Την Τετάρτη 02/04/2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φάση του 4oυ Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης Alan Turing στον οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας! Το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Φολεγάνδρου εκπροσώπησαν οι: Δέσποινα Μαρινάκη, Λιλένια Δήμου-Μπαλή, Μαρία Δουλφή, Γεώργιος Παπαδόπουλος, Νικολίνα Μαρινάκη, Στέφανος Μαρινάκης, Κοσμάς – Γεράρδης για το Γυμνάσιο και οι Βενέττα Παπαδοπούλου, Ευαγγελία Μαρινάκη, Νεφέλη Κουντούρη για το Λύκειο. Την οργάνωση και την υποστήριξη του διαγωνισμού για το σχολείο μας ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Αραβαντινού Άννα και Κωνσταντή Ασπασία.
Μετά από μερικές μέρες λάβαμε το εξής μήνυμα από τους διοργανωτές του διαγωνισμού:
Θερμά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή και την πρόκριση του Σχολείου σας στην επόμενη φάση του “4ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής & Υπολογιστικής Σκέψης Alan Turing 2025” που θα λάβει χώρα με φυσική παρουσία (δια ζώσης) την Κυριακή 4 Μαΐου 2025 στην Πάτρα, έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Η ομάδα που προκρίθηκε είναι του Λυκείου δηλαδή οι Βενέττα Παπαδοπούλου, Ευαγγελία Μαρινάκη και Νεφέλη Κουντούρη.
Καλή συνέχεια στα κορίτσια μας!
Την Παρασκευή 28 Μαρτίου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην διαδικτυακή παρουσίαση από την Όλγα Μούστου σχολική ψυχολόγο σε γυμνάσια του Ν. Καρδίτσας και Events and Educational Programme Manager στο CSI i Institute δηλ το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας. Ο σκοπός του ινστιτούτου είναι να προάγει εκπαιδευτικούς και κοινωφελείς σκοπούς, μεταξύ άλλων, την πρόληψη και την αντιμετώπιση θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο, καθώς και την εκπαίδευση, την ενεργοποίηση και την επιστημονική έρευνα στο τομέα νέων τεχνολογιών και διαδικτύου. Συμβάλει επίσης στην ενημέρωση, την εκπαίδευση και την ασφάλεια του διαδικτύου.
Η κυρία Μούστου μας παρουσίασε τους ”10 κανόνες του Διαδικτύου” με σκοπό να απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με τη προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου, τον εθισμό στο διαδίκτυο, τα επικίνδυνα challenges και τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Παρουσιάστηκαν videos με μαρτυρίες μαθητών από καταστάσεις διαδικτυακού και όχι μόνο εκφοβισμού τις οποίες έζησαν καθώς και παραδείγματα υποκλοπών προσωπικών κωδικών mail και social media και εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού στις προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Στα σεμινάρια αυτά οι μαθητές εξοικειώνονται στην ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, ξεκινώντας με την εκπαίδευση των δέκα κανόνων του Διαδικτύου που πρεσβεύει το Ινστιτούτο, στα social media, τους κανόνες εμπλοκής και τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όπως και στον κίνδυνο εθισμού στο Διαδίκτυο και στα online video games. Εκτός από τα παραπάνω θίγονται μεταξύ άλλων θέματα όπως εκφοβισμός (bullying και cyberbullying) και κακοποίηση (ψυχολογική, σωματική, σεξουαλική).
Η εισηγήτρια του σεμιναρίου απάντησε επίσης σε ερωτήσεις που τέθηκαν. Ελπίζουμε και σε μελλοντικές συνεργασίες καθώς η βασική μέριμνα του σχολείου μας είναι η ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών μας στον σύγχρονο τεχνολογικά ανεπτυγμένο κόσμο που ζούμε και ευχαριστούμε θερμά την κ. Μούστου καθώς και το CSI i για την άμεση ανταπόκρισή τους στο αίτημά μας.
Την Πέμπτη 27 Μαρτιου το σχολείο μας συμμετείχε στην δεύτερη μέρα των εργασίων του 3ου Συνεδρίου Δικτύων Σχολείων Πολιτιστικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου». Το συνέδριο πραγματοποιείται 26 με 29 Μαρτίου και ο συντονιστικός φορέας του είναι το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών.
Στη σημερινή συνεδρία συμμετείχαν 30 σχολεία παρουσιάζοντας τις ερευνητικές τους εργασίες που αφορούσαν την τοπική τους ιστορία, μνημεία ή αρχαιολογικούς χώρους. Το σχολείο μας εκπροσωπούσαν οι μαθητές της α΄ Γυμνασίου ( Λιλένια Δήμου, Μαίρη Δουλφή, Σπυριδούλα Παπαδοπούλου, Δέσποινα Παπαδοπούλου, Γιάννης Παπαδόπουλος) με συντονιστή του προγράμματος τον κ. Κλήμο Αθανάσιο προβάλλοντας την ιστορία της Φολεγάνδρου μέσα σε ένα βίντεο 9 περίπου λεπτών. Οι μαθητές μας αναζήτησαν πληροφορίες από αρχειακό υλικό, από το διαδίκτυο αλλά και από μαρτυρίες κατοίκων του νησιού. Σημαντική βέβαια ήταν και η πρωτοβουλία των μαθητών μας να πάρουν συνέντευξη από την αρχαιολόγο του νησιού, κυρία Ελένη Μπεχράκη, την οποία και ευχαριστούμε θερμά , εμπλουτίζοντας έτσι το υλικό που είχαν συλλέξει.
Αρχικά έγινε αναφορά στην προέλευση της ονομασίας του νησιού και για την πρώτη αναφορά του ονόματός του στην αρχαία μυθολογία. Στη συνέχεια επισημάνθηκαν τα σημαντικότερα σημεία της ιστορίας της Φολεγάνδρου κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας αλλά και από την περίοδο της δικτατορίας του Μεταξά μέχρι και τον εμφύλιο πόλεμο. Στο σημείο αυτό καταγράφηκε και η συνέντευξη που παραχώρησε στα παιδιά η αρχαιολόγος κ. Μπεχράκη εμπλουτίζοντας την αφήγησή τους. Η ταυτόχρονη – με τη συνέντευξη – προβολή φωτογραφιών από την περίοδο του εμφυλίου μας ταξιδεύει στα μέσα περίπου του 20 ου αιώνα κάνοντάς μας να δούμε το νησί από μία άλλη οπτική γωνία.
Το διήμερο 24 και 25 Μαρτίου 2025 το σχολείο μας γιόρτασε με λαμπρότητα την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Την Δευτέρα 24 Μαρτίου οι μαθητές μας παρουσίασαν ένα πολύ ενδιαφέρον χρονικό της Επανάστασης του ’21 το οποίο συνοδεύτηκε από ποιήματα. Στην συνέχεια ακολούθησαν χοροί από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Οι μαθητές επιπλέον εξέθεσαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έργα με θέμα διάφορες μορφές ηρώων του 1821 τα οποία είχαν ζωγραφίσει στο πλαίσιο του μαθήματος των καλλιτεχνικών. Την γιορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Βαλεντίνα Πετρέση, Τριανταφυλλιώ Μάνωλα και Ασπασία Κωνσταντή ενώ τους χορούς οι Κατερίνα Δημητριάδου και Ηλέκτρα Καρασαββίδου. Την τεχνική επιμέλεια της γιορτής μας είχε ο Πορφύριος Παπαποστόλου.
Την Τρίτη 25 Μαρτίου οι μαθητές μας παρέλασαν από το σχολείο ως την εκκλησία του Αγίου Νικολάου όπου ακολούθησε η δοξολογία και στην συνέχεια έγινε η κατάθεση στεφάνων στο ηρώο της Χώρας Φολεγάνδρου. Σημαιοφόρος του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου ήταν η Πολυξένη Παπαδοπούλου ενώ το στεφάνι κατέθεσαν οι Μαρία Παπαδοπούλου και ο Γιώργος Παπαδόπουλος.
Χρόνια Πολλά σε όλους τους Έλληνες!!!
Στις 20 Μαρτίου 2025, κατά τη διάρκεια της Εαρινής Ισημερίας, οι μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Αραβαντινού Άννας, Δημητριάδου Αικατερίνης και Παπαποστόλου Πορφύριου Αποστόλου πραγματοποίησαν το πείραμα του Ερατοσθένη. Σκοπός του πειράματος είναι η μέτρηση της περιφέρειας της γης με την βοήθεια της Γεωμετρίας και της Φυσικής!
Το «πείραμα του Ερατοσθένη» αποτελεί μια ιστορική μέθοδο για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, που πραγματοποιήθηκε από τον σπουδαίο μαθηματικό τον 3ο αι. π.Χ. Μια μέθοδος στην οποία ο Ερατοσθένης χρησιμοποίησε ως μόνα εργαλεία μια ράβδο, «βηματιστές» της εποχής για τη μέτρηση αποστάσεων, βασικές αρχές της τριγωνομετρίας και καθαρή σκέψη.
13 με 17 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της α΄ β΄ και γ΄ γυμνασίου του σχολείου μας στην Καρδίτσα, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος E- Twinning με θέμα «Ταξιδεύοντας στον χρόνο, ήθη και έθιμα αναβιώνω» στο οποίο συνεργαζόμαστε με το 4Ο Γυμνάσιο Καρδίτσας. Στην διάρκεια της εκδρομής περιηγηθήκαμε στην πόλη της Καρδίτσας, επισκεφτήκαμε τα Μετέωρα, τις Μονές Μεγάλου Μετέωρου και Βαρλαάμ, την πόλη των Τρικάλων και την λίμνη Πλαστήρα. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία. να γευτούν τοπικά εδέσματα, να συμμετέχουν σε υπαίθριες δραστηριότητες ιππασίας και τοξοβολίας, να τραγουδήσουν, να χορέψουν και να διασκεδάσουν παρέα με τους μαθητές του συνεργαζόμενου στο πρόγραμμα σχολείου. Στο 4ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, το οποίο επισκεφθήκαμε και με το οποίο “αδελφοποιηθήκαμε”, τύχαμε θερμής υποδοχής στο κατάμεστο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, από τον Διευθυντή κύριο Γιάννη Πετεινάρα, την υπεύθυνη του προγράμματος Χριστίνα Ραϊτσίνη και εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων του σχολείου. Η υποδοχή μας διανθίστηκε από παραδοσιακούς χορούς τους οποίους είχαν ετοιμάσει οι μαθητές. Ακολούθησαν πλούσια κεράσματα από τον Σύλλογο Γονέων και ανταλλαγή δώρων μεταξύ των σχολείων. Η επίσκεψη έληξε με χορούς από όλους τους μαθητές Θεσσαλίας και Κυκλάδων.
Συνοψίζοντας τα οφέλη της εκδρομής μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως οι εκπαιδευτικοί και μαθητές δεθήκαμε ακόμη περισσότερο, είδαμε μέρη που δεν έχουμε ξαναδεί, βιώσαμε μια διαφορετική κουλτούρα και εν τέλει οι μαθητές μας συνειδητοποίησαν πώς ο τόπος καταγωγής μας, επιδρά στην ιδιοσυγκρασία μας. Όλα τα παιδιά γύρισαν με τις βαλίτσες γεμάτες αναμνήσεις, δώρα και με παραδοσιακές καρδιτσιώτες πίτες!!!!
Ευχαριστούμε τα πρακτορεία “ΔΩΔΩΝΗ Travel” και το “ΔΙΑΠΛΟΥΣ Travel” για την άψογη συνεργασία στην διοργάνωση της εκδρομής μας.

Από την Τετάρτη 5 έως την Παρασκευή 7 Μαρτίου βρέθηκε στο νησί μας πολυπληθές κλιμάκιο ιατρών των Κινητών Ιατρικών Μονάδων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Την Πέμπτη 6 Μαρτίου στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και σε συνεργασία με την Καρδιολογική Εταιρεία (ΟΕ ΚΑΡΠΑ/Εντατικής Θεραπείας και ΟΕ Νοσηλευτικής στην Καρδιολογία) οργανώθηκε ένα 4ωρο Σεμινάριο Βασικής ΚαρδιοΠνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και χρήσης Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδιστή (BLS/ AED seminar), πιστοποιημένο από την ΕΚΕ και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης (ERC – European Resuscitation Council). Το σεμινάριο παρακολούθησαν έξη εκπαιδευτικοί του σχολείου μας οι Ασπασία Κωνσταντή, Χριστίνα Μπαξεβανίδου, Κατερίνα Δημητριάδου, Στεφανία Καλιάνη, Άννα Αραβαντινού και Ηλέκτρα Καρασαββίδου καθώς και μία μαθήτρια της Α’ Λυκείου η Νεφέλη Κουντούρη.
Στη διάρκεια του σεμιναρίου πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης εκπαίδευσε τους συμμετέχοντες στα ακόλουθα:
– την ασφαλή προσέγγιση του θύματος και τη χρήση κατάλληλων μέτρων ατομικής προστασίας
– την αναγνώρισης της καρδιακής ανακοπής – το σωστό τρόπος κλήσης του ΕΚΑΒ
– την εφαρμογή θωρακικών συμπιέσεων και εμφυσήσεων διάσωσης σε ένα θύμα καρδιακής ανακοπής
– τη χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ)
– τη συνεργασία δύο ατόμων στον αλγόριθμο της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και στη χρήση ΑΕΑ
– την εφαρμογή του αλγορίθμου σε παιδιά – τη χρήση διαφόρων βοηθημάτων αερισμού
– την τοποθέτηση αναίσθητου θύματος σε θέση ανάνηψης
– την αντιμετώπιση πνιγμονής από ξένο σώμα
– την αντιμετώπιση πνιγμού από υγρό στοιχείο.
Στο τέλος του σεμιναρίου όλες έλάβαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης (ERC – European Resuscitation Council) το πιστοποιητικό του ανανήπτη (BLS/AED provider).
- Αλυσίδα Επιβίωσης
Στις 18 με 26 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ Λυκείου στην Κρήτη με την συμμετοχή μιας μαθήτριας και του συνοδού εκπαιδευτικού Πορφύριου Παπαποστόλου ΠΕ04.04. Η εκδρομή ήταν μια σύμπραξη πέντε σχολείων από τη Σίφνο, Σέριφο, Σίκινο και Φολέγανδρο και αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία γεμάτη αξέχαστες στιγμές και εικόνες, από την πρώτη μέχρι την τελευταία ημέρα. Το ταξίδι μας ξεκίνησε από τη Φολέγανδρο το απόγευμα της Τρίτης, με πλοίο προς τον Πειραιά και στη συνέχεια αναχώρηση για το Ηράκλειο. Κατά την άφιξή μας, την Τετάρτη το πρωί, επισκεφθήκαμε την αρχαία Κνωσό και το Cretaquarium, ενώ η ημέρα έκλεισε με μια απογευματινή έξοδο. Στην πορεία της εκδρομής, εξερευνήσαμε τον Άγιο Νικόλαο, την Πλάκα και τη Σπιναλόγκα, τα Ανώγια, το σπίτι του Νίκου Ξυλούρη και την ιστορική περιοχή του Μάλεμε, γεμίζοντας τις αποσκευές μας με γνώσεις και πολύτιμα διδάγματα. Το Σάββατο επισκεφθήκαμε την Άπτερα και το Μουσείο Τυπογραφίας, ενώ την Κυριακή ανακαλύψαμε τη λίμνη Κουρνά και περιηγηθήκαμε στο Ρέθυμνο. Στο τέλος της εκδρομής, είχαμε την ευκαιρία να δούμε την Οικία – Μουσείο Ελευθερίου Βενιζέλου, τους Τάφους των Βενιζέλων στο Ακρωτήρι καθώς και να επιστρέψουμε στον Πειραιά, πριν πάρουμε το πλοίο για τη Φολέγανδρο. Το ταξίδι μας αυτό στην Κρήτη μέσα από τις επισκέψεις μας σε ιστορικά μνημεία, μουσεία και παραδοσιακές τοποθεσίες, αποτέλεσε ένα αξέχαστο βίωμα γεμάτο ιστορία, πολιτισμό και φυσική ομορφιά. Καταφέραμε να γνωρίσουμε καλύτερα την κρητική κουλτούρα και παράδοση κάτι που έκανε αυτή την εκδρομή ένα σημαντικό κεφάλαιο της σχολικής μας ζωής!
Τη Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε ομαδική σύγχρονη τηλεσυνεδρία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τους μαθητες της Α’ και Β’ Λυκειου του ΓΛΤ Φολεγάνδρου, στα πλαίσια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα MY CAREER που διοργανώνει η Junior Achievement Greece.Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη σημασία του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο σχεδιασμό της Σταδιοδρομίας τους και να συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες που ετοίμασε γι’αυτούς η Σύμβουλος Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας κα. Ελίνα Παφλιά. Συγκεκριμένα, οι μαθητές πληροφορήθηκαν για θέματα που αφορούσαν την αυτογνωσία, τα στάδια και τις δυσκολίες λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων, καθώς επίσης για τις εναλλακτικές επιλογές στη σταδιοδρομία τους.
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), διοργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο με ΛΤ Φολεγάνδρου, δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών σε θέματα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κυρίας Πετρέση Βαλεντίνας ΠΕ 80.
Ειδικότερα, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, οι μαθητές του Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να αποτυπώσουν στο χαρτί μέσω χρωμάτων και μοτίβων τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους για το θέμα αυτό. Επιπλέον, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, κάνοντας αναδρομή σε κεφάλαια που έχουν ήδη διδαχθεί (Κεφάλαιο 1 υποενότητα 1.3 Ατομική και Κοινωνική Συμπεριφορά, Κεφάλαιο 5 υποενότητα 5.2 Φορείς Κοινωνικοποίησης και Κεφάλαιο 6 Κοινωνικά Προβλήματα) και έπειτα από την προβολή παρουσίασης σχετικά με το ανωτέρω θέμα, ανέλυσαν τον όρο σχολική βία (bullying), ένα διαχρονικό ζήτημα που απασχολεί τους μαθητές και αναφέρθηκαν στα αίτια, στις συνέπειες και πως μπορεί να αντιμετωπισθεί επιτυχώς στο σχολείο.
Τέλος, όλες οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν τις ταινίες με τους τίτλους #μπούλινγκ και Προσευχή από τη Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα σχολεία (CINEDU). Μετά την ολοκλήρωση της προβολής των ταινιών, οι μαθητές συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις, ενώ εκπόνησαν τις προτεινόμενες δραστηριότητες της ψηφιακής πλατφόρμας.
- #μπουλινγκ
- Προσευχή
Την εβδομάδα που πέρασε 23-28 Φεβρουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετείχαν ενεργά σε δράσεις σχετικές με τα θύματα των Τεμπών. Με τη βοήθεια καθηγητριών του σχολείου μας παρήγαγαν βίντεο αφιερωμένο στους νέους που χάθηκαν στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023, με σκοπό να εκφράσουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τη συμπαράστασή τους στους συγγενείς των θυμάτων. Στις 28 Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης, συμπαράστασης και διαμαρτυρίας για τα θύματα των Τεμπών, οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου συμμετείχαν αυθόρμητα και δυναμικά στη συγκέντρωση που έγινε στην Πούντα. Με μια συγκινητική πρωτοβουλία τους αφού πρώτα συγκεντρώθηκαν στον χώρο του σχολείου δημιουργώντας το δικό τους πανό μνήμης και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, στη συνέχεια συμμετείχαν στη συγκέντρωση μαζί με την πλειοψηφία των καθηγητών και καθηγητριών τους όπως και πολίτες του νησιού, κρατώντας το πανό που έφτιαξαν, γράμματα που σχημάτιζαν τη λέξη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και φωνάζοντας: ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΞΥΓΟΝΟ!
Είμαστε περήφανοι για τη νέα γενιά, για την ευαισθησία και τη δυναμική της παρουσία στους κοινωνικούς αγώνες. Αλλωστε το σύγχρονο, δημοκρατικό σχολείο σε αυτό στοχεύει: στον ενεργό πολίτη. Συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τις πρωτοβουλίες τους.
To Σάββατο στις 22 Φεβρουαρίου 2025 η μαθήτρια της Α λυκείου, Κουντούρη Νεφέλη, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού του σχολείου μας Δημητριάδου Αικατερίνης ΠΕ 04.01, συμμετείχε στο διαδικτυακό Masterclass “ Επιστήμονες για μια ημέρα” που διοργανώθηκε από τους ερευνητές του CERN και GSI, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το ερευνητικό κέντρο Δημόκριτος και το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης για την χρήση της Φυσικής επιστήμης πάνω στην Ιατρική Θεραπεία.
300 μαθητές απ΄ όλη την Ελλάδα συμμετείχαν σε καινοτόμες ερευνητικές μεθόδους πάνω στην τεχνική θεραπείας σοβαρών μορφών καρκινικών όγκων, όπως αυτό γίνεται στο Γερμανικό Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο DKFZ στη Χαιδελβέργη.
Το πρωί οι μαθητές παρακολούθησαν ομιλίες και πραγματοποίησαν εικονική επίσκεψη στο πείραμα ALICE βαρέων ιόντων στο CERN και το απόγευμα πραγματοποιήθηκε πρακτική άσκηση από ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ και CERN. Η μαθήτρια Κουντούρη Νεφέλη που συμμετείχε στο πρόγραμμα, κατέθεσε τα προαπαιτούμενα παραδοτέα της απογευματινής συνεδρίας και έλαβε πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Το σχολείο συγχαίρει την μαθήτρια Κουντούρη Νεφέλη για την συμμετοχή και την επιτυχία της.
Τη Δευτέρα 3/2/2025 λόγω της έξαρσης της σεισμικής δραστηριότητας στην περιοχή της Σαντορίνης η οποία έγινε αισθητή και στο νησί της Φολεγάνδρου, το σχολείο μας προχώρησε σε ενδελεχή ενημέρωση των μαθητών για θέματα ασφάλειας, προφύλαξης αλλά και άμεσης αντίδρασης σε περίπτωση σεισμού. Την ενημέρωση έκανε ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Πορφύριος Παπαποστόλου. Ακολούθως, έγινε άσκηση σεισμού, η οποία στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία.
Την Παρασκευή 31/1/2025 έγινε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου. Η τυχερή που πέτυχε το φλουρί ήταν η Διευθύντριά μας, Ασπασία Κωνσταντή, η οποία κέρδισε μια δωροεπιταγή από γνωστό κατάστημα. Της ευχόμαστε κάθε καλό για το νέο έτος και σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς καλή χρονιά, καλή πρόοδο και υγεία!
Η πίτα και η δωροεπιταγή ήταν προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου του οποίου το πενταμελές παρέστη σύσσωμο στην κοπή της πίτας. Πιο συγκεκριμένα, τη μερα τίμησαν με την παρουσία τους: η Ειρήνη Μαρινάκη Πρόεδρος του συλλόγου, η Χριστίνα Μπαξεβανίδου Αντιπρόεδρος, η Καλλιόπη Βενιού Ταμίας, η Μαργαρίτα Βενιού Γραμματέας και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος μελος.
- Η τυχερή! Ασπασία Κωνσταντή
Τη Δευτέρα 3/2/2025 το Γυμνάσιο με ΛΤ Φολεγάνδρου συμμετείχε στον εορτασμό της«Πανελλήνιας Ημέρας Φιλάθλου» και με κεντρικό σύνθημα «Η καρδιά του αθλητισμού είσαι ΕΣΥ, καμία φανέλα πάνω από τη ΖΩΗ» το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σειρά δράσεων με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών στα θέματα οπαδικής βίας.
Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν ψηφιακή παρουσίαση με θέμα την ιδέα και τις αξίες του αθλητισμού, το Φίλαθλο Πνεύμα ως τρόπο ζωής και την οπαδική βία. Αφού έγινε ξεκάθαρος διαχωρισμός της έννοιας του φιλάθλου από αυτήν του οπαδού, ακολούθησε διαδραστική δραστηριότητα όπου οι μαθητές κλήθηκαν να ξεχωρίσουν συνθήματα με βάση τον διαχωρισμό αυτό σε οπαδικά και φίλαθλα. Στην επόμενη δραστηριότητα τους ζητήθηκε σε ομάδες να δημιουργήσουν δικά τους έμμετρα φίλαθλα συνθήματα. Στο τέλος οι μαθητές φόρεσαν φανέλες διαφορετικών ομάδων και έκαναν την δική τους μοναδική φίλαθλη φωτογράφιση.
Τις δράσεις οργάνωσαν και συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί Μπαξεβανίδου Χριστίνα και Καρασαββίδου Ηλέκτρα.
Την Κυριακή 26/1/2025 οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου με ΛΤ Φολεγάνδρου συμμετείχαν στην σιωπηλή διαμαρτυρία που οργάνωσαν οι πολίτες της Φολεγάνδρου στην πλατεία Πούντας Χώρας Φολεγάνδρου, για να εκφράσουν, μαζί με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, την οργή τους για την απώλεια των ανθρώπων που χάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών στις 28/2/2023 και τις αμφισβητήσεις γύρω από την αδιαφάνεια της υπόθεσης. Με συνθήματα όπως «Δεν έχω οξυγόνο» και «Κανένα έγκλημα χωρίς τιμωρία» έκαναν σιωπηλή διαμαρτυρία και τραγούδησαν το τραγούδι για τα Τέμπη του Φοίβου Δεληβοριά.
Την Παρασκευή 24/1/2025 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών του 4ου Γυμνασίου Καρδίτσας και του Γυμνασίου ΛΤ Φολεγάνδρου. Τα δύο σχολεία συμμετέχουν σε κοινό Εθνικό Πρόγραμμα e-Twinning με θέμα “Tαξιδεύοντας στον χρόνο…ήθη και έθιμα αναβιώνω”. Την συνάντηση χαιρέτισαν ο Διευθυντής του 4ου Γυμνασίου Καρδίτσας Γιάννης Πετεινάρας και η Διευθύντρια του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου Ασπασία Κωνσταντή.
Κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης οι μαθητές των δύο σχολείων είχαν την δυνατότητα να γνωριστούν και να παρουσιάσουν με λίγα λόγια τον τόπο τους. Μίλησαν για την προέλευση του ονόματος Φολέγανδρος και Καρδίτσα καθώς και για προσωπικότητες που ανέδειξε ο τόπος τους. Συζήτησαν για τα αρνητικά και θετικά του να ζει κανείς σε μικρό νησί και σε μία επαρχιακή πόλη. Τέλος έπαιξαν ένα Kahoot όπου διαγωνίστηκαν με βάση τις γνώσεις που απέκτησαν για την Φολέγανδρο και την Καρδίτσα.
Μέσα στον μήνα Δεκέμβριο πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας δράση ρομποτικής με τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Η δράση αυτή έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Μέσα από ομαδική εργασία, κατασκευή ρομπότ και προγραμματισμό, οι μαθητές δημιούργησαν ρομπότ που εκτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας. Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά και μια εισαγωγή σε τομείς αιχμής, όπως η μηχανική και η τεχνητή νοημοσύνη, ενισχύοντας την προοπτική τους για ένα μέλλον γεμάτο τεχνολογικές προκλήσεις. Την δράση συντόνισε η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Ασπασία Κωσταντή.
- κιτ ρομποτικής R4
Το σχολείο μας την Δευτέρα 16/12 ολοκλήρωσε μια σειρά δράσων που αφορούσαν την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου). Στο πλαίσιο του μαθήματος των καλλιτεχνικών με την εκπαιδευτικό Βαλεντίνα Πετρέση οι μαθητές της α’ γυμνασίου κατασκεύασαν ένα αναπηρικό αμαξίδιο από ανακυκλώσιμα υλικά και οι μαθητές της β’ γυμνασίου έφτιαξαν αφίσα με διάφορα υλικά. Προβλήθηκε σε όλους τους μαθητές/τριες του γυμνασίου-λυκείου μέσω της πλατφόρμας CINEDU η βραβευμένη ηθικοπλαστική ταινία του Στέφανο Τσιπάνι, “Ο αδερφός μου κυνηγάει δεινόσαυρους” η οποία πραγματεύεται τη σχέση δύο αδερφών, του Τζακ και του Τζο, με τον Τζο να έχει σύνδρομο Ντάουν. Καθώς ο Τζακ πλησιάζει στην εφηβεία, προσπαθεί να βρει την ταυτότητά του και να προσαρμοστεί στις κοινωνικές προσδοκίες, ενώ παράλληλα αισθάνεται ντροπή για τη διαφορετικότητα του αδερφού του, ειδικά μετά τη γνωριμία του με την πρώτη του αγάπη, την Αριάνα. Μέσα από τις προκλήσεις και τις αμφιβολίες του Τζακ, η ταινία εξετάζει θέματα αποδοχής, οικογένειας και του τρόπου με τον οποίο ο κοινωνικός περίγυρος επηρεάζει τις προσωπικές σχέσεις. Τέλος πραγματοποιήθηκε ανάλυση της μοριακής βάσης τους συνδρόμου Ντάουν σε επίπεδο χρωμοσωμάτων, ο τρόπος κληρονόμησης καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άτομα με Τρισωμία 21 από τον βιολόγο του σχολείου μας Πορφύριο Παπαποστόλου και ομαδική επίλυση ερωτηματολογίου.
- αναπηρικό αμαξίδιο με ανακυκλώσιμα υλικά
Την εβδομάδα 7-14 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν στο νησί μας Χριστουγεννιάτικες δράσεις που οργάνωσαν όλοι οι Σύλλογοι που δραστηριοποιούνται στην Φολέγανδρο. Το σχολείο μας με συμμετοχή εκπαιδευτικών, της χορωδίας και την θεατρικής ομάδας ΟΛΕ είχε τη χαρά να συμμετέχει στις δράσεις αυτές. Οργανώσαμε Κυνήγι θησαυρού για μικρούς και μεγάλους, συμμετείχαμε με την χορωδία του σχολείου στο άναμμα του δέντρου στην Άνω Μεριά και στο μπαζάρ, και η θεατρική ομάδα ΟΛΕ οργάνωσε διαδραστικό παραμύθι για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δημοτικού. Τον συντονισμό των δράσεων είχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Μπαξεβανίδου Χριστίνα και Καρασαββίδου Ηλέκτρα. Σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων μαθητές και εκπαιδευτικοί έδωσαν όπως πάντα το παρόν σε δράσεις που αφορούν την τοπική κοινότητα του νησιού.
Χρόνια πολλά και καλές γιορτές!
- οι ομάδες!
- Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ!!!!
- οι νικητές
- το βραβείο
- τα μετάλλια
- Η χορωδία μας στο άναμμα του δέντρου στην Άνω Μεριά
- Το διαδραστικό παραμύθι από την θεατρική ομάδα ΟΛΕ
- Η χορωδία μας στο μπαζάρ
Την Παρασκευή 15/11 το σχολείο μας γιόρτασε, στον πολυχώρο του Δήμου Φολεγάνδρου και παρουσία της τοπικής κοινότητας, την 51η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Στην πολύ συγκινητική γιορτή μας οι μαθητές παρουσίασαν το θεατρικό «Η πιο μεγάλη μέρα της ζωής μου» το οποίο πλαισιώθηκε από το χρονικό της εξέγερσης και από τραγούδια της χορωδίας του σχολείου μας. Την επιμέλεια της γιορτής είχε η εκπαιδευτικός Μπαξεβανίδου Χριστίνα. Ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό της γιορτης.
14 Νοεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη και όσοι ζουν με την πάθηση αυτή λένε πως “Η ζωή με διαβήτη τύπου 1 είναι σαν να κάνεις ό, τι κάνεις στην καθημερινή σου ζωή, ενώ συγχρόνως κρατάς και ένα μπαλόνι στον αέρα. Είναι μια αδιάκοπη άσκηση ισορροπίας.” Έχει δημιουργηθεί ένα video το οποίο μιλάει ακριβώς για αυτό #BlueBalloonChallenge .
Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης για τον Διαβήτη, οι μαθητές της α΄ Γυμνασίου οργάνωσαν δράσεις για τους συμμαθητές τους ώστε να κάνουν την αόρατη πάθηση, ορατή. Αρχικά, αφού ενημερώθηκαν για τα θέματα του διαβήτη κατασκεύασαν ενημερωτική αφίσα με όλες τις πληροφορίες που αφορούν τον Σακχαρώδη Διαβήτη δηλαδή τα συμπτώματα εμφάνισης του αλλά και πιθανές παρενέργειες για την υγεία ενός ατόμου που έχει αρρύθμιστο διαβήτη. Επιπλέον η μαθήτρια της τάξης Σ.Π. η οποία έχει σακχαρώδη διαβήτη έδωσε συνέντευξη στους συμμαθητές της απαντώντας σε διάφορες ερωτήσεις που αφορούν στην πάθησή της. Τέλος κατασκεύασαν μπλε βραχιόλια ευαισθητοποίησης και τα μοίρασαν σε όλους τους μαθητές και καθηγητές του σχολείου. Η δράσεις συντονίστηκαν από τις εκπαιδευτικούς Καλιάνη Στεφανία και Καρασαββίδου Ηλέκτρα. Ακολουθεί η συνέντευξη και πλόυσιο φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις.
Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το σχολείο μας στο πλαίσιο του προγράμματος «Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση» του ΥΠΑΙΘΑ, είχε την χαρά να παραλάβει τον νέο ρομποτικό εξοπλισμό που απευθύνεται στους μαθητές των τριών τάξεων Γυμνασίου. Τα κιτ ρομποτικής STEM POLYTECH S2.1 & S2.2 ARD: icon2 Micro:bit για την α΄ και β΄ γυμνασίου και STEM Polytech R4 KC13+ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ για την γ΄ γυμνασίου θα ενισχύσουν το εξοπλισμό του σχολείου και θα δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές μας να εξελίξουν τις τεχνολογικές τους γνώσεις μέσα από τα μαθήματα της Πληροφορικής, της Φυσικής κ.α. καθώς και μέσα από διάφορα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, εργαστήρια δεξιοτήτων.
Την Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Φολεγάνδρου ο καθιερωμένος εορτασμός για την εθνική επέτειο της 28 ης Οκτωβρίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας τίμησαν την ημέρα με ανάγνωση χρονικού και ποιημάτων , ενώ η σχολική χορωδία με τη συνοδεία των μουσικών μας έδωσαν ένα ξεχωριστό «χρώμα» στη μέρα αυτή. Την προετοιμασία της γιορτής ανέλαβε ο εκπαιδευτικός Κλήμος Αθανάσιος και την χορωδία η εκπαιδευτικός Μπαξεβανίδου Χριστίνα. Στο τέλος της γιορτής απονεμήθηκαν τα αριστεία και βραβεία προόδου των μαθητών και μαθητριών μας για το σχολικό έτος 2023-24.
Την εθνική επέτειο του «’Οχι» τίμησε το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Φολεγάνδρου με τη συμμετοχή του στην παρέλαση ανήμερα της επετείου. Οι μαθητές και μαθήτριες παρέλασαν με υπερηφάνεια, η σημαιοφόρος του σχολείου Πολυξένη Παπαδοπούλου ανέγνωσε τον πανηγυρικό της ημέρας στον Ι.Ν.Αγίου Νικολάου ενώ ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο ηρώο πεσόντων στην Πούντα.
Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Φέτος οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Φολεγάνδρου, με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού κυρίας Πετρέση Βαλεντίνας , στο πλαίσιο του μαθήματος των εικαστικών, σκέφτηκαν και αποτύπωσαν σε μια εικαστική δημιουργία με μία μόνο λέξη τι σημαίνει για τον καθένα ξεχωριστά η Ψυχική Υγεία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες στο πλαίσιο αυτής της δράσης συζήτησαν για γνωστούς καλλιτέχνες με ψυχικές διαταραχές που διέπρεψαν στις Τέχνες και διαπίστωσαν πως η ψυχική υγεία αποτελεί κρίσιμο κομμάτι της γενικής υγείας και ευημερίας ενός ατόμου, καθώς αυτή αφορά την ισορροπία, τη συναισθηματική ευεξία, και την ικανότητα ενός ανθρώπου να διαχειρίζεται το άγχος, τις σχέσεις και τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.
Αναμφίβολα το σχολείο, μέσα από τέτοιες δράσεις, επιχειρεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων.
Την Τρίτη στις 15 Οκτωβρίου 2024 όλοι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στο
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία «KIDS SAVE LIVES» «iSAVElives for Schools». Κύριος σκοπός του Εκπαιδευτικού Προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει, να ενημερώσει και να καταρτίσει τη σχολική κοινότητα σε θέματα Πρόληψης, Προαγωγής και Αγωγής Υγείας, με ενδεικνυόμενο τρόπο. Δευτερευόντως, ενδυναμώνει τους/τις μαθητές/-τριες μέσα από την ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γίνουν ενεργοί πολίτες.
Στόχοι του προγράμματος είναι η μετάδοση βασικών δεξιοτήτων (για την αντιμετώπιση θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα, θύματος πνιγμού, αναίσθητου θύματος, θύματος χωρίς φυσιολογική αναπνοή, διαχείριση τραύματος και αιμορραγίας, κλήση σε Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης) και στην αποτροπή επιδείνωσης μιας κατάστασης μέχρι την άφιξη των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης.
Παράλληλα, εστιάζει σε θέματα πρόληψης (αναγνώριση καρδιακού και εγκεφαλικού επεισοδίου, πρόληψη σοβαρού τραυματισμού), προαγωγής υγείας (αλλεργίες) και τη χρήση νέων τεχνολογιών (app iSAVElives κ.ά.), που στόχο έχουν να προετοιμάσουν και να οργανώσουν κατάλληλα τη σχολική κοινότητα.
Κατά τη διάρκεια τριών διδακτικών ωρών πραγματοποιήθηκε το θεωρητικό μέρος του προγράμματος, το οποίο υλοποιήθηκε από πιστοποιημένους εκπαιδευτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης, από τον ιδρυτή του KSL Αναστάση Στεφανάκη και τους συνεργάτες του. Θα ακολουθήσει, σε μεταγενέστερο χρόνο η πρακτική εξάσκηση των μαθητών από τους ειδικούς του προγράμματος σε όσα παρακολούθησαν στο θεωρητικό μέρος.
Ο συντονισμός της δράσης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Φολεγάνδρου έγινε από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας Καλιάνη Στεφανία η οποία με την βοήθεια των μαθητών έκανε επίδειξη βασικών τεχνικών ανάνηψης.
Την Παρασκευή 4/10 και την Παρασκευή 11/10 πραγματοποιήθηκαν οι μαθητικές εκλογές του σχολείου μας για την ανάδειξη των Πενταμελών μαθητικών συμβουλίων Γυμνασίου και Λυκείου και του Δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Γυμνασίου με Λ.Τ. Φολεγάνδρου αντίστοιχα.
Οι υποψήφιοι μαθητές μας αφού έκαναν μια μίνι προεκλογική εκστρατεία εξέλεξαν τα συμβούλια τους. Καλή δύναμη στους εκλεγέντες μαθητές!
Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι αθλητικές δράσεις για την 11η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αγώνες ποδοσφαίρου 5Χ5, χόκεϊ 6Χ6, τουρνουά πίνγκ-πονγκ, αγώνα βόλεϊ, τουρνουά μπάντμιντον και διαγωνισμό ελευθέρων βολών στο μπάσκετ. Τα παιχνίδια συνόδευε μουσική καθώς και ζωντανή αναμετάδοση των αγώνων από τους ίδιους τους μαθητές. Στα διαλείμματα των αγώνων είχαμε νησιώτικους χορούς. Τα αγωνίσματα διοργάνωσε η γυμνάστρια του σχολείου Καρασαββίδου Ηλέκτρα με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία!
Την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών μας στο μοναδικό οινοποιείο του νησιού μας, το Κτήμα Παλιόμυλος, που αποτελεί έμπνευση και δημιουργία του κ. Μπογιατζίδη Μιχάλη.
Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική περιήγηση στο οινοποιείο, που όπως πληροφορηθήκαμε από τον ιδιοκτήτη στεγάζεται στο ιστορικό κτίριο του πρώην Ειρηνοδικείου, ένα μοναδικό αριστούργημα του 19ου αιώνα στην Χώρα της Φολεγάνδρου. Είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε τη διαδικασία οινοποίησης από τον οινολόγο του κτήματος, τον καθηγητή κ. Κανέλλη Αναστάσιο, Αντιπρόεδρο της ΠΑΝ.Ε.ΠΟ.(Πανελλήνια Ένωση
Πτυχιούχων Οινολόγων). Από την διαδικασία της παραγωγής οι μαθητές πέρασαν στα μυστικά της αποθήκευσης των κρασιών, μερικά από τα οποία παλαιώνουν στα υπόγεια κελάρια του κτήματος σε μέτρια δρύινα γαλλικά βαρέλια, σε περιβάλλον με ελεγχόμενο επίπεδο υγρασίας.
Στη συνέχεια τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι γευσιγνωσίας με χυμούς, απόλαυσαν ορισμένες αλμυρές και γλυκειές γαστρονομικές δημιουργίες του εστιατορίου του κτήματος, δέχτηκαν αναμνηστικά δώρα και τέλος συμμετείχαν σε κλήρωση με δώρα εκλεκτά κρασιά του κτήματος, προσφορά στους γονείς των μαθητών. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ξεπέρασε κάθε προσδοκία χαρίζοντας στην εκπαιδευτική επίσκεψη και ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μπογιατζίδη για την μοναδική υποδοχή και φιλοξενία των
μαθητών μας!




























































































































































































































































































































































































































































































































