Tηλεδιημερίδα: “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”, 30-31 Μαΐου 2020

Tηλεδιημερίδα: «Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης», 30-31 Μαΐου 2020

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών(ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής ΠολιτικήςΠανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντραδιοργανώνει στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.

Η διημερίδα διεξάγεται με την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σκοπός της Ημερίδας

H διημερίδα θα συμβάλλει

  • Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  • Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
  • Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.

Σε ποιους απευθύνεται

Στους διδάσκοντες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της εκπαίδευσης,  εκπαιδευτικούς φορείς και δημιουργούς ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για όλες τις βαθμίδες και τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Θεματολογία

  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Λύσεις που αξίζει να παραμείνουν την επόμενη μέρα της πανδημίας
  • Διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας εκπαιδευτικών και μαθητών
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δικτύων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
  • Η αξιοποίηση της ανοικτής εκπαίδευσης στην τρέχουσα περίοδο και οι ευκαιρίες ανάπτυξής της στη μετά την πανδημία εποχή
  • Η συμβολή του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Συζήτηση: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα

Θέματα  στρογγυλής τράπεζας

  • Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
  • Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αξιοποίηση των ανοικτών τεχνολογιών,
  • Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
  • Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

και θα συζητηθούν μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν

  • Κοινωνικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Επαναχρησιμοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού – ανοιχτές άδειες χρήσης
  • Αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Δεδομένων την εποχή της πανδημίας

Παράλληλες συνεδρίες/εργαστήρια/εισηγήσεις που αφορούν

  • Τις ανοικτές κοινότητες μάθησης και επαγγελματικής κατάρτισης εκπαιδευτικών,
  • Τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων STEΑM,
  • Ψυχολογική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών/Φοιτητών.

Το αναλυτικό πρόγραμμα είναι διαθέσιμο εδώ.

Η διημερίδα είναι δωρεάν, για να την παρακολουθήσετε θα πρέπει να εγγραφείτε εδώ.

Οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

https://elearnconf.ellak.gr.
Ζωντανή ροή

Πρόγραμμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΡΙΑΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30/05 17:30-19:30(Ζωντανή Ροή εδώ)

Προεδρεύων: Πρόδρομος Τσιαβός, Επικεφαλής Ψηφιακής Aνάπτυξης και Kαινοτομίας, Ίδρυμα Ωνάση, Μέλος ΔΣ ΕΕΛΛΑΚ υπεύθυνος για Ανοιχτό Περιεχόμενο και Πνευματικά Δικαιώματα.

17:30-18:00 Έναρξη – Χαιρετισμοί

Έναρξη: Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών , Διευθυντής του εργαστηρίου Επιχειρηματικής Αναλυτικής (BALab), Πρόεδρος ΕΕΛΛΑΚ

Χαιρετισμοί:

  • Νίκη Κεραμέως, Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Περικλής Μήτκας, Πρόεδρος Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Ιωάννης Αντωνίου, Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

18:00-19:30 Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας        

  • Δημήτριος Σάμψων, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  • Marc Durando, Executive Director, European Schoolnet
  • Martin Dougiamas, Founder & CEO of Moodle ( Οι ομιλίες των Μ.Durando & M.Dougiamas θα είναι στα Αγγλικά).

Σχολιαστές: Αγγελόπουλος Τάκης Εκπαιδευτικός ΠΕ 86 Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης eTwinning, Τζιμόπουλος Νίκος Τεχνικός Υπεύθυνος 1ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου

ΚΥΡΙΑΚΗ 31/05(Ζωντανή Ροή εδώ)

10:00-12:00  Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 

 Προεδρεύων: Αναστασιάδης Πάνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α

  • Αναστάσιος Εμβαλωτής, Μέλος ΔΣ ΙΕΠ, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  • Καλογιαννάκης Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  του Πανεπιστημίου Κρήτης
  • Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, καθηγητής ΠΤΔΕ Παν. Πατρών
  • Τζιμόπουλος Νίκος, Τεχνικός Υπεύθυνος 1ου ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου

 Σχολιαστές: Γιώτα Παναγιωτοπούλου, Δρ. Γιώτα Παναγιωτοπούλου, Επιμορφώτρια ΤΠΕ-Ε, Πρόεδρος ΠΕΕΝΑ@ΤΠΕ, Δρ. Παρασκευή Φώτη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, Επιμορφωτρια eTwinning και moodle

12:00-14:00 Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια

Προεδρεύων: Παρασκευάς Μιχάλης, Παν/μιο Πελοποννήσου, ΙΤΥΕ Διόφαντος, Συντονιστής ΠΣΔ

  • Παπαδάκης Σπύρος, «Η Μικτή Μάθηση (Blended Learning) στο σχολείο της επόμενης ημέρας«, ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτ. Ελλάδας, ΕΑΠ,
  • Σωτηρίου Σοφοκλής, «Μαθήματα από την Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Β Βάθμια Εκπαίδευση«, Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης Ελληνογερμανική Αγωγή
  • Κουσλόγλου Μανόλης, «Διαδικτυακή ομάδα «Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση»: Γέννηση-Εξέλιξη, Ρόλος, Εμπόδια, Παρακαταθήκη«, Φυσικός, υποδιευθυντής στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας, δημιουργός/συνδιαχειριστής της ομάδας, «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
  • Δημήτρης Κυριακός«Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση στην Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση«, Διευθυντής Δημοσίου ΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας.

Σχολιαστές:Κοντογιάννης Κωστής Δ/ντής 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, Κανίδης Ευάγγελος ΠΕΚΕΣ Β ΑΘήνας

Συντονισμός τραπεζιού:
Τσιαστούδης Δημήτριος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

14:00- 15:00 Διάλειμμα

15:00 – 17:00 Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια

Προεδρεύων: Τσινάκος Αύγουστος, Καθηγητής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Διευθυντής  AETMA Lab.

  • Περικλής Μήτκας, Πρόεδρος Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, «Απολογισμός της Εξ Αποστάσεως Εκπ/σης στην Τριτοβάθμια«
  • Λάζαρος Μεράκος, Καθηγητής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος, ΔΣ GUnet, «Καλές   πρακτικές της Εξ Αποστάσεως Εκπ/σης στην Τριτοβάθμια«
  • Πάνος Λουρίδας, Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης ΕΔΥΤΕ, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, ΟΠΑ., «Υποδομές  Εξ Αποστάσεως Εκπ/σης  στην Τριτοβάθμια»
  • Τσιάτσος Θρασύβουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, «Εξ Αποστάσεως  εξετάσεις  στην Τριτοβάθμια «

Σχολιαστές: Χαρίτων Πολάτογλου, Καθηγητής ΑΠΘ, Βοσινάκης Σπυρίδων Πανεπιστήμιο Αιγαίου

17:00 – 19:00 Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε 

Προεδρεύων: Χατζηλάκος Θανάσης, Καθηγητής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και Ινστιτούτο Κύπρου

  • Κόλλιας Στέφανος, Καθηγητής ΕΜΠ, Πρόεδρος ΔΣ ΕΔΥΤΕ
  • Αναστασιάδης Πάνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α
  • Τσινάκος Αύγουστος, Καθηγητής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Διευθυντής  AETMA Lab.
  • Παρασκευάς Μιχάλης,  Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Δ/ντής ΠΣΔ

Σχολιαστές: Γιακουμάτου Τερέζα, Γλέζου Κατερίνα, Κοφτερός Αλέξανδρος, Τζιμόπουλος Νίκος

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ 1 ΚΥΡΙΑΚΗ 31/05 (Ζωντανή ροή εδώ)

10:00- 11:15 Τεχνολογίες Ανοιχτού Λογισμικού στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Αξιοποίηση του Moodle στην ασύγχρονη εκπαίδευση,
(Πανταζάτος Δημήτρης, ΝΕΤΜΟDE, ΣΗΜΜΗΥ, ΕΜΠ),

MOOCs με OpenedX, ( https://open.edx.org/ (Νίκος Γκικόπουλος. Δημήτρης Αγγελάκης Τεχνικοί υπεύθυνοι Mathesis – CUP) (10:45- 11:15)

11:15- 12:00 Ανοιχτοί εκπαιδευτικοί οπτικοακουστικοί πόροι: καλές πρακτικές αξιοποίησης στο σχολείο του 21ου αιώνα. Δρ. Σοφία Παπαδημητρίου Προϊστ. Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης & Ψηφιακών Μέσων, ΥΠΑΙΘ, Καθηγήτρια – Σύμβουλος ΕΑΠ
12:00 – 13:00 Swarmlab.io: Ένα έργο ανοιχτού λογισμικού για εύκολη διαχείριση On Demand Lab Services για την Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. (Απόστολος Αναγνωστόπουλος, ΠΑ.Δ.Α)
13:00 -14:00 Υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
α) Ηλεκτρονική Τάξη: χρήσιμες συμβουλές, καλές πρακτικές και σενάρια χρήσης της πλατφόρμας.
β) Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση και Τηλεδιάσκεψη
γ) Εκπαιδευτικές Κοινότητες και Ιστολόγια
(Κωνσταντίνος Τσιμπάνης, Υπεύθυνος Ανάπτυξης Open eClass, ΕΚΠΑ – GUnet, Τηλέμαχος Ράπτης, Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη, ΥΠΑΙΘ – Προϊστάμενος Τμ. Εκπαιδευτικών Θεμάτων, ΔΔΕ Ανατ. Αττικής, Ισίδωρος Περίκος, Μηχανικός Η/Υ, υπεύθυνος ομάδας ανάπτυξης της υπηρεσίας, ITYE «Διόφαντος», Διεύθυνση Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Δικτυακών Τεχνολογιών, Ελένη Στεργάτου, developer, υπεύθυνη ομάδας ανάπτυξης και υποστήριξης της υπηρεσίας, ITYE «Διόφαντος», Διεύθυνση Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Δικτυακών Τεχνολογιών).
14:00 -15:00 Εκπαιδευτικές καινοτομίες και εκπαιδευτική πολιτική: Προς την εφαρμογή πολιτικών ανοικτότητας  στη σχολική εκπαίδευση  (14:00-14:30)
Αναστάσιος Εμβαλωτής, Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ευστάθιος Στυλιάρης, Προϊστάμενος Γραφείου Στρατηγικής και Πολιτικού Σχεδιασμού στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Ερευνώ και Ανακαλύπτω εξ Αποστάσεως (Θάλεια Τσακνιά, Εκπ/κος Αθμιας, Ελληνογερμανική Αγωγή Ανακαλυπτική Μάθηση) (14:30-14:45)

Εικονικά Εργαστήρια και Εξ Αποστάσεως Πειραματισμοί στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (Ελευθερία Τσουρλιδάκη, Εκπ/κός Β/θμιας, Ελληνογερμανική Αγωγή)(14:45-15:00)

15:00 -16:00 Κλειστά σχολεία- Ανοικτές Τάξεις- Μελετώντας τους Σεισμούς μέσω του Σχολικού Δικτύου Σεισμογράφων του έργου SNAC
(Δρ. Γεράσιμος Χουλιάρας – Διευθυντής Ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών)
16:00 -17:00 Ψυχολογική υποστήριξη φοιτητών/προσωπικού την περίοδο του εγκλεισμού (Ζωή Γαβριηλίδου, Αντιπρύτανις ΔΠΘ) (16:00-16:15)

Ενισχύοντας την κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση (SEL) και την πολλαπλή νοημοσύνη μέσω διαμεσολαβητικών ψηφιακών εργαλείων στην μετά-κορωναϊό εποχή (Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Επίκουρη Καθηγήτρια,Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή,ΕΚΠΑ) (16:15-17:00)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ 2 ΚΥΡΙΑΚΗ 31/05 (Ζωντανή Ροή εδώ)

10:00 – 11:00 Η Ελληνική Ανοικτή Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης Open eClass (Κωνσταντίνος Τσιμπάνης, Υπεύθυνος Ανάπτυξης Open eClass, ΕΚΠΑ – GUnet, Ιωάννης Εξηνταρίδης,Αλέξανδρος Διαμαντίδης μέλη της ομάδας ανάπτυξης της πλατφόρμας Openeclass -GUNET)
11:00- 12:00 Συνεδρία Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Θεοφάνης Ορφανουδάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας : Εξ αποστάσεως εργαστηριακή εκπαίδευση σε θέματα ενσωματωμένων συστημάτων και ΙοΤ

Δρ. Βασίλης Φωτόπουλος, Υπεύθυνος Εργαστηρίου Ψηφιακών Συστημάτων : Ανοικτά εργαστήρια Arduino & FPGA

Αναστάσιος Φαναριώτης, Ερευνητικός Συνεργάτης Ε.Α.Π.: Ανοικτές Τεχνολογίες – Ανοικτό Υλικό και Λογισμικό για Εργαστηριακή Εξάσκηση Φοιτητών Πληροφορικής στην ΕξΑΕ & Ανάπτυξη Ενσωματωμένων Συστημάτων

12:00 – 13:00 eTwinning GroupsΑνοιχτές Ψηφιακές Κοινότητες για συλλογική μάθηση κ επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της Ευρώπης (Θεοδώρα Γκένιου, ESL Group moderator, Αγγελική , Creative Classroom Group moderator)
eTwinning Schoolsανοιχτό υποστηρικτικό συνεργατικό δίκτυο (Μαρία Βασιλοπούλου, εκπαιδευτικός, ΕΥΥ της δράσης eTwinning, εκπ/κος, πρεσβευτής eTwinning, Ναταλία Τζίτζη, εκπ/κος, πρεσβευτής eTwinning)
13:00 -14:00 Ανοικτά σχολεία σε ανοικτές κοινωνίες για την υποστήριξη της υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας στην εκπαίδευση stem (Από το ευρωπαϊκό έργο OSOS στο R4C), Δρ. Γεωργία Φέρμελη, Σύμβουλος Α΄, Προϊσταμένη του Γραφείου Επιστημονικών Μονάδων Β΄ κύκλου στο ΙΕΠ (13:00-13:30)

Επιμόρφωση Μαθητών και Εκπαιδευτικών μέσω διαδικτύου: Προγραμματισμός σε περιβάλλον Scratch , Κοφτερός Αλέξανδρος (13:30-14:00)

14:00 -15:00 Δυνατότητες και προοπτικές του Πληροφοριακού Συστήματος Σχολείου Σίσυφος για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που επέφερε στον τομέα της εκπαίδευσης η πανδημία του κορωνοϊού
15:00 -16:00 Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες (Τσιαστούδης Δημήτριος, Υποψήφιος Διδάκτωρ Α.Π.Θ, Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο ΕΑΕ Κωφών και Βαρήκοων Πανοράματος)
16:00 -17:00 Πραγματικά πειράματα από απόσταση για όλες τις βαθμίδες (Νικόλαος Δίντσιος, Διδάκτωρ Α.Π.Θ., Πειραματικό Λύκειο, Θεσσαλονίκης, Χαρίτων Πολάτογλου, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Φυσικής, Θεσσαλονίκη).

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Μάιος 31, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Eπιστημονική Tηλε-Διημερίδα “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα”

Οι εκπαιδευτικοί  στις παρούσες συνθήκες έκτακτης ανάγκης, κλήθηκαν επειγόντως να προσφέρουν στους μαθητές και στις μαθήτριές τους, διδασκαλία από απόσταση (Emergency Remote Teaching), χωρίς σχετική επιμόρφωση και με απουσία ολοκληρωμένου σχεδιασμού και κατάλληλα διαμορφωμένου υλικού, όπως απαιτεί η μεθοδολογία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) – Μάθησης από απόσταση (Distance Learning).

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., σύμφωνα με τον θεσμικό τους ρόλο, ανέλαβαν, από την πρώτη στιγμή, πρωτοβουλίες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων, η οποία προσφέρθηκε από τους/τις Σ.Ε.Ε., με τη διοργάνωση  ενημερωτικών και επιμορφωτικών συναντήσεων από απόσταση, με την παραγωγή  εκπαιδευτικού υλικού και με τον εμπλουτισμό των ιστοτόπων και των ψηφιακών αποθετηρίων τους.

Στο πλαίσιο αυτό,  για την περαιτέρω υποστήριξη και την τεχνική αλλά και θεωρητική ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, με πρωτοβουλία του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, δεκαεπτά (17) ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της χώρας συνδιοργανώνουν την επιστημονική τηλε-διημερίδα με θέμα:

Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα

Η Τηλε-Διημερίδα φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βήμα ακαδημαϊκού-εκπαιδευτικού διαλόγου και παρουσίασης επιστημονικών δεδομένων, αναλύσεων, θεωρητικών μελετών και διδακτικών εφαρμογών  σχετικών με την εξΑΕ στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό θα αναδειχθούν οι ποικίλες πτυχές και δυνατότητες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αλλά και οι προβληματισμοί που αναδύονται από την εφαρμογή της στο σχολείο, ιδιαίτερα σε  συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

Η Τηλε-Διημερίδα θα διεξαχθεί μέσω του παγκόσμιου ιστού (www) σε αίθουσα τηλεδιάσκεψης και παράλληλα θα μεταδίδεται απευθείας (streaming) από το YouTube [https://www.youtube.com/user/webinarspe1920] και μέσω Facebook [https://facebook.com/pekesexae2020]

Πληροφορίες:  https://pekesexae2020.pdekritis.gr/ & https://blogs.sch.gr/pekesde

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Συνέδρια Απρίλιος 25, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Ιστοσεμινάριο EU Code Week’s “Coding from home 4” webinar

«Coding from home» 4th webinar, την Πέμπτη 23/4/2020 στις 18:00 ώρα Ελλάδας (17:00 CET).

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου θα παρουσιάσω την εργασία μου «Implementation of synchronous and asynchronous remote teaching in computer science lessons».

Σύνδεσμος για εγγραφή στο σεμινάριο: https://ecwacs.webex.com/ecwacs/j.php…

EU Code Week’s “Coding from home 4” webinar on Thursday 23 March at 17:00 CET.

Τhis webinar should offer a short overview of different activities that people from the EU Code Week community and other tech enthusiasts do to help the society and in particular teachers to cope with the coronavirus lockdown. With your presentations we would like to inspire others and we also want to encourage the EU Code Week community to take a pro-active approach and think about more activities to support each other and in particular teachers and young people.

Link to the registration: https://ecwacs.webex.com/ecwacs/j.php…

Here’s the agenda:

17:05 – 17:10 – Annika Ostergren, Coding@home – new videos coming soon

17:10 – 17:15 – Nair Carrera Martinez, New Icebreaker MOOC to be launched in May

17:15 – 17:25 – Sophia Reyes Mury, Robotics teacher community Switzerland https://www.roteco.ch/fr/

17:25 – 17:35 – Katerina Glezou, Greek Leading Teacher

17:35 – 17:45 – Fatma Bouaziz, Tunisian Leading Teacher

Look forward to e-meeting you.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Απρίλιος 23, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Τηλεδιάσκεψη: Δομή Επανάληψης – Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ  – Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου

Τηλεδιάσκεψη: Δομή Επανάληψης – Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των ΗΥ  – Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου

Ημερομηνία: 18/03/2020
Ώρα: 12:00 – 13:00
Διαθέσιμες Θέσεις: 20 / 20
Συμμετοχή: Ελεύθερη με δήλωση συμμετοχής

 

https://meeting.sch.gr/index.php/component/eventbooking/?task=view_event&event_id=13564

Για να συμμετέχετε στο τηλεμάθημα θα πρέπει να έχετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο επικοινωνήστε μαζί μου ώστε να σας στείλω πρόσκληση.

 

Οδηγίες Χρήσης Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων

https://meeting.sch.gr/notes/odigies.pdf

Οδηγίες για το BBB

https://meeting.sch.gr/notes/BBB_manual.pdf

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Μάρτιος 15, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Υπηρεσία Τηλεδιασκέψεων από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο


Η υπηρεσία Εικονικής Τάξης έχει υλοποιηθεί µε χρήση του ανοικτού λογισµικού για τηλεδιασκέψεις Big Blue Button (BBB) http://bigbluebutton.org/.
Η υπηρεσία Εικονικής Τάξης διαθέτει ένα πλήρως εξελληνισµένο περιβάλλον. ∆ίνει τη δυνατότητα για Οπτικοακουστική Επικοινωνία. Η επικοινωνία µε φωνή είναι ενεργή εφόσον διαθέτετε απλές συσκευές ήχου (ηχεία ή ακουστικά και µικρόφωνο) και µε εικόνα (video) εφόσον διαθέτετε κάµερα.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ο εισηγητής (δηµιουργός) µπορεί να προβάλει παρουσιάσεις (slides) ή άλλο υλικό εφόσον ανεβάσει το αντίστοιχο αρχείο στο χώρο της τηλεδιάσκεψης. Τα µέλη οµοίως µπορούν να ανεβάσουν υλικό αλλά µόνο µε την άδεια του εισηγητή.
Ο εισηγητής έχει τη δυνατότητα να διαµοιράσει την επιφάνεια εργασίας του ώστε να πραγµατοποιήσει επίδειξη κάποιας εφαρµογής που έχει εγκατεστηµένη στον υπολογιστή του, π.χ. κάποιο εκπαιδευτικό λογισµικό. Η δυνατότητα αυτή µπορεί να δοθεί από τον εισηγητή και σε άλλο µέλος της τηλεδιάσκεψης.
Επίσης είναι δυνατή η επικοινωνία µε άµεσο µήνυµα (chat) όλων των µελών της τηλεδιάσκεψης αλλά και η χρήση ασπροπίνακα (white board) για ελεύθερη γραφή ή σχεδιασµό σ’ αυτόν.

Οδηγίες Χρήσης Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων

https://meeting.sch.gr/notes/odigies.pdf

Οδηγίες για το BBB

https://meeting.sch.gr/notes/BBB_manual.pdf

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Μάρτιος 15, 2020 Κατερίνα Γλέζου

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning

«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Hashtag συνεδρίου: #etwinconfgr

Θεσσαλονίκη 6,7,8 Μαρτίου 2020

GRAND HOTEL PALACE https://www.grandhotelpalace.gr/

Περισσότερα http://www.etwinning.gr/conf2019

Κατεβάστε το πρόγραμμα Programma_etwinning_2019_20

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Συνέδρια Φεβρουάριος 23, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Καλό ταξίδι, Δάσκαλε Νίκο Δαπόντε – RIP Nikos Dapontes

RIP Nikos Dapontes. A great man, teacher, physicist, ICT trainer, Logoist, Scratcher.
Enormous loss for Scratch, Greek and International Educational Community.

Καλό ταξίδι, Δάσκαλε Νίκο Δαπόντε. Σ’ ευχαριστούμε για όσα αφείδωλα μας πρόσφερες. Θα είσαι πάντα στην καρδιά μας.
Έφυγε ένας υπέροχος άνθρωπος, μεγάλος δάσκαλος, φυσικός, μέντορας, επιμορφωτής, ερευνητής της Logo, του Scratch, του Thymio, της Ρομποτικής.
Τεράστια απώλεια για την ελληνική και τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα.

«Πεποίθησή μου είναι ότι μόνο η αναζήτηση μαζί με άλλους, που έχουν ίδιες ανησυχίες και παίρνουν πρωτοβουλίες στην καθημερινή διδακτική πράξη, θα μπορούσε να μας οδηγήσει στις αναγκαίες αναπροσαρμογές και βελτιώσεις στη διδασκαλία μας».

Ο Νίκος Δαπόντες γεννήθηκε το 1948 στην Ερμούπολη της Σύρου.

Πτυχιούχος του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος DEA στη Διδακτική της Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Paris 7 στο Παρίσι, το 2000 ολοκλήρωσε τη διδακτορική διατριβή με θέμα «Διαδικασία δημιουργίας εκπαιδευτικού πληροφορικού περιβάλλοντος για τη Φυσική: η περίπτωση της δημιουργίας, της αξιολόγησης και της αναδόμησης του εκπαιδευτικού λογισμικού «Αριάδνη» για τη διδασκαλία της Κινηματικής» στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Δίδαξε σε Δημόσια και σε Ιδιωτικά Σχολεία, μεταξύ των οποίων και το Αρσάκειο Ψυχικού και το Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών.

Αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συνέβαλε τα μέγιστα στο έργο της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ για την εισαγωγή και αξιοποίηση των Τεχνολογιών των Επικοινωνιών και της Πληροφορίας στην ελληνική εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων, συνετέλεσε στην παραγωγή λογισμικών, σεναρίων-δραστηριοτήτων όπως Μικρόκοσμοι Κινηματικής στο Αβάκιο – Eslate, ΓΑΙΑ, εξελληνισμό-προσαρμογή του Modellus και του Microworlds Pro

Διετέλεσε Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Αιτωλοακαρνανίας καθώς και Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.

Ήταν Ιδρυτικό μέλος της Επιστημονικής Ένωσης e Δίκτυο http://e-diktyo.eu/.

Πρωτοπόρος στην εισαγωγή και αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

Συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής των βιβλίων Φυσικής της Α και Β Λυκείου που προορίζονταν για τα Πολυκλαδικά Σχολεία (1997) μαζί με τους Ανδρέα Κασσέτα, Σταμάτη Μουρίκη και Μανόλη Σκιαθίτη.

Τα τελευταία χρόνια υποστήριξε την εκπαιδευτική ρομποτική μέσω δημοσίευσης πολλών σχετικών άρθρων (http://makolas.blogspot.com ).

 

———————
Από το 1ο Συμπόσιο «Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι» – Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019 https://www.logotreegr.net/

https://www.logotreegr.net/omilites

Νίκος Δαπόντες
Αρχές δεκαετίας του ΄80: Η πρώτη μου γνωριμία με τη Δυναμοχελώνα (Dynaturtle) του Φυσικού Andrea Disessa, στις μεταπτυχιακές μου σπουδές («Διδακτική της Φυσικής» στο Πανεπιστήμιο Paris VII). Λίγο αργότερα, το 1986, αποκτώ τον πρώτο μου υπολογιστή (έναν Spectrum συνδεδεμένο με τηλεόραση και κασετόφωνο!). Αμέσως, φτιάχνω την πρώτη μου διαδικασία, με εντολές Logo, ένα … τετράγωνο!  Ενθουσιάζομαι τόσο πολύ που συνεχίζω πλέον να επιλύω προβλήματα από τα Μαθηματικά, τη Φυσική και την Τέχνη. Αποτέλεσμα… 1989 η έκδοση του βιβλίου μου για τη Logo (Gutenberg), 1993 η έκδοση του λογισμικού με προσομοιώσεις, «Κινηματική» (στην εξελληνισμένη MultiLogo), και η διοργάνωση σεμιναρίων εκμάθησης της Logo για εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων συλλόγων και ενώσεων (π.χ. ΕΚΦΕ Αγρινίου). Στη συνέχεια, συμμετέχω ενεργά στη διάδοση του εξελληνισμένου Microworlds Pro, στην παραγωγή τόσο του πρωτοποριακού, για την εποχή του 1999-2002, λογισμικού ΓΑΙΑ, καθώς και άλλων μικρόκοσμων, όπως οι «Γεωπίνακες», τα οποία οικοδομήθηκαν όλα στη βάση τις παιδαγωγικές αρχές της Logo. 2008-2019 δημιουργώ μια σειρά από 800 σχεδόν projects στην «Κοινότητα του Scratch» (προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων, γεωμετρικών κατασκευών και τέχνης), και παράλληλα, στο νέο περιβάλλον Scratch 3.0, προγραμματίζω διασυνδέοντας, συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής (Thymio, WeDo, Μicrobit BBC).

https://www.logotreegr.net/omilies

Ν. Δαπόντες: Από τις Δυναμοχελώνες της οθόνης στα Ρομποτάκια της πραγματικότητας
https://youtu.be/X1i-gAR6vVs
————-

Τα ιστολόγια του Νίκου Δαπόντε

Προγραμματίζοντας στο SCRATCH  http://makolas.blogspot.com
Art-Scratch με Μαθηματικά και Φυσική  http://dapontesgr.blogspot.com/

—————–

Δύο ιστοσελίδες του Νίκου Δαπόντε στην Κοινότητα του Scratch

https://scratch.mit.edu/users/dapontes/
dapontes
Μέλος του Scratch Joined 11 χρόνια, 10 μήνες ago Greece

575 έργα

https://scratch.mit.edu/users/dapontesgr/

dapontesgr
Μέλος του Scratch Joined 9 χρόνια, 5 μήνες ago Greece
182  έργα
——————
https://www.facebook.com/dapontes
——————

http://www.youtube.com/channel/UCST__ChPhiVInaHtTs7cJ_A
—————————–
Η Σελίδα του Νίκου Δαπόντε στο δίκτυο της Logo

http://logogreekworld.ning.com/profile/NhikosDaphontes

—————
Η Σελίδα του Νίκου Δαπόντε στην Ελληνική Πύλη Παιδείας
https://www.eduportal.gr/tag/nikos-dapontes/

————————

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του, και ιδιαιτέρως στην αγαπημένη του κόρη Αριάδνη, στους φίλους και συναδέλφους.

Ο τελευταίος αποχαιρετισμός θα γίνει την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου στις 12:00 στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών, με πολιτική κηδεία.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Φεβρουάριος 6, 2020 Κατερίνα Γλέζου

Θερμές ευχές για Καλή χρονιά!!! Χρόνια πολλά!!!

 

Θερμές ευχές για το νέο έτος 2020, να απαλύνει τον πόνο, να φέρει το χαμόγελο στα χείλη, να χαρίσει ειρήνη, αγάπη, υγεία, δημιουργία, αδελφοσύνη, αλληλεγγύη για ένα καλύτερο αύριο!
Επί γης ειρήνη!

https://scratch.mit.edu/projects/350177987/

Στη διεύθυνση https://scratch.mit.edu/studios/106246/ θα βρείτε μια συλλογή Christmas cards – Χριστουγεννιάτικες κάρτες, έργα-δημιουργίες στο Scratch από μαθητές των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.

Best wishes for a New Year of Peace, Love, Health, Creativity, Solidarity for a better tomorrow!
Peace on earth!

https://scratch.mit.edu/projects/350177987/

At https://scratch.mit.edu/studios/106246/ you will find a collection of Christmas cards – Χριστουγεννιάτικες κάρτες,
Scratch projects created by students of Arsakeia Schools Psychikou.

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Δεκέμβριος 27, 2019 Κατερίνα Γλέζου

Συμπόσιο-ημερίδα: Το δένδρο της logo εν Ελλάδι

https://www.logotreegr.net/programma



Λήψη αρχείου

 

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Οκτώβριος 2, 2019 Κατερίνα Γλέζου

Συμπόσιο-ημερίδα: Το δένδρο της logo εν Ελλάδι

Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019 και ώρα 09.00-14.30, στο OTE Academy (Πέλικα & Σπάρτης 1, 15122, Μαρούσι Αττικής), διοργανώνεται το συμπόσιο “Το δένδρο της Logo εν Ελλάδι”, για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των δραστηριοτήτων με logo-like περιβάλλοντα, μέσα από τη ματιά και τις εμπειρίες όσων τα αγάπησαν, τα δημιούργησαν και τα αξιοποίησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία…

Μια διαφορετική ημερίδα από όσα έχουμε μέχρι σήμερα παρακολουθήσει, ταξιδεύοντας σε 4 εποχές… αφηγούμενοι προσωπικές ιστορίες – εμπειρίες που μας άφησαν ανεξίτηλα ίχνη, που ίσως ποτέ δεν μοιραστήκαμε…
Κύριος σκοπός της ημερίδας είναι να φέρει σε επαφή παλαιούς και νεότερους εραστές, εργάτες και μαχητές των logo-likeπεριβαλλόντων και της παιδαγωγικής τους αξιοποίησης, από τις απαρχές της Logo μέχρι το Scratch, και ακόμη παραπέρα, χωρίς κανενός είδους αποκλεισμό, μέσα από 4 εποχές.
«80s»: Η εποχή της τοπικότητας, των δημιουργικών ανεξάρτητων πρωτοβουλιών.
«90s»: Η εποχή της υπολογιστικής πολυτροπικότητας, των πολυμέσων και των παραθύρων.
«00s»: Η εποχή των διεπιστημονικών διερευνήσεων, του οπτικού προγραμματισμού.
«10s»: Η εποχή των παγκόσμιων κοινοτήτων, των διασυνδέσεων με τον πραγματικό κόσμο.

«Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι» 

(Σάββατο 5/10/2019 Θέατρο OTEAcademy)

 

Ένα Συμπόσιο – Ημερίδα που θα επιχειρήσει να δείξει πώς η Logo, που εμφανίστηκε στη δεκαετία του ’80, αποτελεί ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον ανάπτυξης με πολύ μέλλον…

Το παρελθόν, το παρόν και προτίστως το μέλλον των δραστηριοτήτων με logo-like περιβάλλοντα, μέσα από τα μάτια όσων τα αγάπησαν, τα δημιούργησαν και τα αξιοποιούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένα διαφορετικό Σάββατο (5/10/19, 9:00-14:30) από όσα έχετε μέχρι σήμερα παρακολουθήσει, ταξιδεύοντας σε 4 εποχές…

  • αφηγούμενοι προσωπικές ιστορίες – εμπειρίες που μας άφησαν ανεξίτηλα ίχνη, που ίσως ποτέ δεν μοιραστήκαμε,
  • περιηγούμενοι σε εκθέματα (φωτογραφίες, βίντεο, κατασκευές, βιβλία, συσκευασίες λογισμικών κ.λπ.), και 
  • συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες και καλές πρακτικές.

 

Σκοπός
Σκοπός του Συμποσίου – Ημερίδας “Το δένδρο της Logo εν Ελλάδι” είναι η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία ανάμεσα σε μέλη της εκπαιδευτικής, ερευνητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας σχετικά με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της γλώσσας προγραμματισμού Logo και των logo-like περιβαλλόντων, μέσα από τη ματιά και τις εμπειρίες όσων τα αγάπησαν, τα δημιούργησαν και τα αξιοποίησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Κύριος στόχος της ημερίδας είναι να φέρει σε επαφή παλαιούς και νεότερους εραστές, εργάτες και μαχητές των logo-like περιβαλλόντων και της παιδαγωγικής αξιοποίησης της γλώσσας προγραμματισμού Logo, από τις απαρχές της μέχρι το Scratch.


Απευθύνεται

  • Σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 
  • Σε στελέχη της εκπαίδευσης 
  • Σε επιμορφωτές ΤΠΕ στην εκπαίδευση
  • Στην ερευνητική κοινότητα που ασχολείται με την παιδαγωγική αξιοποίηση των logo-like περιβαλλόντων στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Στην κοινότητα των επαγγελματιών που ασχολούνται με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακού υλικού και εφαρμογών για τη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές που στο πλαίσιο των σπουδών τους ασχολούνται με τον προγραμματισμό και τις ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία
 
 

Τόπος διεξαγωγής του συνεδρίου

OTE Academy, Πέλικα & Σπάρτης 1, 15122, Μαρούσι Αττικής

 

Εγγραφή – Βεβαιώσεις Συμμετοχής

Η εγγραφή και η παρακολούθηση του συνεδρίου δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους εισηγητές και τους συμμετέχοντες.


Όλοι οι συμμετέχοντες στις εργασίες του συνεδρίου θα λάβουν διαμέσου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βεβαίωση παρακολούθησης.

Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο https://www.logotreegr.net/

Ακόμα, έχει δημιουργηθεί εκδήλωση
  «Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι »
 -στο facebook:

https://www.facebook.com/events/2383432841912245/ 
– στο εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης (http://logogreekworld.ning.com/)
http://logogreekworld.ning.com/events/logotree 
 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά Σεπτέμβριος 22, 2019 Κατερίνα Γλέζου

Επόμενα άρθρα Προηγούμενα άρθρα


Κατηγορίες

  • Blogroll

  • Logo

  • Πηγές - Feeds