Εδώ θα βρείτε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας ο οποίος επικαιροποιείτε με την έναρξη του κάθε σχολικού έτους.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΤ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024



Λήψη αρχείου

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Α.   Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Β.   Φοίτηση μαθητών

Γ.   Συμπεριφορά μαθητών/τριών –  Παιδαγωγικός έλεγχος – Φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

Δ.   Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

Ε.   Εκδρομές – Περίπατοι

ΣΤ. Ενημέρωση γονέων – Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

 

Με τον όρο «Κανονισμός λειτουργίας σχολείου» νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, δημιουργώντας ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης, ανάμεσα σε μαθητές, καθηγητές και γονείς.

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας, στοιχεία τα οποία συναντάμε στη λειτουργία κάθε δημοκρατικά οργανωμένης ομάδας.

Το σχολείο καλείται να συμβάλλει, πρωτίστως, στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων µε ηθικές αρχές και ισχυρή αυτοαντίληψη και να δώσει βαρύτητα στην ικανοποίηση του συνόλου των συναισθηματικών και νοητικών αναγκών και των ενδιαφερόντων του μαθητή. Το σχολείο επίσης – εκτός του προφανούς στόχου της μάθησης – έχει επωμισθεί και τον δύσκολο ρόλο να εναρμονίσει τον έφηβο με την κοινωνία. Ο έφηβος μαθητής έχει το δικαίωμα να απαιτεί σεβασμό και να του δίνεται η δυνατότητα να αναπτύσσει δημιουργικές πρωτοβουλίες. Δικαιούται δηλαδή ελευθερία, η οποία με τη σειρά της γεννά αίσθημα ασφάλειας και υπευθυνότητα.

Παράλληλα όμως, η σχολική κοινότητα νομιμοποιείται να απαιτήσει τη συνεισφορά του έφηβου μαθητή – πολίτη στην ομαλή λειτουργία της.

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο έχοντας διαφορετική αφετηρία και μεταφέροντας στις αποσκευές τους διαφορετικό πνευματικό φορτίο. Το κοινωνικό, το φυσικό και το σχολικό περιβάλλον θα προσδιορίσουν σημαντικά την παραπέρα εξέλιξή τους. Στο περιεχόμενο της σχολικής ζωής πρέπει να περιλαμβάνονται στοιχεία και δραστηριότητες που καλλιεργούν στους αυριανούς πολίτες το αίσθημα της ελευθερίας, την υπευθυνότητα, με ενεργό συμμετοχή και κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για διδασκαλία. Για τον λόγο αυτό καλούνται να φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές τους καθώς επίσης και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν το σχολικό έργο και εν γένει να συμπεριφέρονται με τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα, τους γονείς τους και το σχολείο στο οποίο φοιτούν.

 

Α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας ακολουθούνται οι κανόνες όπως αναφέρονται στο ΦΕΚ 4695/7.09.2022.

Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:

Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει αλκοολούχο διάλυμα.

Υποχρέωση διενέργειας εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. και διαχείριση περιστατικών κορωνοϊού COVID-19.

Ο παραπάνω υποχρεωτικός εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται μία (1) φορά ανά σχολική εβδομάδα, πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει σύμπτωμα τα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους.

Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές- μαθήτριες της α΄ τάξης Γυμνασίου και  Α΄τάξης Λυκείου πρέπει να προσκομίσουν το συντομότερο δυνατό Ατομικό Δελτίο Υγείας, υπογεγραμμένο από γιατρό. Το δελτίο αυτό θα το προμηθευτούν οι γονείς/κηδεμόνες από το σχολείο.

 Β. Φοίτηση μαθητών

Η προσέλευση των μαθητών/τριών στο Σχολείο πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι τις 8:10.

Η καθιερωμένη προσευχή και ενημέρωση θα γίνεται στις σχολικές αίθουσες. Είναι κατανοητό ότι καθυστερημένη προσέλευση δημιουργεί προβλήματα στη σωστή ενημέρωση των μαθητών και δυσχεραίνει στη συνέχεια τη διδασκαλία. Η είσοδος στην τάξη μετά από καθυστερημένη προσέλευση κατά την 1η ώρα επιτρέπεται μόνο με έγκριση του Δ/ντή του Σχολείου. Συνεχής και αδικαιολόγητη καθυστέρηση προσέλευσης αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.

Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα και μέχρι τις 8:30 το πρωί το Σχολείο στο τηλέφωνο 22860 41296, για τυχόν απουσία του παιδιού τους καθώς και για καθυστερημένη προσέλευση.

Το Σχολείο ενημερώνει τους γονείς – με αποστολή email – για τις απουσίες του μαθητή/μαθήτριας.

Τα όρια των απουσιών για το χαρακτηρισμό της φοίτησης ως επαρκούς στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο είναι 114 και δεν υπάρχει (από το 2018) η διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις παρακάτω περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

Αναχώρηση των μαθητών από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο με την έγκριση ή παρουσία του γονέα που θα αιτιολογήσει επαρκώς την ανάγκη της απουσίας.

Η έξοδος του μαθητή από τον σχολικό χώρο ή η παραμονή του εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, χωρίς άδεια είναι σοβαρό παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.

Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέρχονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στην τάξη τους μετά το τέλος του διαλείμματος. Χωρίς άδεια καθυστερημένη προσέλευση χρεώνει το μαθητή με ωριαία απουσία. Αν το φαινόμενο επαναλαμβάνεται συχνά ο μαθητής ελέγχεται πειθαρχικά.

Οι γονείς των μαθητών έχουν την ευθύνη για την παρακολούθηση της φοίτησης και της επίδοσης των παιδιών τους και ενημερώνονται καθημερινά στο μεγάλο διάλειμμα 10:45-11:00  επιπρόσθετα σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει οριστεί για τις ενημερώσεις γονέων από  τον κάθε εκπαιδευτικό.

Ενημερωτικά σημειώματα για τη φοίτηση (απουσίες) των μαθητών στέλνονται στους γονείς, με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), sms και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις με τη χρήση του κλασικού ταχυδρομείου. Για τον λόγο αυτό παρακαλούνται όλοι οι γονείς να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο αντίστοιχο έντυπο και οπωσδήποτε αν δεν έχουν email να δημιουργήσουν. Άλλωστε, είναι πολύ πιθανό και οι βαθμολογίες των μαθητών να αποστέλλονται με email.

 

Γ. Συμπεριφορά μαθητών/τριών –  Παιδαγωγικός έλεγχος – Φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

Ο σεβασμός όλων προς τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας (μαθητές, Δ/νση, εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους εργαζόμενους) είναι βασική προϋπόθεση για τη σωστή και αποδοτική λειτουργία του Σχολείου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, κατανόησης και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας.

Κατά τις ώρες της διδασκαλίας οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν και να προσπαθούν, να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα και να σέβονται πάντα το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.

Η θέση των μαθητών στην τάξη ορίζεται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και – για λόγους υγειονομικής ασφάλειας – δεν πραγματοποιείται καμία αλλαγή. Επίσης καλό είναι οι μαθητές να μην ανταλλάσσουν μεταξύ τους μολύβια και τετράδια.

Στα διαλείμματα δεν επιτρέπεται να παραμένουν οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας. Όσο ο καιρός το επιτρέπει οι μαθητές θα βρίσκονται στο προαύλιο, σε καθορισμένο χώρο και δεν θα έρχονται σε επαφή με τους μαθητές των άλλων τμημάτων που κάνουν μαζί διάλειμμα.

Όλοι οι χώροι του σχολείου καθώς και τα θρανία, τα καθίσματα κ.λ.π. πρέπει να διατηρούνται καθαρά, και να μην προξενούνται φθορές. Το ίδιο ισχύει για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Σχολείου και όλα τα εποπτικά μέσα που πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να αποφεύγονται φθορές.

Το αθλητικό υλικό του Σχολείου πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή και πάντοτε με την άδεια και την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Οι υβριστικές εκφράσεις και συμπεριφορές θα πρέπει να αποφεύγονται κατά την παραμονή στους χώρους του Σχολείου, κατά τη συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές, κατά την αναμονή του σχολικού λεωφορείου και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με αυτό. Σημειώνεται ότι ο μαθητής διατηρεί τη μαθητική του ιδιότητα τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.

Η κάθε είδους επικοινωνία με άτομα εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, στην περίμετρο του προαυλίου ή στην είσοδο, δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας.

Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται στους χώρους του Σχολείου και συνιστά πράξη που ελέγχεται πειθαρχικά.

Η κλιμάκωση αντιμετώπισης των συμπεριφορών που αποκλίνουν ανάλογα με το παράπτωμα είναι: α. παρατήρηση – σύσταση β. επίπληξη γ. ωριαία απομάκρυνση δ. ημερήσια, διήμερη, τριήμερη απομάκρυνση ε. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Μαθητές που συγκεντρώνουν τρεις (3) ποινές στο ίδιο τετράμηνο (Γυμνάσιο) ή τέσσερις (4) στο τετράμηνο (Λύκειο) αποβάλλονται για μία μέρα.

Ως ιδιαίτερα σοβαρά παραπτώματα, τα οποία ενεργοποιούν και ανάλογες αυστηρές κυρώσεις θεωρούνται από το Σχολείο τα ακόλουθα: α. Η χρήση βίας β. Η κατοχή επικίνδυνων οργάνων και ουσιών γ. Η καταστροφή ή κλοπή της ατομικής περιουσίας μελών της σχολικής Κοινότητας δ. Η εκ προθέσεως πρόκληση βλαβών και καταστροφών στις εγκαταστάσεις του Σχολείου.

Οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις, οι απειλές, ο χλευασμός, η υποτίμηση και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά των συμμαθητών είναι απαράδεκτες πράξεις, που δεν είναι δυνατόν να γίνουν σε καμία περίπτωση ανεκτές από όλη τη μαθητική κοινότητα. Απαράδεκτες πράξεις θεωρούνται και η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωσή του. Ο μαθητής ή η μαθήτρια που υφίσταται συμπεριφορές εκφοβισμού και αποκλεισμού είναι καλό να ενημερώσει άμεσα τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του Σχολείου, με τη βεβαιότητα ότι θα βρει τη δέουσα ανταπόκριση. Χρέος των συμμαθητών που αντιλαμβάνονται τέτοιες συμπεριφορές είναι να καταγγέλλουν άφοβα τα φαινόμενα στη Διεύθυνση ή τους καθηγητές. Χρέος των καθηγητών που διαπιστώνουν τέτοια ζητήματα είναι να ενημερώσουν τη Διεύθυνση και τους συναδέλφους τους, ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Τέλος, κάθε ζήτημα που σχετίζεται ή επηρεάζει τη σχολική ζωή και απασχολεί τους μαθητές/τριες ή τους γονείς, καλό είναι να γνωστοποιείται στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής και στη Δ/νση του Σχολείου.

 

Δ. Κινητά τηλέφωνα – Χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

Η κατοχή και χρήση των κινητών τηλεφώνων σε όλους τους χώρους του σχολείου (και στο προαύλιο) απαγορεύεται με βάση έγγραφη οδηγία του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018). Συγκεκριμένα αναγράφεται:

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από τα κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτό μαθητής να έχει στην κατοχή του κινητό, αυτό κατάσχεται μέχρι το τέλος του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος και αν επαναληφθεί ο μαθητής αποβάλλεται από το σχολείο για μία ημέρα.

Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

 

Ε. Σχολικές δραστηριότητες – Εκδρομές – Περίπατοι

Σχετικά με τις εκδρομές, περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις  κτλ. , πραγματοποιούνται σύμφωνα με την υπ’ αρ. 20883/ΓΔ4/12‐02‐2020 (ΦΕΚ 456/τ. β’/13‐02‐2020) Υ.Α. με θέμα: «Εκδρομές – Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας».

 

ΣΤ.  Ενημέρωση γονέων – Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση των γονέων από τους διδάσκοντες καθηγητές και η συνεργασία μαζί τους είναι απαραίτητη για την πρόοδο των μαθητών.

Οι γονείς και κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται  τηλεφωνικά  και με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και δια ζώσης τις ημέρες και ώρες που έχουν καθοριστεί .

Για οποιαδήποτε θέματα λειτουργίας του σχολείου ή που αφορούν τους μαθητές  οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά από την  Διευθύντρια του σχολείου ή τον υπεύθυνο τμήματος.

Η συμβολή του συλλόγου γονέων στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου είναι σημαντική. Γι’ αυτό οι γονείς καλούνται να πλαισιώνουν τον Σύλλογο και να συμβάλλουν προσωπικά με τη συμμετοχή τους σ’ αυτόν.

 

Φολέγανδρος, 26/09/2022

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Ηλέκτρα Καρασαββίδου

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Αβραμίδου Μερόπη

Γιούλη Βασιλική

Κούγια Παναγιώτα

Μακρής Δημήτρης

Μαλτέζου Ευαγγελή

Παπαχρήστου Μαίρη

Πετρόπουλος Μιχάλης

Τζουμάκη Χριστίνα

Τσιόλας Αργύριος

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΤ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22

Α.   Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Β.   Φοίτηση μαθητών

Γ.   Συμπεριφορά μαθητών/τριών –  Παιδαγωγικός έλεγχος – Φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

Δ.   Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

Ε.   Εκδρομές – Περίπατοι

ΣΤ. Ενημέρωση γονέων – Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

 

Με τον όρο «Κανονισμός λειτουργίας σχολείου» νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, δημιουργώντας ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης, ανάμεσα σε μαθητές, καθηγητές και γονείς.

Για άλλη μια χρονιά, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να εναρμονίσουμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου με τους  – μη φιλικούς στην παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία – όρους της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας, στοιχεία τα οποία συναντάμε στη λειτουργία κάθε δημοκρατικά οργανωμένης ομάδας.

Το σχολείο καλείται να συμβάλλει, πρωτίστως, στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων µε ηθικές αρχές και ισχυρή αυτοαντίληψη και να δώσει βαρύτητα στην ικανοποίηση του συνόλου των συναισθηματικών και νοητικών αναγκών και των ενδιαφερόντων του μαθητή. Το σχολείο επίσης – εκτός του προφανούς στόχου της μάθησης – έχει επωμισθεί και τον δύσκολο ρόλο να εναρμονίσει τον έφηβο με την κοινωνία. Ο έφηβος μαθητής έχει το δικαίωμα να απαιτεί σεβασμό και να του δίνεται η δυνατότητα να αναπτύσσει δημιουργικές πρωτοβουλίες. Δικαιούται δηλαδή ελευθερία, η οποία με τη σειρά της γεννά αίσθημα ασφάλειας και υπευθυνότητα.

Παράλληλα όμως, η σχολική κοινότητα νομιμοποιείται να απαιτήσει τη συνεισφορά του έφηβου μαθητή – πολίτη στην ομαλή λειτουργία της.

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο έχοντας διαφορετική αφετηρία και μεταφέροντας στις αποσκευές τους διαφορετικό πνευματικό φορτίο. Το κοινωνικό, το φυσικό και το σχολικό περιβάλλον θα προσδιορίσουν σημαντικά την παραπέρα εξέλιξή τους. Στο περιεχόμενο της σχολικής ζωής πρέπει να περιλαμβάνονται στοιχεία και δραστηριότητες που καλλιεργούν στους αυριανούς πολίτες το αίσθημα της ελευθερίας, την υπευθυνότητα, με ενεργό συμμετοχή και κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για διδασκαλία. Για τον λόγο αυτό καλούνται να φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές τους καθώς επίσης και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν το σχολικό έργο και εν γένει να συμπεριφέρονται με τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα, τους γονείς τους και το σχολείο στο οποίο φοιτούν.

Α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας θα πρέπει να τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:

  1. Υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) στους εσωτερικούς χώρους για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές και επισκέπτες. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη, λαμβάνει απουσία και παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του.
  1. Αποφεύγεται ο συγχρωτισμόςτων μαθητών στα διαλείμματα, για τον λόγο αυτό οροθετήθηκαν ξεχωριστοί  χώροι προαυλισμού για κάθε τάξη, δεδομένου ότι το σχολείο μας έχει πολύ λίγους μαθητές.
  1. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει αλκοολούχο διάλυμα.
  2. Καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
  3. Αποφυγή επίσκεψης στο σχολείο γονέων και κηδεμόνων όταν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο. Επίσκεψη γονέων/κηδεμόνων στο σχολείο μόνο μετά από τηλεφωνικό ραντεβού.
  4. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να  διενεργούν δύο self test την εβδομάδα και να επιδεικνύουν στο σχολείο τη σχετική βεβαίωση-Σχολική Κάρτα COVID-19 (Τρίτη και Παρασκευή).  Όσοι εκπαιδευτικοί είναι εμβολιασμένοι προσκομίζουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού. Όσοι είναι ανεμβολίαστοι υποχρεούνται να διενεργούν δύο rapid test την εβδομάδα και να επιδεικνύουν τη σχετική βεβαίωση (κάθε Τρίτη και Παρασκευή).
  5. Στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος COVID-19 ακολουθείται η διαδικασία, όπως ορίζεται από την υπ’ αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.55254 Υ.Α. (ΦΕΚ 4187/10-09-2021).
  1. Η Σχολική μονάδα , πλην των παραπάνω ενεργειών , πρέπει να συμπληρώνει ανελλιπώς και καθημερινώς (ακόμα και αν δεν έχει κρούσματα) τη φόρμα google (https://forms.gle/L2gE93xahbtPoHwY8 ), που αφορά την ημερήσια καταγραφή κρουσμάτων έως 12:00 π.μ.
  1. Μαθητές που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, όπως αυτές ορίζονται στο Άρθρο 8 της Δ1α/ΓΠ.οικ.55339 (ΦΕΚ 378/τχ Β΄/08-09-2020) εγκυκλίου – μετά την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης – δεν προσέρχονται στο σχολείο και παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους.

Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές- μαθήτριες της Α΄ Τάξης Γυμνασίου και Λυκείου πρέπει να προσκομίσουν το συντομότερο δυνατό Ατομικό Δελτίο Υγείας, υπογεγραμμένο από γιατρό. Το δελτίο αυτό θα το προμηθευτούν οι γονείς/κηδεμόνες από το σχολείο.

Β. Φοίτηση μαθητών

  1. Η προσέλευση των μαθητών/τριών στο Σχολείο πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι τις 8:10. Ειδικά για φέτος, δεν θα πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο, το πρωί, πριν την έναρξη των μαθημάτων. Η καθιερωμένη προσευχή και ενημέρωση θα γίνεται στις σχολικές αίθουσες. Είναι κατανοητό ότι καθυστερημένη προσέλευση δημιουργεί προβλήματα στη σωστή ενημέρωση των μαθητών και δυσχεραίνει στη συνέχεια τη διδασκαλία. Η είσοδος στην τάξη μετά από καθυστερημένη προσέλευση κατά την 1η ώρα επιτρέπεται μόνο με έγκριση του Δ/ντή του Σχολείου. Συνεχής και αδικαιολόγητη καθυστέρηση προσέλευσης αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.
  2. Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα και μέχρι τις 8:30 το πρωί το Σχολείο στο τηλέφωνο 22860 41296, για τυχόν απουσία του παιδιού τους καθώς και για καθυστερημένη προσέλευση.
  3. Το Σχολείο ενημερώνει τους γονείς – με αποστολή email – για τις απουσίες του μαθητή/μαθήτριας.
  4. Τα όρια των απουσιών για το χαρακτηρισμό της φοίτησης ως επαρκούς στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο είναι 114 και δεν υπάρχει (από το 2018) η διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις παρακάτω περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

  1. Αναχώρηση των μαθητών από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του Σχολείου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο με την έγκριση ή παρουσία του γονέα που θα αιτιολογήσει επαρκώς την ανάγκη της απουσίας.
  2. Η έξοδος του μαθητή από τον σχολικό χώρο ή η παραμονή του εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, χωρίς άδεια είναι σοβαρό παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.
  3. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέρχονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση στην τάξη τους μετά το τέλος του διαλείμματος. Χωρίς άδεια καθυστερημένη προσέλευση χρεώνει το μαθητή με ωριαία απουσία. Αν το φαινόμενο επαναλαμβάνεται συχνά ο μαθητής ελέγχεται πειθαρχικά.
  4. Οι γονείς των μαθητών έχουν την ευθύνη για την παρακολούθηση της φοίτησης και της επίδοσης των παιδιών τους. Λόγω της πανδημίας καλό είναι να αποφεύγεται η επίσκεψη των γονέων στο σχολείο και να αναζητηθούν άλλοι τρόποι ενημέρωσης, όπως το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
  5. Ενημερωτικά σημειώματα για τη φοίτηση (απουσίες) των μαθητών στέλνονται στους γονείς, με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), sms και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις με τη χρήση του κλασικού ταχυδρομείου. Για τον λόγο αυτό παρακαλούνται όλοι οι γονείς να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο αντίστοιχο έντυπο και οπωσδήποτε αν δεν έχουν email να δημιουργήσουν. Άλλωστε, είναι πολύ πιθανό και οι βαθμολογίες των μαθητών να αποστέλλονται με email.

 

Γ. Συμπεριφορά μαθητών/τριών –  Παιδαγωγικός έλεγχος – Φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

  1. Ο σεβασμός όλων προς τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας (μαθητές, Δ/νση, εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους εργαζόμενους) είναι βασική προϋπόθεση για τη σωστή και αποδοτική λειτουργία του Σχολείου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, κατανόησης και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας.
  2. Κατά τις ώρες της διδασκαλίας οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν και να προσπαθούν, να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα και να σέβονται πάντα το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση.
  3. Η θέση των μαθητών στην τάξη ορίζεται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και – για λόγους υγειονομικής ασφάλειας – δεν πραγματοποιείται καμία αλλαγή. Επίσης καλό είναι οι μαθητές να μην ανταλλάσσουν μεταξύ τους μολύβια και τετράδια.
  4. Στα διαλείμματα δεν επιτρέπεται να παραμένουν οι μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας. Όσο ο καιρός το επιτρέπει οι μαθητές θα βρίσκονται στο προαύλιο, σε καθορισμένο χώρο και δεν θα έρχονται σε επαφή με τους μαθητές των άλλων τμημάτων που κάνουν μαζί διάλειμμα.
  5. Όλοι οι χώροι του σχολείου καθώς και τα θρανία, τα καθίσματα κ.λ.π. πρέπει να διατηρούνται καθαρά, και να μην προξενούνται φθορές. Το ίδιο ισχύει για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Σχολείου και όλα τα εποπτικά μέσα που πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να αποφεύγονται φθορές.
  6. Το αθλητικό υλικό του Σχολείου πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή και πάντοτε με την άδεια και την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, αφού πρώτα έχει καθαριστεί και απολυμανθεί.
  7. Οι μαθητές ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους μπάλες για να παίζουν στα διαλείμματα.
  8. Οι υβριστικές εκφράσεις και συμπεριφορές θα πρέπει να αποφεύγονται κατά την παραμονή στους χώρους του Σχολείου, κατά τη συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές, κατά την αναμονή του σχολικού λεωφορείου και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με αυτό. Σημειώνεται ότι ο μαθητής διατηρεί τη μαθητική του ιδιότητα τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.
  9. Η κάθε είδους επικοινωνία με άτομα εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, στην περίμετρο του προαυλίου ή στην είσοδο, δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας.
  10. Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται στους χώρους του Σχολείου και συνιστά πράξη που ελέγχεται πειθαρχικά.
  11. Η κλιμάκωση αντιμετώπισης των συμπεριφορών που αποκλίνουν ανάλογα με το παράπτωμα είναι: α. παρατήρηση – σύσταση β. επίπληξη γ. ωριαία απομάκρυνση δ. ημερήσια, διήμερη, τριήμερη απομάκρυνση ε. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Μαθητές που συγκεντρώνουν τρεις (3) ποινές στο ίδιο τρίμηνο (Γυμνάσιο) ή τέσσερις (4) στο τετράμηνο (Λύκειο) αποβάλλονται για μία μέρα.

  1. Ως ιδιαίτερα σοβαρά παραπτώματα, τα οποία ενεργοποιούν και ανάλογες αυστηρές κυρώσεις θεωρούνται από το Σχολείο τα ακόλουθα: α. Η χρήση βίας β. Η κατοχή επικίνδυνων οργάνων και ουσιών γ. Η καταστροφή ή κλοπή της ατομικής περιουσίας μελών της σχολικής Κοινότητας δ. Η εκ προθέσεως πρόκληση βλαβών και καταστροφών στις εγκαταστάσεις του Σχολείου.

 

  1. Οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις, οι απειλές, ο χλευασμός, η υποτίμηση και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά των συμμαθητών είναι απαράδεκτες πράξεις, που δεν είναι δυνατόν να γίνουν σε καμία περίπτωση ανεκτές από όλη τη μαθητική κοινότητα. Απαράδεκτες πράξεις θεωρούνται και η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωσή του. Ο μαθητής ή η μαθήτρια που υφίσταται συμπεριφορές εκφοβισμού και αποκλεισμού είναι καλό να ενημερώσει άμεσα τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση του Σχολείου, με τη βεβαιότητα ότι θα βρει τη δέουσα ανταπόκριση. Χρέος των συμμαθητών που αντιλαμβάνονται τέτοιες συμπεριφορές είναι να καταγγέλλουν άφοβα τα φαινόμενα στη Διεύθυνση ή τους καθηγητές. Χρέος των καθηγητών που διαπιστώνουν τέτοια ζητήματα είναι να ενημερώσουν τη Διεύθυνση και τους συναδέλφους τους, ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Τέλος, κάθε ζήτημα που σχετίζεται ή επηρεάζει τη σχολική ζωή και απασχολεί τους μαθητές/τριες ή τους γονείς, καλό είναι να γνωστοποιείται στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής και στη Δ/νση του Σχολείου.

Δ. Κινητά τηλέφωνα – Χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο

Η κατοχή και χρήση των κινητών τηλεφώνων σε όλους τους χώρους του σχολείου (και στο προαύλιο) απαγορεύεται με βάση έγγραφη οδηγία του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018). Συγκεκριμένα αναγράφεται:

  1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
  2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από τα κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτό μαθητής να έχει στην κατοχή του κινητό, αυτό κατάσχεται μέχρι το τέλος του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος και αν επαναληφθεί ο μαθητής αποβάλλεται από το σχολείο για μία ημέρα.

Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Ε. Σχολικές δραστηριότητες – Εκδρομές – Περίπατοι

Σχετικά με τις εκδρομές, περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις  κτλ. , πραγματοποιούνται σύμφωνα με την υπ’ αρ. 20883/ΓΔ4/12‐02‐2020 (ΦΕΚ 456/τ. β’/13‐02‐2020) Υ.Α. με θέμα: «Εκδρομές – Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας».

 

ΣΤ.  Ενημέρωση γονέων – Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

  1. Η ενημέρωση των γονέων από τους διδάσκοντες καθηγητές και η συνεργασία μαζί τους είναι απαραίτητη για την πρόοδο των μαθητών.
  2. Έχει ήδη αναφερθεί ότι λόγω της πανδημίας καλό είναι να αποφεύγεται η επίσκεψη των γονέων στο σχολείο και να αναζητηθούν άλλοι τρόποι ενημέρωσης, όπως το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
  3. Για οποιαδήποτε θέματα λειτουργίας του σχολείου ή που αφορούν τους μαθητές  οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά από την  Διευθύντρια του σχολείου ή τον υπεύθυνο τμήματος. 
  4. Η συμβολή του συλλόγου γονέων στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου είναι σημαντική. Γι’ αυτό οι γονείς καλούνται να πλαισιώνουν τον Σύλλογο και να συμβάλλουν προσωπικά με τη συμμετοχή τους σ’ αυτόν.

 

Φολέγανδρος, 16/9/2021

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Ηλέκτρα Καρασαββίδου

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Αβραμίδου Μερόπη

Βλασσοπούλου Δέσποινα

Γιούλη Βασιλική

Καραμιχαηλίδης Γιώργος

Μακρής Δημήτρης

Παπαχρήστου Μαίρη

Πετρόπουλος Μιχάλης