ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ


          

ΚαζαντζάκηςΜια ξεχωριστή διδακτική εμπειρία, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι μαθητές του Γυμνασίου Φουρφουρά, καθώς το σχολείο μας δανείστηκε τη Μουσειοσυσκευή του Νίκου Καζαντζάκη. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, τα παιδιά αξιοποίησαν το υλικό της Μουσειοσυσκευής, που είναι ταξινομημένο σε πέντε βασικές ενότητες. Σε αυτές παρουσιάζεται ο Καζαντζάκης ως συγγραφέας, Κρητικός, άνθρωπος, ταξιδευτής και διανοούμενος.

Ο κόσμος του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη μεταφέρθηκε στην τάξη μέσα από φωτογραφίες, παιχνίδια με κάρτες, χρονολόγια, παζλ – χάρτες, αντίγραφα χειρογράφων και προσωπικών αντικειμένων του Καζαντζάκη από τις συλλογές του Μουσείου. Το εξαιρετικό αυτό εκπαιδευτικό εργαλείο, που συνδυάζει την ψυχαγωγία με τη μάθηση, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να προσεγγίσουν δημιουργικά τις ιδέες, την προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Κρητικού συγγραφέα.Μάλιστα, στο τέλος δεν παρέλειψαν να σχεδιάσουν και μια καρτ ποστάλ – έκπληξη! Σε αυτήν κλήθηκαν να περιγράψουν τον τόπο διαμονής τους δίχως να αποκαλύψουν την ονομασία του, ώστε να τον μαντέψουν οι μαθητές του επόμενου σχολείου που θα υποδεχτεί τη Μουσειοσυσκευή.

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητά τους!

Θερμές ευχαριστίες, επίσης, στις φιλολόγους Κότσαγα Καλλιόπη και Ντάνου Κωνσταντούλα, που υλοποίησαν τη δράση στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, καθώς και στις φιλολόγους Κουδουμνάκη Κωνσταντίνα και Αναστασάκη Παρασκευή, που πραγματοποίησαν τη δράση στη Γ’ Γυμνασίου.



ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ
Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025, 23:11  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Σχεδιάζω το μέλλον μουΣτο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: “Ξεκινάω τη ζωή μου, συνεχίζω τις σπουδές μου: γνωριμία με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και με φορείς εργασίας”, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια διαδικτυακή συνάντηση με τον κ. Δημήτρη Μαϊδώνη, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας από τη Δομή Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Ο κ. Μαϊδώνης πραγματοποίησε μια διαδραστική παρουσίαση με θέμα “Σχεδιάζω το Μέλλον μου”, δίνοντας στους μαθητές, μεταξύ άλλων, πολύτιμες πληροφορίες για:

  • Τους διαφορετικούς τύπους Λυκείων και τις επιλογές μετά το Γυμνάσιο.
  • Τις διεξόδους που έχουν μετά την ολοκλήρωση του Λυκείου.
  • Τις επιλογές σπουδών και επαγγελματικών κατευθύνσεων.
  • Τρόπους για να ακολουθήσουν επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν.

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να διατυπώσουν τις απορίες τους και να λάβουν χρήσιμες απαντήσεις που θα τους βοηθήσουν στον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προσανατολισμό τους.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Δημήτρη Μαϊδώνη για την ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μας και για την εμπεριστατωμένη παρουσίασή του. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Κότσαγα Καλλιόπη, φιλόλογο του σχολείου μας, για τη διοργάνωση αυτής της σημαντικής δράσης.



ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ π
Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025, 22:15  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Ημέρα του πΌπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στις 14 Μαρτίου 2025, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Φουρφουρά τίμησαν την Ημέρα του π (π ≈ 3,14) μέσα από δημιουργικές και εκπαιδευτικές δράσεις.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τη μαθηματική σταθερά π, τον σημαντικό ρόλο της στα Μαθηματικά και τις εφαρμογές της στην καθημερινή ζωή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι μνημονικοί κανόνες που έχουν επινοηθεί για την απομνημόνευση των δεκαδικών ψηφίων του π.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φράση που αποδίδεται στον Πλάτωνα:

“Αεί ο Θεός ο μέγας γεωμετρεί”,

όπου ο αριθμός των γραμμάτων κάθε λέξης αντιστοιχεί στα πρώτα δεκαδικά ψηφία του π (3,14159).

Αργότερα, ο καθηγητής Μαθηματικών Ν. Χατζιδάκης συμπλήρωσε αυτή τη φράση για ακόμη περισσότερα ψηφία:

“Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι”,

δίνοντας μια προσέγγιση 23 δεκαδικών ψηφίων του π!

Σύμφωνα με το καθιερωμένο έθιμο, οι μαθητές δημιούργησαν και διακόσμησαν στρογγυλές πίτες, εμπνευσμένες από τον αριθμό π. Με φαντασία, δημιουργικότητα και μεράκι, οι μαθητές όλων των τάξεων παρουσίασαν τις μοναδικές δημιουργίες τους.

Στη συνέχεια, ακολούθησε διαγωνισμός για την καλύτερη διακόσμηση πίτας!

Φετινοί νικητές στο Γυμνάσιο ήταν οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, οι οποίοι ξεχώρισαν με την πρωτότυπη και εντυπωσιακή διακόσμησή τους.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σε αυτή την ξεχωριστή γιορτή!

Ευχαριστούμε θερμά το ζαχαροπλαστείο “Γλυκές Γεύσεις” και τον κ. Γιάννη Διαμαντάκη για τη συνεχή υποστήριξή τους στη δράση μας, καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν στην οργάνωση και υλοποίηση αυτής της υπέροχης εκδήλωσης.




PAIXNIDIΚαλώς ήρθατε στο διαδραστικό παιχνίδι «Βοηθήστε το γενίτσαρο να ζητήσει συγχώρεση!»

Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Φουρφουρά δημιούργησαν ένα συναρπαστικό διαδραστικό παιχνίδι που σας ταξιδεύει στην ιστορία και την παράδοση του Φουρφουρά. Μέσα από μια πρωτότυπη αφήγηση, οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν να βοηθήσουν τον Αχμέτ, έναν νεαρό άνδρα από την Κωνσταντινούπολη, που αναζητά τη λύτρωση ακολουθώντας τα ίχνη του προπάππου του στη Θεοτόκο του Φουρφουρά.

Με την καθοδήγησή σας, ο Αχμέτ θα πρέπει να λύσει γρίφους, να ανακαλύψει ιστορικά σημεία του χωριού και να αναζητήσει τη συγχώρεση, ενώ παράλληλα θα γνωρίσετε καλύτερα την πολιτιστική κληρονομιά του Φουρφουρά.QRJPG

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον πατέρα Γεώργιο Αντωνάκη και τον κ. Φύτρο Ευάγγελο, οι οποίοι στάθηκαν αρωγοί στην υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος. Ευχαριστούμε επίσης τον πατέρα Διαμαντάκη Παντελεήμων, τον πατέρα Διαμαντάκη Εμμανουήλ, τον πατέρα Πιπεράκη Αλέξιο, τον κ. Σημαντήρα Ζαχαρία, τον κ. Σημαντήρα Κωνσταντίνο, την τοπική κοινωνία, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και όλους όσους βοήθησαν. Χωρίς τη συμβολή τους, το παιχνίδι αυτό δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.

Σας προσκαλούμε όλους να έρθετε και να συμμετάσχετε σε αυτή τη μοναδική εμπειρία! Ζήστε από κοντά την περιπέτεια του Αχμέτ, γνωρίστε τον Φουρφουρά μέσα από μια διαφορετική ματιά και γίνετε κι εσείς μέρος της ιστορίας του. Σας περιμένουμε!

Για να παίξετε το παιχνίδι

  1. Κατεβάστε στο κινητό σας την εφαρμογή Actionbound που θα βρείτε εδώ.
  2. Ελάτε στη Θεοτόκο του Φουρφουρά.
  3. Σαρώστε με το κινητό σας το QRCode που θα βρείτε εδώ.



Μη γυρνάς την πλάτη σου… Γίνε η φωνή που στηρίζει, το χέρι που βοηθά, το χαμόγελο που δίνει ελπίδα, η καρδιά που αγαπά. Δείξε την αγάπη σου!

Το Γυμνάσιο Φουρφουρά σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο Λύκειο και με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, συμμετείχε στην πανελλήνια δράση αφιερωμένη στην Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Σχολικη Διαμεσολαβηση 1Η εκδήλωση, με τίτλο «Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι», περιλάμβανε τη συμμετοχή σχολείων από όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν δημιουργήσει το καθένα το δικό του πρωτότυπο τραγούδι με στίχους που προάγουν τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη. Οι μαθητές παρουσίασαν τη δημιουργία τους στο χώρο του σχολείου μας, μεταδίδοντας μέσα από τη μουσική ένα ισχυρό μήνυμα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές δράσεις όπως ζωγραφική και θεατρικά δρώμενα, προσφέροντας στους μαθητές επιπλέον ευκαιρίες να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το ζήτημα.

Στις 11:00 π.μ., όλα τα συμμετέχοντα σχολεία ένωσαν τις φωνές τους μέσα από έναν συμβολικό κοινό μουσικό «θόρυβο», εκτελώντας ένα κοινό κομμάτι κρουστών. Ο ρυθμικός αυτός ήχος συμβόλιζε τη δύναμη της συλλογικότητας, την αποφασιστικότητα να σπάσει η σιωπή και να ακουστεί το μήνυμα ότι κανένα παιδί δεν πρέπει να νιώθει μόνο του.

Με σύνθημα «Κανένα παιδί στο περιθώριο», η δράση στόχευε στην προώθηση αξιών όπως η αποδοχή, η φιλία, η ενσυναίσθηση και η συνεργασία, δημιουργώντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενισχύοντας το όραμα για ένα σχολείο χωρίς φόβο, αλλά γεμάτο αγάπη και αλληλεγγύη.




Κλιματική αλλαγήΣτο πλαίσιο του μαθήματος Γεωλογίας – Γεωγραφίας και του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία: την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή.

Με την καθοδήγηση της βιολόγου εκπαιδευτικού κας Πουλή Μαρίνας, και με τη συνδρομή της βιολόγου εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής κας Αντωνίου Βασιλικής και της φυσικού εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής κας Λουλουδάκη Νεκταρίας, οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες στην επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκεί έμαθαν για την κλιματική αλλαγή, τις αιτίες της και τις συνέπειές της στον πλανήτη μας.

Μετά από αυτή την έρευνα, οι μαθητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια αφίσα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Βρήκαν κατάλληλες εικόνες, σχεδίασαν, ζωγράφισαν και έγραψαν μηνύματα με στόχο να μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου για την προσπάθειά τους και τη δημιουργικότητά τους! Μέσα από αυτή τη δράση, απέδειξαν ότι η νέα γενιά μπορεί να έχει ενεργό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος και να συμβάλλει στη διάδοση σημαντικών μηνυμάτων.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Πουλή για την ιδέα και την υλοποίηση της δράσης, καθώς και τις κ. Αντωνίου και κ. Λουλουδάκη για τη πολύτιμη βοήθειά τους.




Σχολική Διαμεσολάβηση

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων της Β’ Γυμνασίου, οι μαθητές μας επεξεργάστηκαν το θέμα της σχολικής διαμεσολάβησης. Αξιοποιώντας το υλικό της Αντιγόνης (ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία), εκπαιδεύτηκαν στον ρόλο του σχολικού διαμεσολαβητή, με σκοπό να μάθουν να λύνουν ειρηνικά και πιο αποτελεσματικά τις συγκρούσεις τους. Στη συνέχεια, δημιούργησαν τα δικά τους παιχνίδια ρόλων και επέλυσαν συγκρούσεις, αναλαμβάνοντας εναλλάξ τον ρόλο των μαθητών και των διαμεσολαβητών.

Η προσπάθεια για την εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στο σχολείο μας έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, και φέτος συνεχίζεται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική! Το επόμενο βήμα, που αποφασίστηκε από κοινού με τους μαθητές, ήταν η ενημέρωση της Α΄ Γυμνασίου για τον θεσμό της διαμεσολάβησης και τα οφέλη του. Οι μαθητές της Α΄ παρουσίασαν ένα σενάριο τσακωμού, ενώ οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου ανέλαβαν να επιλύσουν τη διαφωνία μέσω της διαδικασίας της διαμεσολάβησης, δίνοντας έτσι μια ζωντανή αναπαράσταση του τρόπου λειτουργίας της.

Η ανταπόκριση και των δύο τάξεων ήταν ιδιαίτερα θετική και ήδη προγραμματίζονται τα επόμενα βήματα! Οι διαμεσολαβητές θα καλούνται να επιλύσουν διαφωνίες βασισμένες σε σενάρια που θα δημιουργούν άλλοι μαθητές, χωρίς να τα γνωρίζουν εκ των προτέρων, ώστε να εξασκούνται και να αποκτούν εμπειρία και αυτοπεποίθηση. Παράλληλα, ο θεσμός της διαμεσολάβησης θα αρχίσει να ενσωματώνεται σταδιακά στην καθημερινή ζωή του σχολείου, ενισχύοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών.

Τέλος, αποφασίστηκε ότι, προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, αν προκύψει κάποια μικρή διαφωνία ανάμεσα σε μαθητές, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη διαμεσολάβηση ως τρόπο επίλυσης.

Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου Μαρία Λαρεντζάκη, Ιωάννη Τρουλλινό και Χρύσα Στυλιανάκη για την εξαιρετική παρουσίαση της σχολικής διαμεσολάβησης στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου!

Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ αξίζει στην κα Βασιλειάδου Έλενα, οικονομολόγο του σχολείου μας, η οποία, τα τελευταία χρόνια, έχει συμβάλει καθοριστικά στη διάδοση και υλοποίηση του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης, εμπνέοντας τους μαθητές μας να γίνουν οι ίδιοι φορείς επίλυσης συγκρούσεων και συνεργασίας.

Η σχολική διαμεσολάβηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την καλλιέργεια μιας κουλτούρας διαλόγου, σεβασμού και αλληλοκατανόησης – και εμείς στο Γυμνάσιο Φουρφουρά είμαστε περήφανοι που κάνουμε σταθερά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση!




ΣυναγερμόςΚλίσηςΟι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας συνεχίζουν δυναμικά την ενασχόλησή τους με τη ρομποτική, αξιοποιώντας τα νέα ρομποτικά κιτ S2 και συγκεκριμένα τα σετ S2.2. Στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας, ανέλαβαν να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν έναν συναγερμό κλίσης, μια εφαρμογή με πρακτική σημασία στην πραγματική ζωή.

Αρχικά, οι μαθητές δημιούργησαν την κατάλληλη συνδεσμολογία των κυκλωμάτων, χρησιμοποιώντας αισθητήρες κλίσης, βομβητές και LED. Στη συνέχεια, προγραμμάτισαν τα ARD:icon μέσω του ειδικού λογισμικού, ώστε να εξομοιώσουν τη λειτουργία ενός συναγερμού.

Πώς λειτουργεί ο συναγερμός κλίσης;
Ας υποθέσουμε ότι ο διακόπτης κλίσης είναι τοποθετημένος σε ένα όχημα για να ανιχνεύει αλλαγές στην κλίση του. Αν κάποιος επιχειρήσει να το σηκώσει με γρύλο ή γερανό για να αφαιρέσει τους τροχούς του, ο αισθητήρας ενεργοποιεί τον βομβητή (σειρήνα) και το LED (οπτικό σήμα συναγερμού).

Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία των αισθητήρων κλίσης και το πώς αυτοί εφαρμόζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες. Τέτοιου είδους αισθητήρες χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, στα αεροπλάνα, όπου παρέχουν δεδομένα για την κάθετη και οριζόντια κλίση, βοηθώντας τον πιλότο να πλοηγηθεί με ασφάλεια.

Η συγκεκριμένη δράση ενίσχυσε τις δεξιότητες STEM των μαθητών μας και ανέδειξε τη σημασία της ρομποτικής στην καθημερινότητά μας. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την προσπάθεια και την εξαιρετική τους δουλειά!




Κεντρο Προληψης ΠρογραμμαΤη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, το Γυμνάσιο Φουρφουρά είχε τη χαρά να φιλοξενήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου Πρόληψης με θέμα: «Πρόληψη των εξαρτήσεων».

Το πρόγραμμα υλοποίησε η κ. Ζουμπάκη Κατερίνα, Ψυχολόγος και Στέλεχος Πρόληψης του Κέντρου, η οποία μέσα από ομαδοσυνεργατικές και βιωματικές μεθόδους, εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων και συζήτηση, βοήθησε τους μαθητές μας να εκφράσουν ελεύθερα τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς τους γύρω από το κρίσιμο ζήτημα των εξαρτήσεων.

Η δράση αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία ενημέρωσης και προβληματισμού για τους μαθητές μας, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης και της ικανότητάς τους να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις για τη ζωή τους.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κ. Ζουμπάκη Κατερίνα για την ουσιαστική και εμπνευσμένη παρουσίασή της, καθώς και στο Κέντρο Πρόληψης για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας και την προθυμία του να υλοποιήσει το πρόγραμμα στο χώρο του σχολείου μας, παρά την απόσταση από την έδρα του.




Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για διδακτική επίσκεψη του Γυμνασίου Φουρφουρά στο Ρέθυμνο:



Λήψη αρχείου



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση