«Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο»

space-numbers σοκερδρακοςγοαλκεεπερ

Στον 21ο αιώνα η εκπαίδευση στην Πληροφορική και ιδιαίτερα στον προγραμματισμό έρχεται να βοηθήσει τον σημερινό μαθητή και αυριανό πολίτη τής κοινωνίας, τής πληροφορίας και τής επικοινωνίας “να μαθαίνει πώς να μαθαίνει”,να καινοτομεί, να σχεδιάζει και να υλοποιεί τις ιδέες και τα οράματά του. Ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα θεωρείται ένα από τα σημαντικά κλειδιά για την ολόπλευρη ανάπτυξη και το μέλλον των παιδιών μας.

Τα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού συμμετείχαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch«Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη τής δρος Κατερίνας Γλέζου, καθηγήτριας Πληροφορικής και Φυσικών επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο:
α) τής ερευνητικής εργασίας με θέμα «Δημιουργώ Ψηφιακά Παιχνίδια: σχεδιάζω, προγραμματίζω, αξιολογώ, παίζω και μαθαίνω»,
β) τού μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής,
με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Μαθητές τής τάξης τού Α΄ και Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν, επίσης, στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο τού μαθήματος Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές δημιουργικές εργασίες – projects με θέμα «Προγραμματίζω, παίζω και μαθαίνω στο περιβάλλον Scratch 2.0», με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε διαδικασίες ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης, μέσω δραστηριοτήτων αξιοποίησης τού διαδικτυακού προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch 2.0, με σκοπό την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών σε ένα ενεργό, συμμετοχικό και ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
Συγκεκριμένα, οι ομάδες μαθητών κατέθεσαν τα έργα-ψηφιακά παιχνίδια τους στον διαγωνισμό όπως παρουσιάζονται παρακάτω.
(Για κάθε ομάδα μαθητών και έργο δίνονται αντίστοιχα τα ονοματεπώνυμα των συμμετεχόντων μαθητών, ο τίτλος τού έργου, ο υπερσύνδεσμος στην επίσημη πλατφόρμα τού διαγωνισμού Festman και ο υπερσύνδεσμος στην κοινότητα τού Scratch, όπου έχουν αναρτηθεί τα έργα, και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παίξουν το παιχνίδι online και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για το έργο.)

Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού:

Ομάδα μαθητών: Αλέξανδρος Ούλμαν-Δερνιτσιώτης και Μαρία Κουλούρη
Τίτλος έργου: “The Maze! – Find the exit!”
http://festman.schoolab.gr/project/2211
https://scratch.mit.edu/projects/106190134/

Ομάδα μαθητών: Μεγακλής Ιάσωνας, Κωνσταντίνος Μαράντης και Δημήτριος Καφτάνης
Τίτλος έργου: “Xbow”
http://festman.schoolab.gr/project/2011
https://scratch.mit.edu/projects/106191020/

Ομάδα μαθητών: Άγγελος Καραλής, Μεγακλής Ιάσωνας, Χρήστος Γεωργίου Παππάς
Τίτλος έργου: “Zoro Ninza”
http://festman.schoolab.gr/project/1985
https://scratch.mit.edu/projects/106183185/

Ομάδα μαθητών: Επαμεινώνδας Κάτσικας και Σωτήριος-Ηλίας Κουτσούκος
Τίτλος έργου: “Soccer Game”
http://festman.schoolab.gr/project/1984
https://scratch.mit.edu/projects/106187949/

Ομάδα μαθητών: Κωνσταντίνος Καραμπίνος, Ρεβέκκα Μάντζαρη και Εμμανουήλ Λορέντζος
Τίτλος έργου: “Snakes”
http://festman.schoolab.gr/project/1981/
https://scratch.mit.edu/projects/106547084/

Α΄ και Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού:

Ομάδα μαθητών: Μπάρλας Αθανάσιος και Σαλταφέρος Δημήτριος
Τίτλος έργου: “Space Ride”
http://festman.schoolab.gr/project/2208
https://scratch.mit.edu/projects/106743733/

Ομάδα μαθητών: Παΐσιος Ευθύμιος και Χελιώτης Χρήστος-Αλέξανδρος
Τίτλος έργου: “SPACE NUMBERS”
http://festman.schoolab.gr/project/1980/
https://scratch.mit.edu/projects/106588888/

Ομάδα μαθητών: Δημήτριος-Παναγιώτης Χριστόπουλος, Γεώργιος Τζαβέλας και Πέτρος Τράγος
Τίτλος έργου: “Goalkeeper”
http://festman.schoolab.gr/project/1982/
https://scratch.mit.edu/projects/106182388/

Ομάδα μαθητών: Βαζαίου Αγγελική και Μαστρογιάννη Ειρήνη
Τίτλος έργου: “The Great Pong Game”
http://festman.schoolab.gr/project/1983/
https://scratch.mit.edu/projects/106525274/

Ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch προκηρύχτηκε από το γραφείο σχολικού συμβούλου Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς Πληροφορικής πανελλαδικά.
Σκοπός τού διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας τηναλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.
Ο εφετινός διαγωνισμός έχει τίτλο: «Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», είναι υπό την αιγίδα τού ΥΠΠΕΘ (206460/Δ2 /16-12-2015) και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών.
Το υπολογιστικό παιχνίδι που θα αναπτυχθεί, μπορεί:

  • να αφορά σε αυτούσιο παιχνίδι ή τροποποίηση παιχνιδιού τού παρελθόντος ή τού παρόντος ή και επιθυμία/ιδέα παιχνιδιού για το μέλλον
  • να είναι ατομικό ή ομαδικό
  • να παίζεται σε κλειστούς ή ανοικτούς χώρους, να είναι επιτραπέζιο, κ.λπ.
  • να απευθύνεται σε οποιαδήποτε ηλικία.

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές τής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών:

  1. Δημοτικού
  2. Γυμνασίου
  3. Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού)

Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα,δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.
Στα τέλη Μαΐου αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τού διαγωνισμού.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 10 Μαΐου, 2016 Κατερίνα Γλέζου

4ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας

Το 4ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών τής Πληροφορίας και τής Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη πραγματοποιήθηκε από 8 έως 10 Απριλίου 2016 στη Θεσσαλονίκη, με μεγάλη επιτυχία κατά γενική ομολογία.

Κύριος σκοπός τού συνεδρίου ήταν να αναδείξει καλές πρακτικές, ιδέες και εμπειρίες σχετικές με την αξιοποίηση των στη διδακτική πράξη.
Το συνέδριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, νέους επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές και σε στελέχη εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών και εφαρμογών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η καθηγήτρια Πληροφορικής – Φυσικών Επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού δρ Κατερίνα Γλέζου συμμετείχε ως μέλος τής επιστημονικής και τής οργανωτικής επιτροπής, τής επιτροπής κριτών, καθώς και ως διοργανώτρια τής Scratch Day 2016 στη Θεσσαλονίκη.
Στο πλαίσιο τής «Scratch Day – Thessaloniki 2016» (http://day.scratch.mit.edu/events/896/), το Σάββατο 9 Απριλίου 2016, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικά σενάρια, εργαστηριακές δραστηριότητες (tutorials & workshops), προσωπικά έργα καθώς και εργασίες μαθητών στο Scratch.
Σε αυτή τη «γιορτή Scratch Day» – διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός τού MIT Media Lab, Cambridge, Massachusetts, United States- συμμετείχαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων, σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παρουσιάσεις έργων στο διαδικτυακό πολυμεσικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 2.0 (http://scratch.mit.edu/).
Η κ. Γλέζου, από κοινού με την κ. Μαρία Ιωσηφίδου, παρουσίασε την εισήγηση – βιωματικό εργαστήριο: «Βιωματικό Εργαστήριο: Δημιουργώντας ψηφιακά παιχνίδια με αξιοποίηση τού Scratch 2.0 στην τάξη – Παρουσίαση εργασιών μαθητών» (http://4syn-thess2016.ekped.gr/viomatiko-ergastirio-dimiourgontas-psifiaka-pechnidia-axiopiisi-tou-scratch-2-0-stin-taxi-parousiasi-ergasion-mathiton/).
Στο εργαστήριο συμμετείχε η Σοφία Γκαβαλέκα, μαθήτρια τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού, η οποία παρουσίασε ψηφιακά παιχνίδια – εργασίες μαθητών.
Ακόμα, η κ. Γλέζου, από κοινού με τον κ. Ιάκωβο Μαστρογιάννη και την κ. Σοφία Σωτηρίου, παρουσίασε την εισήγηση – βιωματικό εργαστήριο: «Βιωματικό Εργαστήριο: Εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch for Arduino» (http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergastirio-ekpedeftikis-rompotikis-programmatistiko-perivallon-scratch-for-arduino/).
Το πρόγραμμα τού συνεδρίου και τα ψηφιακά πρακτικά τού συνεδρίου είναι διαθέσιμα για ανάκτηση στους συνδέσμους http://4syn-thess2016.ekped.gr/ergasies/programma/ και http://4syn-thess2016.ekped.gr/praktika/, αντίστοιχα.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 19 Απριλίου, 2016 Κατερίνα Γλέζου

Εγκάρδιες ευχές για το νέο έτος 2016! New Year wishes 2016!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Εγκάρδιες ευχές για το νέο έτος 2016!  να μας χαρίσει αγάπη, υγεία, δημιουργία και ευτυχία σε ένα ειρηνικό κόσμο!

Να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας!

Να σταματήσει ο πόλεμος!

Επί γης ειρήνη!

 

Best wishes for a New Year of Love, Health, Creativity and Happiness in a World of Peace!

Make your dreams come true!

Stop the war!

Peace on earth!

 

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 4 Ιανουαρίου, 2016 Κατερίνα Γλέζου

«Καινοτομία και Σύγχρονο Σχολείο»

Η Ημερίδα «Καινοτομία και Σύγχρονο Σχολείο» πραγματοποιήθηκε στο σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Καβάλας«Απόστολος Μαρδύρης» το Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015 στο πλαίσιο τού 6ου Πανελλαδικού Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής (www.i2fest.gr).

Στην ημερίδα «Καινοτομία και Σύγχρονο Σχολείο» συμμετείχα ως κεντρική ομιλήτρια. Η ομιλία είχε ως τίτλο «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» και αφορούσε στην παρουσίαση τού ομώνυμου κοινωνικού δικτύου καθώς και παραδειγμάτων αξιοποίησης αυτού στη διδακτική πράξη, με σκοπό την αναβάθμιση τής διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.

Το 6ο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Καβάλας, το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), την Περιφέρεια ΑΜΘ και το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής τού ΤΕΙ ΑΜΘ, στο χρονικό διάστημα από 17 έως και 24 Οκτωβρίου 2015.
Πρόκειται για ένα φεστιβάλ νέων τεχνολογιών που σκοπεύει να αναδείξει τη δυναμική τής βιομηχανίας τής πληροφορίας και των σημαντικών επιδράσεών της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
Η προσέγγιση σε αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα διαθέτει πολύμορφα χαρακτηριστικά για να προσελκύσει σε έναν φεστιβαλικό χώρο ανθρώπους διάφορων ηλικιών, μορφωτικού επιπέδου και τεχνολογικών αντιλήψεων. Η ανάπτυξη μια τέτοιας δράσης δίνει τη δυνατότητα σε όλους να αντιληφθούν το ψηφιακό χάσμα, να γνωρίσουν νέες πρακτικές και λειτουργικές εφαρμογές των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, και αμβλύνει την τεχνοφοβία.
Το Φεστιβάλ Βιομηχανικής τής Πληροφορικής διαθέτει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα δράσεων με στόχο να προσφέρει ερεθίσματα στους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων, να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές από τον ελλαδικό χώρο, να προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και στους ανθρώπους τής παραγωγής να δουν τις καινοτόμες προτάσεις τους, και όλα αυτά σε συνδυασμό με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις κατά τη διάρκεια τού φεστιβάλ.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά ,Η Logo στην εκπαίδευση ,Συνέδρια 10 Νοεμβρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

8ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στη Σύρο

syros8ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ

«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη»

Σύρος 26, 27, 28 Ιουνίου 2015

Υπό την Αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Δικτυακός τόπος: www.e-diktyo.eu

 

 

 

Πρόγραμμα 8ου Συνεδρίου
Την τελική έκδοση του προγράμματος του 8ου Συνεδρίου μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ Programma_Syros_18-06-2015

 

Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Το 8ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
  • Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες στην διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
  • Φοιτητές/τριες (Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής).
  • Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Πιο αναλυτικά, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους, και στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη βέλτιστη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας (Παιδαγωγική αξιοποίηση των λογισμικών, χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, υπηρεσίες του WEB 2.0).

Θεματολογία του Συνεδρίου

Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου

  • Παρουσιάσεις διδασκαλιών με αξιοποίηση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή/και στις τυπικές αίθουσες διδασκαλίας.
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.
  • Ανάπτυξη και Αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ.
  • Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ.
  • Διαδραστικοί πίνακες.
  • Η πλατφόρμα του «Ψηφιακού σχολείου».
  • Αξιοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων του «Φωτόδεντρου».

Διαδίκτυο

  • Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου.
  • Σχεδίαση/υλοποίηση δικτυακών τόπων με περιεχόμενο σχετικό με την εκπαίδευση.
  • Θέματα ασφάλειας για τo σχολικό δίκτυο/διαδίκτυο.
  • Σχεδίαση της δομής και του περιεχομένου «σχολικών ιστοσελίδων ».
  • Παρουσιάσεις εργασιών με χρήση Διαδικτύου στα σχολεία.
  • Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης (Web 2.0).
  • Ιστολόγια (Blogs), Wikis, Κοινότητες Μάθησης, CMS, LMS.
  • Παρουσίαση εφαρμογών Web 2.0 στα εργαστήρια, με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
  • Δράσεις eTwinning

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν κεντρικές ομιλίες, workshops (εργαστήρια), tutorials,  προφορικές ανακοινώσεις, παρουσιάσεις αφίσας και στρογγυλά τραπέζια σχετικά με τη θεματολογία του συνεδρίου, σε παράλληλες συνεδρίες ειδικοτήτων.

 

Στο πλαίσιο της Scratch Day 2015 στη Σύρο day.scratch.mit.edu/events/466/
θα παρουσιαστούν στο συνέδριο οι παρακάτω εισηγήσεις – εργαστήρια το Σάββατο 27/06/2015:

Εισηγήσεις
Συνεδρία Μαθηματικών, Αίθουσα: 7 ΕΠΑΛ
16:45 –17:00 Καλαϊτζίδου Ελένη, Μανώλης ΧρήστοςΕπέκταση κοινών πόρων μάθησης (Φωτόδεντρο) στη διδασκαλία της δευτεροβάθμιας εξίσωσης και της δομής επιλογής, με Scratch και Excel
Συνεδρία Φυσικών Επιστημών, Αίθουσα: ΕΚΦΕ
09:00 – 9:15 Φύττας Γεώργιος, Νικολός ΔημήτριοςΠροσομοίωση ενός Πειράματος Φυσικής στη Γλώσσα Προγραμματισμού Scratch
Συνεδρία Ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση – Πληροφορικών, Αίθουσα: 1 ΕΠΑΛ
09:30 – 9:45 Μακράκη Ευαγγελία, Μπούτσια Χριστίνα, Μεραμβελιωτάκης Νικόλαος«Μαθαίνω Προγραμματισμό στο Scratch Δημιουργώντας μια Εφαρμογή Κινουμένων Σχεδίων»: Μια Διδακτική Πρόταση για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο με τη Συνδρομή των ΤΠΕ
12:30 – 12:45 Γλέζου Κατερίνα, Σαββιδάκη Αρχοντία, Μπιρμπίλης ΓιώργοςLego WeDo – Scratch: Κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας
Εργαστήρια
Εργαστήρια – 15ο Εργαστηριακό Κέντρο Σύρου
09:00 –10:30 Μπαμπαλώνα Ελένη, Κοΐδου Όλγα, Τόκογλου ΑικατερίνηΟι Μεταβλητές και η Χρήση τους στο Περιβάλλον Προγραμματισμού Scratch

Η Εντολή Επανάληψης και η Χρήση της στο Περιβάλλον Προγραμματισμού SCRATCH

10:30 –11:30 Γλέζου Κατερίνα, Ιωσηφίδου ΜαρίαΨηφιακά παιχνίδια στο Scratch 2.0: Παίζω – Μαθαίνω – Διερευνώ – Επικοινωνώ

Σε όλη τη διάρκεια του 8ου συνεδρίου στη Σύρο θα φιλοξενούμε τον etwinning  σταθμό SouthTwin (http://blogs.eun.org/etwinning10/mobile-stations/) .

Οι κινητοί σταθμοί eTwinning «SouthTwin» και «NorthTwin» ταξιδεύουν σε όλη την Ευρώπη για να διαδώσουν το eTwinning σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολικών μονάδων, γονείς και μαθητές.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Logo-like περιβάλλον ,Συνέδρια 19 Ιουνίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Ημερίδα «Διδακτικές προτάσεις Θετικών Επιστημών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών»

Afisa_ThetikonEpistimon_GiaSite1Η Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας διοργανώνει  Ημερίδα  με θέμα «Διδακτικές προτάσεις Θετικών Επιστημών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού, με ελεύθερη συμμετοχή για τους εκπαιδευτικούς των Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία, ακολουθώντας την ιστορία τους στον χώρο της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, καταθέτουν στην εκπαιδευτική κοινότητα προτάσεις διδακτικών προσεγγίσεων με χαρακτήρα ανακαλυπτικό και διαδραστικό που στοχεύουν στην ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών.

Η διοργάνωση της συγκεκριμένης ημερίδας έχει ως βασικούς σκοπούς:

  • Την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με την πρόσληψη και την οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.
  • Την ανάδειξη  σημείων αιχμής του εκπαιδευτικού προβληματισμού και την παρουσίαση εκείνων των διδακτικών προτάσεων που βοηθούν στην αντιμετώπισή τους.
  • Τον διάλογο σχετικά με τον εμπλουτισμό της παραδοσιακής διδασκαλίας με τις νέες τεχνολογίες και τα όρια του.

Στόχοι της ημερίδας είναι:

  • Η παρουσίαση διδακτικών προτάσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η βιωματική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διδακτικές προσεγγίσεις.
  • Η παρουσίαση τρόπων αξιοποίησης εκπαιδευτικών λογισμικών και Διαδικτύου καθώς και η  διερεύνηση της επίδρασής τους τόσο στην μάθηση, όσο και στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για αυτήν.
  • Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας από εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες στο διδακτικό τους έργο.

Καθηγητές πανεπιστημίων και σχολικοί σύμβουλοι θα διευθύνουν τη συζήτηση που θα ακολουθήσει μετά από κάθε δειγματική διδασκαλία. Θα  απευθύνουν χαιρετισμό και θα προλογίσουν ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Σύμβουλος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Σωτήριος Γκλαβάς.

 

Γενικές Πληροφορίες

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:

Η ημερίδα διοργανώνεται από την Εποπτεία των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και τελεί υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς των Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η συμμετοχή είναι ελεύθερη.

ΧΡΟΝΟΣ & ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ:

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 (09:30-15:00)

Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού (Αρσάκη 1, Πλατεία Μιχαλακοπούλου, Παλαιό Ψυχικό)

https://www.google.com/maps/@38.015429,23.77745,544m/data=!3m1!1e3?hl=el

ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ:

Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Μαριάννα Αθανασάκου τηλ. 210 6755 107 εσωτ. 255, 9π.μ.-5μ.μ. και
Αθηνά Δεληγιάννη, τηλ. 210 6755 107 εσωτ. 203, 9π.μ.-5μ.μ.

Eργαστήρια ανά ειδικότητα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Δείτε όλα τα εργαστήρια ανά ζώνη (Με πληροφορίες πληρότητας)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ Α΄ ΖΩΝΗΣ

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ Β’ ΖΩΝΗΣ

Αφού ελέγξετε τη διαθεσιμότητα των εργαστηρίων (βλ. παραπάνω), υποβάλετε την αίτησή σας εδώ.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 19 Φεβρουαρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Ψηφιακή αφήγηση «Ο βασιλιάς Μίδας» – “The Story of King Midas”

[scratch 18445905]

Ψηφιακή αφήγηση «Ο βασιλιάς Μίδας» – “The Story of King Midas”

http://scratch.mit.edu/projects/18445905/

New version of my project “The Story of King Midas” http://scratch.mit.edu/projects/18297408/

The story of King Midas is a greek myth about the tragedy of avarice and narrates what happens when true happiness is not recognized.

Ideas from Scratch project “Three Billy Goats Gruff” http://scratch.mit.edu/projects/13199341/
Thanks, GadgetAndyMan

http://www.primaryresources.co.uk/english/cartoons/kingmidasC.pdf

Cartoon by Gareth Pitchford

http://www.jcchs.org/Portals/0/Uploads/Unit%209.pdf

http://www.edu-negev.gov.il/bs/makif7/english/the%20story%20of%20king%20midas.htm

http://www.greeka.com/greece-myths/king-midas.htm

http://www.theoi.com/Heros/Midas.html

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 28 Ιανουαρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Ψηφιακή αφήγηση “Ο Φελίπε στο πάρκο”

 


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Ψηφιακή αφήγηση “Ο Φελίπε στο πάρκο”

Digital storytelling “Felipe in the park”.

– Feel free to remix it.

My compliments to Quino (Mafalda’s father).

Quino http://www.quino.com.ar/mafalda/

Mafalda  @MafaldaDigital
Cuenta oficial de Mafalda, la tira cómica de Quino.
https://twitter.com/MafaldaDigital/media

Mafalda Oficial

The sound of chirping birds from:

Κελαϊδίσματα πουλιών

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 11 Ιανουαρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Ενσωμάτωση από το scratch.mit.edu

Από το Ιστολόγιο Ομάδας ανάπτυξης blogs.sch.gr, ακολουθούν οι οδηγίες

https://blogs.sch.gr/developers/archives/184

Με αφορμή μήνυμα ενός εκπαιδευτικού προσθέσαμε την δυνατότητα άμεσης ενσωμάτωσης από το http://scratch.mit.edu 

Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να ενσωματώσετε ένα έργο από το http://scratch.mit.edu με ένα από τους παρακάτω τρόπους.

Απλή αντιγραφή και επικόλληση μόνο του url του project π.χ. http://scratch.mit.edu/projects/33416586/?fromexplore=true στο άρθρο σας.
Μετά την αποθήκευση, στην προβολή του άρθρου θα εμφανιστεί ενσωματωμένο το project σε αυτό.
ή

Με την χρήση του εικονιδίου με την οθόνη («Ενσωμάτωση video«) που εμφανίζεται τελευταίο στην 1η γραμμή εργαλείων της συγγραφής άρθρου.Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέγετε από την λίστα «scratch.mit.edu» και ως ID βάζετε το αριθμητικό μέρος του url δηλαδή το 33416586.

Στο https://blogs.sch.gr/blogs_manual/#612 θα βρείτε και από ποιες άλλες πηγές μπορείτε να ενσωματώσετε αντικείμενα σε άρθρα σας.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 8 Ιανουαρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος! Happy 2015!

Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη, χαρά, αισιοδοξία.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Υποβολή σχολίου Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά 8 Ιανουαρίου, 2015 Κατερίνα Γλέζου

Επόμενα άρθρα Προηγούμενα άρθρα



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση