Δειγματική Διδασκαλία στα Μη-Γραμμικά Συστήματα (Άλγεβρα Β΄ ΓΕΛ)

 

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019 υλοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στους μαθητές της Β’ Τάξης του Παλλατίδειου ΓΕΛ Σιδηροκάστρου Σερρών. Η δειγματική διδασκαλία αφορούσε την αλγεβρική και κυρίως γραφική επίλυση των μη-γραμμικών συστημάτων. Η διδασκαλία υλοποιήθηκε από τους Γιώργο Καραβασίλη, ΣΕΕ ΠΕ03 και Χρήστο Καζάκη ΠΕ03 του ΓΕΛ Σιδηροκάστρου. Τη διδασκαλία παρακολούθησαν οι καλοί συνάδελφοι Λαμπρόπουλος Βασίλειος (ΕΠΑΛ Ροδόπολης), Μαυρουδής Θωμάς (Γυμνάσιο Νέου Πετριτσίου), Βαρσάμη Σουλτάνα (ΓΕΛ Βυρώνειας), Μαυροφρύδης Βασίλειος (ΓΕΛ Σιδηροκάστρου), Ταρτζόγλου Ελένη (ΓΕΛ Σιδηροκάστρου), Τσιάρα Θεοχαρία (3ο ΓΕΛ Σερρών) και Αρβανιτίδης Συμεών (Γυμνάσιο Κοίμησης).
Το υλικό που δημιουργήθηκε με τη συμβολή των παραπάνω συναδέλφων είναι το ακόλουθο:

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για την συμμετοχή τους στη συνάντηση αλλά και στην παραγωγή του διδακτικού υλικού καθώς και το ΓΕΛ Σιδηροκάστρου για τη φιλοξενία. Επιπλέον, να σας ενημερώσω ότι στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα έχουν ήδη προγραμματιστεί και άλλες δειγματικές διδασκαλίες, όπως στο Εσπερινό Σχολείο Σερρών, στο ΓΕΛ Νιγρίτας και στο 2ο ΓΕΛ Κιλκίς, για να μπορέσουμε να συνεργαστούμε με όσο περισσότερους συναδέλφους γίνεται.

Μαθηματική Εφημερίδα 1ου Γυμνασίου Σερρών

Ο εκπαιδευτικός ΠΕ03 Γιάννης Μαδεμτζόγλου και οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Σερρών εκδίδουν από το 2016 την μαθηματική εφημερίδα “Μαθηματικοί (χ)τύποι”. Θέλω να επαινέσω ιδιαιτέρως αυτή την προσπάθεια η οποία έχει πολλαπλά οφέλη για τη σχολική κοινότητα του 1ου Γυμνασίου Σερρών, να συγχαρώ τους μαθητές και τον καλό συνάδελφο και να τους ενθαρρύνω να συνεχίσουν το έργο τους.

Για να πάρουμε όλοι ένα δείγμα από την δουλειά τους δημοσιεύουμε τα τρία τελευταία τεύχη της εφημερίδας.

Τεύχος 9, Τεύχος 10 και Τεύχος 11.

4ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας & Παλλατίδειο Γενικό Λύκειο Σιδηροκάστρου Σερρών: Παρακολούθηση Δειγματικής Διδασκαλίας στα Μαθηματικά

Με στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την αναβάθμιση της διδασκαλίας των Μαθηματικών, το 4ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) ΠΕ03 σε συνεργασία με το Παλλατίδειο Γενικό Λύκειο Σιδηροκάστρου Σερρών διοργανώνουν, την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019, δειγματική διδασκαλία στην Άλγεβρα της Β΄ τάξης.

Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ03 (Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη δειγματική διδασκαλία και τη συζήτηση-αναστοχασμό που θα ακολουθήσει μεταξύ των παριστάμενων εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, η συνολική διαδικασία περιλαμβάνει δίωρη διδασκαλία που θα ξεκινήσει τη δεύτερη διδακτική ώρα (στις 08:50) και θα ολοκληρωθεί την τέταρτη διδακτική ώρα με τη συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών. Όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν μπορούν να συμπληρώσουν μέχρι το βράδυ της Δευτέρας 21 Οκτωβρίου 2019, την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/RZgLRGc9p713dJNWA

2η Διόρθωση στο Φάκελο μαθητή/τριας για τη ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ της Β΄ τάξης ΓΕΛ

Στη σελίδα 13 του Φακέλου μαθητή/τριας για τη Στατιστική της Β΄ Λυκείου, εμφανίζεται παράδειγμα χρονογράμματος με τίτλο «Ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα την περίοδο 2014-2017» το οποίο αναπαριστά στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η αντικατάσταση του εν λόγω χρονογράμματος με το γράφημα που υπάρχει στο σχετικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ.

Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που διδάσκουν τα Μαθηματικά να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Λήψη αρχείων:

Δωρεάν Μαθήματα Προετοιμασίας για τον διαγωνισμό του ΘΑΛΗ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ της ΕΜΕ

 

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

 

Το παράρτημα της Ε.Μ.Ε. Σερρών καλεί τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ03 (δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης) που επιθυμούν, να λάβουν μέρος  στα ΔΩΡΕΑΝ μαθήματα προετοιμασίας των μαθητών για το διαγωνισμό του ΘΑΛΗ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ που θα διεξαχθούν το Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2019 και το Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2019 στο χώρο του 5ου Γυμνασίου Σερρών και ώρες 3μμ-5μμ.

Παρακαλούμε οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03 να ενημερώσουν τους μαθητές ώστε να δηλώσουν συμμετοχή για τα μαθήματα έως τη Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2019 και να μας ενημερώσετε για τις συμμετοχές ανά τάξη με email στο hms.serron@yahoo.gr ή στο 6974731996 (Μενεγάκης Μανόλης).

Επίσης να σας αναφέρουμε ότι θα διεξαχθεί όπως και πέρυσι ο διαγωνισμός «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» για την Α’ Γυμνασίου οπότε και τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου μπορούν να συμμετέχουν στα μαθήματα προετοιμασίας.

Παρακαλούσαμε λοιπόν όποιος καθηγητής Μαθηματικός ενδιαφέρεται να διδάξει, είτε στην πόλη των Σερρών είτε σε άλλη περιοχή του Νομού, να μας αποστείλει email στην διεύθυνση hms.serron@yahoo.gr ή να επικοινωνήσει μαζί μας στα τηλέφωνα 6974731996 ή 6973024559.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την βοήθεια σας,

Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και (τριετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης (τετραετών) Εσπερινών ΕΠΑΛ 2019-2020

Ανακοινώθηκε η διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και (τριετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης (τετραετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 (Α΄ 83) για το σχολικό έτος 2019-2020, όπως περιλαμβάνεται στην υπό δημοσίευση Εφημερίδα της Κυβέρνησης υπ΄ αριθμ. Φ6/151817 /Δ4/30.09.2019 Υπουργική Απόφαση.

Για τα Μαθηματικά η ύλη αναφέρεται στη σελίδα 6 του εγγράφου.

 

Λήψη αρχείου: Το με αριθμό πρωτοκόλλου Φ6/151922/30-09-2019 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ.

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στη Στατιστική σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο από την ΕΛΣΤΑΤ 2019-2020

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με αριθμό πρωτοκόλλου Φ15/151419/Δ2/30-09-2019, εγκρίνεται ο 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στη Στατιστική για μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, που προκηρύσσει η Ελληνική Στατιστική Αρχή  (ΕΛΣΤΑΤ) στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος «Ανάπτυξη της στατιστικής παιδείας στην Ελλάδα».

Σκοπός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού στη Στατιστική είναι να κινήσει το ενδιαφέρον και την
περιέργεια των μαθητών/τριών για τη στατιστική επιστήμη, τον τρόπο παραγωγής και τη χρήση των
επίσημων στατιστικών στην καθημερινότητά τους, αλλά και να αναδείξει την αξία των επίσημων
στατιστικών και σε άλλους τομείς, όπως στην οικονομία και τη χάραξη πολιτικής. Παράλληλα, οι
εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν νέες μεθόδους και εργαλεία για τη διδασκαλία της
στατιστικής επιστήμης.

Λήψη αρχείου: Το με αριθμ πρωτ Φ15/151419/Δ2/30-09-2019 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

Παροράματα στα Μαθηματικά της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου

Στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), δημοσιεύθηκε ένα αρχείο με τίτλο «Παροράματα στα Μαθηματικά της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου» που αναφέρεται στο ορισμένο ολοκλήρωμα. Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα εξής:

Στο βιβλίο των μαθηματικών προσανατολισμού της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, στην υποπαράγραφο «Η έννοια του ορισμένου ολοκληρώματος» της παραγράφου 3.4, να διορθωθεί η ισότητα του πρώτου πλαισίου ως εξής:

    \[ \int_{\alpha}^{\beta}} f(x) dx = \lim_{\nu \rightarrow \infty} \Bigg( \sum_{k=1}^{\nu} f(\xi_k) \Delta x \Bigg) \]

Δηλαδή, τα όρια ολοκλήρωσης είναι αντεστραμμένα στη σωστή σχέση που φαίνεται παραπάνω, σε αντίθεση με τη σχέση του σχολικού βιβλίου.

Λήψη αρχείων: Το με αριθμ. πρωτ. 147042/Δ2/23-09-2019 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ  και το συνημμένο Παράρτημα που αφορά τα παροράματα στα Μαθηματικά

 

Ενημερωτικό-Επιμορφωτικό Υλικό από τη συνάντηση με τους ΠΕ03 των ΕΠΑΛ (Σέρρες)

Στα παρακάτω αρχεία μπορείτε να βρείτε το ενημερωτικό-επιμορφωτικό υλικό που αναπτύχθηκε στην συνάντηση των εκπαιδευτικών ΠΕ03 των ΕΠΑΛ των Σερρών (19-9-2019) με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ03, του 4ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα: «Προγραμματισμός διδασκαλίας της διδακτέας ύλης των Μαθηματικών στα Επαγγελματικά Λύκεια & Επιμόρφωση στην Αξιοποίηση των Διαδραστικών Σχολικών Βιβλίων στην Εκπαιδευτική Πρακτική»στο 2ο ΕΠΑΛ Σερρών.

 

Το ενημερωτικό-επιμορφωτικό υλικό αφορά:

Ευχαριστώ όλους τους παριστάμενους συναδέλφους για τη συνεργασία και την γόνιμη ανταλλαγή απόψεων.

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020

Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με αριθμό πρωτοκόλλου 144039/Δ2/17-09-2019 περιλαμβάνει τις οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2019 – 2020. Επισημαίνω τα παρακάτω σημεία:

  • στη σελίδα 5 (Α΄τάξη), αναφέρεται ότι: “Κρίνεται σκόπιμο πριν την διδασκαλία των §1.4 και §1.5 να διατεθούν 3 ώρες για την διδασκαλία των παραγράφων 1.1 και 1.2, με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της μετάβασης των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.” Κατόπιν, ακολουθούν προτεινόμενες δραστηριότητες.
  • στη σελίδα 9 (Α΄τάξη) αναφέρεται ότι “Για διδακτικούς λόγους, οι οποίοι μεταξύ άλλων θα εξασφαλίσουν και οικονομία χρόνου, προτείνεται το 5ο Κεφάλαιο να διδαχθεί αμέσως μετά το 3ο…” στο Α΄μέρος της διδακτέας ύλης.
  • στη σελίδα 55 διατυπώνεται μια άποψη που θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική για όλες τις τάξεις και καλό είναι να την έχουμε υπόψη: “Η άρση των δυσκολιών των μαθητών είναι μια αργή και δύσκολη διαδικασία. Μπορεί να προκληθεί μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους σε ένα κατάλληλο διδακτικό περιβάλλον, το οποίο θα τους οδηγεί στις απαραίτητες γνωστικές συγκρούσεις και όχι μόνον μέσα από την παράθεση της ορθής άποψης – γνώσης”.

Λήψη αρχείου: Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με αριθμό πρωτοκόλλου 144039/Δ2/17-09-2019

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση