Το σχολείο μας στις 6 του Μάρτη, οργάνωσε μια εκδήλωση με αφορμή την ευρωπαϊκή ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών έκαναν ένα αφιέρωμα στο κοινωνικό αυτό πρόβλημα, δίνοντας έμφαση στον ορισμό του προβλήματος, τα αίτια αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης του σε επίπεδο οικογένειας, σχολείου, πολιτείας.
Μέσα από μια έρευνα που έγινε στο ίδιο το σχολείο μας και σε ένα δείγμα 60 μαθητών, το 20% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν υπάρξει θύματα σχολικού εκφοβισμού, το 45% έχει γίνει μάρτυρας περιστατικού βίας στο σχολείο, και το 25% έχει ασκήσει βία. Μάλιστα στην ερώτηση ”από ποιους ασκείται βία στο χώρο του σχολείου το 83% απάντησε από τους συμμαθητές τους.
Μέσα από την όλη παρουσίαση του θέματος, τονίστηκαν οι ανησυχητικές διστάσεις που έχει πάρει στον ελλαδικό χώρο, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει το σχολείο στην αντιμετώπισή του, αλλά το κυριότερο απ’ όλα ήταν η διαπίστωση πως το σχολείο πρέπει να λειτουργεί ως χώρος όπου συνυπάρχουν άτομα διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά ισότιμα ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Αξίζει να αναφέρουμε μερικά από τα μηνύματα- προτάσεις- που εξέφρασαν οι ίδιοι μαθητές στο τέλος της εκδήλωσης:
”Όλοι οι μαθητές έχουμε δικαίωμα σ’ ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον”
” Σεβασμός προς τους άλλους, σεβασμός στον εαυτό9 μας”
”Μαγκιά είναι να είσαι καλός άνθρωπος”
”Η βία είναι το όπλ0 των αδύναμων”
”Όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί”
”Ο κάθε άνθρωπος είναι όμορφος με τον τρόπο του”
”Η βία είναι το τελευταίο επιχείρημα των αποτυχημένων”
”Κάτω η βία και οι απειλές, μέσα κι έξω από τις αίθουσες τις σχολικές”
Υπάρχει όμως και ένα μικρό ποσοστό από μαθητές στο οποίο δεν υπάρχει εκφοβισμός (δεν συμμετέχουν) στο σχολείο. Αυτό αποδείχθηκε στο σχολείο μου μετά από ένα ερωτηματολόγιο το οποίο κάναμε, με βάση ένα πρόγραμμα μας το οποίο έχουμε αναλάβει ως μαθητές της 3 γυμνασίου.