Με τη λήξη του σχολικού έτους και λίγο πριν ξεκινήσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με τον κήπο και την αυλή του σχολείου. Έγινε ξεχορτάριασμα, κλάδεμα, περιποίηση και πότισμα των βοτάνων του κήπου μας, καθαριότητα του περιβάλλοντα χώρου του σχολείου και διαχωρισμός των ανακυκλώσιμων υλικών. Με κέφι, όρεξη και ομαδικό πνεύμα αφήσαν ένα καθαρό και περιποιημένο σχολείο.
Την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων διοργάνωσε για το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς Beach Party στην παραλία Αγκάλη για μαθητές, καθηγητές, γονείς και φίλους. Μετά το υπέροχο ηλιοβασίλεμα, με μουσική υπόκρουση από καλοκαιρινές επιτυχές και την μυρωδιά από την ψησταριά που έστησαν οι γονείς, διασκεδάσαμε με την ψυχή μας και αποχαιρετίσαμε την σχολική χρονιά. Στη διάρκεια του party έγινε απονομή ειδικών βραβείων εξαιρετικής προσωπικής βελτίωσης σε δύο μαθητές του σχολείου, απονομή των αναμνηστικών του συλλόγου στους φετεινούς μας απόφοιτους καθώς και λαχειοφόρος αγορά με δώρο ένα smartphone. Μουσική, χορός, μπάνιο, κέφι, διασκέδαση και άφθονο φαγητό ήταν τα συστατικά της επιτυχίας του party!
Από όλους μας, Καλό Καλοκαίρι!
Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Ηφαιστειακό Τόξο του Αιγαίου: Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον» στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της α΄, β΄ και γ΄ Γυμνασίου του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε αρχές Μαϊου εκπαιδευτική εκδρομή στην Σαντορίνη. Οι μαθητές επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο του Ακρωτηρίου, το Εμπορείο, το Οινοποιείο Μπουτάρη, το ΙΜΠΗΣ ( Ινστιτούτο Μελέτης, Παρατήρησης Ηφαιστείου Σαντορίνης), το Παλαιοντολογικό Μουσείο , τον κρατήρα του ηφαιστείου, τη Νέα Καμμένη και τη Θηρασιά. Όλα όσα οι μαθητές μελέτησαν θεωρητικά για τα ηφαίστεια, είχαν την ευκαιρία να τα δούν από κοντά και να ενημερωθούν από ειδικούς επιστήμονες. Η εκδρομή ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τους αρχικούς στόχους του προγράμματος.
- Ακρωτήρι
- Ακρωτήρι
- Ακρωτήρι
- Ακρωτήρι
- Ακρωτήρι
- Εμπορείο
- Οινοποιείο Μπουτάρη
- ΙΜΠΗΣ
- Παλαιοντολογικό Μουσείο
- Παλαιοντολογικό Μουσείο
- Κρατήρας ηφαιστείου
- Νέα Καμμένη
- Νέα Καμμένη
- Νέα Καμμένη
Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Ρύπανση Θαλασσών … και τώρα τι κάνουμε;» στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου του σχολείου μας, πραγματοποιήσαμε αρχές Μαϊου εκπαιδευτική εκδρομή στην Κρήτη. Οι μαθητές μας είχαν την τύχη να επισκεφτούν την Κνωσό, το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου, το Ενυδρείο, το σπίτι του Νίκου Ξυλούρη στα Ανώγεια, το σπήλαιο του Σφενδόνη και το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων του Ποτμιανού στα Ζωνιανά καθώς και το νησί της Σπιναλόγκας στην περιοχή του Αγ. Νικολάου. Γνώσεις, εμπειρίες, εικόνες, διασκέδαση έφτιαξαν το παζλ της εκδρομής μας η οποία στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία!
- Κνωσός
- Κνωσός
- Κνωσός
- Κνωσός
- Κνωσός
- Κνωσός
- Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
- Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
- Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
- Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
- Ενυδρείο
- Ενυδρείο
- Ενυδρείο
- Ενυδρείο
- το σπίτι του Ξυλούρη
- το σπίτι του Ξυλούρη
- το σπίτι του Ξυλούρη
- Σπήλαιο του Σφενδόνη
- Σπήλαιο του Σφενδόνη
- Σπήλαιο του Σφενδόνη
- Σπήλαιο του Σφενδόνη
- Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού
- Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού
- Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού
- Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού
- Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
- Σπιναλόγκα
Σήμερα ξεκινάνε οι Πανελλαδικές Εξετάσεις της Γ΄Λυκείου Γενικών Λυκείων και θα θέλαμε να ευχηθούμε ολόψυχα ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στους μαθητές μας που ταξίδεψαν ως την Ίο για να γράψουν. Θυμηθείτε, οι εξετάσεις αυτές είναι ένα πρώτο βήμα μετά το Λύκειο αλλά είναι μόνο αυτό. Η ζωή είναι μπροστά σας!
Με αγάπη
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Γυμνασίου Τ.Λ. Φολεγάνδρου
Την Τρίτη 31 Μαϊου 2022 οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου με Τ.Λ. Φολεγάνδρου συμμετείχαν σε ενδοσχολική επιμόρφωση την οποία διοργάνωσε το 1ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Αικατερίνη Παπαχρήστου. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω πλατφόρμας Webex και το θέμα της “Προβλήματα ελέγχου και διαχείρησης τάξης” . Έγινε ανάλυση των προβλημάτων που προκύπτουν στις σχολικές αίθουσες και τα προαύλια και προτάθηκαν λύσεις, με γνώμονα πάντα το καλό του μαθητή. Ακολούθησε συζήτηση για την αλλαγή και την εξέλιξη του σημερινού σχολείου και τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου έφηβου μαθητή.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του 3ου ΓΕΛ Πατρών και του Γυμνασίου Λ.Τ. Φολεγάνδρου, πραγματοποιήθηκε, μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων, ανταλλαγή εμπειριών αναφορικά με τα πειράματα που τα παιδιά πραγματοποίησαν στα εργαστήρια φυσικών επιστημών των σχολείων τους. Τα σχολεία λειτούργησαν συμπληρωματικά, λόγω των διαφορετικών συνθέσεων των εργαστηρίων τους, ενισχύοντας και την ανάπτυξη και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών
Την Πέμπτη 26/05 και την Παρασκευή 27/05, το Γυμνάσιο συμμετείχε σε πειράματα Χημείας, με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, σε συνεργασία με το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών.
Ευχαριστούμε τις κες Εύα Τριανταφυλλίδη και Ανθή Καρατράντου για την πρόταση συνεργασίας και την ευκαιρία οι μαθητές μας να βιώσουν μια διαφορετική και πρωτοποριακή εμπειρία, που έδωσε άλλες διαστάσεις στο εξαιρετικά ενδιαφέρον και με προοπτικές μάθημα της Χημείας.
Την Τετάρτη 25 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή Παρουσίαση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων Σχολείων των Κυκλάδων και της Αχαΐας. Το σύνθημα της εκδήλωσης «Οι Μαθητές Ερευνούν, Δημιουργούν και Παρουσιάζουν».
Το σχολείο μας συμμετείχε στην παρουσίαση με δύο Περιβαλλοντικά Προγράμματα το Γυμνάσιο με το «Ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου – Ιστορία, Παρόν και Μέλλον» και το Λύκειο με το «Ρύπανση Θαλασσών…και τώρα τι κάνουμε;».
Η Παρουσίαση των προγραμμάτων μας απέσπασε πολύ καλά σχόλια και οι μαθητές αισθάνθηκαν ικανοποίηση, χαρά, υπερηφάνεια και δικαίωση για την δουλειά που έκαναν όλο το χρόνο.
Το σχολείο μας είχε την χαρά να συμμετέχει στη 2η Ολυμπιακή Εβδομάδα με σύνθημα «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα σε τροχιά για το περιβάλλον και τον πλανήτη». η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά 16 με 20 Μαΐου.
Οι δράσεις της Ολυμπιακής Εβδομάδας αφορούσαν την απόκτηση γνώσης, αθλητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και αξιών. Συνδύασαν την αρχαία και σύγχρονη ιστορία των Αγώνων με την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την ένταξη των μαθητών/τριων στο σχολικό κοινωνικό περιβάλλον, όπως:
- να ευαισθητοποιηθούν σε αξίες, όπως η φιλία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη,
- να γνωρίσουν την ιστορία και το πνεύμα των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων,
- να ενημερωθούν για θέματα που σχετίζονται με τους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004,
- να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν με τα Ολυμπιακά ιδεώδη και με τα ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με τον αθλητισμό και τους Ολυμπιακούς Αγώνες,
- να κατανοήσουν θέματα που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, · να εξοικειωθούν με τις αρχές της δημοκρατίας,
- να κατανοήσουν και να προσεγγίσουν τις έννοιες του εθελοντισμού, της διαφορετικότητας και της κοινωνικής ευθύνης,
- να κατανοήσουν υψηλά ιδανικά όπως η ειρήνη,
- να αποκτήσουν εμπειρίες και γνώσεις σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης στην υγεία.
Από τις πολλές δράσεις που προτάθηκαν επιλέξαμε και συμμετείχαμε σε τέσσερεις:
- Την Δευτέρα 16/5 οι μαθητές μας είχαν την τιμή να συνομιλήσουν με την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη του Τάε Κβον Ντο, Φανή Τζέλη
- Την Τετάρτη 18/5 είχαν ζωντανή σύνδεση με το μουσείο και το Στάδιο Αρχαίας Ολυμπίας
- Την Παρασκευή 20/5. Οι μαθητές μέσω οπτικοακουστικών μέσων και βιωματικών προσεγγίσεων γνωρίσαν τις Ολυμπιακές αξίες, αλλά και την σημασία που διαδραματίζει το περιβάλλον στη διάδοση του αθλητισμού και των Ολυμπιακών ιδεωδών.
- Στο τέλος των διαδικτυακών δράσεων οι μαθητές αποτύπωσαν καλλιτεχνικά ζωγραφίζοντας το νόημα των αρχαίων και των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Τα έργα που δημιουργήσαν ανέβηκαν στην σελίδα της ολυμπιακής Ακαδημίας και αποτελούν την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό με έπαθλα ταμπλέτες και βιβλία για τους μαθητές και φορητούς υπολογιστές για τα σχολεία. Καλή μας επιτυχία!
Επίσης ως σχολείο συμμετέχουμε αυτόματα στην κλήρωση για ένα ταξίδι για τους μαθητές στην Αρχαία Ολυμπία και στην Ολυμπιακή Ακαδημία.
Την Τρίτη 24 Μαϊου ολοκληρώθηκε ο 2ος διαγωνισμός του Δικτύου Αειφόρων Νήσων Δάφνη “Τα νησιά μας φάροι βιώσιμης ανάπτυξης” με την ανακοίνωση των νικητών. Το σχολείο μας συμμετείχε με ομάδα έξι μαθητών γυμνασίου οι οποίοι σε συνεργασία με τους τρείς επιβλέποντες καθηγητές τους κατέθεσαν πρόταση παρέμβασης στον τομέα των Κτιρίων και Δημόσιων Χώρων. Πιο συγκεκριμενα με τίτλο “Όλα στο φώς” και σλόγκαν “Ας φωτίσουμε τη γειτονιά του σχολείου μας” καταθέσαμε πρόταση που αφορούσε τον φωτισμό του εξωτερικού χώρου του σχολείου μας και του παρακείμενου δρόμου καθώς και για την δημιουργία υπαίθριου γυμναστηρίου και υπαίθριας αίθουσας διδασκαλίας.
Η πρόταση μας απέσπασε βαθμολογία 76/100 και αν και δεν καταφέραμε να βραβευτούμε μιας και ο ανταγωνισμός ήταν αρκετά μεγάλος, οι μαθητές αποκόμισαν συμαντικά οφέλη αφού κλήθηκαν να αναδείξουν προβλήματα, να προτείνουν λύσεις και να συντάξουν ολοκληρωμένη πρόταση για την υλοποίηση του σχεδίου τους. Άλλη μια εμπειρία στην φαρέτρα των εμπειριών τους. Καλή επιτυχία στην επόμενη συμμετοχή.
Σήμερα οι μαθητές του Γυμνασίου Λ.Τ. Φολεγάνδρου παρακολούθησαν ένα θαυμάσιο σεμινάριο για τις αποστολές Cassini και Voyager, από τον ερευνητή του Γραφείου Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας της Ακαδημίας Αθηνών Δρ Κ. Διαλυνά.
Το σεμινάριο είχε τίτλο: “Διαστημική Φυσική: η ηλιόσφαιρα και οι αποστολές Cassini και Voyager” και ήταν εντυπωσιακό.
Ευχαριστούμε την National Geographic – Klett Ελλάς για τη διοργάνωση.
Ήταν ένα ακόμα ταξίδι στο Σύμπαν, στο πλαίσιο του Ομίλου Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Μετεωρολογίας του σχολείου μας.
Το σχολείο μας είχε τη χαρά την Δευτέρα 9 Μαΐου να συμμετέχει στο πρόγραμμα «Το δώρο της βροχής» το οποίο μας παρουσίασε η κυρία Βίκυ Μαλωτίδη. «Το δώρο της βροχής» δίνει έμφαση στο βρόχινο νερό και τους μη συμβατικούς υδατικούς πόρους. Έγιναν συζητήσεις, παρουσιάστηκαν μοντέλα και πειράματα στα οποία συμμετείχαν ενεργά οι μαθητές και μέσα από τα οποία προωθούνται: η στάσης υπεύθυνου πολίτη, ο σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά, το αειφόρο πρότυπο κατανάλωσης, η σύνδεση του σχολείου και της τοπικής κοινωνία. Το υλικό που μας παρουσιάστηκε δημιουργήθηκε για το πρόγραμμα Συλλογής Όμβριων Υδάτων στα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων και υλοποιείται στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος Αποστολή Νοιάσου για το Νερό. Πρόκειται για πρόγραμμα που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών από τα νησιά για το πώς η «σοφία» του παρελθόντος μπορεί να προσαρμοστεί και να εφαρμοστεί στα σύγχρονα συστήματα Συλλογής Όμβριων Υδάτων.
Το πρόγραμμα υλοποιείται από το διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό Global Water Partnership-Mediterranean (GWP-Med, παγκόσμια Σύμπραξη για το Νερό – Μεσογειακό Σκέλος). Σε συνεργασία με το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης (ΜΙΟ-ECSDE – δίκτυο MEdIES).
Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας συμμετέχει τη φετινή χρονιά στον μαθητικό κινηματογραφικό διαγωνισμό Cineμάθεια 2021-2022 της ΔΔΕ Χίου, με videoclip και αφίσα τα οποία δημιούργησαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ρύπανση θαλασσών…τώρα τι κάνουμε;».
Καθ΄ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ασχοληθήκαμε με το οικολογικό παραμύθι «Αλισάχνη» της εκπαιδευτικού Αναστασίας Λαγού.
Οι μαθητές αρχικά δημιούργησαν τρείς εκδοχές του τέλους του παραμυθιού και στην συνέχεια επέλεξαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο. Στην επόμενη φάση του προγράμματος δημιουργήθηκε η αφίσα και το τραγούδι. Οι μαθητές ζωγράφισαν, έκαναν κολλάζ, δημιούργησαν στίχους και μουσική για το τραγούδι και έκαναν την ηχογράφησή του. Όταν ολοκληρώθηκε το τραγούδι έγιναν τα γυρίσματα του videoclip και στη συνέχεια το μοντάζ. Το τελικό προϊόν του προγράμματος δηλαδή το videoclip αλλά και η αφίσα συμμετέχουν στην Cineμάθεια 2021-2022!
Καλή μας επιτυχία!
Παρακολουθήστε το videoclip μας στο YouTube:
Μετά από δύο χρόνια στέρησης των παραδόσεών μας, επιτέλους φέτος θα γιορτάσουμε το Πάσχα στη Φολέγανδρο όπως του αρμόζει. Μία από τις πολύ αγαπημένες παραδόσεις που είχαμε στερηθεί είναι οι «ντάμες», το άσπρισμα δηλαδή των πλακόστρωτων καλντεριμιών. Με αυτόν τον τρόπο θα υποδεχτούμε «φορώντας» τα γιορτινά μας, την εικόνα της Παναγίας η οποία θα περιδιαβαίνει τα ασπρισμένα σοκάκια. Στο έθιμο αυτό συμμετέχουν παραδοσιακά μαθητές του σχολείου μας οι οποίοι ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Δήμου Φολεγάνδρου γεμίζουν τις πλατείες και τα καλντερίμια, πιάνουν τα πινέλα και τις μπογιές και βάφουν περιμετρικά τις πλάκες.
Καλή Ανάσταση!
Την Παρασκευή 15 Απριλίου, τελευταία μέρα πριν κλείσει το σχολείο μας για τις γιορτες του πάσχα, διοργανώσαμε Πασχαλινή Δράση με την συμμετοχή μαθητών, καθηγητών και γονέων. Όπως είχαμε προγραμματίσει κάναμε κατασκευές και φτιάξαμε παραδοσιακά πασχαλινά κουλουράκια και λαζαράκια.
Ευχαριστούμε όσους παραβρέθηκαν και συμμετείχαν στις δράσεις και πολλά ευχαριστώ για τις λιχουδιές που μας έφτιαξε η μητέρα Πόπη Βενιού. Να είστε όλοι καλά και του χρόνου να κάνουμε περισσότερα!
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
- επί το έργο
- επί το έργο
- πάγκος κατασκευής καλαθιών
- καλαθάκι από την Μαργαρίτα!
- Τα “αυγά” των μαθητών
- προετοιμασία συνταγών
- Λαζαράκια
- Πασχαλινά κουλουράκια
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια για το τελικό αποτέλεσμα, το σχολείο μας θα συμμετέχει φέτος στον 23ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για τα Πουλιά. Η ιδιαιτερότητα του διαγωνισμού έχει να κάνει με τη μετέπειτα χρήση των φωλιών, οι οποίες θα αναρτηθούν σε δέντρα στο Άλσος Βεϊκου του Δήμου Γαλατσίου, του Πάρκου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης».
Από την αρχή της ανακοίνωσής του, ο διαγωνισμός κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών μας και αποφασίστηκε ομόφωνα η συμμετοχή μας σε αυτόν. Σήμερα πλέον είμαστε έτοιμοι να στείλουμε την υπέροχη φωλιά μας η οποία κατασκευάστηκε με πολλή αγάπη και μεράκι. Την υλοποίηση του project φωλιά ανέλαβε ο μαθητής της Α΄ Λυκείου Στυλιανός Χρυσόπουλος με την πολύτιμη τεχνική υποστήριξη του πρώην μαθητή του Γυμνασίου Τ.Λ. Φολεγάνδρου και καλού φίλου Παύλου Σιδερή.
Καλή επιτυχία στη συμμετοχή μας!
Επειδή ποτέ δεν είναι αργά να προσχωρήσεις στην υπέροχη οικογένεια του eTwinning, το σχολείο μας αποφάσισε να συμμετέχει για πρώτη φορά σε ένα Διεθνές έργο σε συνεργασία με τέσσερα σχολεία, από την Ιταλία, την Γαλλία, την Ισπανία και την Ουκρανία! Το θέμα πολύ αγαπητό στις μαθήτριές μας, Υγιεινή Διατροφή και Μαγειρική. Καλή μας αρχή λοιπόν!






















































































































































