Web 2.0 και εκπαίδευση

 

Web 2.0 και εκπαίδευση

 

Τα Web 2.0 εργαλεία που εισάγονται σταδιακά στην εκπαιδευτική διαδικασία αυξάνουν τα επίπεδα επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, κοινωνικοποίησης και οδηγούν σε έναν νέο τρόπο διδασκαλίας αλλά και μάθησης από την πλευρά των εκπαιδευομένων.

Η αλληλεπίδραση μπορεί να επιτευχθεί με μεθόδους όπως η συμμετοχή σε forum και chat, η δημιουργία ερωτήσεων που απαντούν οι εκπαιδευόμενοι, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης σχετικά με τις απόψεις των μελών της ομάδας, η διδασκαλία μίας ομάδας εκπαιδευομένων στις υπόλοιπες, η δημιουργία blogs και podcasts, η εναλλαγή ρόλων κλπ.

 

Βέβαια για την σωστή αξιοποίηση του Web 2.0 στην εκπαίδευση χρειάζεται να περάσει ένα χρονικό διάστημα ώστε να υιοθετηθούν οι νέες τεχνολογίες, να μελετηθούν παιδαγωγικά οι αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, να γίνει αποδεκτή σε κεντρικό επίπεδο η χρήση τους και να εκπαιδευτεί το προσωπικό.

Η συνεργασία αν δεν δομηθεί σωστά μπορεί να προκαλέσει αναρχία δεδομένου ότι η εκπαίδευση απαιτεί δόμηση και ευελιξία. Η δομή ορίζεται από τους σκοπούς του μαθήματος, από τις οδηγίες που διανέμονται, τα θεσπιζόμενα χρονικά όρια και από τον τρόπο αλληλεπίδρασης

 

Για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες αυτές θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να διαθέτουν υψηλού επιπέδου παιδαγωγική/διδακτική γνώση και εμπειρία, σε συνδυασμό με την κατάλληλη τεχνολογική επιμόρφωση. Επομένως, το σύστημα είναι απαραίτητο να υποστηρίζει το έργο των εκπαιδευτικών, να μη θέτει εμπόδια με ελλείψεις και αντιφάσεις που ακυρώνουν κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια.

Όσες όμως τεχνολογικές υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, εργαστήρια και αν διαθέτει ένα σχολείο, ποτέ αυτό δεν θα θεωρηθεί ολοκληρωμένο, αν ο εκπαιδευτικός δεν είναι εφοδιασμένος με την γνώση και την εμπειρία που θα τον καταστήσει ικανό να αξιοποιεί παιδαγωγικά και δημιουργικά τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία.

Η εποχή που το σχολείο μπορούσε να αρκεστεί στα «καλά βιβλία» αποτελεί παρελθόν.

προβληματισμοί

 

 

 

 

 

 

 

Βέβαια το web 2.0 έχει κατηγορηθεί για πολλά και μεταξύ άλλων ότι αποτελεί εφεύρεση του μάρκετινγκ.

 

 

 

Ένα από τα θέματα που προκαλεί προβληματισμό στους χρήστες, είναι η χρήση των προσωπικών τους δεδομένων, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από τις δημοσιοποιημένες προτιμήσεις τους στο διαδίκτυο.

 

 

 

Επιπλέον, η αγορά διάσημων Web 2.0 ιστοσελίδων από τις μεγάλες επιχειρήσεις του χώρου (Google, Yahoo, Microsoft, News Corporation) δημιουργεί ανησυχίες, κυρίως ως προς το ποιος τελικά κατέχει και πως εκμεταλλεύεται τα δεδομένα των χρηστών που δημιουργούνται.
Η ενημέρωση που παρέχεται μέσα από forums και blogs μπορεί να μην είναι ακριβής γι’ αυτό και οι χρήστες θα πρέπει πάντα να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που παίρνουν. Μάλιστα σε θέματα μεγάλης σημασίας (νομικά, υγείας, κλπ) πρέπει να ζητούν τη γνώμη των αρμοδίων.

Παρατηρείται συνεχώς αυξημένη παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αν και έχει δυσάρεστες νομικές συνέπειες για τους παραβάτες.

 

πηγές – περισσότερα:
Βικιπαίδεια
Wikipedia

 

learn20.wikispaces.com

σύντομος οδηγός εργαλείων και υπηρεσιών του web2.0 (σε Αγγλικά)

the educators pln

εικόνα

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση