Στον 21ο αιώνα η εκπαίδευση στην Πληροφορική και ιδιαίτερα στον προγραμματισμό έρχεται να βοηθήσει τον σημερινό μαθητή και αυριανό πολίτη τής κοινωνίας, τής πληροφορίας και τής επικοινωνίας “να μαθαίνει πώς να μαθαίνει”,να καινοτομεί, να σχεδιάζει και να υλοποιεί τις ιδέες και τα οράματά του. Ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα θεωρείται ένα από τα σημαντικά κλειδιά για την ολόπλευρη ανάπτυξη και το μέλλον των παιδιών μας.
Τα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού συμμετείχαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch«Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη τής δρος Κατερίνας Γλέζου, καθηγήτριας Πληροφορικής και Φυσικών επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο:
α) τής ερευνητικής εργασίας με θέμα «Δημιουργώ Ψηφιακά Παιχνίδια: σχεδιάζω, προγραμματίζω, αξιολογώ, παίζω και μαθαίνω»,
β) τού μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής,
με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Μαθητές τής B΄ τάξης τού Α΄ και Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν, επίσης, στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο τού μαθήματος Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές δημιουργικές εργασίες – projects με θέμα «Προγραμματίζω, παίζω και μαθαίνω στο περιβάλλον Scratch 2.0», με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε διαδικασίες ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης, μέσω δραστηριοτήτων αξιοποίησης τού διαδικτυακού προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch 2.0, με σκοπό την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών σε ένα ενεργό, συμμετοχικό και ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
Συγκεκριμένα, οι ομάδες μαθητών κατέθεσαν τα έργα-ψηφιακά παιχνίδια τους στον διαγωνισμό όπως παρουσιάζονται παρακάτω.
(Για κάθε ομάδα μαθητών και έργο δίνονται αντίστοιχα τα ονοματεπώνυμα των συμμετεχόντων μαθητών, ο τίτλος τού έργου, ο υπερσύνδεσμος στην επίσημη πλατφόρμα τού διαγωνισμού Festman και ο υπερσύνδεσμος στην κοινότητα τού Scratch, όπου έχουν αναρτηθεί τα έργα, και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παίξουν το παιχνίδι online και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για το έργο.)
Ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch προκηρύχτηκε από το γραφείο σχολικού συμβούλου Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς Πληροφορικής πανελλαδικά.
Σκοπός τού διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας τηναλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.
Ο εφετινός διαγωνισμός έχει τίτλο: «Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», είναι υπό την αιγίδα τού ΥΠΠΕΘ (206460/Δ2 /16-12-2015) και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών.
Το υπολογιστικό παιχνίδι που θα αναπτυχθεί, μπορεί:
να αφορά σε αυτούσιο παιχνίδι ή τροποποίηση παιχνιδιού τού παρελθόντος ή τού παρόντος ή και επιθυμία/ιδέα παιχνιδιού για το μέλλον
να είναι ατομικό ή ομαδικό
να παίζεται σε κλειστούς ή ανοικτούς χώρους, να είναι επιτραπέζιο, κ.λπ.
να απευθύνεται σε οποιαδήποτε ηλικία.
Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές τής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών:
Δημοτικού
Γυμνασίου
Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού)
Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα,δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.
Στα τέλη Μαΐου αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τού διαγωνισμού.
Το 4ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών τής Πληροφορίας και τής Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη πραγματοποιήθηκε από 8 έως 10 Απριλίου 2016 στη Θεσσαλονίκη, με μεγάλη επιτυχία κατά γενική ομολογία.
Κύριος σκοπός τού συνεδρίου ήταν να αναδείξει καλές πρακτικές, ιδέες και εμπειρίες σχετικές με την αξιοποίηση των στη διδακτική πράξη.
Το συνέδριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, νέους επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές και σε στελέχη εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών και εφαρμογών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η καθηγήτρια Πληροφορικής – Φυσικών Επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού δρ Κατερίνα Γλέζου συμμετείχε ως μέλος τής επιστημονικής και τής οργανωτικής επιτροπής, τής επιτροπής κριτών, καθώς και ως διοργανώτρια τής Scratch Day 2016 στη Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο τής «Scratch Day – Thessaloniki 2016» (http://day.scratch.mit.edu/events/896/), το Σάββατο 9 Απριλίου 2016, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικά σενάρια, εργαστηριακές δραστηριότητες (tutorials & workshops), προσωπικά έργα καθώς και εργασίες μαθητών στο Scratch.
Σε αυτή τη «γιορτή Scratch Day» – διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός τού MIT Media Lab, Cambridge, Massachusetts, United States- συμμετείχαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων, σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παρουσιάσεις έργων στο διαδικτυακό πολυμεσικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 2.0 (http://scratch.mit.edu/).
Η κ. Γλέζου, από κοινού με την κ. Μαρία Ιωσηφίδου, παρουσίασε την εισήγηση – βιωματικό εργαστήριο: «Βιωματικό Εργαστήριο: Δημιουργώντας ψηφιακά παιχνίδια με αξιοποίηση τού Scratch 2.0 στην τάξη – Παρουσίαση εργασιών μαθητών» (http://4syn-thess2016.ekped.gr/viomatiko-ergastirio-dimiourgontas-psifiaka-pechnidia-axiopiisi-tou-scratch-2-0-stin-taxi-parousiasi-ergasion-mathiton/).
Στο εργαστήριο συμμετείχε η Σοφία Γκαβαλέκα, μαθήτρια τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, η οποία παρουσίασε ψηφιακά παιχνίδια – εργασίες μαθητών.
Ακόμα, η κ. Γλέζου, από κοινού με τον κ. Ιάκωβο Μαστρογιάννη και την κ. Σοφία Σωτηρίου, παρουσίασε την εισήγηση – βιωματικό εργαστήριο: «Βιωματικό Εργαστήριο: Εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch for Arduino» (http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergastirio-ekpedeftikis-rompotikis-programmatistiko-perivallon-scratch-for-arduino/).
Το πρόγραμμα τού συνεδρίου και τα ψηφιακά πρακτικά τού συνεδρίου είναι διαθέσιμα για ανάκτηση στους συνδέσμους http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergasies/programma/ και http://4syn-thess2016.ekped.gr/praktika/, αντίστοιχα.
Η Ημερίδα «Καινοτομία και Σύγχρονο Σχολείο» πραγματοποιήθηκε στο σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Καβάλας«Απόστολος Μαρδύρης» το Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015 στο πλαίσιο τού 6ου Πανελλαδικού Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής (www.i2fest.gr).
Στην ημερίδα «Καινοτομία και Σύγχρονο Σχολείο» συμμετείχα ως κεντρική ομιλήτρια.Η ομιλία είχε ως τίτλο «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» και αφορούσε στην παρουσίαση τού ομώνυμου κοινωνικού δικτύου καθώς και παραδειγμάτων αξιοποίησης αυτού στη διδακτική πράξη, με σκοπό την αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Το 6ο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Καβάλας, το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), την Περιφέρεια ΑΜΘ και το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής τού ΤΕΙ ΑΜΘ, στο χρονικό διάστημα από 17 έως και 24 Οκτωβρίου 2015.
Πρόκειται για ένα φεστιβάλ νέων τεχνολογιών που σκοπεύει να αναδείξει τη δυναμική τής βιομηχανίας τής πληροφορίας και των σημαντικών επιδράσεών της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
Η προσέγγιση σε αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα διαθέτει πολύμορφα χαρακτηριστικά για να προσελκύσει σε έναν φεστιβαλικό χώρο ανθρώπους διάφορων ηλικιών, μορφωτικού επιπέδου και τεχνολογικών αντιλήψεων. Η ανάπτυξη μια τέτοιας δράσης δίνει τη δυνατότητα σε όλους να αντιληφθούν το ψηφιακό χάσμα, να γνωρίσουν νέες πρακτικές και λειτουργικές εφαρμογές των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, και αμβλύνει την τεχνοφοβία.
Το Φεστιβάλ Βιομηχανικής τής Πληροφορικής διαθέτει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα δράσεων με στόχο να προσφέρει ερεθίσματα στους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων, να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές από τον ελλαδικό χώρο, να προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και στους ανθρώπους τής παραγωγής να δουν τις καινοτόμες προτάσεις τους, και όλα αυτά σε συνδυασμό με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις κατά τη διάρκεια τού φεστιβάλ.
Πρόγραμμα 8ου Συνεδρίου
Την τελική έκδοση του προγράμματος του 8ου Συνεδρίου μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ Programma_Syros_18-06-2015
Σκοπός του Συνεδρίου
Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Το 8ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:
Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες στην διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
Φοιτητές/τριες (Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής).
Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Πιο αναλυτικά, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους, και στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη βέλτιστη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.
Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας (Παιδαγωγική αξιοποίηση των λογισμικών, χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, υπηρεσίες του WEB 2.0).
Θεματολογία του Συνεδρίου
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου
Παρουσιάσεις διδασκαλιών με αξιοποίηση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή/και στις τυπικές αίθουσες διδασκαλίας.
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση.
Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.
Ανάπτυξη και Αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ.
Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ.
Διαδραστικοί πίνακες.
Η πλατφόρμα του «Ψηφιακού σχολείου».
Αξιοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων του «Φωτόδεντρου».
Διαδίκτυο
Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου.
Σχεδίαση/υλοποίηση δικτυακών τόπων με περιεχόμενο σχετικό με την εκπαίδευση.
Θέματα ασφάλειας για τo σχολικό δίκτυο/διαδίκτυο.
Σχεδίαση της δομής και του περιεχομένου «σχολικών ιστοσελίδων ».
Παρουσιάσεις εργασιών με χρήση Διαδικτύου στα σχολεία.
Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
Παρουσίαση εφαρμογών Web 2.0 στα εργαστήρια, με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.
Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
Δράσεις eTwinning
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν κεντρικές ομιλίες, workshops (εργαστήρια), tutorials, προφορικές ανακοινώσεις, παρουσιάσεις αφίσας και στρογγυλά τραπέζια σχετικά με τη θεματολογία του συνεδρίου, σε παράλληλες συνεδρίες ειδικοτήτων.
Στο πλαίσιο της Scratch Day 2015 στη Σύρο day.scratch.mit.edu/events/466/
θα παρουσιαστούν στο συνέδριο οι παρακάτω εισηγήσεις – εργαστήρια το Σάββατο 27/06/2015:
Εισηγήσεις
Συνεδρία Μαθηματικών, Αίθουσα: 7 ΕΠΑΛ
16:45 –17:00
Καλαϊτζίδου Ελένη, Μανώλης ΧρήστοςΕπέκταση κοινών πόρων μάθησης (Φωτόδεντρο) στη διδασκαλία της δευτεροβάθμιας εξίσωσης και της δομής επιλογής, με Scratch και Excel
Συνεδρία Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα: ΕΚΦΕ
09:00 – 9:15
Φύττας Γεώργιος, Νικολός ΔημήτριοςΠροσομοίωση ενός Πειράματος Φυσικής στη Γλώσσα Προγραμματισμού Scratch
Συνεδρία Ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση – Πληροφορικών, Αίθουσα: 1 ΕΠΑΛ
09:30 – 9:45
Μακράκη Ευαγγελία, Μπούτσια Χριστίνα, Μεραμβελιωτάκης Νικόλαος«Μαθαίνω Προγραμματισμό στο Scratch Δημιουργώντας μια Εφαρμογή Κινουμένων Σχεδίων»: Μια Διδακτική Πρόταση για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο με τη Συνδρομή των ΤΠΕ
Οι κινητοί σταθμοί eTwinning «SouthTwin» και «NorthTwin» ταξιδεύουν σε όλη την Ευρώπη για να διαδώσουν το eTwinning σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολικών μονάδων, γονείς και μαθητές.
Η Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας διοργανώνει Ημερίδα με θέμα «Διδακτικές προτάσεις Θετικών Επιστημών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού, με ελεύθερη συμμετοχή για τους εκπαιδευτικούς των Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία, ακολουθώντας την ιστορία τους στον χώρο της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, καταθέτουν στην εκπαιδευτική κοινότητα προτάσεις διδακτικών προσεγγίσεων με χαρακτήρα ανακαλυπτικό και διαδραστικό που στοχεύουν στην ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών.
Η διοργάνωση της συγκεκριμένης ημερίδας έχει ως βασικούς σκοπούς:
Την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με την πρόσληψη και την οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.
Την ανάδειξη σημείων αιχμής του εκπαιδευτικού προβληματισμού και την παρουσίαση εκείνων των διδακτικών προτάσεων που βοηθούν στην αντιμετώπισή τους.
Τον διάλογο σχετικά με τον εμπλουτισμό της παραδοσιακής διδασκαλίας με τις νέες τεχνολογίες και τα όρια του.
Στόχοι της ημερίδας είναι:
Η παρουσίαση διδακτικών προτάσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η βιωματική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διδακτικές προσεγγίσεις.
Η παρουσίαση τρόπων αξιοποίησης εκπαιδευτικών λογισμικών και Διαδικτύου καθώς και η διερεύνηση της επίδρασής τους τόσο στην μάθηση, όσο και στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για αυτήν.
Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας από εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες στο διδακτικό τους έργο.
Καθηγητές πανεπιστημίων και σχολικοί σύμβουλοι θα διευθύνουν τη συζήτηση που θα ακολουθήσει μετά από κάθε δειγματική διδασκαλία. Θα απευθύνουν χαιρετισμό και θα προλογίσουν ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Σύμβουλος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Σωτήριος Γκλαβάς.
Γενικές Πληροφορίες
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Η ημερίδα διοργανώνεται από την Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και τελεί υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς των Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η συμμετοχή είναι ελεύθερη.
Με την χρήση του εικονιδίου με την οθόνη («Ενσωμάτωση video«) που εμφανίζεται τελευταίο στην 1η γραμμή εργαλείων της συγγραφής άρθρου.Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέγετε από την λίστα «scratch.mit.edu» και ως ID βάζετε το αριθμητικό μέρος του url δηλαδή το 33416586.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή