τον όρκο της Φιλικής Εταιρείας, καθώς και για τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την διάρκεια του αγώνα. Στην συνέχεια, παρακολούθησαν το αφιέρωμα της «Αποστολής» για την επανάσταση του ’21, όπου μιλούν οι ήρωες και θυμίζουν στους νέους ότι αυτοί είναι το μέλλον της πατρίδας.
![]() |
Ακολούθησε η θεατρική παράσταση, όπου περιγράφεται η αγωνία των ανθρώπων για το μέλλον του τόπου, με τους προεστούς της περιοχής να παρακινούνται από τις νεαρές κόρες να ξεκινήσουν την επανάσταση, χωρίς να δειλιάζουν μπροστά στις όποιες συνέπειες.
![]() |
![]() |
Οι ηθοποιοί χειροκροτήθηκαν τόσο από τους υπόλοιπους μαθητές, όσο και από τους καθηγητές και τους γονείς που παρευρέθηκαν.
![]() |
«Γαλλική Κουζίνα: Τέχνη και Πολιτισμός» στο Σχολείο μας
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες 17 Μαρτίου η εκδήλωση του σχολείου μας στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Γαλλική Κουζίνα: Τέχνη και Πολιτισμός» που διοργάνωσαν η Διευθύντρια Κατερίνα Πασχούλα (ΠΕ05 Γαλλικών) και οι εκπαιδευτικοί Μιχάλης Σισμανίδης (ΠΕ08 Καλλιτεχνικών) και Κατερίνα Τσαρνούχα (ΠΕ02 Φιλόλογος), όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαλλική γαστρονομία και τον πολιτισμό της.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν παραδοσιακές γαλλικές συνταγές, οι οποίες προετοιμάστηκαν από τους μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη αρώματα από φημισμένα γαλλικά πιάτα, ενώ οι συμμετέχοντες και επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν τις δημιουργίες των μικρών σεφ. Παράλληλα, η εκδήλωση πλαισιώθηκε με γαλλική μουσική, δίνοντας μια ολοκληρωμένη πολιτιστική εμπειρία.
![]() |
![]() |
![]() |
Η συμμετοχή και ο ενθουσιασμός των μαθητών απέδειξαν πως η γαστρονομία δεν είναι απλώς μια τέχνη, αλλά και ένα παράθυρο προς έναν διαφορετικό πολιτισμό. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της όμορφης δράσης!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Για λόγους ενημέρωσης, δραστηριοποίησης και ευαισθητοποίησης των μαθητών έχει καθιερωθεί να γίνονται διάφορες δράσεις για την ημέρα αυτή.
Στα πλαίσια αυτών των δράσεων, οι μαθητές του σχολείου μας, στο μάθημα της Πληροφορικής, πραγματοποιήσαν τις εξής δραστηριότητες:
- Οι μαθητές της Α τάξης «καλούνται» να λύσουν διάφορους γρίφους σε ένα εικονικό «Escape Room». Απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις για το σχολικό εκφοβισμό πηγαίνουν από το ένα στάδιο στο επόμενο, μέχρι να φτάσουν στο τελικό στάδιο και να «δραπετεύσουν».
Αν θέλετε μπορείτε κι εσείς να προσπαθήσετε να «δραπετεύσετε» δοκιμάζοντας το «Escape Room» ΕΔΩ - Οι μαθητές της Β τάξης δημιούργησαν μια παρουσίαση με τα δικά τους μηνύματα.
Για να τα δείτε μπορείτε να πατήσετε ΕΔΩ - Οι μαθητές της Γ τάξης επίσης γράψανε τα δικά τους μηνύματα και τα «ανέβασαν» σε έναν ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων.
Για να μπορέσετε να τον δείτε μπορείτε να πατήσετε ΕΔΩ
![]() |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΚΑΒΑΛΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΞΑΝΘΗ 26,27 ΚΑΙ 28/02/2025
Τέλη Φλεβάρη, το Ημερήσιο Γυμνάσιο Κοπανού, πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή της Β΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιούν, με προορισμό την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη και τη Ξάνθη.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Αρχικά κατά την πρώτη ημέρα επισκέφθηκαν το Μουσείο της Αμφίπολης, όπου μπορεί κανείς να γνωρίσει την ιστορική πορεία της αρχαίας πόλης και της άμεσης περιοχή της. Στον προθάλαμο της έκθεσης, στο χώρο υποδοχής, εκτίθενται η ασημένια λειψανοθήκη και το χρυσό στεφάνι από φύλλα ελιάς που βρέθηκαν σε κιβωτιόσχημο τάφο, στο σημείο που είναι τώρα κτισμένο το Μουσείο. Η έκθεση οργανώνεται κατά χρονολογικές και θεματικές ενότητες: Ι) Προϊστορικοί χρόνοι ΙΙ) Πρώιμοι ιστορικοί χρόνοι ΙΙΙ) Κλασσικοί και Ελληνιστικοί χρόνοι ΙV) Ρωμαϊκοί χρόνοι V) Παλαιοχριστιανικοί χρόνοι VI) Βυζαντινοί χρόνοι. Στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και ξεναγήθηκαν από αρχαιολόγο ξεναγό. Η αρχαία πόλη των Φιλίππων υπήρξε αρχικά (360 π.Χ.) αποικία των Θασίων, με το όνομα Κρηνίδες, σύντομα όμως κατακτήθηκε από τον πανίσχυρο τότε Φίλιππο Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας, ο οποίος οχύρωσε την πόλη και της έδωσε το όνομά του. Στα ελληνιστικά χρόνια η πόλη απέκτησε το τείχος της, το θέατρο, δημόσια οικοδομήματα και ιδιωτικές κατοικίες. Αναμφισβήτητα, το πιο εντυπωσιακό κτίσμα της εποχής αυτής είναι το Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, το οποίο κάθε καλοκαίρι φιλοξενεί παραστάσεις του Φεστιβάλ Φιλίππων. Τον 2ο αιώνα π.Χ. η διέλευση της Εγνατίας Οδού μέσα από τους Φιλίππους, ενός από τους μεγαλύτερους στρατιωτικούς και εμπορικούς δρόμους του αρχαίου κόσμου, μετέτρεψε την πόλη σε σημείο αναφοράς της περιοχής. Ωστόσο, ένα άλλο σημαντικό γεγονός έμελλε και πάλι να αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης: η έλευση του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος ίδρυσε εδώ την πρώτη χριστιανική εκκλησία σε ευρωπαϊκό έδαφος το 49/50 μ.Χ. Κατά τα παλαιοχριστιανικά χρόνια (4ος-6ος μ.Χ. αιώνες.) ιδρύθηκαν, στη θέση των ρωμαϊκών κτιρίων, το συγκρότημα του «Οκταγώνου», με τον μητροπολιτικό ναό αφιερωμένο στον Απόστολο Παύλο, το «Παλάτι του Επισκόπου», καθώς και τρεις μεγαλόπρεπες βασιλικές και ιδιωτικές κατοικίες. Έπειτα οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν το Ιερό Προσκύνημα Βαπτιστήριο Αγίας Λυδίας Φιλιππησίας που βρίσκεται στον Ζυγάκτη ποταμό, δυτικά των αρχαίων Φιλίππων, όπου κατά τη διήγηση του Ευαγγελιστού Λουκά (Πραξ.κεφ.στ.11), συνοδού του Παύλου, βάπτισε ο Απόστολος Παύλος την πρώτη Ελληνίδα και Ευρωπαία χριστιανή, την πορφυροπώλιδα Λυδία Φιλιππησία.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Την δεύτερη ημέρα επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης στη μόνιμη έκθεσή του που αφορά στην ιστορία της πόλης της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής. Περιλαμβάνει θεματικές ενότητες των αρχαιολογικών χώρων και ευρημάτων της περιοχής, τη δημιουργία της πόλης και τη σχέση της με το σιδηρόδρομο και το λιμάνι, την αστική και αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της, την οικονομική και πολιτική διαδρομή της, την πνευματική και κοινωνική ζωή, όπως και ενότητα για τις πληθυσμιακές ομάδες που τη συγκρότησαν. Έπειτα επισκέφθηκαν το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης που ιδρύθηκε από την Αγγέλα Γιαννακίδου για να διατηρήσει την ιστορική μνήμη στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Θράκης. Η συλλογή του Μουσείου αποτελείται από αντικείμενα του υλικού πολιτισμού των Θρακών, σπάνιο αρχειακό φωτογραφικό υλικό, καταγραφές-video και βιβλιοθήκη. Στο χώρο του Μουσείου εκτίθενται 500 αντικείμενα μέρος της συλλογής του Μουσείου. Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποκόμισαν μια εικόνα της παραδοσιακής ζωής της Θράκης και ειδικότερα του νομού Έβρου από το τέλος του 17ου ως τις αρχές του 20ου αιώνα. Επιπρόσθετα οι μαθητές και μαθήτριες επισκέφθηκαν το Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρουπόλεως και συμμετείχαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Από το ανθίβολο στην εικόνα» .Μέσα στο Μουσείο η θρησκεία, η τέχνη και η ιστορία βρίσκονται αρμονικά δεμένες σε μία προσπάθεια να προσφέρουν στους μαθητές μια εναλλακτική δραστηριότητα μέσα από ένα σύνολο εργασιών και παρακολουθήσεων για την παραγωγή μιας εικόνας.
![]() |
![]() |
![]() |
Την τρίτη ημέρα οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και τη ομορφιά στο Πόρτο Λάγος, που βρίσκεται στα όρια των νομών Ξάνθης και Ροδόπης, και συγκεκριμένα στο σημείο όπου η Λίμνη Βιστωνίδα ενώνεται με το Θρακικό Πέλαγος, σε μια τοποθεσία που συνδυάζεται με τρόπο μοναδικό το πράσινο του δάσους και το γαλάζιο της ελληνικής θάλασσας. Επίσης η λίμνη Βιστωνίδα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερούς υγροβιότοπους παγκοσμίως που προστατεύεται από τη σύμβαση Ραμσάρ με δεκάδες είδη σπάνιων πτηνών. Το Δέλτα του Νέστου και η λίμνη Βιστωνίδα εντάσονται στις περιοχές ειδικής προστασίας της ορνιθοπανίδας της Ε.Ε. και στο δίκτυο Natura 2000. Το θέαμα των εκατοντάδων πουλιών γύρω από τη γραφική εκκλησία του Αγίου Νικολάου στη μέση της λιμνοθάλασσας του Πόρτο Λάγους είναι μοναδικό.
Οι μαθητές τιμώντας την ημέρα μνήμης των νεκρών στα Τέμπτη ζωγράφισαν εκφράσεις πένθους.
![]() |
![]() |
Επιλογικά οι μαθητές επισκέφθηκαν την πόλη της Ξάνθης και Το Σπίτι της Σκιάς που στεγάζει τα έργα σκιάς του εικαστικού Τριαντάφυλλου Βαΐτση. Στην έκθεση, όπου υπάρχει και το εργαστήριο του καλλιτέχνη, παρουσιάζονται γλυπτά κατασκευασμένα από σκουπίδια και ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία όταν φωτιστούν κατάλληλα παράγουν αναγνωρίσιμες μορφές σκιάς.
Η εκδρομή ολοκληρώθηκε εκπληρώνοντας τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεφαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Συνοδοί καθηγήτριες ήταν οι Τσομπανίδου Μαρία, Κυριακίδου Αναστασία και Σεμερτζίδου Ευαγγελία.
Εκδρομή στη Θεσσαλονίκη
Η σημερινή επίσκεψη μας με παιδιά της Γ’ τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτέλεσε μια προσπάθεια να συνδέσουμε όσα μάθαμε για τον σουρεαλισμό και την σύγχρονη τέχνη στα μαθήματα των Γαλλικών, της λογοτεχνίας και των εικαστικών! Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και δημιούργησαν και τα ίδια σουρεαλιστικά έργα ανά ομάδα, αξιοποιώντας όσα έμαθαν για την αυτόματη γραφή κι έκφραση .
![]() |
![]() |
![]() |
Απολαύσαμε στη συνέχεια βόλτα στην παραλία με σύμμαχο τον υπέροχο καιρό και τον αυθορμητισμό των παιδιών! Το ραντεβού με την τέχνη ήταν σίγουρα εποικοδομητικό!!!
![]() |
![]() |
![]() |