Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών σε σχολεία της Ελλάδας
Διαθέσιμα κανάλια RSS

Έκθεση έργων των εκπαιδευτικών εικαστικών μαθημάτων Ηπείρου στην πινακοθήκη Άρτας

13 Μαΐου 2019 στο Εικαστικά Γυμνάσιο, Εικαστικά Δημοτικό, Εικαστικά Λύκειο

Η Δημοτική πινακοθήκη Άρτας «Γιάννης Μόραλης» θα φιλοξενήσει στο χώρο της από 14-28 Μαΐου 2019 την έκθεση «οι Καλλιτέχνες Εκπαιδευτικοί δημιουργούν». Η έκθεση γίνεται στο πλαίσιο της διοργάνωσης ομαδικών εκθέσεων από την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων την Άνοιξη 2019 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Άρτα, Κρήτη, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  κάθε περιοχής. […]

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Διδακτική επίσκεψη στο ΚΕΠΑΒΙ και εκπαιδευτικό πρόγραμμα

6 Μαΐου 2019

Διδακτική επίσκεψη πραγματοποίησαν στις  25/2/2019 στο ΚΕΠΑΒΙ τα τμήματα Α1 και Α3 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κ. Γιάννη Ζωγάκη (ΠΕ08) και κ. Χρήστο Πούλιο (ΠΕ81) στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών και του μαθήματος της Τεχνολογίας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μαθητές και μαθήτριες, υλοποιώντας πρόγραμμα που σχεδίασαν οι υπεύθυνοι καθηγητές τους, ασχολήθηκαν με την …

Συνέχεια ανάγνωσης » Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/artszosimea/%ce%b4%ce%b9%ce%b4%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%af%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%88%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%ba%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%b2%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%ba%cf%80/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Διδακτική επίσκεψη στη Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

6 Μαΐου 2019

Διδακτική επίσκεψη πραγματοποίησε το Α3 τμήμα με συντονιστή τον Ι. Ζωγάκη, στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν α) στο εργαστήριο Γλυπτικής από τον Επίκουρο Καθηγητή κ Χρήστο Σκαλκώτο β) στο εργαστήριο Φωτογραφίας από το κ Κωνσταντίνο …

Συνέχεια ανάγνωσης » Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/artszosimea/%ce%b4%ce%b9%ce%b4%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%af%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%88%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8e%ce%bd-%cf%84%ce%b5/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ – ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ /ART AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT – STUDENTS ACTIVE CITIZENS

6 Μαΐου 2019

20 ο δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω – Σχολικό έτος 2018-2019

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ – ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ART AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT – STUDENTS ACTIVE CITIZENS

Α. Κύριο θέμα-υποθέματα

. Οι μαθητές γνωρίζουν τις εικαστικές τέχνες.

. Μαθαίνουν να τις αγαπούν και να τις αξιοποιούν για να εκφραστούν, να καλλιεργήσουν την συναισθηματική του νοημοσύνη, να προσφέρουν στον εαυτό τους και τους άλλους γύρω τους.

. Μαθαίνουν να συνεργάζονται να επικοινωνούν ιδέες και μηνύματα.

. Συμμετέχουν σε δράσεις πολιτισμού, Περιβαλλοντικής και Αγωγής Υγείας.

. Γίνονται ενεργοί πολίτες, πρεσβευτές αειφορίας.

Β. Παιδαγωγικοί σκοποί και στόχοι.

. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων: προσωπικών-διαπροσωπικών, κοινωνικών, διαφορετικότητας.

. Η χρήση της τέχνης ως παιδαγωγικού εργαλείου

. Η διαθεματικότητα και η σύνδεση της τέχνης με άλλα γνωστικά αντικείμενα.

. Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης-αξιοποίηση της ανακύκλωσης σε δράση.

. Διάχυση καλών πρακτικών από τους ίδιους τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο

πρόγραμμα.

. Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία-επικοινωνία και συνεργασία με άλλα σχολεία.

. Οι μαθητές ν ’αναδείξουν θετικά πρότυπα ζωής.

. Σύνδεση τέχνης και τεχνολογίας.

Γ. Μεθοδολογία και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος.

*Τέχνες και τεχνικές με βιωματική μέθοδο προσέγγισης (Kolb) * Ομαδοσυνεργατική μέθοδος * Συναισθηματική αγωγή *  Μέθοδος project * Χρήση εκπαιδευτικού υλικού από το ΚΕΘΕΑ, ‘’Άρηξις’’-συνεργασία  *Art Therapy  * Μετασχηματίζουσα γνώση μέσω της τέχνης  *Land Art  * Τέχνη και STEM  * Χρήση εργαλείων web 2.0 * Αφίσες   * Χρήση υλικού από το ΚΠΕ και το Δίκτυο  «Φύση χωρίς σκουπίδια»  * Επισκέψεις ειδικών στο σχολείο  * Bazaar Χριστουγέννων-εποχιακές δημιουργίες *  Εταιρεία Ανακύκλωσης * Φορείς ψυχικής υγείας * Εκδηλώσεις ανοιχτές στο κοινό * Εκθέσεις εικαστικών *  Συνεργασίες μέσω eTwinning προγραμμάτων -συνεργασία με Σχολεία του εξωτερικού.

Δ. Προβλεπόμενη διάρκεια.

. 5 μήνες.

Ε.Προβλεπόμενες επισκέψεις-συνεργασίες με άλλους φορείς.

. Επισκέψεις σε χώρους τέχνης και πολιτισμού-μουσεία . Συνεργασία με τους υπεύθυνους προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Συντονιστές και σχολικούς συμβούλους  . Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελευσίνας . Συνεργασία με το ΚΨΥ ‘’Άρηξις’’. Συνεργασία με τα σχολεία της Ισπανίας San José και Divina Pastora  . Συνεργασία eTwinning και με άλλα Ελληνικά σχολεία .Μουσείο Παιδικής Τέχνης.

ΣΤ. Πιθανά πεδία σύνδεσης με τα γνωστικά αντικείμενα των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.

. Περιβάλλον και μελέτη, Γλώσσα, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική, Ξένες Γλώσσες, Λογοτεχνία και Ποίηση, Μουσική.

Ζ. Πιθανοί τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

. Εκθέσεις εικαστικών . Αφίσες . Εκδηλώσεις ανοιχτές για το κοινό . Χρήση ιστοτόπων – Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και eTwinning (twinspace),  ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού με σχολεία της Ελλάδας και του Εξωτερικού, ψηφιακές παρουσιάσεις . Συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς και σεμινάρια εκπαιδευτικών πρακτικών . Μουσείο Παιδικής Τέχνης.

***

Φωτογραφικό υλικό και ιστοσελίδες

*Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες

https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/01/14/christmas-and-new-year-wishes-around-the-world/

*Πρόγραμμα eTwinning

«Promotion of healthy lifestyles during education – eTwinning project 2018 -2019»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2018/10/16/promotion-of-healthy-lifestyles-during-education-etwinning-project-2018-2019/

*Δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας

https://milatora.gr/schools/draseis-2019/#more-770

*Αναρτήσεις των δράσεων στον ιστότοπο του 20ου δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω

Εικαστικές Παρεμβάσεις 2018-2019

 http://20dim-aigal.att.sch.gr/site/index.php/en/2019-03-07-09-00-07/53-2018-2019

 

https://www.youtube.com/watch?v=ckTodhFyEqE

https://www.youtube.com/watch?v=NiHUVgsE-s8

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/03/09/%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%b5%ce%b9%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%83-%ce%b5%ce%bd%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

eTwinning project: «My dear LADIES»

6 Μαΐου 2019

eTwinning project: «My dear LADIES»

School year 2018-2019

The pupils from grade B from the 20th primary School of Aigaleo, Athens, Greece collaborate with their Schoolmates from Ukraine, learn and enjoy the activities!! Supervisor Art Teacher from the Greek part Mrs Theodora Chandrinou, Mrs Nina Mandrovna from Ukraine.

Welcome to the educational eTwinning platform -twin spacce, to see more about our effort by exploring the pages created:

https://twinspace.etwinning.net/82263

Αναρτήσεις, στο πλαίσιο της διάχυσης του έργου, γίνονται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Σχολείου μας

http://20dim-aigal.att.sch.gr/site/index.php/en/2011-02-16-20-57-31/e-twinning

Σας ευχαριστώ!!

Θεοδώρα Χανδρινού

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/03/18/etwinning-project-my-dear-ladies/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια
Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια
Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Δωρεάν διαδραστικές εφαρμογές και online προγράμματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα των Εικαστικών

20 Φεβρουαρίου 2019
Ορισμένες δωρεάν διαδραστικές εφαρμογές και online προγράμματα που έχω δοκιμάσει*, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα των Εικαστικών. Δεν απαιτούν εγκατάσταση, λειτουργούν online και είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά -και θεαματικά- σε συνδυασμό με χρήση διαδραστικού πίνακα:

SumoPaint : http://www.sumopaint.com/
Ένα εντυπωσιακό πακέτο ζωγραφικής με πολλές δυνατότητες και δωρεάν online εκδοχή. Διατίθεται και σε εμπορική έκδοση με περισσότερα στοιχεία και δυνατότητες.
__________________________
Sketchpad : http://mugtug.com/sketchpad/
Έχει όλα τα βασικά εργαλεία ζωγραφικής και δουλεύει online
__________________________
Odosketch : http://sketch.odopod.com/
Απλό, αλλά με ωραίο αποτέλεσμα, online πρόγραμμα «υδατογραφίας»
__________________________
Bomomo : http://bomomo.com/
Ένα πρόγραμμα με πιο «περίεργα» και εξεζητημένα brushes, που δημιουργούν abstract effects.
__________________________
Artpad: http://artpad.art.com/artpad/painter/ Απλό στη χρήση του, με ωραίο replay (ώστε να βλέπεις ξανά τα στάδια δημιουργίας του έργου και μάλιστα επιλέγοντας ταχύτητα!)
__________________________
Crayola : http://www.crayola.com/coloring_application/index.cfm?referrer=/index.cfm
Ένα πρόγραμμα για μικρότερα παιδιά, με ποικιλία από «κραγιόν» και «μαρκαδόρους».
__________________________
Graffiti Creator : http://graffiticreator.net/
Μια δωρεάν online εφαρμογή flash που δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσει κανείς, με συγκεκριμένες γραμματοσειρές και αυτοματοποιημένα εφέ, λογότυπα σε στυλ graffiti. Πολύ διασκεδαστικό και εύχρηστο για παιδιά.
__________________________
Κινέζικη ζωγραφική: http://www.cleo.net.uk/consultants_resources/gfx/chinapaint/chinapaint.swf
Ένα πρόγραμμα για ζωγραφική σε «κινέζικο στυλ», με το κατάλληλο υπόβαθρο («χαρτί»), μελάνι και τα αντίστοιχα πινέλα!
__________________________
Making patterns: http://www.museumeducation.bedford.gov.uk/bedfordbytes/nature/making_patterns.htm
Ένα εισαγωγικό πρόγραμμα για δημιουργία μοτίβων από φωτογραφημένες υφές και φυσικές μορφές.
__________________________
Συλλογή διαδραστικών εργαλείων: The Art Zone http://www.nga.gov/kids/zone/zone.htm
Μια πολύ ωραία συλλογή με διαδραστικές δραστηριότητες (still life composer, collage machine κα).
________________________________________________________
Ορισμένα πιο θεωρητικά ή παιχνίδια + δραστηριότητες σχετικά σε συγκεκριμένους καλλιτέχνες/κινήματα κλπ

·         TATE tools (interactive whiteboard materials) (αποθηκεύονται, είναι σε μορφή powerpoint και σημειώσεων): http://www.tate.org.uk/learning/schools/interactivewhiteboardmaterials13282.shtm
·         Kurt Schwitters – Collage A4 (με παιχνίδι)
·         Kandinsky (με παιχνίδι)
·         www.monet2010.com (tour)
·         Mondrian (παιχνίδι) http://www.stephen.com/mondrimat/
·        Jackson Pollock (https://wbx-files.s3.amazonaws.com/jacksonpollock_by_miltos_manetas.swf) Ένα παλιότερο έργο-εφαρμογή του Μίλτου Μανέτα: ζωγραφική σε στυλ Jackson Pollock, χωρίς όμως να λερώνεται κανείς! Κάνοντας κλικ το χρώμα αλλάζει με τυχαίο τρόπο.
__________________________
Μουσεία –Πινακοθήκες

Google Art Project : http://www.googleartproject.com/
Το Google Art Project δίνει τη δυνατότητα της εικονικής περιήγησης σε πολλές από τις μεγαλύτερες πινακοθήκες και μουσεία του κόσμου.
__________________________

