European Radio Logo

Τα Erasmus νέα μας!



Λήψη αρχείου

Εθελοντική δράση των μαθητών

Την Παρασκευή 04/04/25  ομάδα μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου συμμετείχε σε εθελοντικό πρόγραμμα στο Εκκλησιαστικό Συσσίτιο του Ιερού Ναού  Αγ. Δημητρίου,  στην Χαλκίδα, το οποίο φροντίζει για τη σίτιση 370 ανθρώπων καθημερινά, ως συνέχεια προηγούμενων εθελοντικών δράσεων του σχολείου μας (υλοποίηση Xριστουγεννιάτικου Bazaar τα έσοδα του οποίου προσφέρθηκαν στο φιλόπτωχο ταμείο της Ιεράς Μητροπόλεως για την σίτιση ευάλωτων κοινωνικά ομάδων).

Το Συσσίτιο του Ιερού Ναού Αγ. Δημητρίου αποσκοπεί στην κάλυψη πρωτογενών αναγκών σε ευπαθείς, κοινωνικά και οικονομικά, ομάδες  ατόμων  με τη δωρεάν παροχή  γευμάτων σε σταθερή και τακτική βάση.

Κατά τη διάρκεια της διδακτικής επίσκεψης οι μαθητές/τριες πρόσφεραν τα τρόφιμα που είχαν μαζέψει ενώ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ενημερωθούν από τους υπεύθυνους του συσσίτιου. Ξεναγήθηκαν στους χώρους παρασκευής  και προετοιμασίας των καθημερινών γευμάτων και πρόσφεραν βοήθεια στην προετοιμασία του φαγητού. Η συγκεκριμένη δράση είχε ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Μπορούμε να πούμε  ότι η εν λόγω δράση συνέβαλε στην ενίσχυση και ενδυνάμωση της ιδέας του εθελοντισμού και της αξίας της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.

Ευχαριστούμε θερμά τον πατέρα Αιμιλιανό, τον πατέρα Αθανάσιο και τις εθελόντριες κυρίες του συσσιτίου που μας υποδέχτηκαν θερμά και μας φιλοξένησαν.

Ευχαριστούμε από καρδιάς και τους μαθητές/-τριες μας  για την ευαισθητοποίησή και την πολύτιμη συνδρομή τους σε μείζονα κοινωνικά θέματα.

Eikona1Eikona2

Eikona3Eikona4

 

Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-eggrafes



Λήψη αρχείου

2. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2025-26 (2)

2025-2026 ΥΔ_e-εγγραφές_Α (2)

2025-2026 ΥΔ_e-εγγραφές_Β (1)

 

Έκδοση υπ. δήλωσης μέσω gov.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Το Γυμνάσιο Κανήθου συμμετείχε στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στην Πάδοβα της Ιταλίας που πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης. Έλαβαν μέρος 31 μαθητές/-τριες του σχολείου και παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα: «Η Φιλοξενία στην Αρχαιότητα». Συμπληρωματικά με την εργασία, οι μαθητές/-τριες αναπαρέστησαν την φιλοξενία της Αθηνάς- Μέντη από τον Τηλέμαχο, με βάση τους στίχους από την Οδύσσεια του Ομήρου, και ολοκλήρωσαν την παρουσία τους χορεύοντας συρτάκι ως ανταπόδοση της φιλοξενίας των υπόλοιπων συνέδρων. Η παρουσία τους υπήρξε ξεχωριστή και το κοινό τους παρακολούθησε με αμείωτο ενδιαφέρον.

Συνοδοί καθηγητές και διοργανωτές όλου του εγχειρήματος ήταν η Διευθύντρια, κ. Μοσχάκη Αθηνά, και οι εκπαιδευτικοί: Κωστοπούλου Αγαθή, Τυχάλα Ευτυχία και Ζέχα Ιωάννα.

Συνολικά, δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να συνομιλήσουν με μαθητές και μαθήτριες από άλλα σχολεία, τόσο της χώρας μας όσο και του εξωτερικού, να ανταλλάξουν απόψεις, να προβάλλουν την ελληνική κουλτούρα αλλά και να προβληματιστούν πάνω σε θέματα πολιτισμού επιστήμης, περιβάλλοντος, υλοποιώντας όλους τους στόχους που τέθηκαν εξ΄ αρχής.

Επιπρόσθετα, το ταξίδι αυτό στην Ιταλία αναδείχθηκε σε έναν πολυδιάστατο πολιτιστικό θησαυρό, που συνδύασε την αρχιτεκτονική, την τέχνη και τις επιστήμες με μια μοναδική εκλεπτυσμένη αύρα. Επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν στη Βενετία (στη γέφυρα των Στεναγμών, στον επιβλητικό Πύργο του Ρολογιού και την μαγευτική πλατεία του Αγίου Μάρκου), στη λίμνη Γκάρντα, στη Βερόνα (στη 2η μεγαλύτερη Ρωμαϊκή Αρένα, στο σπίτι της Ιουλιέτας, στις πλατείες pazza Mazini, delle Erbe, dei Signiori  και τέλος στην ιστορική πόλη Μπολόνια. Σε όλη τη διάρκεια των περιηγήσεων υπήρχε συνοδεία ξεναγού ο οποίος επεσήμανε όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται να γνωρίζει κάθε επισκέπτης για τα μέρη αυτά.

 

3 2

6

5 2

4 2

13 5           2 1

11 2

 

10 1

7 2

9 1

12 1

1 2

8 1

Επίσκεψη της Γ΄ τάξης στη Βουλή των Ελλήνων

Στις 17 Μαρτίου 2025 ,οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας,   στο πλαίσιο του προγράμματος «επισκέψεις σχολείων  στη Βουλή των Ελλήνων», το οποίο οργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, επισκέφθηκαν το κτίριο της Βουλής. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη Βουλή, κάθισαν στα βουλευτικά έδρανα στην αίθουσα της ολομέλειας και ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου, τον τρόπο οργάνωσης και  λειτουργίας  του Κοινοβουλίου και για τις βασικές αρχές και αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην αίθουσα Ελ. Βενιζέλος με τη μνημειακή ζωφόρο και τα ιστορικά κειμήλια που αφηγούνται  την πορεία των Ελλήνων προς την ελευθερία και τη Δημοκρατία.

1 2 3 4 5 6 7 8

Εκδήλωση διάδοσης αποτελεσμάτων Erasmus+ και SHORE project

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 – 18:00

Μέγαρο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, Λεωφ. Χαϊνά 93, Χαλκίδα



Λήψη αρχείου

 

Διάδοση Σχεδίων Erasmus+ KA1

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Zagreb/Croatia

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Almada/Portugal

Παρακολούθηση Εργασίας – Inegol/Turkey

SHORE

 

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα από 17/03/2025



Λήψη αρχείου

Μαθήματα Ζωής: Από την Αρχαία Ελλάδα στην Εποχή μας

Στις 21.2.2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας  ο Αναπληρωτής Καθηγητής, ΔΠΘ (Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης)  Σίμος Παπαδόπουλος, μετά από πρόσκληση που του απευθύναμε. Στόχος υπήρξε η θεατροβιωματική προσέγγιση της αρχαιοελληνικής γραμματείας.

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με το θέμα της Ιλιάδας, έπαιξαν τους ρόλους των πρωταγωνιστών του έπους, ζωγράφισαν και αποκάλυψαν τις δικές τους ιδέες και τα συναισθήματα, συνειδητοποιώντας έτσι τον παιδαγωγικό ρόλο των Ομηρικών επών.

Επιπρόσθετα οι μαθητές κατάφεραν:

  • να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, τη συνεργατικότητα και ομαδικότητα,
  • να ενδυναμώσουν τη συγκινησιακή, εμπειρική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης,
  • να καλλιεργήσουν τη φαντασία και την παιγνιώδη ατμόσφαιρα της μάθησης,
  • να τονίσουν και να ενισχύσουν την αξία της αισθητικής καλλιέργειας,
  • να αναπτύξουν τον σύγχρονο χαρακτήρα της μάθησης με έμφαση στη δημιουργική έκφραση και την αυτοαξιολόγηση,
  • να υιοθετήσουν θετική στάση για την ελληνική παιδεία και τον πολιτισμό στη διαχρονία τους και να αξιοποιούν το αξιακό τους περιεχόμενο στη ζωή τους,
  • να εξοικειωθούν με τη χρήση θεατρικών τεχνικών.

 

Ευχαριστούμε τον κύριο Σίμο Παπαδόπουλο για τη μοναδική αυτή βιωματική εμπειρία που προσέφερε στους μαθητές μας αλλά και στους μαθητές του λυκείου Κανήθου που φιλοξενήθηκαν στη συνέχεια και συμμετείχαν στην ξεχωριστή αυτή δράση.

 

  • 20250221 090632

Επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Οι μαθητές του Β3 και Β5 τμήματος του σχολείου μας, επισκέφθηκαν στις 18 Φεβρουαρίου 2025 το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Αθήνα και παρακολούθησαν στη Θόλο του  <<Ελληνικού κόσμου>>     τη διαδραστική παραγωγή εικονικής πραγματικότητας, Αγία Σοφία:1500 χρόνια ιστορίας.

Είχαν την ευκαιρία έτσι να γνωρίσουν σε ψηφιακή αναπαράσταση, το Ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, να ξεναγηθούν με πλήρη λεπτομέρεια στο εσωτερικό του, να γνωρίσουν τον αρχιτεκτονικό του σχεδιασμό, να θαυμάσουν το γλυπτό και ψηφιδωτό του διάκοσμο και όλα αυτά σε συνδυασμό με σημαντικά ιστορικά, κοινωνικά και οικονομικά στοιχεία της ζωής του Βυζαντίου που παρουσιάζονταν παράλληλα.

Με τη βοήθεια της Θόλου <<διανύοντας>> χρονικές αποστάσεις αιώνων, είχαν μια επιπλέον δυνατότητα: Να συμμετέχουν ενεργά δίνοντας κατά την κρίση τους απαντήσεις, σε ερωτήσεις που δημιουργούνταν κατά τη διάρκεια της εικονικής ξενάγησης.

Ήταν ένα μοναδικό ταξίδι στα 1500 χρόνια ιστορίας  αυτού του εμβληματικού ναού και κορυφαίου μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

1 1

2 1

4 1

3 1

 

Υλοποίηση Μαθητικής Κινητικότητας Erasmus+ με τη συνεργασία τριών Διαπιστευμένων Γυμνασίων στη Βαρκελώνη της Ισπανίας

Τρία Γυμνάσια από την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας που τους έχει απονεμηθεί από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) η Διαπίστευση Erasmus 2021-2027 και συγκεκριμένα, το 4ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, το Γυμνάσιο Βαθέος Αυλίδας και το Γυμνάσιο Κανήθου, συνεργάστηκαν με απόλυτη επιτυχία για την υλοποίηση ροών μαθησιακής κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, στο διάστημα από 26 Ιανουαρίου έως 1 Φεβρουαρίου 2025.

Στο πρόγραμμα με τίτλο: “Discovering the Future: Innovation, Technology and Democracy for Middle School Students” συμμετείχαν:

  • 4ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με δέκα (10) μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης και συνοδούς εκπαιδευτικούς, κο Ι. Τρακαντζίδη και κα Ερ. Λεγάντη [Κ. Σχεδίου: 2024-1-EL01-KA121-SCH-000216667].
  • Γυμνάσιο Βαθέος Αυλίδας με δέκα (10) μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης και συνοδούς εκπαιδευτικούς, κο Γ. Κεσελόπουλο και κα Αρ. Βάγια. [Κ. Σχεδίου: 2024-1-EL01-KA121-SCH-000216666]
  • Γυμνάσιο Κανήθου με οκτώ (8) μαθητές/τριες Β’ και Γ’ Τάξης και συνοδούς εκπαιδευτικούς, κα Αγ. Κωστοπούλου και κα Μ. Σγουρίδη [Κ. Σχεδίου: 2024-1-EL01-KA121-SCH-000221737]

Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν μεταξύ τους και με συνομήλικους Ισπανούς μαθητές/τριες για την υλοποίηση ομαδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των επισκέψεών μας στα δύο ακόλουθα σχολεία στην πόλη της Βαρκελώνης:

  1. Το σχολείο (Campus) IES Institut Francesc Ferrer i Guardia που φιλοξενεί 1000 μαθητές/τριες, 100 εκπαιδευτικούς και περιλαμβάνει: Γυμνάσιο (4 Τάξεις), Γενικό Λύκειο – PreUniversity (2 Τάξεις) και Επαγγελματικό Λύκειο. Μας υποδέχτηκαν η Διευθύντρια Σπουδών κα Maria Rosa Ena Vidal, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus+ και παρουσιάστηκαν προγράμματα στα οποία συμμετείχαν όλα τα παιδιά με κοινά projects. Οι μαθητές/τριές μας παρουσίασαν στην Αγγλική γλώσσα τα σχολεία μας αλλά και την ιστορία της περιοχής μας και της Ελλάδας από την Αρχαιότητα έως σήμερα. Σε συζήτηση που ακολούθησε τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα των περιοχών που κατοικούν. Παράλληλα έγινε σύγκριση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών με την ευχάριστη έκπληξη να αποτελεί το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών που παρακολουθείται από το 20% των μαθητών ως μάθημα επιλογής και στο οποίο πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία με συμμετοχή και των Καταλανών μαθητών/τριών από τη φιλόλογο συνοδό, κα Αγ. Κωστοπούλου, στο πλαίσιο ανταλλαγής καλών πρακτικών με τους Ισπανούς εκπαιδευτικούς.
  2. Το σχολείο (Campus) Institut La Ferreria, στο οποίο μας υποδέχθηκαν οι Διευθύντριες του Γυμνασίου και του Επαγγελματικού Λυκείου μαζί με την υπεύθυνη προγραμμάτων Erasmus+ και μας ξενάγησαν στους χώρους και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται τα μαθήματα των τομέων Υγείας και Πληροφορικής του Επαγγελματικού Λυκείου, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να ανταλλάξουν απόψεις με τους Καταλανούς μαθητές που απαντούσαν πρόθυμα σε κάθε τους ερώτηση. Εν συνεχεία οι μαθητές/τριές μας χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες με θεματολογία: Ρομποτική, Επιχειρηματικότητα, Ελληνική κουλτούρα και συνεργάστηκαν σε εργαστήρια με Ισπανούς μαθητές/τριες του Γυμνασίου για την υλοποίηση κοινών εργασιών υπό την καθοδήγηση των Ισπανών εκπαιδευτικών και των Ελλήνων συνοδών.

Επιπλέον, μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που οργανώθηκε από τον ιδιωτικό οργανισμό MOVEU Professional Services S.L και ολοκλήρωσαν συγκεκριμένα projects με προγραμματισμό, Microbit και Arduino, σύμφωνα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Γυμνασίου.

Παράλληλα οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στις ακόλουθες πολιτιστικές επισκέψεις στην πόλη της Βαρκελώνης, τα έξοδα των οποίων καλύφθηκαν πλήρως από τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης:

  • στο ιστορικό κέντρο της πόλης, τη Γοτθική Συνοικία και τη μεγαλοπρεπή ρωμαιοκαθολική εκκλησία, Σαγράδα Φαμίλια (La Sagrada Familia)
  • στα εμβληματικά κτήρια του διάσημου αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί (Αntoni Gaudi), Κάζα Μπατλό (Casa Batllo) και Κάζα Μιλά (Casa Mila)
  • στο Πάρκο Γκιουέλ (Park Guell)
  • στα Mουσεία: Επιστημών (Museu de la Ciencia CosmoCaixa), Καταλανικής Ιστορίας (Museu d’ Historia de Catalunya)
  • στο Ενυδρείο της Βαρκελώνης, που διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες και πλουσιότερες συλλογές θαλάσσιας ζωής της Ευρώπης
  • στον λόφο Tibidabo και στον Ναό της Ιερής Καρδιάς (Temple Expiatori del Sagrat Cor), με θέα την πόλη της Βαρκελώνης και τη γύρω ακτογραμμή.

Χάρη στις πολιτιστικές αυτές δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες μπόρεσαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να έρθουν σε επαφή με έναν διαφορετικό πολιτισμό και να συσσωρεύσουν πολύτιμες και μοναδικές εμπειρίες.

Όμως, το σημαντικότερο είναι ότι με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και δραστηριότητες εισέπραξαν την εικόνα ενός σχολείου διαφορετικού από αυτό που γνωρίζουν και ίσως μακροπρόθεσμα αυτή η εμπειρία να αποβεί πολλαπλώς ωφέλιμη για τη διεκδίκηση αλλαγών που θα βελτιώσουν το ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση και βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών τόσο στην Αγγλική όσο και στην Ισπανική/Καταλανική γλώσσα καθώς και την καλλιέργεια της ομαδικότητας και της συνεργασίας.

Το κλίμα ήταν εξαιρετικό, η ανάπτυξη συνεργασίας με τους Ισπανούς φίλους μας δημιουργική και ο αποχαιρετισμός εγκάρδιος προσκαλώντας τους να επισκεφθούν τη χώρα μας και να τους ξεναγήσουμε στην περιοχή μας.

Είναι η πρώτη φορά που τρία (3) Ελληνικά Διαπιστευμένα σχολεία δημιουργούν ένα δίκτυο συνεργασίας μεταξύ τους και με δύο (2) Ισπανικά σχολεία με περίπου ογδόντα (80) Καταλανούς μαθητές/τριες για την υλοποίηση των εγκεκριμένων ροών μαθητικής κινητικότητας Erasmus+.

 

Οι Παιδαγωγικές Ομάδες Erasmus+

4ου Γυμνασίου Χαλκίδας

Γυμνασίου Βαθέος Αυλίδας

Γυμνασίου Κανήθου

12 3 4 5

Όσα είπαμε κι ακούσαμε…

6 7 8 9 10 11 12

Όσες τρέλες κάναμε…

151716

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Ιστορικό

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση