Η Τέχνη στο σχολείο
Μαθητικές Δημιουργίες στο μάθημα των Εικαστικών
Διαθέσιμα κανάλια RSS

Graffiti

10 Νοεμβρίου 2018 στο Χωρίς κατηγορία

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/msiapka/2017/12/03/graffiti/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Φωβισμός

10 Νοεμβρίου 2018

Ο Φωβισμός είναι γαλλικό κίνημα ζωγραφικής των αρχών του 20ού αιώνα (περίπου 1898-1908). Επίσημα για πρώτη φορά εκτέθηκαν οι πίνακες των Φωβ το 1905, στο ετήσιο Φθινοπωρινό Σαλόνι στο Παρίσι. Εκεί εξέθεσαν τα έργα τους οι: Matisse, Derain, Vlaminck, Dufy, Rouault, Braques, Marquet και Macke. Η έκθεση των έργων αυτών σόκαρε εξαιτίας της έκδηλης αδιαφορίας των καλλιτεχνών για τις φυσικές μορφές και εξαιτίας της χρήσης αυθαίρετων καθαρών και βίαιων χρωμάτων, συνήθως απευθείας από το σωληνάριο, κατά τρόπο επιθετικό και άμεσο, σε εκρηκτικές αντιθέσεις μεταξύ τους. Όπως οι Ιμπρεσιονιστές, έτσι και οι Φωβιστές ζωγράφιζαν τη φύση, τα έργα τους όμως χαρακτήριζε μια έντονη εκφραστική αντίδραση στα θέματά που επέλεγαν…

Το όνομα του κινήματος προήλθε από το χαρακτηρισμό “fauves” (άγρια θηρία) τον οποίο απέδωσε αργότερα στο Παρισινό σαλόνι του 1907 στους καλλιτέχνες ένας από τους επισκέπτες της έκθεσης, ο κριτικός τέχνης του περιοδικού Gil Blas, Louis Vauxcelles, όταν συνέκρινε ένα ανώδυνο γλυπτό – προτομή παιδιού ακαδημαϊκής τεχνοτροπίας – , τοποθετημένο στο δωμάτιο που ήταν εκτεθειμένα έργα των Ματίς, Ντεραίν, Βλαμένκ κ.λ.π., με τον “Ντονατέλο ανάμεσα στα άγρια θηρία (fauves)”. Με το ευφυολόγημα αυτό ο Vauxcelles έδωσε ένα ειρωνικό όνομα στο πρώτο πρωτοποριακό στυλ τέχνης του εικοστού αιώνα, προκαλώντας έτσι ένα από τα χαρακτηριστικά “σκάνδαλα” του μοντερνισμού.

Οι Φωβ επηρεάστηκαν από τον Γκωγκέν και τον Βαν Γκογκ καθώς επίσης και από τους Ναμπί (ήδη από τη δεκαετία του 1890 ο Βουαγιάρ ζωγράφιζε μικρούς πίνακες που ήταν εξίσου ριζοσπαστικοί στη χρήση του χρώματος με οποιοδήποτε έκθεμα του 1905)…

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/msiapka/2017/12/18/%cf%86%cf%89%ce%b2%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Ανοιξιάτικα doodles – Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας

10 Νοεμβρίου 2018
Α και Β τάξη

Εικαστικός: Γιούλα Παπαδοπούλου

Ανοιξιάτικα doodles - Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας

Πηγή – περισσότερα: http://artprojectstogymnasio.blogspot.com/2015/05/doodles.html

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια
Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Συμπληρωματικά ζευγάρια με τέμπερες

10 Νοεμβρίου 2018

Τρία τμήματα της Α Γυμνασίου ,τρείς διαφορετικές εκδοχές με διαφορετικά υλικά!Αυτή τη φορά δουλέψαμε με τέμπερες!

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/4ogymnasioeikastika20122013/2018/11/10/%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b6%ce%b5%cf%85%ce%b3%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%ad%ce%bc%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b5%cf%82/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια
Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Τονικές διαβαθμίσεις

10 Νοεμβρίου 2018

Το μεγάλο αφιέρωμα στο ελεύθερο σχέδιο ,με την Β Γυμνασίου ,έχει ξεκινήσει!
Πειραματιστήκαμε με το μολύβι και τις τονικές κλίμακες ,πάνω σε φανταστικές συνθέσεις αντικειμένων.
Προσπαθήσαμε να φανταστούμε το χώρο ,το πως πέφτει το φως και οι σκιές πάνω και γώρω από τα αντικείμενα και απελευθερωθήκαμε με την γραφή και το υλικό!Τα έργα μας είναι συνδιασμός ζωγραφικής και κολάζ.
Νομίζω οτι είμαστε έτοιμοι να περάσουμε σε πραγματικές συνθέσεις και στις μετρήσεις αναλογιών!

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/4ogymnasioeikastika20122013/2018/11/10/%cf%84%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b2%ce%b1%ce%b8%ce%bc%ce%af%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Συμπληρωματικά ζευγάρια -Λουλούδια γεμάτα αντιθέσεις!

10 Νοεμβρίου 2018

Στο προηγούμενο μάθημα μάθαμε για τα τρία χρώματα τα οποία δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και ονομάζονται βασικά και είναι το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε.

Από την ανάμειξη των βασικών χρωμάτων ανά δύο προκύπτουν τα συμπληρωματικά τους: το πράσινο, το μοβ και το πορτοκαλί.

Το κάθε βασικό χρώμα έχει και το συμπληρωματικό του, με το οποίο είναι αντίθετα.
Τα ζευγάρια των αντίθετων χρωμάτων είναι:
Το κόκκινο και το πράσινο
Το κίτρινο και το μοβ
Το μπλε και το πορτοκαλί

Για να φτιάξουμε το συμπληρωματικό χρώμα ενός βασικού, πρέπει να αναμείξουμε τα άλλα δύο βασικά. Π. χ. το συμπληρωματικό του κόκκινου είναι το πράσινο, που κατασκευάζεται από την ανάμειξη του κίτρινου και του μπλε.

Το ανθρώπινο μάτι αποζητά την ολότητα των χρωμάτων. Όταν λοιπόν ερεθιστεί από ένα χρώμα, αμέσως δημιουργεί και το συμπληρωματικό του.
Αν κοιτάξεις ένα κόκκινο φως και στρέψεις το βλέμμα σου σε μιαν άσπρη επιφάνεια, μετά από λίγα δευτερόλεπτα θα δεις ένα πράσινο χρώμα στη θέση του.
Τα έργα μας αυτη τη φορά ,εμπνευσμένα από την φύση,δημιουργήθηκαν για να μας θυμίζουν την δυναμη των συγκεκριμένων χρωματικών συνδιασμών!
Παραπέμπουν με την χρωματική τους ζωντάνια ,σε έργα της ποπ αρτ και τα πολυχρωμα λουλούδια του Αντυ Γουόρχολ!!!

Andy Warhol – Flowers (1970)

Μουσείο Άντι Γουόρχολ, Πίτσμπεργκ ‘Πενσυλβάνια ΗΠΑ’

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/4ogymnasioeikastika20122013/2018/11/10/%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b6%ce%b5%cf%85%ce%b3%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%8d%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%ce%b3/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια

Ντουντλάροντας τον Ματίς

10 Νοεμβρίου 2018

Για την ανάπτυξη και καλλιέργεια του σχεδίου αλλά και την εξερεύνηση του τυχαίου επιλέξαμε με τη Β τάξη να ασχοληθούμε με zentangles ένα είδος Doodles με βάση το έργο του Ματίς (Henri Matisse). πορτραίτο της Έμμα (1916) Το σχέδιο του Ματίς μεγεθύνθηκε με κάνναβο και μετά, με κεντρική ιδέα τα ενδιαφέροντα ή και ανησυχίες των …

Συνέχεια ανάγνωσης » Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/artszosimea/%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bd%cf%84%ce%bb%ce%ac%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%af%cf%82/

Διαβάστε περισσότερα Δεν υπάρχουν σχόλια


Translate
Νοέμβριος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930