Πηγές με διάφορες διαδραστικές εφαρμογές κλπ:
·         http://smartboardresources.pbworks.com/w/page/15606699/Art
·         http://www.cleo.net.uk/ (για διάφορες ηλικιακές βαθμίδες)
·         http://www.topmarks.co.uk/Interactive.aspx?cat=86
·         http://www.woodlandgrange.leics.sch.uk/iwb/art.htm
·         http://ccsabres.blogspot.com/p/interactive-music-and-art-activities.html (Interactive Music and Art Activities)
__________________________

Διαθεματικά

Βασικό λεξιλόγιο της ζωγραφικής (θεματικές δραστηριότητες) στα αγγλικά: http://www.curriculumbits.com/art-design/art-words-landscape-painting/ και http://www.curriculumbits.com/prodimages/details/art/art0014.html

*(Η λίστα αυτή αποτελεί μέρος και βασικό υλικό της παρουσίασης μου με θέμα «Ο Διαδραστικός Πίνακας και η αξιοποίησή του στο μάθημα των Εικαστικών» που πραγματοποιήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2011 σε συνάντηση Καθηγητών Εικαστικών μαθημάτων ΠΕ08 στο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης, με πρωτοβουλία της Σχολικής Συμβούλου Εικαστικών Μαθημάτων Όλγας Ζιρώ. Εννοείται οτι είναι μια λίστα που εμπλουτίζεται συνεχώς!)

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/gioula/2011/10/17/%ce%b4%cf%89%cf%81%ce%b5%ce%ac%ce%bd-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%cf%86%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%bf%ce%b3%ce%ad%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-online-%cf%80/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Ελεύθερο λογισμικό και δωρεάν προγράμματα για επεξεργασία εικόνας/βίντεο

17 Ιανουαρίου 2019

Μια λίστα με προγράμματα freeware και open source που μπορούν να υποκαταστήσουν το εμπορικό λογισμικό για εκπαιδευτική χρήση (και όχι μόνο):

Προγράμματα για επεξεργασία ή δημιουργία εικόνας:

  • GIMP (download από http://www.gimp.org/downloads/). Το GIMP είναι ένα πολύ χρήσιμο και εύχρηστο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας αντίστοιχο του Photoshop. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας και επεξεργασίας animated gif. Διατίθεται μεταφρασμένο στα ελληνικά.
  • Irfanview (www.irfanview.com), ένα πρόγραμμα με ποικίλα εργαλεία, ιδιαίτερα δημοφιλές για τη μαζική μετατροπή αρχείων εικόνας (αλλαγή μεγέθους, μετονομασία κλπ) με εύκολο και γρήγορο τρόπο.
  • Ειδικά για τη μετατροπή μεγέθους εικόνων υπάρχει και το FastStone Photo Resizer. Από το FastStone μπορεί να κατεβάσει επίσης κανείς επιπλέον εργαλεία όπως image browsers αλλά και ένα πρόγραμμα καταγραφής δραστηριοτήτων στην οθόνη για τη δημιουργία video-tutorials (οδηγίες σε βίντεο με δυνατότητα προσθήκης ήχου), το FastStone Capture. (www.faststone.org)
  • Ένα χρήσιμο πρόγραμμα για τη διαχείριση, οργάνωση, ανέβασμα στο διαδίκτυο (διαμοίραση) και βασική επεξεργασία φωτογραφιών είναι το Picasa, που διατίθεται δωρεάν από την Google (picasa.google.com).
  • Τέλος, ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής (αντίστοιχο του Paint των Windows) που προτείνεται κυρίως για παιδιά ηλικίας από 3 εως 12 (δηλαδή παιδιά προσχολικής ηλικίας και παιδιά δημοτικού) είναι το Tux Paint (http://tuxpaint.org/).

Επεξεργασία βίντεο:

  • Εδώ να σημειωθεί καταρχήν ότι σε κάθε υπολογιστή με λειτουργικό σύστημα Windows υπάρχει το Windows Movie Maker, που παρέχει όλες τις βασικές δυνατότητες μοντάζ και δημιουργίας μιας ταινίας- βίντεο.
  • Αντίστοιχο ελεύθερο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο (για Linux, BSD, Mac OS X και Microsoft Windows) είναι το Avidemux (http://avidemux.sourceforge.net/). Θεωρείται το πιο ολοκληρωμένο ελεύθερο λογισμικό επεξεργασίας βίντεο.
  • Για τις πολύ βασικές λειτουργίες capture και editing βίντεο υπάρχει επίσης το Virtualdub (http://www.virtualdub.org/) και πολλά ακόμη, που μπορεί να τα βρει κανείς με μια σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο, ανάλογα με τις απαιτήσεις του και το τι ακριβώς θέλει να κάνει.
  • Για τη δημιουργία τελικού DVD (με υποστήριξη πολλών τύπων αρχείων βίντεο και λειτουργίες δημιουργίας μενού και γραφικών) υπάρχει το DVDStyler (www.dvdstyler.org)

Επεξεργασία ήχου:

  • Το δημοφιλέστερο ίσως πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα για γενική επεξεργασία και μετατροπές αρχείων ήχου είναι το Audacity (http://audacity.sourceforge.net/).

Players-αναπαραγωγή ήχου και βίντεο:

Ένα ζήτημα που προκύπτει κάποιες φορές είναι ότι ορισμένοι τύποι αρχείων, ειδικά βίντεο, δεν αναπαράγονται από όλους τους players (προγράμματα αναπαραγωγής). Ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δωρεάν πρόγραμμα ανοικτού κώδικα που εγγυάται τη σωστή αναπαραγωγή σχεδόν όλων των τύπων βίντεο είναι το VLC (www.vlcmediaplayer.org).

Σημείωση: Είναι βέβαια προφανές ότι η λίστα αυτή είναι στην ουσία ένα μικρό μόνο μέρος των δωρεάν προγραμμάτων που διατίθενται στο διαδίκτυο και ότι μπορεί κανείς να αναζητήσει ανά πάσα στιγμή νεότερες εκδόσεις ή αναβαθμίσεις και περισσότερα προγράμματα και εργαλεία, ανάλογα με την εργασία που τον ενδιαφέρει. Ας σημειωθεί επίσης ότι πολλές φορές απαιτείται ο συνδυασμός χρήσης δύο ή περισσότερων εξειδικευμένων προγραμμάτων για την ολοκλήρωση μιας εργασίας (πχ. ένα εφέ βίντεο που χρειαζόμαστε μπορεί να υπάρχει σε ένα λογισμικό, αλλά μια άλλη λειτουργία που μας ενδιαφέρει, πχ. η μετατροπή ενός βίντεο σε DVD ή η επεξεργασία VOB, να απαιτεί τη χρήση ενός διαφορετικού προγράμματος).

Γενικά, τα δωρεάν προγράμματα διακρίνονται σε 2 κατηγορίες:

1. Λογισμικό που διατίθεται δωρεάν (freeware) από συγκεκριμένους παροχείς και εταιρείες με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δίνεται η δυνατότητα να εγκαταστήσεις και να τρέξεις το πρόγραμμα δωρεάν για οποιοδήποτε σκοπό (συχνά όμως με περιορισμένες λειτουργίες, ενώ μπορείς να αποκτήσεις ολοκληρωμένη –premium ή pro- έκδοση του προγράμματος αγοράζοντας το).

2. Ελεύθερο λογισμικό (free software) και λογισμικό ελεύθερου-ανοικτού κώδικα (open source software): οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια ολόκληρη κατηγορία προγραμμάτων των οποίων ο πηγαίος κώδικας είναι προσβάσιμος σε άτομα εκτός της εταιρίας παραγωγής και των άμεσων συνεργατών της ώστε να μπορούν να τροποποιηθούν προγραμματιστικά και να βελτιωθούν από οποιονδήποτε χρήστη γνωρίζει προγραμματισμό και προτίθεται να προσφέρει εθελοντική εργασία μέσω μιας διαδικτυακής κοινότητας (στην ουσία τα προγράμματα αυτά εξελίσσονται συνεχώς με ένα είδος ανοικτής, συλλογικής διαδικασίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα κι αν κάποιος δεν ξέρει προγραμματισμό μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωσή τους με σχόλια, παρατηρήσεις, προτείνοντας διορθώσεις ή ακόμα και να βοηθήσει στη μετάφραση τους στη γλώσσα του, να γράψει οδηγίες κλπ). Με αντίστοιχο τρόπο δημιουργήθηκε και το ελεύθερο λειτουργικό σύστημα Linux, για το οποίο και έχουν φτιαχτεί πολλά προγράμματα ελεύθερου-ανοικτού κώδικα. Τα παραπάνω προγράμματα όμως διατίθενται και για Windows και Mac.

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/gioula/2011/10/18/%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%8d%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%bf-%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%cf%89%cf%81%ce%b5%ce%ac%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια


Translate
Δεκέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαΐ    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031