Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σύγχρονου σχολείου πρέπει να επιτελεί διπλό ρόλο.
α. Την υποστήριξη της διδασκαλίας των μαθημάτων φυσικών επιστημών όπως προβλέπουν τα αναλυτικά προγράμματα. Σε αυτό το πλαίσιο οι επιδείξεις πειραμάτων έχουν ως σκοπό οι μαθητές να κατανοήσουν σε βάθος τη διδασκόμενη θεωρία μέσα από τη βιωματική μάθηση.
β. Την ανάπτυξη έρευνας και καινοτομίας με την εφαρμογή στο σχολικό εργαστήριο πρωτοποριακών επιστημονικών ιδεών, νέων διδακτικών προσεγγίσεων και μεθόδων, με σκοπό οι μαθητές να αποκτήσουν αυξημένες δεξιότητες και ισχυρή αυτοπεποίθηση στις Φυσικές Επιστήμες, εφόδια που θα τους συνοδεύουν στη μεταλυκειακή πορεία τους (τριτοβάθμια εκπαίδευση).
Προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του διπλού ρόλου είναι η οργάνωση υλικοτεχνικής υποδομής, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω της συνεργασίας με τους σχολικούς συμβούλους και τους υπευθύνους ΕΚΦΕ και βεβαίως η εποικοδομητική διάθεση των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, η εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολικό εργαστήριο δεν είναι μονάχα επικουρική της διδασκαλίας στην τάξη. Αλλά πολύ περισσότερο, φιλοδοξεί να αποτελέσει ανεξάρτητη εκπαιδευτική πράξη με σημαντική συνεισφορά στο σύγχρονο σχολείο και την εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Στο εργαστήριο του σχολείου μας είναι σε λειτουργία οι ακόλουθες πειραματικές διατάξεις:
-
Παραγωγή ήχου και απεικόνιση σε παλμογράφο.
-
Ηλεκτρομαγνητισμός (Ηλεκτρικά κυκλώματα, Σύνδεση αντιστάσεων, Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή, Δύναμη Laplace, Μαγνητικό πεδίο ρευματοφόρου αγωγού).
-
Μηχανική (Απλό εκκρεμές, σύστημα ελατήριο-μάζα).
-
Οπτική (Φασματοσκόπιο, πηγές συνεχούς και γραμμικού φάσματος).
-
Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο.
Επιπλέον, το εργαστήριο διαθέτει στημένα οπτικά μικροσκόπια για το μάθημα της Βιολογίας ενώ είναι υπό οργάνωση πειραματικές διατάξεις για το μάθημα της Χημείας.
Ευελπιστούμε ότι με τη προσπάθεια αυτή θα καλύψουμε σε κάποιο βαθμό τις ανάγκες των μαθητών μας για την εξοικείωση τους με την πειραματική διαδικασία.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ-
8 Φεβρουαρίου 2021 @ 17:40
ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΕΣΤΗΣΕ ΚΑΙ ΕΦΤΙΑΞΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΞΟΔΑ, ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΩΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ, ΜΙΑ ΠΟΥ ΚΙ ΕΓΩ ΧΑΡΙΣΑ 236 ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΦΟΥ ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ ΕΚΠ/ΚΟ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΧΑΡΙΣΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΡΑΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10000 ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ. ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΔΡΑΜΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «Η δωρεά στο σύγχρονο πολιτιστικό γίγνεσθαι: αφιέρωμα στη δωρεά του Αριστοτέλη Δασκάλου στη Βιβλιοθήκη Δράμας» ΣΤΙΣ 16-10-2014
http://vivl-dramas.dra.sch.gr/?p=516
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΧΡΟΝΙΚΑ”
https://xronikadramas.gr/dorise-perissotera-apo-4000-vivlia-stin-dimosia-vivliothiki-tis-dramas/
ΠΗΓΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΜΠΡΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
ΠΕ06-ΑΓΓΛΙΚΗΣ
Δ/ΝΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-Λ.Τ.ΔΟΝΟΥΣΑΣ
ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ-ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΚΑΡΑΤΖΗ
8 Φεβρουαρίου 2021 @ 19:08
Θερμά συγχαρητήρια στο συνάδελφο ΠΕ 04.01 κ. Αλούκο Παναγιώτη για την αξιέπαινη πρωτοβουλία του να οργανώσει το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου Λ. Τ. Δονούσας. Πραγματικά κάτι τέτοιο ήταν απαραίτητο για τους
μαθητές του σχολείου που έχω τη χαρά να υπηρετώ φέτος, αφού η παιδαγωγική αξία του πειράματος είναι ανεκτίμητη και συμβάλλει σε μέγιστο βαθμό στην ουσιαστική κατανόηση εννοιών των διδακτικών αντικειμένων των φυσικών επιστημών.
Συγχαρητήρια αξίζουν και στο Διευθυντή του σχολείου ο οποίος μεριμνά για τη δημιουργία αποδοτικής μαθησιακής και εργασιακής ατμόσφαιρας για μαθητές κ εκπαιδευτικούς αντίστοιχα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΛΟΥΚΟΣ
8 Φεβρουαρίου 2021 @ 19:34
Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω και από αυτό το σημείο τον Διευθυντή μας κ. Ιωάννη Δασκάλου, για την άδεια που έδωσε να οργανωθεί το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, την υποστήριξή του και τη συνεργασία του. Εύχομαι ολόψυχα η συνεργασία μου μαζί του να συνεχισθεί στο μέλλον.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΛΟΥΚΟΣ
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΣ